مشاهدة النسخة كاملة : اكاديمية القاهرة الجديدة بالتجمع الخامس

mony_2010
14-09-2009, 06:08 AM
:av4056bb7jp3:هاى يا جماعة ازيكم انا نجحت في تالتة ثانوي وقدمت في التنسيق وجالي اكاديمية القاهرة هندسة انا بس عايزة اعرف اصحاب داخلين معايا السنة دى ولو حد عنده معلومات عن الاكاديمية ياريت يقول لاني مش عارفة حاجة خالص لحد دلوقتي وكمان انا مش من القاهرة وشكرا

sarah...s
14-09-2009, 07:40 AM
هاى مونى انا جتلى اكاديميه المدينه بس بفكر احول لاكاديميه القاهره بس اهلى مش موافقين لانها بعيده
انا سمعت ان مستوى التعليم فيها كويس ربنا يوفقك
وبليز لو تعرفة الدراسه فى اكاديميه الثقافه والعلوم قسم اعلام انجليزى ولا عربى ياريت تقوليلى

mony_2010
14-09-2009, 07:45 AM
ميرسي لردك بس انا معرفش حاجة عن اكاديمية الثقافة والعلوم

mstool
14-09-2009, 08:50 AM
طيب بص او بصى يا مونى اولا صباح الفل ثانيا انتى مش محددة بزبط انت/ى داخل/ة انهى قاهرة فيهم لان فين واحدة اسمها نيو كايرو دية مش فى التنسيق اصلا و شهادتها وحشة و مش معترفة و فية هندسة فى التنسيق اللى اسمها القاهرة العالى دة معهد مش اكاديميى يا مونى و بيقولوا عليها ساعات اكاديمية القاهرة انا عايز اعرف بزبط دخلت/ى اية علشان هما الاتنين فى التجمع الخامس بردة يعنى اخر لخبطة فانا زهقت ههههههه
انا دخلت القاهرة العالى س هندسية التجمع الخامس دة كان فاتح جمب مكان سكنى اصلا فى ارض الجولف و حول راح هناك لو اصدك انتا على دة و ياريت نتعرف
انا اسف على رخامتى دية لو طولت

HisHighness
18-09-2009, 04:27 PM
طيب بص او بصى يا مونى اولا صباح الفل ثانيا انتى مش محددة بزبط انت/ى داخل/ة انهى قاهرة فيهم لان فين واحدة اسمها نيو كايرو دية مش فى التنسيق اصلا و شهادتها وحشة و مش معترفة و فية هندسة فى التنسيق اللى اسمها القاهرة العالى دة معهد مش اكاديميى يا مونى و بيقولوا عليها ساعات اكاديمية القاهرة انا عايز اعرف بزبط دخلت/ى اية علشان هما الاتنين فى التجمع الخامس بردة يعنى اخر لخبطة فانا زهقت ههههههه
انا دخلت القاهرة العالى س هندسية التجمع الخامس دة كان فاتح جمب مكان سكنى اصلا فى ارض الجولف و حول راح هناك لو اصدك انتا على دة و ياريت نتعرف
انا اسف على رخامتى دية لو طولت

يا استاذنا متهيئلى انك غلطان والمفروض انك متكتبش حاجه الا لما تتاكد منها
نيو كايرو دى موجوده فى التنسيق وده الرابط بتاعها http://www.tansik.egypt.gov.eg/application/Dalel/images/Inst2009/Dalil152.gif
وبعدين معهد واكاديميه لو انت عاقل
هتفهم ان الاتنين واحد لان كلمت اكاديميه يعنى معهد بالعربى
وبالنسبه للاعتماد هيا معتمده ياأستاذ
بس ملهاش كارنيه نقابة وده طبيعى جدا لان مكملتش 5 سنين واكبر دفعه فى هندسه
لسه هتروح 4 فى السنه اللى هتبدا وبعدها على طول هتاخد كارنيهات نقابه
وبالنسبه للدراسه فيها فانا اقدر اقولك انها ممتازه و اكتر من نص الدكاتره اللى عندنا من عين شمس
ومش كلام احنا حضرنا لهم محاضرات فى عين شمس
ذى دكتور حسين عبد السلام رياضة واسأل عنه فى عين شمس
ودكتور محمد عبد الرحمن رسم هندسى
مشكله المعهد الوحيد انها لسه مش معروفه لان مفيش دفاعات اتخرجت لسه

the fire of love
04-10-2009, 01:54 AM
هااااااااى ياجماعه انا عمرو طالب فى الاكاديميه نظم ومعلومات وروحت انهرضا بس مش ليا اصحاب هناك فا اتمنى انى اتعرفى على اصدقاء بس مش عارف الجدول هاينزل امتى

the fire of love
04-10-2009, 02:06 AM
وياريت بو حد يعرف جديد يبقى ميرسى ليه جدا

the fire of love
04-10-2009, 02:24 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

ازيكوا يا جماعة
اى حد هنا فى اكاديميةالقاهره الجديده يدخل ويعرفنا بنفسه وياريت الفكره تعجبكم

الاسم :

السن :

العنوان :

التخصص :

هوايتك ايه :

the fire of love
04-10-2009, 02:25 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

\الاسم :عمرو جمعه عبد الهادى

السن :18

العنوان :حلوان

التخصص :نظم ومعلمات

هوايتك ايه : كرة القدم والسباحه

ahmed elsawi
05-10-2009, 02:11 AM
يا جماعة انا فى الاكاديمية دى وداخل اولى مدنى ان شاء الله
بجد الدكاترة على مستوى عالى جدا والدكاترة كلها من عين شمس
ومعتمدة فعلا ولاكن زى ما قال الاخ ان كارنية النقابة هيطلع بعد تخرج اول دفعة ان شاء الله

the fire of love
06-10-2009, 12:18 AM
اوك ياحسام انا هناك بس انا نظم ولو تحب نبقى اصدقاء اوك انا معنديش مانع

lolowalaa
06-10-2009, 03:02 AM
hiii ya gma3a ana tal3a elola 3la dof3ety fe nozom english eltlt sneen elly fato we bgd ahm 7aga fe nozom english el7odor we el2eltezam htkono men el2wa2el insha2 allah....es2lo mgrrb,we bgd ana b7eb el2kademeya gedn....

GAME.OVER
06-10-2009, 04:08 PM
بعا يا عمرو اوك ضفنى على الميل وانا مستنى اضافتك

the fire of love
07-10-2009, 10:37 PM
اوك ياحسام انا بعتلك الاضافه

ahmed-lovers
12-10-2009, 01:06 PM
احمد شوقى لسه داخل اعدادى لسه مسافرتش ومقابلتش حد هناك ويارب الاقى حد اصاحبه بس يكون فى غايه الاحترام

fathyfathy
26-10-2009, 09:50 PM
لاسم : فتحي عبد الوهاب

السن : 18.5

العنوان : القاهرة الجديدة

التخصص : نظم معلومات

هوايتك ايه :لا يوجد

زائر غير مسجل
04-12-2009, 04:28 PM
:av4056bb7jp3:هاى يا جماعة ازيكم انا نجحت في تالتة ثانوي وقدمت في التنسيق وجالي اكاديمية القاهرة هندسة انا بس عايزة اعرف اصحاب داخلين معايا السنة دى ولو حد عنده معلومات عن الاكاديمية ياريت يقول لاني مش عارفة حاجة خالص لحد دلوقتي وكمان انا مش من القاهرة وشكرا

انا فى تجارة انجلش سنة 3 هى حلوة لو مش هتذكرى و وحشة اوى لو هتذكرى دى اسمها على مستوة الجماعات بى اسم الكبارية و اسئلى عن محمد حلوة دانا اكبر واحد بيبع حشيش فى الجامعة و فيها انشطة حلوة يعنى زى البنات كلها متجوزين عرفى دا كويس و تانى حاجة البنات كلها ضريبت حشيش و تالت حاجة الناس الى فيها مخلية الاولاد يمشو على روكبهم من جمادان البنات وشكرا طالب والهان

زائر غير مسجل
27-12-2009, 01:55 PM
ااانا اسلام انا فى صنايع المانى ودى اخر سنه ليه وانا نفسى اخش نيو كيرو وكنت عاوز اعرف نصايحكوا ايه رايكو فيها وعاوز اعرف لازم اجيب كام مجموع عشان اخشهاوعاوز اعرف هتقيل دفعات السنه الى جيه ولا لا عشان مفيش سنوى عام ولاصنايع 3سنين مفيش غير الصنايع 5سنين لو سمحت حد يعرفنى

kareim el kapoooo
04-01-2010, 03:47 AM
السلام عليكم ورحمه الله
الاول احب ققول كل سنه وانتم طيبيين بمناسبه السنه الجديده, وانا طالب فى اكادميه القاهره الجديده معهد نظم ومعلومات فى السنه الرابعه قسم محاسبه.

الاسم : كريم حسن محمود
السن : 21
العنوان : السويس
الهوايه : السباحه

kareim el kapoooo
04-01-2010, 03:54 AM
السلام عليكم ورحمه الله
الاول احب ققول كل سنه وانتم طيبيين بمناسبه السنه الجديده, وانا طالب فى اكادميه القاهره الجديده معهد نظم ومعلومات فى السنه الرابعه قسم محاسبه.

الاسم : كريم حسن محمود
السن : 21
العنوان : السويس
الهوايه : السباحه

وبالنسبه للاكاديميه ان مستوى التعليم فيها عالى جدا ومستوى الدكاتره على مستوى عالى جدا وعلى درايه كامله على التعامل والوصول الى عقل الطالب .
انا بجد مش عاوز اطول عليكم وشكرااااااااا ....

the love engel
05-01-2010, 02:05 AM
ايوكو ياجماعه انا احمد من نيو كيرو واحب ان انا اتعرف عليكو

the love engel
05-01-2010, 02:10 AM
انتو نايمين ولا ايه يجدعان

زائر غير مسجل
07-01-2010, 12:27 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يا جماعه انا كنت طالب في الاكاديمية دي واتعينت فيها معيد
بجد المكان ده كان لحد سنة 2004 كويس ومن بعدها بدأ مستواه يقل تدريجيا علميا وإداريا وخلقيا لحد ما بقي تحت الصفر
أقسم بالله وربنا يحاسبني علي قسمي ده انا لو ليا حد قريبي او حتي معرفه وسالني عن راي في المكان ده هقوله لا
وهتبقي اكبر غلطه في عمر الواحد لو فكر انه يدرس في المكان ده لأنه بامانه اصبح مكان بيتجمع فيه أسوأ انواع من البشر من كل المستويات ومش معني كلامي ده ان كل الناس وحشه لا فيه ناس كويسه بس قليلين ونصيبهم جه كده انهم يدخلوا المكان ده
وبجد بعد ما تخلصوا وتروحوا تشتغلوا بره نادر ما هتلاقوا حد عارف المكان ده اصلا مع انه شغال من سبنة 2001 يعني حوالي 9 سنين لحد دلوقتي
ومستوي التعليم لا عالي ولا حاجه هما كام روقه بيتحفظوا وياريتهم بيتفهموا و الدكاتره هناك لا علي اعلي مستوي ولا غير وبرضه مش كلهم والكلام ده علي مستوي معهد نظم وتجاره وهندسه لان دول ال 3 معاهد اللي اتعاملت معاهم وشوفت امتحاناتهم وقعدت مع دكاترتهم وشوفت مستواهم
بامانه انا اصلا ندمان اني درست في المكان ده واني قبلت اني اشتغل فيه معيد
أسف إذا كنت طولت عليكم بس كلمة حق ولازم أقولها

زائر غير مسجل
23-01-2010, 03:19 PM
السلام عليكم احب ان اقول ان كلام الراجل ده صح ان طالب في نيو اكادمي و اجحب اقول ان نظام التعليم فيها اسواء ما تتخيل و الامتحنات مشيه كوسه الدكتور بينجح الي علي مزاجه و الي مش علا مزاجه يسقط و افشل قسم في المعهد هوا نظم علوم حاسب بيلع المعهد علي السمر كورس والسمر كورس ده انك تمتحن المواد الي انتا شيلها في ا لصيف وده نظام فاشل تماما و ممكن تشيل اي عدد من المواد و تطع بيها السنه الي بعده ونسيت اقول ان المده سمر كورس ب 200 جنيها و ممكن تسقط فيها تاني و طبعا من غير ما اقول انهم مش هيفوتو 200 جنيه و يريتهم بيشيلوك مده وحده بس ده غير الطلبه الفشله بتاعت المخدرات و ديه نسبيا نصف طلبه المعهد
ووانا ندمان فعلا علي دخولي المعهد الزي يسمونه الكبريه

زائر غير مسجل
02-02-2010, 03:42 AM
ازيكم ياطلاب الاكادمية ان شاء الله تكونوا كويسين
انا بس كنت اريد الرد علي الاخ اللي قال انة معيد
علي فكرة علي قد ان كل مكان في العالم لة مميزات وعيوب لكن المهم الاحترام
وان جميع المعيدين في الاكادمية يبوها ويفتخرون بها يمكن اخونا المعيد كما يقول عندة مشكلة ا الدراسة مع الامتحانات او الدكاترة فتعقد شوية وبعدين عادي خالص لوهو كاره الاكادمية لية قبل التعين فسبحان الله منها ويتكلم عليا
علي فكرة انا معيدة فيها

mahmodmagdy
12-02-2010, 02:30 PM
يا جماعة لازم اجيب كام علشان اخش الثانوية العامة السنة الدى .......... يرجو الرد السريع

زائر غير مسجل
21-02-2010, 12:46 PM
انا محمود من جامعة حلوان كان لية واحدة صاحبتى عزيزة اوى علية سبنا بعض من 3 سنين شاءت الظروف اننا نرجع لبعض تانى و الحمد لله قابلتها من 11 شهر تقريبا
بس والدتها و اختها الكبيرة مش بيحبونى و شافو نمرتى على الموبايل بتاعها و اتصلو بيا و اجبرونى انى ابعد عنها بس انا لسة بحبها ياجماعة اوى بحبها و مش لاقى نفسى فى الجامعة بتاعتى مع اى بنت غيرها كل مكان بيفكرنى بيها انا مبقتش قادر ارجوكم لو فى حد يقدر يساعدنى فى مشكلتى دى

انا عارف انها فى كيرو اكادمى نظم لان اخر مرة وريتلى الكارنية بتاعها ممكن حد يفيدنى ارجوكم انا دورت عليها كتير على النت و 140 دليل و نزلت منطقة الضاهر و فضلت ادور بس الواضح انى فشلت و انا نزلت عندكم قبل كدا كيرو اكادمى فى التجمع الخامس بس معرفتش اى حاجة

انا بجد تعبت ارجوكم تانى حد يساعدنى

ممكن بس تجبولى جداول المحاضرات بتاعت نظم

ولو فى ايام بيبقا فيها امتحانات و كدا مهمة قولولى اوكى وانا هتابع الموقع بتاعكم سلام

زائر غير مسجلن جسيكا
29-05-2010, 06:58 PM
[QUOTE=the fire of love;1658280]بسم الله الرحمن الرحيم

ازيكوا يا جماعة
اى حد هنا فى اكاديميةالقاهره الجديده يدخل ويعرفنا بنفسه وياريت الفكره تعجبكم

الاسم :جسيكا محمد

السن :18سنه

العنوان :المعادى

التخصص :نظم ومعلومات اداريه

هوايتك ايه / الغناءوالتاليفوالعزف وترتيل القراءن

totos_sh
06-07-2010, 12:50 PM
يا جماعة الى بيقول ان نيو كايرو اكاديمية مش معتمدة دة غلط عشان هي فيها 4 معاهد معتمدة و معادلة وهم :-
المعهد العالى للهندسة و التكنولوجيا
المعهد العالى للفنون التطبيقية
المعهد العالى لعلوم الحاسب ونظم المعلومات
المعهد العالى للعلوم الادارية و التجارة الخارجية
وياريت نرجع لكتاب التنسيق قبل منقول معتمدة او مش معتمدة

الأستاذة أم شاهندة
06-07-2010, 01:48 PM
نيو كايرو دى موجوده فى التنسيق وده الرابط بتاعها http://www.tansik.egypt.gov.eg/application/Dalel/images/Inst2009/Dalil152.gif
وبالنسبه للدراسه فيها فانا اقدر اقولك انها ممتازه و اكتر من نص الدكاتره اللى عندنا من عين شمس

شكراًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًً للتوضيح

love knight
21-07-2010, 12:31 AM
السلام عليكم : انا عاوز احول لنيو كايرو انا رايح تانيه اتصالات درسة سنه في قسم اتصالات في المعهد اللي فيه وعاوز احول بس مش عارف ايه المواد اللي درستوها في سنه اولي اتصالات علشان اعرف انا لو حولت ايه المواد اللي ممكن اشلها يارت لو سمحتوا حد يفدني بالمواد اللي درسوها في اولي اتصالات وده اميلي bloodrayne2020b*********** (bloodrayne2020b***********) ولكم جزيل الشكر والتقدير

ahmed_elhawary
23-07-2010, 11:47 AM
انا فى تجارة انجلش سنة 3 هى حلوة لو مش هتذكرى و وحشة اوى لو هتذكرى دى اسمها على مستوة الجماعات بى اسم الكبارية و اسئلى عن محمد حلوة دانا اكبر واحد بيبع حشيش فى الجامعة و فيها انشطة حلوة يعنى زى البنات كلها متجوزين عرفى دا كويس و تانى حاجة البنات كلها ضريبت حشيش و تالت حاجة الناس الى فيها مخلية الاولاد يمشو على روكبهم من جمادان البنات وشكرا طالب والهان

انا فى تجاره اتجلش 3 برضه وما سمعتش عنك خالص ومفيش الكلام اللى انت بتقوله ده لانى فى امن حكومى دلوقتى ومفيش واحد بيقدر يشرب سجاره

nadona_boka
24-07-2010, 10:19 PM
يا جماعة انا فى تجارة خارجية فى نيو كايرو وخلصت امتحانات وبأذن الله هنتقل لتانية بس بعد ظهور النتيجة اللى مش راضية تظهر دى:angry2:

والاكاديمى فيها جاردات دلوقتى واى شخص بيكون معاه اى مخدرات بيخدوه للعميد بس الله اعلم الاكاديمى قبل كده كان نظامها ازاى لان دى اول سنة ليا :bosyht9:

بس بيحصل خناقات كتير قوى فيها ودة ارخم شئ:slap1qk6:

تيم احمد
16-08-2010, 11:20 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

بصوا يا جماعة انا طالب في اولى اتصالات والله العظيم والله العظيم فيه دكتور كنت باخد معاه رياضة ممتاز جدااااااااااااااا جداااااااااااا مافهمتش عمري الرياضة من حد غيره ده رقمه 0119182782
ده اخدمة الي اقدر اقدمهالكم ده عنده ضمير جدااااااااااا في الشرح

تيم احمد
16-08-2010, 11:24 PM
سيبكو من المعيدين بتوع الاكاديمية ماحدش فيهم يحب اننا نكون بنفهم اصلا بيحفظك كلمتين وبس

تيم احمد
16-08-2010, 11:30 PM
ياريت لو حد يعرف ناس محترمة بتدي دروس لاتصالات يقولي
وشكرا

عصام ابو المعاطى
17-08-2010, 06:21 PM
انا زميلك هناك فى م/ احمد مجدى
سارة يحيى
اميرة

alsharkawy
20-08-2010, 01:35 AM
انا يا جماعه رايح اولى مدنى وكلام اللى بيقول انى هوه معيد قلقنى يا ريت حد يطمنى

alsharkawy
20-08-2010, 01:40 AM
حد يرد عليا ارجوكو

alsharkawy
20-08-2010, 01:48 AM
انا قلقان قوى قوى قوى

abu ghanem
01-10-2010, 07:55 PM
هاي يا جماعة أنا في أولى مدني وقلقان قوي وحاسس ان الدراسة فيها صعبة قوي
والدكاترة من أول اسبوع بيعقدونا بيطلبوا ابحاث وتقارير وأنا بصراحة عايز أحول يا ريت حد يرد عليا

nadona_boka
14-10-2010, 07:02 PM
على فكرة ما في اى مشكل بهندسة اولي مدني .. انت بس ما عليك الا المذاكرة وتنفيذ كلام الدكاترة من تقارير وابحاث ..وماتفوتك اى محاضرة ضرورى.. والله يعطيك العافية وتكون من الاوائل بأذن الله:022yb4:

momoo10
14-02-2011, 08:25 PM
مونى انتى فى اكاديمية القاهرة الجديدة هندسة انا هناك لو عايز اى حاجة قوليلى اوك ودة رقمى 0141389401

الذهبي81
12-05-2011, 04:39 AM
المعهد العالي للهندسة والتكنولوجيا الخاص و المعهد العالي للحاسبات ونظم المعلومات الخاص
القاهرة الجديدة – التجمع الخامس
هل هذين المعهدين معتمدين ولا ايـــــــــــــــــــــــــــــه ياريت الإفادة بسرعة ؟
والمصاريف والمجموع ايه بالظبط

new cairo
12-07-2011, 10:48 PM
يا جماعة انا ثانية تجارة انجليش نيو كايرو حد يعرف النتيجة
امتى ؟انا قلقانة قوي

armat
22-07-2011, 06:02 AM
هاى انا داخل الاكاديميه بس عايز اتعرف على اى حد
هيدخل معايا

cap\mohamed
08-08-2011, 05:56 PM
يا جماعه حد يقولي ايه نظام المعهد ده وايه مميزاتو وعيوبو

hamada refaat
14-08-2011, 06:11 PM
انا داخل اولي هندسة في أكاديمية القاهرة الجديدة

الاسم: محمد محمد رفعت

السن: 18

العنوان: مدينة نصر

التخصص: هندسة مدني

sayedman
14-08-2011, 07:20 PM
نيو كايرو دى موجوده فى التنسيق وده الرابط بتاعها http://www.tansik.egypt.gov.eg/application/dalel/images/inst2009/dalil152.gif

المصروفات كام يا كبير وهل هينزل فى المرحلة التالتة؟

هااااى
03-09-2011, 01:15 PM
يا جماعة انا محتار عايز مساعدة

هااااى
03-09-2011, 01:16 PM
يا جماعة حد يرد عليا

هااااى
03-09-2011, 01:20 PM
انا دلوقت عايز اعرف هى اكادمية القاهرة هى نفسها معهد القاهرة العالى ش هندسية بالتجمع الخامس ولا اية بالظبط وعاوز العنوان بالظبط ورقم تليفونهم لو سمحت بعد اذنكم و لكم جزيييييييييييييل الشكرررررررررررررررررر

هااااى
03-09-2011, 01:23 PM
بليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييز

ahmedwagdy
04-09-2011, 09:32 AM
انا دلوقت عايز اعرف هى اكادمية القاهرة هى نفسها معهد القاهرة العالى ش هندسية بالتجمع الخامس ولا اية بالظبط وعاوز العنوان بالظبط ورقم تليفونهم لو سمحت بعد اذنكم و لكم جزيييييييييييييل الشكرررررررررررررررررر

ايوة هي نفسها العنوان جنب ارابيلا والتليفون ‎26177649
او
19622

هااااى
04-09-2011, 12:15 PM
طب سؤال اخر بليز

ميدو قناوى
04-09-2011, 01:12 PM
ايوة هي نفسها العنوان جنب ارابيلا والتليفون ‎26177649
او
19622

لا طبعا مش هى اكاديمية القاهرة الجدية هى نيو كايرو لكن معهد القاهرة العالى ده غير ده يا برنس انا سالت ناس كتير وانا كتبت حتى معهد القاهرة العالى ده تانى رغبة فى التنسيق ومعايا واحد صاحبى دخل نيوكايرو اسمها غير اسم المعهد ده خالص زى ماكتبتلك نيوكايرو اسمه(العالى للهندسة والتكنولوجيا القاهرة الجديدة-التجمع الخامس) لكن المعهد اللى نزلنا فى المرحلة التالتة اسمه القاهرة العالى ش هندسية بالتجمع الخامس

هااااى
04-09-2011, 01:27 PM
ياجماعة اريد المساعدة

هااااى
04-09-2011, 01:30 PM
طب القاهرة العالى شعبة هندسية بالتجمع الخامس دة حلو وحد يرد بسرعة علشان اقدم

هااااى
04-09-2011, 01:33 PM
هو القاهرة العالى ش هندسية دة بتاع الملرحلة التالتة فين وواخد من كام ورقم تليفونة بلييييييييييز وياريت الرد

ahmedwagdy
04-09-2011, 08:03 PM
لا طبعا مش هى اكاديمية القاهرة الجدية هى نيو كايرو لكن معهد القاهرة العالى ده غير ده يا برنس انا سالت ناس كتير وانا كتبت حتى معهد القاهرة العالى ده تانى رغبة فى التنسيق ومعايا واحد صاحبى دخل نيوكايرو اسمها غير اسم المعهد ده خالص زى ماكتبتلك نيوكايرو اسمه(العالى للهندسة والتكنولوجيا القاهرة الجديدة-التجمع الخامس) لكن المعهد اللى نزلنا فى المرحلة التالتة اسمه القاهرة العالى ش هندسية بالتجمع الخامس

الف شكر يا باشا واسف اني اتسرعت وجاوبت علي طول بس انا اللي اعرفه ان مفيش معهد تاني بلاسم دا في التجمع الخامس

NaZi Führer
04-09-2011, 09:29 PM
هو القاهرة العالى ش هندسية دة بتاع الملرحلة التالتة فين وواخد من كام ورقم تليفونة بلييييييييييز وياريت الرد

في معهدين يا ريس
واحد اسمه المعهد العالي للهندسة و التكنولوجيا بالتجمع الخامس و دة تبع اكاديمية القاهرة الجديدة
و فيه معهد تاني اسمه القاهرة العالي ش هندسة دة برضه في القاهرة الجديدة بس مش في التجمع الخامس
انت عايز انهي واحد فيهم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Mido MashakiL
05-09-2011, 11:16 PM
انا عايز اعرف هو بياخد من كام % هندسه ياريت حد يرد عليا

nuker2010
26-09-2011, 03:59 PM
هاي يا جماعه انا بردو لسه داخل قسم علوم حاسب جديد ممكن اتعرف على صحاب بجد يبعتو لي ادد عالايميل عشان نتكلم اسهل

zamalek10tv
30-09-2011, 07:46 PM
انا شريف من السويس وداخل علوم حاسب
ياريت لو اتعرف على صحاب داه ايميلى
zamalek10tv*************

zamalek10tv
30-09-2011, 07:48 PM
على الهوتميل

mr_beboooo
06-10-2011, 12:59 AM
الاسم : محمد رفعت طلبه

السن : 18

العنوان : مش لاقى

التخصص : هندسة الكترونيات

هوايتك ايه : كرة القدم

انا طلب جديد فى معهد القاهرة العالى وبدور على اصدقاء وسكن

mr_beboooo
06-10-2011, 01:05 AM
انتو كلكم داخلين علو حاسب ليه ؟؟؟؟

طيب انا داخل هندسه الكترونيات

amroessam
20-08-2012, 11:51 PM
انا من الاسكندريه وان شاء الله داخل مدني في التجمع الخامس وسالت عنها في نقابه المهندسين قالولي معترف بيها واول متتخرج بتقدم اوراق تخرجك و تستلم الكارنيه و بتتوثق الشهاده من وزاره الخارجيه في حاله العمل في الخارج ولكني لا اعلم ما هو نظام التدريس في المعهد وايه احوال السكن ومصاريفه وهل هناك اقسام لحاملي شهاده الثانويه علمي علوم