مشاهدة النسخة كاملة : الغاء حضور الانتساب فى ثلاث جامعات

coca10101
03-10-2009, 12:20 AM
الغاء حضور الانتساب فى ثلاث جامعات
القاهرة... الاسكندرية..... عين شمس
وهذا ما نشر فى الاهرام اليوم ونشرته الدستور

http://www2.0zz0.com/2009/10/02/22/901828726.jpgبقرار من وزير التعليم العالى د\هانى هلال

الغاء محاضرات الانتساب فى جامعة الاسكندرية اليوم 2/10/2009
صدر اليوم قرار بالغاء محاضرات الانتساب فى ثلاث جامعات القاهرة و الاسكندرية وعين شمس وعمل حظر تجول لهم لية معرفش وذلك قبل بدا الدراسة بيوم واحد وقال البعض ان هذا قرار عشوائى فية تفرقة وانه سيؤدى الى التاخر الدراسى لدفعات الانتساب
وقال وزير التعليم العالى : انه سيتم تعويضهم من خلال قنوات تعليمية ....شبه الابتدائى...وربنا معاكم
وبالتالى فان الجداول الدراسية ستعدل لانتظام من الساعة 8 الى الساعة 8 م وحضور المحاضرات ل500 طالب على الاكثر ووجود جداول اخرى للقنوات التعليمية لانتساب وذلك فى اول يوم
وصرح أساتذة الجامعات: إلغاء محاضرات الانتساب استغلال سياسى لإنفلونزا الخنازير وان هذا بسبب عجز و فشل الحكومة وعدم قدرتها على مواجه الازمات.

وقال بانة ستوجد حملة فى اول اسبوع لتوعية الطلاب من المرض من خلال ملصقات مكثفة و محاضرات توعية.
اما بشان الانتساب فسيقتصر حضورهم داخل الحرم الجامعى على شراء الكتب ودفع المصاريف الى مش حيضروا بيها ويكون لهم كارنية لونه احمر مميز (وكانهم هم المرضى مثلا) وتبث محاضرتهم فى قناة تلفزيونية مخصصة يستلمون مواعيدها فى اول يوم .وقالوا بالنص انه سيكون سعر الكتاب الواحد 5 جنيهات فقط.

انا مش كلية حقوق بس ملقتش حد نشر الخبر قولت اجيبوا انا

انا عارف انه خير وحش للأنتساب بس انا قولت اقول و ربنا معاكو جميعا

koki22238
03-10-2009, 04:10 AM
هههههه حلو أوي موضوع الكارنيهات الحمرا ديه هما
يظهر حبوا يرفهوا عن طلبة الإنتساب
كويس إن هما ما قالوش ندهنهم هما نفسهم بالأحمر
يعني من باب إن ما حدش يضحك ع الأمن

نونة الشعنونة
08-10-2009, 11:43 PM
انا كلية حقوق وبرضه لقيت عندي في الجامعة عندي نفس الموضوع وكمان بعد الكارنيهات ما تتعمل هيمنعوا اصلا من دخول الجامعة بس بقى السؤال الاهم هم امتحاناتهم هتيجي زى اللي حضر مع الدكاترة ولا هم بيشجعوا الغش والرشاوي؟؟؟
حررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر ررررررررررررررررررررررررام

فؤاد منصور
07-11-2009, 04:16 PM
دى محاضرة الاجرام للفرقة الاولى ا فى حقوق القاهرة (file:///G:/REC0003.WAV)
file:///G:/REC0003.WAV