مشاهدة النسخة كاملة : ممكن ثانية من وقتك

Drsara
08-09-2009, 06:20 PM
: السلام عليكم اخواتى انا النهاردة حابة اعرض فكرة وسيبة الامر لكم انا اردتم فلكم وانا رفضتم فلكم لكن انا بارسلة كطلب او عرض او حتى حلم بس بدعى ربى يتحقق ان شاء الله بسم الله توكلت واليك انبت واليك المصير
: انا بفكر فى موضوع كدة
: اية رايكم يا شباب وراى البنات كمان فى الموضوع يعنى انا هاعملة على المنتدى النهاردة كفكرة وها استنى الاراء وكدة بحيث
: اولا ممكن المواضيع على القسم الصيدلى تكون مواضيع منظمة يعنى مش كل واحد يكتب موضوعة بس لا احنا عاوزين
نعمل مواضيع تكون شبية المكتبة العامة ننقل كل خبر مفيد ومعلومة واسم مواقع نعرف حاجات مهكة لينا وللزمن انا مش لوحدى فى الفكرة دى ناس كتير ذى بس مش بيعرفوا يحققوا انا مش طالبة وقت انا طالبة تنظيم هدوء فى الراىء امل مشرق وحياة جديدة توفيق من اله وحب لله ولتعلموا انا الكتير من الناجحين المحققين للطموح بدؤا بانفسهم اليك على سبيل المثال د/ احمد زويل نجح وعمل ابحاثة من ثانوى وايضااا سميرة موسى عملت اعادة لكتاب الحبر وهى فى الثانوى وكانت الاولى فى التوجيهية وكانت انسانة محبة للخير والسلام والوطن واحنا كمان مش بقول نكون ذيهم لكن نتعلم منهم علشانك اختى وعلشانك اخى انا مش بقول كلام شعر انا باقول حلم وهنكملة والموافق يقول نعم والمعارض فالامر لة ونتقبل رائية على الرفض وكمان الفكرة الاخرى الردود ما تبقاش فى نفس المشاركة
: يعنى انت صيدلة الاسماعليةاو اى كلية تانية خلاص نعمل جروب لصيدلة الاسماعلية تضموا علية كل حاجة تعرفوها من الكمنتديات التانية
وكمان الاصحاب نعمل الحاجات الى قالها الدكتور فى المحاضرات هتعملوا اية النهاردة تشوفوا هتعملوا اية وتكونوا ايد واحدة كل مجموعة تعملها رابطة لكليتها وتفدروا تساعدوا بعض وعلشان الردود ما تبقاش اعاقة للمواضيع
نعملها مواضيع لوحدها عاوزين نعمل حالة تحدى فى كل الكليات مش لازم انا استفيد او انتى تستفيدى لكن غيرنا يستفادوا كلنا مع بعض تعمل كل حاجة تشرف بلنا بندا من انفسنا احنا الى نغير الى حوالينا مش غيرنا الى يغيرنا
: نكون ايد واحدة بمثابة رجل واحد انا مثلا هبدا لو اراد الله فى صيدلة طنطا ونكون فى الكلية والمنتدى ناس عاوزة تكون بجد تعرف حاجة واحدة
: اخلاص حب ولاء انتماء وفاء لية لا نبدا ونشارك ونغفر لبعض لية ما نكنش بمثاة الامل الى يبعث النور من جديد فى الحياة لية ما نكنش الايد الى تجيب الق واحنا عندنا الفكر والجهد والعقل نبدا سنة بسنة ولا حقد ولا غيرة لكن نفوسنا جميلة تكون بعد كدة حاجة حلوة وفى جميع المحافظات لحد ما الفكرة توصل للعالم ان العرب ناس كويسة وهتعمل واحنا الشباب الى هنبدا اقسم بالله ان ابذل ما استطيع من اليوم وحتى اخر يوم ى عمرى من اجل بلدى وخدمة الناس مش لازم انتى وانا قلت لازم بلدنا وامتنا العربية احنا بتفرط كتير فى حقنا سبينا غزة والعراق ولبنان ضيعة

ولازم نعرف ان ربنا خلانا خليفتة فى الارض يا جماعة لازم نبدا والله المعين وبالتوفيق للجميع وتكمن الفكرة فية 1-تنظيم المواضيع الخاصة بالركن الصيدلى 2- تنقل المواضيع بشكل تسلسلى فى الموضوع الواحد 3- لاتوجد ردود لانها تمثل اعاقة عن وضع مواضيع 4- تكون الردود فى موضوع منفصل 5- انشاء روابط لكل كلية وكل رابطة تحققق تفوقها الفعلى فى الدراسة وكل واحد وشاطرتة ليثبت نفسة 6 يكون هناك اسم لموضوع يضم الجديد دايما لكى يكون فايدة لكل صيدلى وكل واحد يبحث فى الموضوع وعلى النت ويكتب الجديد فى الموضوع الى هانشوف اسمة ووممكن يكون حياة الفارما ودة يضم كل الموضوعات وفى قسم التعرف نعمل دعوة لكل رابطة انا عن نفسى وولاءااا لاصحابى فى صيدلة طنطا اسم الرابطة بتاعتنت ريماس فارما جروب لانها لاول خمس اعضاء اشتركوا بيها وسوف نبذل قصارى جهدنا لافادة كل من هوصيدلى جامعة طنطا 7-العمل الجماعى بين الكليات والتواصل الفكرى والمعرفى ونكون مع بعض على طوووول ونحقق المزيد وكل واحد عندة فكرة يقولهل فى موضوع ممكن نسمية ابداعات مبدع صيدلى 8- النصر للعرب وتحقيق امل فى صنع شركة دواء مصرية عالمية لمحاربة اى مرض ودة الحلم الى هنسعى من اجلة من يوم ما ندخل كلية الصيدلة تقبلوا تحياتى *** اختكم فى الله سارة*****

..Just Stop
08-09-2009, 08:20 PM
بعيد عن كلام اليفط والشعارات دا :d
بجد الفكرة كويسة بس محتاجة شوية تفاصيل علشان كل واحد منكو يعرف دوره ايه بالظبط
ربنا يوفقكو ان شاء الله
انا فى هندسة اصلا ايه اللى جابنى هنا :d
دمتم فى رعاية الله

amaaas
08-09-2009, 08:36 PM
فكرة كويسة اوى يادكتورة سارة عندك حق
انا طبعا ماليش انى اتدخل بس بقولك عندك حق

Drsara
08-09-2009, 08:58 PM
بعيد عن كلام اليفط والشعارات دا :d
بجد الفكرة كويسة بس محتاجة شوية تفاصيل علشان كل واحد منكو يعرف دوره ايه بالظبط
ربنا يوفقكو ان شاء الله
انا فى هندسة اصلا ايه اللى جابنى هنا :d
دمتم فى رعاية الله
lشكراااا على الرد لكن احب اقول لحضرتك انك مشرف ادارى يعنى اكيد محتاجين لرايك ولا اية واى نعم هو كلام اشعار ويفط وهتشوفة دة كتير منى لكن لازم نسعى لية يا جماعة دة احنا امة محمد خير امة على الارض ويارينت التفاعل وانا قالة اى فكرة منكم واى اعتراض لانكم اكيد عاوزين النجاح للكل ولو بصينا لبكرة هنعيش النهاردة بمستقبل احلى

Dr.Atropine
08-09-2009, 09:39 PM
الفكره كويسه ومش صعبه التنفيذ ولا حاجه
ممكن يتعمل موضوع ويتثبت ويكون اسمه علي سبيل المثال لا الحصر مراجع واستشارات طلبه الصيدله
والموضوع ده يتنقل فيه كل رابط لموضوع مفيد لطلبه الصيدله بوجه عام
او يتم تقسيم الموضوع علي اقسام الكليات كل كليه تحط فيه الموضوعات اللي شافين انها ممكن تفيد الطلبه المقيدين بكليتهم

Drsara
08-09-2009, 10:19 PM
الفكره كويسه ومش صعبه التنفيذ ولا حاجه
ممكن يتعمل موضوع ويتثبت ويكون اسمه علي سبيل المثال لا الحصر مراجع واستشارات طلبه الصيدله
والموضوع ده يتنقل فيه كل رابط لموضوع مفيد لطلبه الصيدله بوجه عام
او يتم تقسيم الموضوع علي اقسام الكليات كل كليه تحط فيه الموضوعات اللي شافين انها ممكن تفيد الطلبه المقيدين بكليتهم

شكرااا دكتور اسلام وهى دى تفصيل الفكرة بتاعتى حضرتك كدة قولت الى يتعمل والمفروض بالظبط دة يحصل شكرااا لمروك وياريت يتنفذ بسرعة وان شاء الرحمن نكفاء الفرص بين الاعضاء هنا والمشرفين وياريت نكون جادين اكتر مش فكرة وخلاص دى باقى الفكر المركونة

* dr.sara*
08-09-2009, 10:50 PM
الفكرة رائعة بجد و انا معاكى ان شاء الله يا قمر
وربنا يوفقنا جميعااااااا

محمد السيد طلبة
08-09-2009, 10:51 PM
والله مأنا فاهم حاجه نهائي حد يفهمني بشويش أصلي داخل صيدله بالغش

Drsara
08-09-2009, 11:11 PM
والله مأنا فاهم حاجه نهائي حد يفهمني بشويش أصلي داخل صيدله بالغش
وانا الى هغشش الفكرة لا ادخل تانى وافكر واشوف رايكبعد اذنك اذا تكرمت

محمد السيد طلبة
08-09-2009, 11:16 PM
والله الحمد لله فهمت فكره أكثر من رائعه

ممدوح مصطفى الانصارى
09-09-2009, 01:07 AM
ربنا يوفقكم يا
د/ سارة
وأناشد الاعضاء الشباب والشابات
من صفوة ابنائنا
خلقا وعلما
يلتزموا بمضمون الفكرة
وتساهموا فى تطويرها
الى الافضل
والله الموفق الى خير العمل .

Drsara
09-09-2009, 02:07 AM
شكرااا جدااا على ردود الجميع وحزانا واياكم خيرااا وسلاماا الى يوم الدين ونرجو من السادة المشرفين ايضاااالتعاون وعلى الله خير السبيل

salsapeel
09-09-2009, 02:08 AM
فكرة كويسة جدا واهم حاجة ان كل واحد يعرف المطلوب منه بالظبط عشان يعمله على اكمل وجه وربنا يوفق الجميع ان شاء الله

د. رغد
09-09-2009, 10:46 AM
فكرة رائعة يا سارة
جزاكي الله خيرا و جعله في ميزان حسناتك
و ان شاء الله نبذل طاقتنا حتي نفيد و نستفيد باذن الله

ASOOOM
09-09-2009, 04:05 PM
فكرة ممتازة وبالفعل بدأ فصل كل قسم طبي وبالنسبة لفصل الردود عن الموضوع فكرة رائعة وبتحفظ اتصال الموضوع

Dr Dero
09-09-2009, 08:04 PM
وانا معاكى يا ساره بجد فكره رااااااااااااااائعه
و الله الموفق

Dr.KaJoo
09-09-2009, 08:13 PM
فكره جميله و يارب نبداها قريب

بس هى محتاجه نظام و الل مستعد يشارك فيها و يجد يقول

1- انا :d

Bent 3bdo
09-09-2009, 08:23 PM
والموافق يقول نعم والمعارض فالامر لة

طب واللى مش فاهم؟؟؟؟:confused:
انا فاهمه كده نص نص:bosyht9:
بصى ابقى ادبنى درس خصوصى ع الاميل بليل:d
لو دخلت ياعنى (أصل خارجين كالعاده:()
بس م الحبه اللى أنا فهمتهم ياعنى (وده لو كنت فهمتهم صح)فكرة حلوة
بس كفايه كلام عن احمد زويل بقى (الراجل كح لما شبع:006et4:)

Drsara
09-09-2009, 10:42 PM
يلا ربنا معانا

dr\wesam
11-09-2009, 03:57 AM
فكرة رائعة وجزاك الله خيرا ولكن انا اعدادي صيدلة ومعلوماتي عن الصيدلة صفر

Dr.KaJoo
11-09-2009, 05:19 AM
فكرة ممتازة

DR\BATOT
31-10-2009, 02:09 AM
هو انا مش فاهمه اوى بس موضوع انو يبقى لكل محافظه موضوع حاجة كويسة اوى وخصوصا انى فى صيدله حلوان ومش لاقية حد بيساعدنى خالص بيتهيقلى انا الوحيدة اللى في حلوان

Dr|shereen
13-11-2009, 01:42 AM
اولا فكره جميله يا ساره وبردك انا مع فاطمه انا احلى حاجه ان يكون لكل محافظه مواضيع عن كليه الصيدله بتاعتها لان انا صيدله القاهره والمنتدى هنا اغلبيته مواضيع عن عين شمس نادر ما تلاقى موضوع عن صيدله القاهره ازاى يا دكاتره ده احنا القاهره يعنى الماضى والاصاله والعراقه وكل الحاجات الحلوه دى كده كده فى موقع اسمه يلا دوك ده خاص بطلاب صيدله القاهره بس انا بحب بوابه الثانويه العامه ونفسى يبقى فى اهتمام اكتر من كده للقاهره وحلوان وباقى المحافظات طبعا

sweet heart
13-11-2009, 11:59 PM
فكرتك جميلة جدا وانا موافقة طبعا وان شاء الله معاكى

arwaaa
21-11-2009, 02:51 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اختي الحبيبة سارة

انا اختك اروى صيدله اسيوط

والله انتي انسانه جميلة جدا ومحترمة واللي زيك مش كتير

وان شاء الله ربنا هيوفقك وتقدري تعملي حاجة كبيرة

كلامك وفكرتك اكتر من راائعة

هو ده اللي المفروض يتعمل ووالله لو مفيش ناس زيك هنفضل زي ما احنا

وعلى فكرة دي مش شعارات ولا يفط هي دي الحقيقة اللي لازم كل واحد يبقى عارف انه ده دوره

متيأسيش ابدا وخليكي زي ما انتي وربنا هفقك ان شاء الله

وانا هعمل اللي يقدرني عليه ربنا

بس ع النت مش بدخل كتير فربنا يسهل ولكن كلامك شجعني بصفة عامة اني اعمل اي حاجة كويسة

ربنا يكرمك ويحبك