مشاهدة النسخة كاملة : انا مش عارف اختار ارجووكم ساعدونى

mahmoud_khedr
25-07-2009, 11:30 AM
اولا اانا جايب السنه دى 82 علمى علوم يعنى على تنسيق السنه اللى فاتت ليا علوم اقاليم

انا مش عارف اختار هل ادخل علوم ولا تجاره انتساب مع انى حابب علوم جدا واليا اخ فى علوم بس بيقولى

متتدخلش علوم عشان انتا مش هتمشى فيها وصعبه عليك والكلاام ده

انا مباقتش علرف اختاار بصراحه ياريت تفيدونى فى الموضوع ده

وهل التحويل من الاقاليم للقاهره صعب او ايه هيه شروطه

مع العلم انى بعشــــق علوم جدا وداخل علمى علوم عشانها بس خفت اوى منها اليومين دول

محمد.فوكس
25-07-2009, 01:48 PM
انا بس عايز اقول ان السنة اللي فاتت كانت سنة استثنائية و حصل فيها مفاجآات لأن مثلا اقل علوم علمي علوم خدت من 74% يعني كنت تدخلها و نص.
السنة دي مش عارف لأن المجاميع ارتفعت بشكل ملحوظ عن السنة اللي فاتت .. و كمان يتوقف على اقبال الطلبة على الكلية .. السنة اللي فاتت و اضح ان مكانش فيه اقبال بالذات من طلبة علمي علوم لأن انخفاض المجاميع لوحده في السنة اللي فاتت مينزلش الكلية من 94% لـ74%..لكن اعتقد ان الاقبال كان اقل.
و مش عارف السنادي الاقبال هيكون ايه.
بس ربنا يسهل و يجيلك اقاليم عشان انا بسمع ان في نية لزيادة اعداد طلبة كليات العلوم و ده معناه ان المجموع يقل شوية.
ربنا يوفقك.

زيزو1900
25-07-2009, 05:40 PM
اولا اانا جايب السنه دى 82 علمى علوم يعنى على تنسيق السنه اللى فاتت ليا علوم اقاليم

انا مش عارف اختار هل ادخل علوم ولا تجاره انتساب مع انى حابب علوم جدا واليا اخ فى علوم بس بيقولى

متتدخلش علوم عشان انتا مش هتمشى فيها وصعبه عليك والكلاام ده

انا مباقتش علرف اختاار بصراحه ياريت تفيدونى فى الموضوع ده

وهل التحويل من الاقاليم للقاهره صعب او ايه هيه شروطه

مع العلم انى بعشــــق علوم جدا وداخل علمى علوم عشانها بس خفت اوى منها اليومين دول

السنه اللي فاتت ىسنه استثنائيه وعلوم ع طول بتاخد من 94 او 95
بس السنه اللي فاتت كانت استثنائيه
يعنى كان ع سنتى علوم طنطا 95.5
الكلام دة من ست سنين
وانا كنت جايب 93 وبسبب 2 في الميه رحت الصعيد

hana999
25-07-2009, 11:18 PM
بيقولوا تجارة أسهل من علوم المهم الكلية اللي تدخلها تثبت فيها ذاتك وتتفوق فيها مش مهم تكون كلية قمة ولا قاع ولا الهبل اللي بنسمعه دة المهم مجال تفهم فيه وتقدر تفيد فيه

ونصيحة مني ليك خد بالك من اللي انت عاوزه(وتقدر تبقى حاجة فيه) ومالكش دعوة برأي حد إلا الرأي اللي يقبله عقلك انت
وربنا يوفقك للأفضل

nourelgna
28-07-2009, 12:27 AM
علوم عين شمس ولا القاهرة ياريت بسررررررررررررررررررررررررررررررررعة

محمد.فوكس
29-07-2009, 06:39 PM
انا رأيي علوم القاهرة

نورا 2008
03-08-2009, 02:09 AM
انا بردة بيتقلي نفس الكلام اكتب اليم وبعدين تجارة