مشاهدة النسخة كاملة : El72oni 2bl madayya3 senenn 3omri

Vblade45
18-01-2009, 12:20 AM
law sama7tom ya gama3a 2na 3andi moshkela baseeta 2na men bedayet el sanadi wana mesh 3aref azaker 5ales wa ba2a mostawaia zebala fe kol el mawad ra3'm eni el sana el fatet kont kewais we gayeb 97.8 ... El sanadi ba2a kollo et3'aiar mawa3eed el 7esas ba2at meta5ara wa ba2a el wa2t el wa7eed elly momken azaker fi(el mafrood) hoa belleil..we henna betegi el moshkela el kobra el 2oola 2nni 5asatan belleil we law kont nayem 56 sa3a motawasla bardo maba3rafhs arakkez we baye3'leb 3layya el noam ..we mesh keda we bas dana kaman ba2eit bal3ab 3al computer men wara ahly sob7 we leil .. Mab2tsh bazaker 3'eir 2olayyel geddan......
law sama7to ya gama3a 3ayezko tesa3dooni we te2olloli a3mel eih we kan 3andi so2al hoa ana law masalan beliel we mesh 3ayez arakez sa7 a3od asma3 belmobile ay 7aga qurann anashiiid aw 3'ero walla da beyassar 3ala tarkeezi fi el mozakra.....law sama7to gawbooni >>>a5okom 3mr

Golden Eagle
18-01-2009, 10:18 AM
غيب م المدرسه و ذاكر الصبح
حاول تخلي عندك حصتين ف يوم واحد ( هايكون يوم أسود بس هايفضي يوم تاني )
همش النت ع الآخر ما تستخدموش غير و أنت فاضي
و إفتكر أن الموضوع مش بالساعات
المهم تنجز
معلش كلامي مختصر بس و الله النهارده مزنوق زنقه سوده

Golden Eagle
18-01-2009, 10:22 AM
نصيحه أخيره
يا ريت تكتب بالعربي علشان ما تضيعش وقتك و وقت اللي بيقرا

♥έĻ-мΰšŧâρèdâ♥
18-01-2009, 10:35 AM
موشكلتكـِ دي ع ــند نـآس كتيــر

يمكـن ع ــلشآن ح ــصص إلولآد بيـ ح ـلوهآ إلمودرسيــن فـي إلآخ ـــر فبتـ ح ــس إن إليوم بيضـ ع

ع ــلي إلفـآضـي فى مـآدهـ وآح ــدهـ ونوصه فى إلنـــوم

ج ــرب خ ــود ح ــصه إلسـآ ع ـه 4 مثـلاً ع ــلشان إليوم يبقـي قُدامـكـ فـآضـي وموش موشكله لو مــ ع

بنـآت خ ــليكـ من برهـ

مثـلآ ع ـندي فى ح ــصه إلريآضهـ بتكـون إلسـآع ـه 7 وتـ خ ــلص علـي 9.30

غ ــير نوص سـآع ـه إمتـ ح ـآن قبـل 7

كدهـ إليــوم بيضـ ع فى مـآدهـ وآح ــدهـ فبيـ ج ــوا ولآد تـ ح ـضر مـ ع ــآنآ

ومفيش إى كســوف كله مُنتبه فى إلشــرح وبرضو فـي ح ــصه إلـ ع ـربى نفـس إلنظـآم

أو ذى مـآقآل مُصطفـي خ ــود ح ــصتين فى يوم وآح ـــد :)

Vblade45
18-01-2009, 03:07 PM
شكرا ليكم انتو الاتنين و هحاول اعمل بكدة ان شاء الله

Vblade45
18-01-2009, 03:08 PM
نصيحه أخيره
يا ريت تكتب بالعربي علشان ما تضيعش وقتك و وقت اللي بيقرا
معلش اصل انا بكتب اسرع بالانجليزي ... ان شاء الله هكتب بالعربي المرة الغاية

eng/diaa
18-01-2009, 03:21 PM
غيب م المدرسه و ذاكر الصبح
حاول تخلي عندك حصتين ف يوم واحد ( هايكون يوم أسود بس هايفضي يوم تاني )
همش النت ع الآخر ما تستخدموش غير و أنت فاضي
و إفتكر أن الموضوع مش بالساعات
المهم تنجز

هو ده الكلام المفيد
تسلم يا golden eagle

Vblade45
19-01-2009, 09:29 AM
طب انتو ما قولتوليش حكاية اني اسمع بالموبيل بياثر عالمذاكرة ولا لا

dr.only hope
19-01-2009, 08:09 PM
هو بمتاثرش لو انت هتحل فزياء مثلا او احصاء او انجليزى بس لو جنا للاحياء نصيحة اخوية ركز اوى و ما تسمعش اى حاجة على راى صحابى صاحب بالين كداب و احنا محتاجين فى الاحياء 100 بال و بال و بالتوفيق و افتكر هدفك و انت بتذاكر صدقنى هتنجز ان شاء الله

Vblade45
19-01-2009, 09:18 PM
هو بمتاثرش لو انت هتحل فزياء مثلا او احصاء او انجليزى بس لو جنا للاحياء نصيحة اخوية ركز اوى و ما تسمعش اى حاجة على راى صحابى صاحب بالين كداب و احنا محتاجين فى الاحياء 100 بال و بال و بالتوفيق و افتكر هدفك و انت بتذاكر صدقنى هتنجز ان شاء الله
shokran leeki

محبة العلم
20-01-2009, 11:05 PM
على فكرة انا بعانى من نفس المشكلة دى

السنة اللى فاتت كنت بلاقى وقت فاضى كتير علشان اذاكر و غير كده مكنتش بلاقى صعوبة في المذاكرة

اما السنة دى العكس خالص و مش عارفة حقدر احافظ على مجموع السنة اللى فاتت و لا لئه

Vblade45
21-01-2009, 04:55 PM
على فكرة انا بعانى من نفس المشكلة دى

السنة اللى فاتت كنت بلاقى وقت فاضى كتير علشان اذاكر و غير كده مكنتش بلاقى صعوبة في المذاكرة

اما السنة دى العكس خالص و مش عارفة حقدر احافظ على مجموع السنة اللى فاتت و لا لئه
سنة تالتة اصعب محتاجة ييجي 3 اضعاف مجموع السنة اللي فاتت و شكرا على ردك:)

angel_girl
24-01-2009, 12:22 AM
انا متهيالي بما انك طالب كويس و مجموعك كويس يعني اكيد لازم بتكون بتحافظ علي شكلك و مستواك قدام المدرسين والطلاب
وده دافع كبير اوي بردوه علشان تذاكر فغصب عنك هتذاكر يعني مثلا لو عندك امتحان ف اي مادة وانت طالب متميز ماتسمحش لنفسك تجيب اقل من الدرجة النهائية علشان ع الاقل شكلك قدام زمايلك لو ماكانش عشان المذاكرة نفسها من الاخر يعني المنافسة هي اللي هتخليك تذاكر غصب عنك ودايما خليك واثق ف نفسك وانك تقدر تخلص اي حاجة ف وقت قياسي ع العموم لو انت قصرت دلوقتي وحاجات كتير مستواك وحش فيها ركز من دلوقتي وسيب الباقي للمراجعة

انا دايما بسيب كل حاجة لاخر لحظة واسيب حاجت كتير تتراكم عليا لكن ببقي واثقة اني هخلصها ف اول فرصة ومش ببقي قلقانة ابدا لاني واثقة ف قدراتي وفعلا مع اول امتحان او تسميع بخلص كل ده وحتي لو بتعب اوي و مانمش اصلا لاني لو مذاكرتش هجيب درجة زبالة واخرج من المنافسة

Vblade45
24-01-2009, 11:58 PM
انا متهيالي بما انك طالب كويس و مجموعك كويس يعني اكيد لازم بتكون بتحافظ علي شكلك و مستواك قدام المدرسين والطلاب
وده دافع كبير اوي بردوه علشان تذاكر فغصب عنك هتذاكر يعني مثلا لو عندك امتحان ف اي مادة وانت طالب متميز ماتسمحش لنفسك تجيب اقل من الدرجة النهائية علشان ع الاقل شكلك قدام زمايلك لو ماكانش عشان المذاكرة نفسها من الاخر يعني المنافسة هي اللي هتخليك تذاكر غصب عنك ودايما خليك واثق ف نفسك وانك تقدر تخلص اي حاجة ف وقت قياسي ع العموم لو انت قصرت دلوقتي وحاجات كتير مستواك وحش فيها ركز من دلوقتي وسيب الباقي للمراجعة

انا دايما بسيب كل حاجة لاخر لحظة واسيب حاجت كتير تتراكم عليا لكن ببقي واثقة اني هخلصها ف اول فرصة ومش ببقي قلقانة ابدا لاني واثقة ف قدراتي وفعلا مع اول امتحان او تسميع بخلص كل ده وحتي لو بتعب اوي و مانمش اصلا لاني لو مذاكرتش هجيب درجة زبالة واخرج من المنافسة
متشكر جدا عالنصيحة و ان شاء الله هحاول اعمل بيها:)
ربنا يوفقك و يوفقنا جميعا(قولوا امين ولا:abdoog8::abdoog8:)