مشاهدة النسخة كاملة : من المشرف إلى جميع طلبة القسم الكرام

EnG.BeLaL
10-09-2009, 06:25 AM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
كل سنة و انتوا طيبين و ايه اخبار رمضان :) عار فين يا جماعة عمري ما بحس براحة نفسية و هدوء بال و صفاء
قد ما بحسها في رمضان ربنا يجعل ايامنا كلها رمضان ادخل في الموضوع بقى عشان عارف اني رغيت كتير :d
بصوا يا جماعة انا عمري ما حبيت منتدى قد المنتدى ده انا مشترك فيه من 2 ثانوي من قيل ما يتجدد و يبقى على الشكل ده اللي انتوا شايفينه و عمري ما شفت ناس محترمين و متدينين زي اللي شوفتهم في منتدى الثانوية و من يوم ماشتركت فيه و انا نفسي اخدمه بأي طريقة لحد ما جت السنة اللي فاتت و مسكت مشرف قسم المجموعة الهندسية :av4056bb7jp3:كان المنتدى ماشاء الله صحراء :bosyht9: عملت حاجات محدش يتخيلها عشان ارجعه زي الاول مكنش في حد بيتردد عليه غير محمد ( banzer ) و (eng7oudash ) و احيانا الباشمهندسة سلوى لحد ما خلصت امتحانات السنة دي و ابتدت الناس تيجي على المنتدى كنت فرحان جدا بس للأسف لقيت ناس بتحسسني ان المنتدى ملوش لزمة و كتير حاولت افهمهم ان احنا لسه في اجازة بس لا حياة لمن تنادي و من كام يوم برضه جت احدى المشرفات حذفت موضوع من القسم لانه كان فيه لينك منتدى و انا كنت شايف اللينك ده و حذفته بس مرضتش اشيل الموضوع عشان ابلغ الناس اللي عملاه ان مينفعش يتحط عناوين منتديات بس زي ما يكون انا مش موجود .
بعدين لقيت اقتراح من ( جعلتني مهندسا ) لتقسيم القسم ( كهربا ومدني و عمارة و.......) قلتله يا باشمهندس مش هينفع لاننا مش كتير و اغلب اللي في القسم اعدادي بس برضه راح للإدارة و قالهم
زي مايكون انا مليش لزمة و معظم الناس عارفة ان مينفعش لان الاعداد في القسم مش كتير .
بس على العموم حصل خير بس انا هقترح عليكم اقتراح لو شايفين اني مش هنفع خلاص انا انسحب من الاشرف للي انتوا عايزينه .
و شكرا لحسن استماعكم و صبركم

بروف انس
10-09-2009, 06:37 AM
يا بشمهندس انت الخير والبركه ويعتبر قسمنا الهندسي من احسن الاقسام اللي المواضيع بتتناقش فيها بحريه وديموقراطيه اما بالنسبه بقي لصلاحيات المشرفين مع بعضهم اعتقد الاعضاء ملهمش دخل بها بس انا اؤيد انك تفضل في الاشراف ومتقلقش مع بدايه الدراسه ان شاء الله المواضيع الدراسيه هتكتر والمنتدي هيشتغل تاني

EnG.BeLaL
10-09-2009, 06:42 AM
ربنا يخليك يا باشمهندس هو بس يظهر حماس الباشمهندسين الجداد هو اللي مخليهم مستعجلين

BaNZeR
10-09-2009, 06:52 AM
لا طبعاً يا بشمهندس بلال منقدرش نستغنى عن حضرتك

وهو فعلاً كان المفروض جعلتني مجرماً استأذن الاول إنه يناقش الادارة لما كلمك

بس هو يظهر حماسه اخده وتسرع وحط القرار وعمل التصويت

هو اصلي دخل لقي ناس كتير جداً في اعدادي ولقي القسم شعلة من النشاط
صحيح انا من كتر نشاطه مبقتش قادر اتابع كل رد فيه زي زمان

مش عارف احنا في الدراسة كان شكلنا عامل ازاي

والله كنت بدخل القسم الاقي ردي هو نفسه آخر مشاركة من 5 ايام فاتو واحياناً بيفضل اسبوع

كان حالة من الملل اللامتناهي

لكن هو مشفش ده ومش عايز يصدق واحد باقيله فترة اطول منه في القسم

القسم لو اتقسم يبقى كده حنجزأ نشاطنا ده تاني
ومع بداية الدراسة حتلاقو خمول تام مرة أخرى إلا من رحم ربي من كام مشاركة كده في اعدادي بس

كل الموجودين هنا المخلصين اعدادي في سني غير موافقين على القرار (انج حودش مش قدنا :d)
بس طبعاً انا مش جاي الموضوع هنا احكي حكايتي تاني

بس حقول ربنا يهدي والناس تفكر في الواقع

ومازلت بكرر كلمة الواقع
الواقع اللى لسه الجدد مجربهوش ومينفعش يحكمو عنه

بروف انس
10-09-2009, 06:54 AM
ربنا يخليك يا باشمهندس هو بس يظهر حماس الباشمهندسين الجداد هو اللي مخليهم مستعجلين
حماس ولا فتح مش فارقه اهم حاجه ان شاء الله بس الاعضاء يرجعوا يشغلوا القسم تاني وبالنسبه لحكايه التقسيم كان رايك ايه يا بشمهندس اصل انا موافقتش

abdelRhman772007
10-09-2009, 06:54 AM
رمضان كريم و تحضر يجى 50 70 رمضان فى عمرك يا سيدى و لا تزعل

بس حته أنك تعمل زى الريس جمال و تفتكر الناس ترجعك شبه مستحيلة ^_*

احنا جايين نهدى النفوس بس

أما بقى كلام الناس لا بيقدم و لا يأخر هو تضييع وقت بس

و بشمهندس جعلتنى مهندسًا مكنش يقصد حاجة وحشة هو بس مقتنع برأيه شوية و ده حقه

و الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية

ممكن يفسد اتنين تلاتة أربعة ^_* (مش قولنا جايين نهدى النفوس)

و بعدين حتة أنك تطلع من الإشراف ده مرفوضة دخول القسم مش زى خروجة ده للعلم بس

و بعدين الباشمهندسون قادمون بشدة و بدليل الحماس الزائد و الأفكار الكتير

و شكلك بنى آدم حساس أوى و ده هيجيبلك كل يوم مشكلة خليك بارد شوية ربنا يكرمك

من الآخر بيت أقولك اطلع من الإشراف عشان تبوظ القسم و تعمل بقى بليلة أقصد بلبلة

و العملية مش ناقصة ،

يا ريت تحذف بقى الموضوع ده لأن مش تسيب القسم يعنى مش هتسيب القسم إن شاء الله

عايز أطول فى ارسالة لحد ما تزهق من الموضوع فتشيه

بس يا بشمهندس فكر فى قرارك قال تنسحب قال

و لا أنت و لا جعلتنى مهندسًا نفرط فيهم

و بعدين لو شايفين انك مش هتشيل الموضوع ده من دماغك هنشيلك على راسنا

ده أنت الكومندا الكبير فى القسم ^_^

و شكرا لحسن استماعكم و صبرك

KeMoZzAzZ
10-09-2009, 06:57 AM
لا طبعا يابشمهندس بلال انت بجد مشرف كويس
وانا كنت مشرف زيك فى منتدى كليتى بس زى ماقولتلكوا انى سبته
بس انت عامل اللى عليك وزيادة
وانا معاك انها كانت حاجه تضايق انه يروح للادارة
بس مش مشكلة يعنى عادى بتحصل كتير وهو يمكن ماكنش يقصد حاجه عادى يعنى
وانا من اول الموضوع بتاع التقسيم ده ماشوفته وانا قولت رد واحد انى معترض ومادخلتوش تانى :d
فمش عارف ايه تطورات الموضوع بصراحه فيه :d

بس انت يا بلال من احسن المشرفين اللى شوفتهم (الحمد لله ماتعملتش مع مشرفين تانيين لحد دلوقتى) :d
وافتكر انى من الناس اللى كانت بترد فى المنتدى ايام الخير برضه اما ماكنش فى حد عليه
انا المفروض يتعمل تمثال بأسمى
طول عمرك سايب بصمتك يابو كيمو :d

(مش عارف الموضوع ده معمول عشانى ولا عشانك بس برضه لازم اسمى ييجى فى الموضوع ) :d

eng_emy
10-09-2009, 07:12 AM
[/quote]

عندك حق والله يا بشمهندس بلال
انا بحب المنتدى ده اوى:022yb4:
انا كمان برتاح اوى لما بدخل الموقع ده
وخصوصا الرابطة:022yb4:
(كل واحد بيدور على مصلحته هااااااااا):d:d
هههههههههههههههه
بس عايزة اعلق على حاجة
انت قولتها:angry2:

انا انسحب من الاشرف

ايه سمعنى كدة!!!!!!!!!!!!!:o
سمعنى!!!!!!!!!!!!!!!!!:o
تنسحب تنسحب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:angry2::angry2::angry2:
ازاى يا بمشهندس
من الاشراف
طبعا لألألألألألألألأللألألألألأللألأ:028ja7:
ده انت المشرف علينا
وانت بصراحة عامل مجهووووووووووووووووود
جميييييييييييل معانا
ازاى
بعد كل ده عايز تنسحب
بص بقى يا بشمهندس بصراحة
انا فى الاول كنت مع (جعلتنى مهندسا) وكنت موافقة على الاقتراح
فى حكاية التقسيم دى
بس لما فكرت فيها شوية لقيتك عندك حق
لان اغلبنا من اعدادى والعدد كدة حيقل
وحيقل الاقبال علي القسم
والكلام ده ممكن لو المنتدى نفسه كله
عن كلية الهندسة;)
ساعتها يتقسم مدنى عمارة كهرباء................
لكن القسم نفسه جزء من المنتدى
فامش حينفع;)

وعارفة انك اتضايقت انه راح للادارة معلش
اكيد ميقصدش
والحماس واخده شوية
بس فى النهاية انت مش حتسيب الاشراف:039uw8::039uw8:
مهما حصل
ماشى يا :bosyht9:بشمهندس:d

مش حتسيبه ابدا:o:o

ومعلش لو طولت عليك:022yb4:

EnG.BeLaL
10-09-2009, 07:40 AM
لا طبعاً يا بشمهندس بلال منقدرش نستغنى عن حضرتك

مش عارف احنا في الدراسة كان شكلنا عامل ازاي

والله كنت بدخل القسم الاقي ردي هو نفسه آخر مشاركة من 5 ايام فاتو واحياناً بيفضل اسبوع

كان حالة من الملل اللامتناهي

و لا انا اقدر و الله استغنى عن المنتدى لاني بحبه جدا
بس هو لو الباشمهندس كان شاف ايام الملل دي يظهر كان غير رأيه

\ و شكلك بنى آدم حساس \
و لا أنت و لا جعلتنى مهندسًا نفرط فيهم

و بعدين لو شايفين انك مش هتشيل الموضوع ده من دماغك هنشيلك على راسنا

ده أنت الكومندا الكبير فى القسم ^_^

و شكرا لحسن استماعكم و صبرك
فعلا انا حساس جدا و بحاول ابقى بارد بس يظهر مش نافع
و ربنا يخليك يا باشمهندس على ردك الجميل ده
و احلى تحية للكومندا:078111rg3:
لا طبعا يابشمهندس بلال انت بجد مشرف كويس

وافتكر انى من الناس اللى كانت بترد فى المنتدى ايام الخير برضه اما ماكنش فى حد عليه
انا المفروض يتعمل تمثال بأسمى
طول عمرك سايب بصمتك يابو كيمو :d

(مش عارف الموضوع ده معمول عشانى ولا عشانك بس برضه لازم اسمى ييجى فى الموضوع ) :d

ربنا يخليك يا كيمو اما بالنسبة للتمثال فده سيبه عليا انا هعملهولك عند الخراط عشان يعيش:d

بس فى النهاية انت مش حتسيب الاشراف:039uw8::039uw8:
مهما حصل
ماشى يا :bosyht9:بشمهندس:d

مش حتسيبه ابدا:o:o

[/quote]
انا تحت امرك يا ايمان ده انتي الخير و البركة

titto19991
10-09-2009, 09:29 AM
كل سنة و انتوا طيبين و ايه اخبار رمضان :) عار فين يا جماعة عمري ما بحس براحة نفسية و هدوء بال و صفاء
قد ما بحسها في رمضان ربنا يجعل ايامنا كلها رمضان ادخل في الموضوع بقى عشان عارف اني رغيت كتير :d
بصوا يا جماعة انا عمري ما حبيت منتدى قد المنتدى ده انا مشترك فيه من 2 ثانوي من قيل ما يتجدد و يبقى على الشكل ده اللي انتوا شايفينه و عمري ما شفت ناس محترمين و متدينين زي اللي شوفتهم في منتدى الثانوية و من يوم ماشتركت فيه و انا نفسي اخدمه بأي طريقة لحد ما جت السنة اللي فاتت و مسكت مشرف قسم المجموعة الهندسية :av4056bb7jp3:كان المنتدى ماشاء الله صحراء :bosyht9: عملت حاجات محدش يتخيلها عشان ارجعه زي الاول مكنش في حد بيتردد عليه غير محمد ( banzer ) و (eng7oudash ) و احيانا الباشمهندسة سلوى لحد ما خلصت امتحانات السنة دي و ابتدت الناس تيجي على المنتدى كنت فرحان جدا بس للأسف لقيت ناس بتحسسني ان المنتدى ملوش لزمة و كتير حاولت افهمهم ان احنا لسه في اجازة بس لا حياة لمن تنادي و من كام يوم برضه جت احدى المشرفات حذفت موضوع من القسم لانه كان فيه لينك منتدى و انا كنت شايف اللينك ده و حذفته بس مرضتش اشيل الموضوع عشان ابلغ الناس اللي عملاه ان مينفعش يتحط عناوين منتديات بس زي ما يكون انا مش موجود .
بعدين لقيت اقتراح من ( جعلتني مهندسا ) لتقسيم القسم ( كهربا ومدني و عمارة و.......) قلتله يا باشمهندس مش هينفع لاننا مش كتير و اغلب اللي في القسم اعدادي بس برضه راح للإدارة و قالهم
زي مايكون انا مليش لزمة و معظم الناس عارفة ان مينفعش لان الاعداد في القسم مش كتير .
بس على العموم حصل خير بس انا هقترح عليكم اقتراح لو شايفين اني مش هنفع خلاص انا انسحب من الاشرف للي انتوا عايزينه .

لو انتا مشيت يا بشمهندس بلال انا مش حخش علي المنتدي ده ابدا وطبعا انا مش موافق علي التقسيم ( هات ربع جني بقا):022yb4:

Eng_lfc
10-09-2009, 10:40 AM

ازاى يا بشمهندس بلال تسيب المنتدى
طب المنتدى مش هيبقاله طعم من غيرك
بس تعرف ( جعلتنى مهندسا ) مش غلطان بس هو عايز يجدد عايز يعمل حاجة فى المنتدى
المفروض نشكره مش نواجهه كده
و براحة عليه شويه
لأن كلامك يدل على انك بتقول لأنا لا هو
و بعدين (جعلتنى مهندسا ) اول اما هتقول الإدارة ان العدد مش اللى هو محدش هيوافق على تقسيم القسم
بس ده اللى حبيت اقوله
وشكرا

Its My Life
10-09-2009, 11:52 AM
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا(معلش الكيبورد علق:d)
لا طبعا يا بشمهندس بلال مينفعش تسيب الاشراف لان مفيش حد هيعرف يتعامل مع الوحوش قصدي المهندسين غير حضرتك
وانا بقى مش موافقه :d
وشكر الله سعيكم
فوتكوا بعافيه:d

emadtoto10
10-09-2009, 02:13 PM
والله يا بلال لو سيبت الاشراف او كده اوعدك انك قبل ما تمشى تحذف الرابطة علشان ما حدش فينا حايدخل وبجد لو عملت كده انا ممكن اخلى صحابى كلهم ما يقربوش من المنتدى ده تانى وانت اى منتدى يتمناك بس انا شايف انك هنا احسن منتدى لازم تكون فيه وبجد لو عملت كده مش حايحصل طيب لاى حد حتى لو مين

جعلتني مهندسا
10-09-2009, 02:38 PM
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وأنت بألف صحة وسلام
أكيد طبعا محدش يقدر ينكر دور حضرتك الأكثر من رائع
عشان حضرتك أكيد بتحب المنتدى ده:)
أنا رحت وأخدت رأي الادارة وخما قالولي أنهن هيتابعوا الموضوع
وبعدين أنا عملت الاستطلاع لأن أكيد طبعا مينفعش نمشي برأي شخص واحد فقط مع كل الاحترام لحضرتك:)
لألألألألأ
متقلش كده يا بشمهندس دانتا كبيرنا كلنا
وأكيد طبعا منقدرش نستغنا عنك
تنسحب:o
لأ
حضرتك متنسحبش أنا اللي المفروض أنسحب لأني
فعلا غلطت
أنا آسف:blush:
وبعدين حضرتك لو انسحبت
أنا مش هخش المنتدى ده تاني

معلش اعتبرني أخوك الصغير
أنا بس كان نيتي خير

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

eng7oudash
10-09-2009, 03:31 PM
بصوا يا جماعة انا عمري ما حبيت منتدى قد المنتدى ده انا مشترك فيه من 2 ثانوي من قيل ما يتجدد و يبقى على الشكل ده اللي انتوا شايفينه و

احنا من عصر واحد يعنى .. انا مشترك فيه من 5 سنين :078111rg3:

:av4056bb7jp3:كان المنتدى ماشاء الله صحراء :bosyht9: عملت حاجات محدش يتخيلها عشان ارجعه زي الاول

أشهد على كدا

لحد ما خلصت امتحانات السنة دي و ابتدت الناس تيجي على المنتدى كنت فرحان جدا بس للأسف لقيت ناس بتحسسني ان المنتدى ملوش لزمة و كتير حاولت افهمهم ان احنا لسه في اجازة بس لا حياة لمن تنادي و من كام يوم برضه جت احدى المشرفات حذفت موضوع من القسم لانه كان فيه لينك منتدى و انا كنت شايف اللينك ده و حذفته بس مرضتش اشيل الموضوع عشان ابلغ الناس اللي عملاه ان مينفعش يتحط عناوين منتديات بس زي ما يكون انا مش موجود .

بص .. بصراحة انا لو مكانك كنت هزعل زيك كدا .. و برده هفكر انى استقيل .. بس هقولك حاجة .. من الادارة .. ده جهل مش أكتر ... و من جعلتنى مجرما .. حماس برده مش اكتر

طبعا مش محتاج أقولك ردى

القسم من غيرك مش هينفع يا بلال

......

فى حاجة بقى .. انا عارف ان موضوع التقسيم مش هيزعلك من حد لو تم .. لان الكل فى الاول و الآخر عاوز مصلحة القسم ... و كل واحد من وجهة نظره

انا شايف ان الصحرا ممكن تبقى فى الاقسام الجديدة .. و ان شاء الله هتخضر مع الزمن .. زى القسم فى الاول كدا

و الحياة هتفضل خضرا ان شاء الله و مفيش صحرا

و طبعا محدش هيزعل من اى قرار .. تقسيم او لا ... انا مش هزعل لو متقسمش .. لكن هزعل اكتر لو اتقسم و انت او بانزر او اى حد زعل

معلش على الرغي ... و ثااانك يو

eng7oudash
10-09-2009, 03:34 PM
والله يا بلال لو سيبت الاشراف او كده اوعدك انك قبل ما تمشى تحذف الرابطة علشان ما حدش فينا حايدخل وبجد لو عملت كده انا ممكن اخلى صحابى كلهم ما يقربوش من المنتدى ده تانى وانت اى منتدى يتمناك بس انا شايف انك هنا احسن منتدى لازم تكون فيه وبجد لو عملت كده مش حايحصل طيب لاى حد حتى لو مين

حرام عليك يا هندسة .. قول كلمتين حلوين :p

EnG.BeLaL
10-09-2009, 06:13 PM
لو انتا مشيت يا بشمهندس بلال انا مش حخش علي المنتدي ده ابدا وطبعا انا مش موافق علي التقسيم ( هات ربع جني بقا):022yb4:
انا تحت امرك يا باشمهندس خد جنية بحاله بس هات الفاتورة ( خلي بالك من قنطرة الدفاتر :d)

ازاى يا بشمهندس بلال تسيب المنتدى
طب المنتدى مش هيبقاله طعم من غيرك
بس تعرف ( جعلتنى مهندسا ) مش غلطان بس هو عايز يجدد عايز يعمل حاجة فى المنتدى

ربنا يخليك يا باشمهندس ...... و الله انا فاهم و بحب الباشمهندس جعلتني مهندسا جداا بس انا اللي زعلني
اه اخد طريقه للإدارة على طول و انا مقدر حماسه
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا(معلش الكيبورد علق:d)
لا طبعا يا بشمهندس بلال مينفعش تسيب الاشراف لان مفيش حد هيعرف يتعامل مع الوحوش قصدي المهندسين غير حضرتك
وانا بقى مش موافقه :d
وشكر الله سعيكم
فوتكوا بعافيه:d
ربنا يخليكي يا باشمهندسة

ليه الرابطة ماشيه زي الفل و ملهاش دعوة خالص
و ربنا يخليك على شعورك الجميل ده يا عمدة

معلش اعتبرني أخوك الصغير

أنا بس كان نيتي خير

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

و الله انا بحبك يا باشمهندس انا كان قصدي عتاب بس .... لان مش اول مرة تحصل معايا بس انا اتضايقت اوي المرة دي
احنا من عصر واحد يعنى .. انا مشترك فيه من 5 سنين :078111rg3:

[/center]
بس انت الكبير يبقى لازم نديك احلى تعظيم سلام يا كبيرنا :078111rg3:

BaNZeR
10-09-2009, 07:42 PM
انا شايف ان الصحرا ممكن تبقى فى الاقسام الجديدة .. و ان شاء الله هتخضر مع الزمن .. زى القسم فى الاول كدا

[/center]

عارف يا محمود مشكلتك إنك واقف عالحدود
لاانت بتأكد إنه القسم حيكون نشيط ولا بتأكد إنه التقسيم ملوش لازمة

كلمة مع الزمن ده تحمل معاني كثيرة
ومينفعش نعتمد على حاجة دون دراسة

مينفعش اعمل مشروع واقول إن شاء الله مع الزمن حكسب
وفين دراسة المشروع بتاعتي
افرض الزمن ده 10 سنين و 30 سنة ولا 50 سنة
طيب انا عملت احتياطاتي اني اقدر اعوض الخسارة لو المشروع مكملش الفترة ده

مينفعش اعتمد على مجهولة واحنا مش عارفين نتيجتها

ومازلت بكررها ليك يا حودش خلينا في الواقع
الواقع الواقع

هي واقفة عليك انت لو قررت حسمت

لإنه كده حيبقى الاستف الكبير كله غير موافق

وبتوع اعدادي اللى نصهم على الاقل مش موافق برده هما اساساً اقل ناس متضررين
لإنهم كده كده القسم اساساً مفهوش غير مواضيع اعدادي

عشان كده آراء الكبار اللى حيمسكو الاقسام هو الاهم
غير إنه مينفعش الجدد يمشو رأيهم عالقدام بدون وعي وفهم

وإذا كان ملناش لازمة ممكن نسيبلهم القسم يقسموه بعد كده براحتهم

وهما حيكونو اول دفعة حيملوه إن شاء الله
واحتمال تقابلوني السنة الجاية معاكو بإذن الله

وانا مش زعلان من حد
وبتخنق جداً من الاقسام الكتير
وانا حكون اول واحد يطالب بالتقسيم لو لقيت عدد كافي ومزدحم داخل القسم الهندسي المفرد

لكم جزيل الشكر والامتنان

جعلتني مهندسا
10-09-2009, 08:10 PM
بالعكس

أنا شايف أن رأي حودش ده هو الحل اللي لازم نمشي بيه

لازم نعتمد على بتوع اعدادي دول عشان هما اللي هيعمروا القسم واللي بعديهم واللي بعديهم

أنا الصراحة شايف أن هو ده الحل الأمثال

في مثل بيقول مكسب بعيد ولا خسارة قريبة

وأنا شايف أن القسم طغى عليه المواضيع اللي بتقلب شات على طول

دا حتىفي موضوع من المواضيع عملوا فيها عيد ميلاد

وجابوا تورتو ووورد وحاجات حلوة كتير:)
:049gc0::049gc0::049gc0:

بجد تستنا الى أن يخضر المحصول وينضج أحسن بكتير

من أنك تحصد بدري وما تستفدش أي حاجة

أرجوكم تفهموني

BaNZeR
10-09-2009, 08:19 PM

أرجوكم تفهموني

برده بتتهرب من الرد عليا وتروح تأيد رأي حودش

عموماً لما يبقى يخضر المحصول ابقى قولي وانا اجي اشتري منكم

لحد دلوقتي انا مشفتش ولا ميزة لموضوع التقسيم غير
التنظيم مستقبلياً

ودايماً بتتاجهل باقي الاسباب
عموماً الدراسة جاية وحتشوف بنفسك الصحرا اللى انت حتزرعها بأيدك

Eng. Alios
10-09-2009, 08:21 PM
و الله رغم اني مشتركش او مقدمتش مشاركات في القسم دا كتيير ...

الا اني بقول اللي يشوفه المشرف هوا اللي يمشي ...

احنا بنقدم اقتراحاتنا , لكن في النهاية الريس هوا اللي يختار و يحكم ...

احنا مش عاوزين سيادتك تمشي , انت هنا في المنتدى من تانية ثانوي ... يعني اصبح ليك خبرة في المنتدى و خبرة بظروفه ...

و احنا كل اللي عملناه اننا بنقدم اقتراحات لتقسيم القسم .. زي ما حضرتك شايف ان قسم المجموعة الطبية متقسم لكليات , انت ممكن هنا برضه تقسم القسم لكليات مش لاقسام هندسة .. يعني نمشي على الترتيب التالي :

كلية الهندسة - كلية الهندسة الالكترونية - كلية البترول و التعدين - كلية الفنون الجميلة (عمارة)

ده في الاول و الآخر اقتراح ... و اللي حضرتك تشوفه اعمله ...

و لازم نعرف يا جماعة ان اقتراحاتنا مش ح تنطبق بالعافية , لازم الأول تندرس من كل النواحي علشان نعرف اذا كان يتم تطبيقها و لا لأ ... و اللي يدرس طبعاً الاقتراحات دي بيبقوا مشرفين القسم ...

بس لازم الدراسة تكون بتأني , متكونش من اول نظرة ....

و ربنا يقدم لكم اللي فيه الخير

على فكرة انا في فنون جميلة عمارة ... يعني نسايب هندسة :-)

ربنا يكرمكم ان شاء الله

جعلتني مهندسا
10-09-2009, 08:37 PM
برضوا يا بشمهندس محمد

أنا مش عارف أقولك ايه

بس بص

زما كان عدد قليل جدا اللي بيخش القسم ........... صح

دلوقتي الحمد لله زاد.............صح

يعني هو بيزيد الحمد لله كل شوية

مثلا علشان في سنة جديدة هتبدا ... يعني دفعة جديدة

وأكيد طبعا موضوع التقسيم هيزود من الاقبال على المنتدى

يعني قصدي

أن كل ما يكون في نظام كل ما تلاقى المنتدى بيتحسن ........ صح

وطلاما أنتو وأنتم عددكم قليل قدرتم توقفو المنتدى على رجله

أكيد طبعا ان شاء الله كلنا دلوقتي هنقدر يخليه أجمد منتدى في الكون

وعلى فكرة أنا كنت بشوف نظام المنتديات التانية

كلها عامله التقسيمه

,اظن أنهم مش أحسن من البوابة في حاجة

ملحوظة : لو في كلام محدش فهمه اعذروني
لأني بكتب وأنا دايخ .ز...وشكرا

eng7oudash
10-09-2009, 08:51 PM
بس انت الكبير يبقى لازم نديك احلى تعظيم سلام يا كبيرنا :078111rg3:

الكبير كبير المقام مش كبير السن يا كبير

عارف يا محمود مشكلتك إنك واقف عالحدود
لاانت بتأكد إنه القسم حيكون نشيط ولا بتأكد إنه التقسيم ملوش لازمة

كلمة مع الزمن ده تحمل معاني كثيرة
ومينفعش نعتمد على حاجة دون دراسة

مينفعش اعمل مشروع واقول إن شاء الله مع الزمن حكسب
وفين دراسة المشروع بتاعتي
افرض الزمن ده 10 سنين و 30 سنة ولا 50 سنة
طيب انا عملت احتياطاتي اني اقدر اعوض الخسارة لو المشروع مكملش الفترة ده

مينفعش اعتمد على مجهولة واحنا مش عارفين نتيجتها

ومازلت بكررها ليك يا حودش خلينا في الواقع
الواقع الواقع

هي واقفة عليك انت لو قررت حسمت

لإنه كده حيبقى الاستف الكبير كله غير موافق

بص يا محمد .. النظرية انى مش شايف انه هيبقى فيه خساير ... يا هتكسب .. يا أما هتفضل زى ما أنت

عشان كدا انا مع التقسيم

بس بعد كلامك ده .. انا بجد من كتر الكلام بقيت بدافع عن فكرة التقسيم من غير حماس جوايا ليها .. لانى عارف انها يمكن متنفعش القسم كتير .. بس شايف برده انها مش هتضره

بالعكس

لازم نعتمد على بتوع اعدادي دول عشان هما اللي هيعمروا القسم واللي بعديهم واللي بعديهم

أرجوكم تفهموني

أنا قلت كدا برده .. مش هنخسر حاجة لو عملنا الاقسام

بس بما ان يبدو .. و من وجهة نظر .. بشمهندس .. بلال .. و بانزر .. انه هيبقى فيه ضرر للقسم

من هنا .. و من كتر الكلام

أصبحت لا مع ولا ضد

EnG.Mohammed
10-09-2009, 08:51 PM
انا معترض

القسم مبيبقاش قسم من غيرك يا بشمهندس بلال

TheDeco
10-09-2009, 09:03 PM
بعد الاطلاع علي الموضوع و قراءة كل الردود السابقة

و بعد التفكير في الامر مليا

و مناقشة كل الأراء المختلفة و المتباينة
.
.
.
.
.
.
.
.
انا معترض :d:d

yasasa
10-09-2009, 09:43 PM
لأ يا باشمهندس بلال

مينفعش علشان أى حاجة تمشى

وحصل خير

الباش مهندس أحمد أدى أقتراح سواء الإدارة قبلته ولا لأ

ولعلمك رأى من رأيك

لأنى بتخنق من منتديات كتيرة

تعملك منتديات مفهاش حد

ومعظم الأعضاء فعلاً زى ما حضرتك ما قلت الى كانت فى منتديات الثانوى ودخلت هندسة

pinkykitty
11-09-2009, 02:55 AM
بالعكس

أرجوكم تفهموني

بص يا بشمهندس بعيدا عن تقسيم المنتدى
حضرتك بتقول ان فيه موضوع من الموضوعات عملوا فيها عيد ميلاد وجابو تورتة الموضوع ده انا واحدة من المشاركين فيه (رابطة طلاب هندسة اسكندرية)
بس انا حسألك سؤال لما الحكاية ديه مزعلاك اوي كده ..ليه رديت في الموضوع بالموافقة حتقولي موافقة حقولك اه موافقة مش حضرت شاركت معانا في الموضوع اللي قلبناه عيد ميلاد والرد بتاع حضرتك موجود وليه جاي تحتج هنا مش هناك لو اصلا الحكاية ديه مش عاجباك ليه ما قولتش واللي اعرفة ان لما الواحد يشارك في موضوع معين زي ده المفروض انه لو شايف ان فيه حاجة تحتاج تعديل او حاجة مش عاجباه يقول لنا مش يقول من ورانا واشوف الرد بالصدفة كمان
وانا بقول لأي حد من اللي بيقرا الرد بتاعي افتحوا الموضوع وشفوه من اوله لأخره حتلاقوه واتحدى انه من افضل الموضوعات اللي اتعملت عن روابط المحافظات انا مش بقول كده لانه موضوعي لاني قلت قبل كده ان ده موضوع البشمهندس عماد وديه فكرته وانا اللي استأذنت انقله لكن ده مش موضعنا الموضوع ان فيه مواضيع مهمة وتستحق المشاركة ..ولو احنا في مرة هزرنا او قلنا لحد كل سنة وانت طيب فده مش معناه ان الموضوع قلب شات واو انه تهريج او انه مالهوش لازمة لان اساس الموضوع واللي هو اصلا معمول عشانه اننا نكون اخوات ونقف جنب بعض في كل وقت

جعلتني مهندسا
11-09-2009, 03:02 AM
أولا أنا قلت المواضيع بتقلب شات بس مقلتش حاجة تانية

ثانيا ده قسم كليات المجموعة الهندسية مش قسم التعارف والاهداءات ومناسبات

ولا ايه

pinkykitty
11-09-2009, 03:03 AM
ما ينفعش تنسحب يا بشمهندس احنا لينا مين غيرك ولو حضرتك حتسيب المنتدى بسبب موضوع التقسيم يبقى بلاش منه مع اني موافقة عليه بس المهم انك ما تسبناش يا بشمهندس بس على فكرة حكاية التقسيم في مجملها مش وحشة للدرجة بس ما ينفعش حاجة زي ديه تخليك تسيب المنتدى وتمشي انا قلت قبل كده انها ممكن ما تنجحش دلوقتي بس احنا ما ينفعش نبص تحت رجلينا وانها ممكن تنجح في المستقبل بس ع العموم
اختلاف الرأي لا يفسد للود قضية
وللا ايه يا بشمهندس
بالله عليك ما تسبناش بقى
عيب بقى ما تخلينيش اتحايل كتير

pinkykitty
11-09-2009, 03:10 AM
أولا أنا قلت المواضيع بتقلب شات بس مقلتش حاجة تانية

ثانيا ده قسم كليات المجموعة الهندسية مش قسم التعارف والاهداءات ومناسبات

ولا ايه
احنا عارفين انه مش قسم التعارف والاهداءات ومناسبات بس انا اصلا قلتلك السبب من انشاء من موضوعنا واذا كنا بنضحك ولا بنهني بعض في النص فده عادي
بس لما هو كده زي ما بتقول ليييييييييييييييه رديت اصلا ما كنت اعترضت وقلت ده مش قسم تعارف

BaNZeR
11-09-2009, 03:27 AM
الحمد لله حد رد عليك بشان موضوع الشات اللى قصدك عليه

وانا مردتش ارد عشان انا مدخلتش الموضوع ومشفتش حاجة
لانه مش تبعي

وبعدين حسألك سؤال واحد
او بمعنى اصح حجاوبك معاه برده

اللى خلى موضوع زي الرابطة يقلب شات ده لإنه قرب ناس من حتة واحدة
وانا مش شايف في حكاية التقسيم بتاعتك ده غير إنك حتسهل على الناس اللى من قسم واحد يبقو مع بعض
يعني لو بتتكلم من ناحية الشات فكاية التقسيم بتسهل ده مش بتلغيه

خلصنا من النقطة ده
والمفروض إنك مقتنع

مفيش مانع ابداً لو الناس بتهزر وبتفرفش شوية قبل الدراسة في حدود المعقول

اللى بيقلب شات وتعارف وايميلات بكون اول واحد ببلغ عنه

اما دلوقتي واديك بعد ما شفت جميع الآراء والتعليقات
وفي الموضوع ده تقريباً مفيش غير ردك انت بس وانج حودش اللى كنتو مع التقسيم

مش عارف ليه انت لحد دلوقتي مصمم على تنفيذ فكرة لمجرد انك عايز تجدد

وقلبت الدنيا وعملت تصويت مع إني اراهن لو التصويت ده اتعمل تاني حيكون في اختلاف كبير جدا في الاصوات

بس برده حماسك واخدك
واقول ربنا يهدينا كلنا

EnG.Mohammed
11-09-2009, 04:02 AM
بالمانسبه يابونظر انا عاوز اجر المساحه الاعلانيه الي انتا عاملها دي :d:d

جعلتني مهندسا
11-09-2009, 04:36 AM
بصوا بقى

أنا مش قاصدي عن الموضوع اللي أنتم بتكلوا عنه ده باللاحديد

كل الحكاية اني لاقيت الناس بتقول للعضوة eng_emy

كل سنة وأنت طيبة

فقلتلها كل سنة وهي طيبة من باب المجاملة :pأصلي مكنتش عارف بيقولها كده ليه ( عشان مبقاش زي الأطرش في الزفة)
وده كان ردي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جعلتني مهندسا http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif (http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?p=1581663#post1581663)
كل سنة وأنت طيبة

ياسيادة معالي الدكتورة المهندسة الأستاذة ايمي

وبعدين بعتلها رسالة على الخاص واستفسرت وعرفت أنه كان عيد ميلادها

ممكن تسألوها لو مش مصدقين

يعني مكلمتش مش في الموضوع كتير
وده ياريت يكون رد مناسب على حضراتكوا
............................
أما بالنسبة للتقسيم

فكل واحد وضح وجهة نظره

سواء كان معارض أو مؤيد

من كبيرنا لصغيرنا

والموضوع دلوقتي عند اللورد هو اللي هيقرر(بعد اذن البشمهندس بلال)

بعد الاطلاع على أوراق القضية:stickjo4:

قصدي بعد الاطلاع على النقاشات بتاعتنا ونتيجة التصويت وأكيد طبعا أهداف المنتدى ومصالحه

..............
أما بالنسبة للاستطلاع

فكل واحد مسؤول عن اختياره

محدش ضربه على ايده عشان يختار دون تفكير

فأنا أرفض تماما أن يتم الكلام عن الاستطلاع أو التشكيك فيه

بس

الحمد لله
أخوكم أحمد

BaNZeR
11-09-2009, 05:34 AM
حتفضل زي مانتا
نو تعليق

EnG.BeLaL
11-09-2009, 06:03 AM
يا جماعة انا متضايقتش عشان التقسيم انا اتضايقت عشان الطريقة اللي الباشنهتدس احمد طلب بيها التقسيم
و لو عايزين تقسموا انا معنديش مانع ( بس انا من رأيي مش هيبقاله لازمة دلوقتي )
بس صدقوني هيبقى فيه فراغ فظيع في المنتدى
و انا لو ديكتاتوري و مش عاجبني الموضوع كنت شيلت الاستطلاع اللي الباشمهندس احمد عامله
بس القسم ده بتاعكم مش بتاعي انا بخدمكم و بنظم القسم بس على قد ماقدر

abdelRhman772007
11-09-2009, 06:31 AM
آه هيسموه قسم الهندسة الفراغية
هههههه

يا جماعة مفيش تقسيم و لا حاجة إن شاء الله

بس بمناسبة الحماس ده ممكن نعمل حركة حلوة

لو 15 واحد من قسم هندسى واحد و ليكن مدنى اتجمعوا فى موضوع نعملهم قسم

و ممكن نرشح واحد من عندهم يبقى مشرف قسمه

و كده هنشط حركة السياحة و الاستثمار فى البلد و كل واحد هيجيب أصحابه بقى عشان يملوا القسم

و بعدين ينتخبوه

و برده ممكن نعمل دعايا على الأقسام الجديدة و يذكرنى فى الموقف ده الدعايا الشهيرة

"غمض عين فتح عين تاخد قسم عليه اتنين" ^_*

حد عجبته الفكرة؟؟؟!

و ممكن ناس يقولوا نعمل قسم لإعدادى أضحك و أقولهم القسم الهندسى كله بتاعنا أهه

حد ليه حاجة عندنا ههههه

eng/yasmeen
11-09-2009, 12:54 PM
لالالالا
الكلام الى حضرتك بتقوله ده يابشمهندس مينفعش خالص
ان كان فى تقصير ف ده مننا احنا وفعلا انا قصرت جامد فى حق المنتدى بس والله كان لظروف الكلية والكورسات والكلام ده حتى بعد ماخلصنا بدانا ناخد دورات والتدريب بس ان شاء الله مش هاغيب تانى عن المنتدى
وبعدين حضرتك احق واحد بقسم كلية الهندسة يعنى مش معقول هتسيبه ده حتى هيبقى فاضى خالص
وبعدين الباشمهندس الى بيقول نقسم ده ههههههه هنقسم فين هوا فى كام طالب كلية هندسة هنا
كل سنة وانتوا طيبين ورمضان كريم

civil2020
11-09-2009, 02:34 PM
آه هيسموه قسم الهندسة الفراغية
هههههه

يا جماعة مفيش تقسيم و لا حاجة إن شاء الله

بس بمناسبة الحماس ده ممكن نعمل حركة حلوة

لو 15 واحد من قسم هندسى واحد و ليكن مدنى اتجمعوا فى موضوع نعملهم قسم

و ممكن نرشح واحد من عندهم يبقى مشرف قسمه

و كده هنشط حركة السياحة و الاستثمار فى البلد و كل واحد هيجيب أصحابه بقى عشان يملوا القسم

و بعدين ينتخبوه

و برده ممكن نعمل دعايا على الأقسام الجديدة و يذكرنى فى الموقف ده الدعايا الشهيرة

"غمض عين فتح عين تاخد قسم عليه اتنين" ^_*

حد عجبته الفكرة؟؟؟!

و ممكن ناس يقولوا نعمل قسم لإعدادى أضحك و أقولهم القسم الهندسى كله بتاعنا أهه

حد ليه حاجة عندنا ههههه

ده راى جميييييييييييييييل جداااااااا
وانا معاكم لو اى حد حب يستفسر عن قسم مدنى
اخوكم محمد
تالته مدنى......

KeMoZzAzZ
11-09-2009, 07:05 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
ابو كيمو هيقول كلمته خلاص :d
ممكن بس الناس تتخيل معايا اللى بيحصل دلوقتى
فى ناس عاملين مواضيع كرابطة الاسكندرية ورابطة شبرا ورابطة اولاد عجوا وغيره ماعلينا يعنى :d
انا لاحظت ان فى ناس مش بتخش المنتدى غير عشان تتكلم فى الرابطة دى وتخرج
انا لو عليا كنت عملت رابطة لعين شمس والحمد لله هما كتير هنا برضه
بس انا لاحظت فعلا ان الناس بتخش على رابطتها وتنفض لبقية القسم
طب لو عملنا تقسيم الناس هتخش برضه قسمها وتنفض لبقية المنتدى
ونقسم الناس اكتر والactive بتاع الاعضاء هيقل
انا مثلا عايز اخش عمارة ان شاء الله ويعتبر مفيش حد عمارة فى المنتدى غيرى غير قليلين فهنبقى اتنين ولا تلاته بس فى القسم بنرد على بعض
ايه الملل ده
بس يبقى مانخشش المنتدى احسن

ان كان فى تقسيم فانا شايف انه يبقى كام موضوع مثبت وخلاص
عشان الناس ماتفقدش الجو الحلو بتاع المنتدى ده اللى كنا حاسينه من كام يوم مش بتاع اليومين دول
:d

BaNZeR
11-09-2009, 07:29 PM
يااه

أخيراً عم قيموظ تنازل وقال رأيه :d

Its My Life
11-09-2009, 09:21 PM
عشان الناس ماتفقدش الجو الحلو بتاع المنتدى ده اللى كنا حاسينه من كام يوم مش بتاع اليومين دول
:d
يعني ايه
يعني ايه
يعني ايه
يعني ايه

KeMoZzAzZ
11-09-2009, 10:38 PM
يااه

أخيراً عم قيموظ تنازل وقال رأيه :d
عادى ياجدعان انا لازم انزل لمستوى عامة الشعب برضه عشان الحسد :d
انتخبونى بقى :d
يعني ايه
يعني ايه
يعني ايه
يعني ايه
يعنى بى
يعنى بى
يعنى بى
يعنى بى
:p

بلاش نبوظ الموضوع ده خلونا فى موضوعنا اللى بنتكلم فيه- بنشيت على رأى ناس :d - فيه

~M-ELMasry~
12-09-2009, 12:50 PM
EnG.BeLaL

انا مش هرغى كتير بس هى كلمه ورد غطاها

هتنسحب .. هحرمك منك الميرآث :stickjo4:

------------------

والله يا بلال انا فى المنتدى من فتره كبيره بس مكنتش بخش القسم ده الا علشان اشوف مواضيعك مع انى كنت دبلوٍم صنآيع :bosyht9:

تانى حآجه محدش حببني فى المنتدى ده غيرك :(

حتى اسأل eng.emy والنميمه اللى بنعملهآ عليك هههههههههههههههه

بجد يعني لو فكرت او حاولت تفكر انك تحآول فى تفكير يوؤدى الى ربع تفكير انك يعني ممكن تنسحب من المنتدى ساعتهآ .. مش عارف هعمل فيك ايه :abdoog8:

EnG.BeLaL
12-09-2009, 12:55 PM
EnG.BeLaL

انا مش هرغى كتير بس هى كلمه ورد غطاها

هتنسحب .. هحرمك منك الميرآث :stickjo4:

------------------

والله يا بلال انا فى المنتدى من فتره كبيره بس مكنتش بخش القسم ده الا علشان اشوف مواضيعك مع انى كنت دبلوٍم صنآيع :bosyht9:

تانى حآجه محدش حببني فى المنتدى ده غيرك :(

حتى اسأل eng.emy والنميمه اللى بنعملهآ عليك هههههههههههههههه

بجد يعني لو فكرت او حاولت تفكر انك تحآول فى تفكير يوؤدى الى ربع تفكير انك يعني ممكن تنسحب من المنتدى ساعتهآ .. مش عارف هعمل فيك ايه :abdoog8:

ربنا يخليك يا باشمهندس .... بجد انا مكنتش متوقع الهجوم ده عشان افضل موجود معاكم
ربنا يخليكوا يا احلى مهندسين في الدنيا :078111rg3:

~M-ELMasry~
12-09-2009, 01:02 PM
يا باشا احنآ ملناش غيرك .... :022yb4:

EnG.BeLaL
12-09-2009, 02:11 PM
يا باشا احنآ ملناش غيرك .... :022yb4:

ربنا يكرمك يا حبيب قلبي:078111rg3:

emadtoto10
13-09-2009, 05:28 PM
بصوا بقى

أنا مش قاصدي عن الموضوع اللي أنتم بتكلوا عنه ده باللاحديد

كل الحكاية اني لاقيت الناس بتقول للعضوة eng_emy

كل سنة وأنت طيبة

فقلتلها كل سنة وهي طيبة من باب المجاملة :pأصلي مكنتش عارف بيقولها كده ليه ( عشان مبقاش زي الأطرش في الزفة)
وده كان ردي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جعلتني مهندسا http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif (http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?p=1581663#post1581663)
كل سنة وأنت طيبة

ياسيادة معالي الدكتورة المهندسة الأستاذة ايمي

وبعدين بعتلها رسالة على الخاص واستفسرت وعرفت أنه كان عيد ميلادها

ممكن تسألوها لو مش مصدقين

يعني مكلمتش مش في الموضوع كتير
وده ياريت يكون رد مناسب على حضراتكوا
............................
أما بالنسبة للتقسيم

فكل واحد وضح وجهة نظره

سواء كان معارض أو مؤيد

من كبيرنا لصغيرنا

والموضوع دلوقتي عند اللورد هو اللي هيقرر(بعد اذن البشمهندس بلال)

بعد الاطلاع على أوراق القضية:stickjo4:

قصدي بعد الاطلاع على النقاشات بتاعتنا ونتيجة التصويت وأكيد طبعا أهداف المنتدى ومصالحه

..............
أما بالنسبة للاستطلاع

فكل واحد مسؤول عن اختياره

محدش ضربه على ايده عشان يختار دون تفكير

فأنا أرفض تماما أن يتم الكلام عن الاستطلاع أو التشكيك فيه

بس

الحمد لله
أخوكم أحمد

بوص اولا انت مالكلش انك تقول كل سنة وانت طيب لحد انت مش عارف هو عنده ايه ثانيا انت كده اللى بتقلب القسم ده للشات بكلامك ده وكمان عيب لما تقول انت عملت كذا على حد وتذكر اسماء علشان ده ممكن يعمل ليهم احراج ويحسوا انهم السبب فى كل المشاكل دى مش صح ولا انا غلطان

جعلتني مهندسا
13-09-2009, 05:36 PM
بوص اولا انت مالكلش انك تقول كل سنة وانت طيب لحد انت مش عارف هو عنده ايه ثانيا انت كده اللى بتقلب القسم ده للشات بكلامك ده وكمان عيب لما تقول انت عملت كذا على حد وتذكر اسماء علشان ده ممكن يعمل ليهم احراج ويحسوا انهم السبب فى كل المشاكل دى مش صح ولا انا غلطان

no comment

جعلتني مهندسا
13-09-2009, 08:39 PM
أنا جايب 91%

ومحذوف مني 12.5 درجة

وعملت التظلم و محصلش حاجة

كان زماني جايب 94%

بس الحمد لله:p

abdelRhman772007
13-09-2009, 08:55 PM
و حدوا الله
و صلوا على النبى

حصل خير و ماله لما القسم يبقى شوية شات أحسن ما يبقى كله خناقات ^__^

اهدوا بقى شوية كده و خدوا هدنة

ahmedga
13-09-2009, 09:11 PM
بليييييييييييييييييييييييييييز يا بشمهندس ما تنسحبش من الاشراف وانت والله مخلى المنتدى حلو جدا وانا بحب ادخله عشان انت المشرف وكمان كل الاعضاء بيحبوك جدا لانك فعلا اضافة جمياة وجامدة جدا لهذا المنتدى واعذرنى لو كنت طولت فى الكلام

BaNZeR
13-09-2009, 09:29 PM
هدووووووووو اعصابكم

انتو يا تشيتو يا تتخانقو

ما خلاص ياجعلتني مجرماً
من ساعت مانتا وصلت القسم والدنيا بقت حريقة

ماتهدى شوية ياعم :d

BaNZeR
13-09-2009, 09:30 PM
مش عارف انا بس ياربى ايه التناكة اللى انت فيها دى ده انت حتى فى كلية خاصة امال لو كنت داخل كلية بمجموعك مش بالفلوس كنت عملت فينا ايه بأمانة انت فخور عالفااااااااااااضى

ياريت بلاش الاسلوب ده في التعامل :)

KeMoZzAzZ
13-09-2009, 11:17 PM
مش عارف انا بس ياربى ايه التناكة اللى انت فيها دى ده انت حتى فى كلية خاصة امال لو كنت داخل كلية بمجموعك مش بالفلوس كنت عملت فينا ايه بأمانة انت فخور عالفااااااااااااضى
:)

اولا مش عارف ازاى انت كتبت كده
يعنى مين اللى تنك مش فاهم
ان الله لا يحب كل مختال فخور

ثانيا ممكن اى واحد فى جامعه خاصة يبقى احسن من واحد فى جامعه حكومية ب 1000000 مرة لو شد حيله
لانك اما بتيجى تشتغل بيختبر مستواك مش بيسألك عن جامعتك
فحاول تبقى تشد فى دراستك عشان ساعتها مش هيقولولك انت جامعة ايه هيقولولك انت فاهم ولا لأ :)

EnG.BeLaL
13-09-2009, 11:52 PM
مينفعش الكلام ده يا عماد بجد انا اللي هزعل ........... مينفعش انك تعاير حد

و انا اسف يا باشمهندس احمد بالنيابة عن عماد و ياريت تهدوا الجو شوية عشان كده مش هينفع

EnG.BeLaL
13-09-2009, 11:55 PM
بليييييييييييييييييييييييييييز يا بشمهندس ما تنسحبش من الاشراف وانت والله مخلى المنتدى حلو جدا وانا بحب ادخله عشان انت المشرف وكمان كل الاعضاء بيحبوك جدا لانك فعلا اضافة جمياة وجامدة جدا لهذا المنتدى واعذرنى لو كنت طولت فى الكلام
ربنا يكرمك و يخليك يا باشمهندس بجد كلامك فرحني اوي

جعلتني مهندسا
14-09-2009, 12:03 AM
مينفعش الكلام ده يا عماد بجد انا اللي هزعل ........... مينفعش انك تعاير حد

و انا اسف يا باشمهندس احمد بالنيابة عن عماد و ياريت تهدوا الجو شوية عشان كده مش هينفع

ولا يهمك يا بشمهندس بلال

كويس اني مرضتش عليه

KeMoZzAzZ
14-09-2009, 12:33 AM
ولا يهمك يا بشمهندس بلال

كويس اني مرضتش عليه

ايه ده ايه ده
وانا كخه يعنى؟
مااااشى يا جعلتنى مهندسا احنا كل اللى بنا انتهى :(
ومش هسامحك ابدا الا بعد اما ترشينى باتنين جنيه ونص انا قولتلك اهو :d

جعلتني مهندسا
14-09-2009, 12:42 AM
طب وعشان خاطري

دنا هبقى زبونك على طول

جنيه وينص

داانتا الخير والبركا

BaNZeR
14-09-2009, 12:56 AM
احم

ده شات جاري التبليغ :d

بتتكلمو كده كإني مش موجود يعني
ماشي :d

وأنت يا كيمو أخرك بقى جنيه ونص
حتى الرشوة مش بتكسب منها :d

KeMoZzAzZ
14-09-2009, 01:07 AM
ماحدش بياكلها بالساهل يابنظر :d
هات الجنيه ونص وامرى لله
اهو اى حاجه وخلاص
بس فى الخباثة عشان بلال مش يقفشنا :d

eng7oudash
14-09-2009, 02:36 AM
مفيش كلام بعد كلام الرجالة دول كلهم

بس اقول برده ... عيب يا عماد كدا .. ميصحش

جعلتني مهندسا
14-09-2009, 03:57 AM
تم التبليغ عن الردود الغير لائقة

وتم هذفها بحمد الله

BaNZeR
14-09-2009, 04:12 AM
تم التبليغ عن الردود الغير لائقة

وتم هذفها بحمد الله

على فكرة محدش مطلع بلاوي القسم ده غيرك

ومحدش عمل الشهرة ال.... للقسم غيرك

دلوقتي لو واحد قال كلمة
واتفاهمنا
والمشكلة اتحلت
والمشرف عدى عليها واعطى تعقيبه

معنى اللى بتعمله انه المشرف مش شايف شغله
وانه القسم مليان مشاكل
واننا مش بنعرف نلم نفسنا ونتفاهم

ياريت يا بشمهندس نحتفظ بمشاكلنا الداخلية جوانا
ولو مشرف القسم مش شايف شغله ابقى اشتكي بعد كده للادارة براحتك

انا مش بقول متوديش مخالفات هناك

بس المشاكل اللى بينا وبنحلها خلاص

كنت بعت من الاول بقى بدل ما ردينا عليه

معلش لو زودت في كلامي عليك
بس انت مزود موضوع البلاغات ده جامد

المفروض ترجع للمشرف قبل ما تطلع

جعلتني مهندسا
14-09-2009, 04:19 AM
لا لا انت فاهمنى غلط

أنا بلغت 9:36

قبل ما حضراتكم تردوا وممكن تتأكد في صوت الأعضاء

بس هما اتأخرو في الرد

BaNZeR
14-09-2009, 04:26 AM
طيب ياريت المرات الجاية تكون مشاكلنا الداخلية جوانا

وممكن ترجع للبشمهندس بلال لو في رد معجبكش وعايز تحذفه

وأنا آسف لو بالغت
بس سمعة القسم مبقتش كويسة

EnG.BeLaL
14-09-2009, 04:56 AM
على فكرة محدش مطلع بلاوي القسم ده غيرك

ومحدش عمل الشهرة ال.... للقسم غيرك

دلوقتي لو واحد قال كلمة
واتفاهمنا
والمشكلة اتحلت
والمشرف عدى عليها واعطى تعقيبه

معنى اللى بتعمله انه المشرف مش شايف شغله
وانه القسم مليان مشاكل
واننا مش بنعرف نلم نفسنا ونتفاهم

ياريت يا بشمهندس نحتفظ بمشاكلنا الداخلية جوانا
ولو مشرف القسم مش شايف شغله ابقى اشتكي بعد كده للادارة براحتك

انا مش بقول متوديش مخالفات هناك

بس المشاكل اللى بينا وبنحلها خلاص

كنت بعت من الاول بقى بدل ما ردينا عليه

معلش لو زودت في كلامي عليك
بس انت مزود موضوع البلاغات ده جامد

المفروض ترجع للمشرف قبل ما تطلع
بجد يا جماعة انا مش عارف اقول ايه انا متضايق جدا
لان في ناس بتروح تبلغ الادارة عن اي مخالفة
او موضوع معجبوش طب اومال لزمتي اييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
بجد انا بكره الحركات دي
صدقني يا باشمهندس احمد انا ممكن الاسيبلك الاشراف من دلوقتي لو عايزه بس يا ريت نكون واضحين مع بعض
لاني بجد مش بحب كده و برضه تم التبليغ عن الرابطة انها قلبت شات و كل الموضوع ان الناس كانت بتباركلي
لانهم اعضاء الرابطة و شايفين ان الموضوع مش مستاهل اننا نروح قسم تاني

KeMoZzAzZ
14-09-2009, 05:40 AM
انا شايف ان حوار الشات ده اساسا مبالغ فيه
ايه يعنى اما يبقى شات وبنهنى بعض
عيب الناس تهنى بعضها؟؟؟
انا اول مره اشوف كده
مادام فى المواضيع الدراسية والمواضيع الغير دراسية وفيه توازن يبقى خلاص
انما اما تلاقى مفيش حاجه دراسية وانك عايز تستفاد ومش عارف ساعتها اوكى ( بما اننا حطينا موضوعين بقى نتنطط :d)
بس فعلا عندكوا حق ياشباب والله
وبجد يابلال انا فاهمك وانت عداك العيب بجد ;)
يلا ياعم كلمتين حلوين اهم :d

EnG.BeLaL
14-09-2009, 05:50 AM
وبجد يابلال انا فاهمك وانت عداك العيب بجد ;)
يلا ياعم كلمتين حلوين اهم :d
ربنا يخليك يا كيمو بس انا بجد مش عارف ليه بيحصل كده
و بيعملوا كده ليه؟؟؟؟؟
طب مانا قولت اسيب الاشراف ليه مطلعش حد يقولي
سيبنا يا عم انت ملكش لزمة

BaNZeR
14-09-2009, 06:53 AM
ربنا يخليك يا كيمو بس انا بجد مش عارف ليه بيحصل كده

و بيعملوا كده ليه؟؟؟؟؟
طب مانا قولت اسيب الاشراف ليه مطلعش حد يقولي

سيبنا يا عم انت ملكش لزمة

اه وممكن بقى نعمل فكرة احسن

جعلتني مجرماً يعمل موضوع جديد ويعمل في تصويت على المشرف بلال ينفع ولا لأ

ويجيبلنا ناس من بره وتطلع نتيجة التصويت ضدك
وبعدين يقولك كله بالديموقراطية اهه :d

والله يابلال انت ادرى واحد بالقسم ده
ولو كنت مش نافع كنت انا اول واحد واجهتك بكده

وبعدين دنتا حتى متابع موضوع التورتة بنفسك والرابطة رابطتكو
في ايه اكتر من كده عشان نحافظ علا امن الموضوع

هو خلاص بقى عنده هواية لازم يطلع مخالفات ويقلب الدنيا وخلاص

وانا بجد بدأت ازعل من المواقف ده
القسم الهندسي عمره ما اتقال عليه كلمة ولا اتعمل عليه مواضيع قبل كده في صوت الاعضاء ولا في غيره

THE LAST FALCON
14-09-2009, 07:18 AM
عادى يا جماعة احنا أكبر من الكلام ده و إن شاء الله خير

بس بشمهندس أحمد يهدى شوية و كله هيبقى تمام

و بلاش برده توجيه اتهامات لبشمهندس أحمد لوحده

احنا المفروض نمشى بمبدأ الفرض من أجل الجماعة و الجماعة من أجل الفرض

أقصد إننا نشيل عيوب بعض و يبقى هدفنا القسم يتطور

و على فكرة بالمعدل الموجود هى سنة إن شاء الله بس و هيبقى تقسيم القسم وارد جدًا

dr.only hope
15-09-2009, 06:55 AM
رغم انى طب اساسا ولا امت لكم باى صلة
بس دا رد جميل لروح قلبى بوظى :d
فجيت اشقر عليكوا واشوف انتوا عاملين ايه
وشفت الموضوع والموضوع التانى كمان بتاع السلام عليكم وكل حاجة كل حاجة :022yb4:
دا انتوا قسم عسل ممكن اجى عندكوا شوية :006et4: :028ja7::022yb4:دا انتوا قسم رائع
اهدوا يا جماعة ومتخلوش الغريب (انا يعنى) يدخل بينكوا
وواضح من الردود ان بشمهندس بلال دا راجل محترو جدااااااااااا وممشى القسم ع عجين ميلخبطوش
فانا ارفض فكرة استقالتك يا باشا :d
تحياتى

EnG.BeLaL
15-09-2009, 11:21 PM
وواضح من الردود ان بشمهندس بلال دا راجل محترو جدااااااااااا وممشى القسم ع عجين ميلخبطوش
فانا ارفض فكرة استقالتك يا باشا :d
تحياتى
ربنا يكرمك يا باشا :d

Its My Life
15-09-2009, 11:33 PM
رغم انى طب اساسا ولا امت لكم باى صلة
بس دا رد جميل لروح قلبى بوظى :d
فجيت اشقر عليكوا واشوف انتوا عاملين ايه
ربنا يخليكي لمصر :d
خدي وردايه

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:w8V4wivCwqtTbM:http://anahawaa.com/center_upload/1233226116.jpg (http://images.google.com/imgres?imgurl=http://anahawaa.com/center_upload/1233226116.jpg&imgrefurl=http://majdah.maktoob.com/vb/majdah143845-2/&usg=__caPZvRwpyr7tzezesm2CkE0QEQE=&h=340&w=340&sz=48&hl=ar&start=6&tbnid=w8V4wivCwqtTbM:&tbnh=119&tbnw=119&prev=/images%3Fq%3D%25D8%25A8%25D8%25A7%25D9%2582%25D8%2 5A9%2B%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25AF%26gbv%3D2%26h l%3Dar%26sa%3DX)

eng_salwa
15-09-2009, 11:36 PM
بلال تسيب الاشراف ده ايه باشمهندس
انت تسيب الاشراف اومال مين يمسكه بقي
يابلال الكل يشهد مجهودك في القسم ده
مجهود كبييير طبعاااا بجد
والقسم مش ماشي لحد دلووقتي الا بيك وبكل اللي بيساعد في بناء القسم ده سيب القسم ده بقي وشوف لما الدراسه تبدء ايه اللي هيحصل مش هيبقي كلمه صحراء قليله عليه اساسا
........................................
ديه اول مشكله تحصل في القسم بس
ومشاكلنا في قسمنا ماتطلعش برره وحتي اقتراحتنا بنقولهاا هنا برضه ولو اترفضت خلاااص
مافيش موضوع حصل عن القسم ده في صوت الاعضااااء قبل كده
وده من اكتر الاقسام احتراماااا وهيفضل كده
وياريت كل الباشمهندسين الجدد يحافظوا علي القسم ده
وبلاش يبقي هوايه المشاكل والتبليغ عن اي حاجه تحصل هنااا
معلش مش حلو ابداا موضوع التبليغ ده بصراحه وبدون زعل محسسني اننا اطفال في حضانه
مش عارفين نحل مشاكلناااا
في مشرف القسم يتصرف في اي مشكله
وشكراا علي التوبيك يابلال

dr.only hope
16-09-2009, 12:13 AM
ربنا يكرمك يا باشا :d
ويكرم جنابك بس لو هتسيبلى المنصب يبقى قشطة :049gc0:

dr.only hope
16-09-2009, 12:16 AM
ربنا يخليكي لمصر :d
خدي وردايه

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:w8V4wivCwqtTbM:http://anahawaa.com/center_upload/1233226116.jpg (http://images.google.com/imgres?imgurl=http://anahawaa.com/center_upload/1233226116.jpg&imgrefurl=http://majdah.maktoob.com/vb/majdah143845-2/&usg=__caPZvRwpyr7tzezesm2CkE0QEQE=&h=340&w=340&sz=48&hl=ar&start=6&tbnid=w8V4wivCwqtTbM:&tbnh=119&tbnw=119&prev=/images%3Fq%3D%25D8%25A8%25D8%25A7%25D9%2582%25D8%2 5A9%2B%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25AF%26gbv%3D2%26h l%3Dar%26sa%3DX)
ويخليكى يا قمرى دا انتى مشهيصة المنتدى والله
والف الف شكر ع الودة اتكسف جدااااااااااااا:wub::wub::wub:

EnG.BeLaL
16-09-2009, 09:37 PM
بلال تسيب الاشراف ده ايه باشمهندس

انت تسيب الاشراف اومال مين يمسكه بقي
يابلال الكل يشهد مجهودك في القسم ده
مجهود كبييير طبعاااا بجد
والقسم مش ماشي لحد دلووقتي الا بيك وبكل اللي بيساعد في بناء القسم ده سيب القسم ده بقي وشوف لما الدراسه تبدء ايه اللي هيحصل مش هيبقي كلمه صحراء قليله عليه اساسا
........................................
ديه اول مشكله تحصل في القسم بس
ومشاكلنا في قسمنا ماتطلعش برره وحتي اقتراحتنا بنقولهاا هنا برضه ولو اترفضت خلاااص
مافيش موضوع حصل عن القسم ده في صوت الاعضااااء قبل كده
وده من اكتر الاقسام احتراماااا وهيفضل كده
وياريت كل الباشمهندسين الجدد يحافظوا علي القسم ده
وبلاش يبقي هوايه المشاكل والتبليغ عن اي حاجه تحصل هنااا
معلش مش حلو ابداا موضوع التبليغ ده بصراحه وبدون زعل محسسني اننا اطفال في حضانه
مش عارفين نحل مشاكلناااا
في مشرف القسم يتصرف في اي مشكله

وشكراا علي التوبيك يابلال

ربنا يخليكي يا سلوى على ردك الجميل ده
على قد مانا احيانا كتير المشاكل اللي بتحصل
بتتعبني بس في ناس بيصبروني و الله
ربنا يباركلك يا سلوى