مشاهدة النسخة كاملة : نرجو معلومات اكيدة عن موعد ومكان تقديم تظلمات الثانوية الازهرية لهذا العام

mrmahmoud2000
09-07-2009, 04:09 PM
نرجو معلومات اكيدة عن موعد ومكان تقديم تظلمات الثانوية الازهرية لهذا العام2009
هل هو في معهد فتيات العباسية كالاعوام السابقة ام انه في معهد البعوث بالدراسة كما يذكر بعض الناس
ومتى سيبدأ التقديم
نرجو معلومات اكيدة افيدونا
وجزاكم الله خيرا

oudoo
09-07-2009, 04:33 PM
الدراسه

اكيييييييد انا شوفت القرار فى ايد العميد بتاع المعهد والله

من يوم 11/7 هيبتدى التظلم

كونان باشا
10-07-2009, 02:18 AM
الدراسه

اكيييييييد انا شوفت القرار فى ايد العميد بتاع المعهد والله

من يوم 11/7 هيبتدى التظلم

مظبوط كلامك وجزاك الله خيرا

خالد تعلب
10-07-2009, 01:50 PM
طيب حد يعرف توزيع المحافظات امتى

ولو حد يعرف منطقة طنطا الازهرية امتى يقول

والا هى هتكون عادى كل الناس فى نفس اليوم

والا اية

حاتم سعيد
10-07-2009, 04:27 PM
بس لازم تروح القطاع الاول
مدينة نصر عشان تدفع الفلوس وهناك يقولك فين تتعرف على المواد

حاتم سعيد
10-07-2009, 05:30 PM
تنسيق القبول بجامعة الأزهر أوائل أغسطس المقبل
كتب ـ محمد ربيع‏:‏
http://massai.ahram.org.eg/ahram/2009/7/10/6648_1m.jpgد. احمد الطيبعلم مندوب الأهرام المسائي أنه سيتم فتح باب التنسيق لطلاب الأزهر الشريف أوائل أغسطس المقبل‏.‏ كما علم مندوب الأهرام المسائي أنه فور عودة الدكتور أحمد الطيب رئيس جامعة الأزهر والوفد المرافق له من بريطانيا سيتم عقد مؤتمر صحفي لإعلان جميع التفاصيل الخاصة بالتنسيق حيث سيكون هناك‏28‏ مكتبا للتنسيق موزعة علي جميع أنحاء الجمهورية لتوفير كل سبل الراحة للطلاب‏.‏

ومن المقرر أيضا أن يتقدم للمرحلة الأولي للتنسيق الطلاب الناجحون في الدور الأول للثانوية الأزهرية ومستنفذو مرات الرسوب بشرط أن يكون حاصلا علي الحد الأدني للكلية الراغب في الالتحاق بها في نفس عام حصوله علي الثانوية الأزهرية‏.‏

كما علم الأهرام المسائي أنه سيتم فتح باب تسليم الاستمارات الخاصة باختبارات القدرات بكليات التربية بالقاهرة وتفهنا الأشراف والدراسات الانسانية بالقاهرة وتفهنا الأشراف وكلية البنات بطيبة منتصف الشهر الجاري وأنه يحق لأي طالب سحب الاستمارة دون الارتباط بالمجموع الحاصل عليه في الثانوية الأزهرية‏.‏

وفي سياق ذي صلة أكد الشيخ محمود شتا رئيس كنترول الثانوية الأزهرية أنه سوف يبدأ غدا فتح باب التظلمات للطلاب وأنه لم يتم تحديد أيام معينة للمحافظات حتي الآن‏,‏ مشيرا إلي أن قبول التظلمات مستمر لمدة شهر ابتداء من غد وأن الرسوم يتم تحصيلها في قطاع المعاهد الأزهرية بالقاهرة وقيمتها‏102‏ جنيه للمادة علي أن تعلن نتيجة التظلمات خلال أسبوعين من تاريخ التقدم بالتظلم‏.‏

taky_33
13-07-2009, 04:51 PM
ياشباب انا رحت اتظلمت
انته الاول بتروح معهد البحوث فى الدراسه تاخد حاجه اسمها استماره التظلم بعد ما يهينو كرامتك وبعدين تملاها وتسلمها فى شباك وتدفع الفلوس وبعدين تروح تختمها من شباك تانى وبعد كده تروح معهد فتيات العباسيه هلشان تتعرف على ورقتك ويقلولك لازم تييجى بعد اسبوعين
بس بصراحه انا شفت ذل واهانه والله ماشفتها فى اى حته فى الدنيا لدرجه ان البنات كانو بينضربو قدامى ولازم البنات يطلعو على صور ارتفاعه 4 متر علشان يقدمو الطلب ولو مش مصدقنى انا واصحابى صورنا الكلام ده وان شاء الله هنرفعو على اليوتيوب علشان تشوفو المعامله السوبر استار الى كنا بنتعامل بيها عموما حسينا الله ونعم الوكيل
ونصيحه منى اصبرو شويه لحد مابونا طنطاوى يعرف ويبقى يعمل حاجه
اخوكم احمد عادل