مشاهدة النسخة كاملة : فٍــكٍـًًــرٍ جٍـٍدٍيـٍـدٍ

~M-ELMasry~
02-09-2009, 05:06 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

بمآ انى شايف ان القسم ده بقي للتعارف وموضوعين ايه هما الموآد الدراسيه ومين الدكاتره اللى بيتكررروآ كل يومين مره :stickjo4:

فكرت طبعآ بالاستعانه بيكو مش هكون لوحدى . اننا ننمى القسم ده شويه وكل وآحد ينزل مواضيع وفيديوهآ مشاريع تخرج الدفعات السابقه او غيرهآ من الوسائل اللى تزيد الحمآس فى التعليم شويه :av4056bb7jp3:

تانى حاجه ياريت نخفف من حكايه التعارف دى وكل واحد يدخل كليه يجي يعمل موضوع ويلم فيه اربعه خامسه ويقول اوعى دى رابطه يبقي هنسجلهآ فى الشهر العقارى قريب .. يا سيدى ومالو بس ده قسم للمجموعه الهندسيه
:abdoog8:

نستفآد . ونفيد الناس عايز تتعرف عندك الرسائل الخاصه برحتك بقي

فياريت يا جماعه وع رأسكم

ENG/BeLaL

تكون المواضيع هادفه

وياريت القسم ده ينتمى بس على

> موضوعات لمشاريع شباب الخريجين فى جامعات مختلفه

> مواضيع لدوائر منطقيه او اشياء الكترونيه ممكن تفيدنآ

> محاضرات او دروس لمآده معينه

> مكتبه برامج هندسيه

وغيرهم من المواضيع الهادفه

وانا هبدأ بنفسيٍ :stickjo4:

تحيآتىٍ :blush:

EnG.BeLaL
02-09-2009, 05:45 PM
فكرة حلوة بس هو القسم مش للتعارف انا السنة اللي فاتت ايام الدراسة كنت بنزل محاضرات
و رسومات بس هي المشكلة ان الدراسة لسه مبتدتش و ياريت فعلا لو كل واحد عنده حاجة ينزلها

EnG.Mohammed
02-09-2009, 05:45 PM
كلامك صح يامان انتا 100 100

~M-ELMasry~
02-09-2009, 06:10 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركآته

شكرآ لمروركم

Eng/BeLaL

Eng.Mohammed

بس انا مش بتكلم على انه يكون محاضرآت وبس لأ ننزل عن تجآرٍب يعني مثلا تجربه لشق المزدوج تجربه لنيوتن تجربه تورشيللى الحجات اللى ممكن الوآحد يستفآد منهآ فى حياته الدراسيه والعمليه

دمتم بوٍدٍ :bosyht9:

sooomaaa
02-09-2009, 08:14 PM
حلو اوى ياريت يتنفذ
وشكرا على الفكر ده يا بشمهندش

eng_dero
02-09-2009, 08:30 PM
فعلا انا معاك فى ان المواضيع بقيت ماليانه هزار وتعارف بس ده فعلا اننا اليومين دول فى اجازه مش اكتر
بس احنا فعلا محتاجين للتجديد وباذن الله معاك
استممممممممممممر

ريناد2025
02-09-2009, 10:55 PM
لما تبتدى الدراسة يبقى يحلها ربنا بس عشان احنا فى اجازة مش اكتر وان شاء الله هيبقى فى تفاعل معاك فى الدراسة وميرسى على الفكرة

Eng_lfc
02-09-2009, 11:58 PM
عندكم حق
بس مافيش معيدين أو اى حد من هيئة التدريس من أى كلية هندسة بيخش المنتدى ده

Eng M-Adel
03-09-2009, 12:25 AM
الله ينور يا بشمهندس كلامك صح 100 % بس ده مش معناه ان احنا نعمل مثلا موضوع مثبت للتعارف ونبقى كده ضربنا عصفورين بحجر
ومشكر على الكلام والفكر الجامد

~M-ELMasry~
03-09-2009, 10:44 AM
شكرآ لتفاعلكم وتعاونكم فى الفكره يا جماعه

sooomaaa << والله انا هبدأ بنفسي وانزل حجات تفيدنآ فياريت انتو كمان :av4056bb7jp3:

eng_dero < بالعكس والله المفروض فى الاجازه يكون فى شغل وكفاح للدراسه اكبر واكتر لان عندنا وقت فاضى كتير عكس الدراسه . فلو كل واحد فينآ اخد خلفيه عن منهج موآد اعدادى او غيرهآ من المراحل وفكر يذاكر بمعدل ساعه فى اليوم لما تيجي الدراسه هيرتاح جدآ < إسألى مجرٍب
:romarioxp6:

ريناد2025 < المفروض يكون الحمآس اكبر ف الاجازه قبل الدراسه علشان عندنآ وقت فاضى يكفي لبنآء الاهرامات اربع مرآت وتشطيبهم لوكس كمآن
:stickjo4:

محمد بكر < مش شرط يا محمد يكون فى معيدين او غيرهم . احنا كل اللى محتاجينه شويه حمآس وعندك جوجل ميه ميه اهى هات منهآ اى كتاب او اى ماده انت عاوزهآ وحطهآ ف القسم هنآ وبكده انت بتشتغل نفس شغلانه المعيـدٍ :blush:

Eng M-Adel> انا بضم رأيي لرأى البشمهندس واننا نعمل موضوع مثبت للتعارف بدل ما القسم كلو مليان تعارف ولو فى حد اول مره يدخل المنتدى وهيشوف القسم بالمنظر ده هيحتار ده شات ولا منتدى ولا ايه بالظبطٍ :(

----------------------------------------------

:av4056bb7jp3:دمتم بود :av4056bb7jp3: