مشاهدة النسخة كاملة : اين نقيب المعلمين

ghoneem84
19-05-2010, 01:24 PM
يا ريت يا جماعة اللى يعرف ان نقيب المعلمين ده لسه عايش يقولنا لاحسن الواحد مش بيسمع عنه آى حاجه خالص

أنا عمرى ما سمعته بيتكلم عن آى حق من حقوق المعلمين
مش يمكن الراجل ده بيتكسف او خجول لما بيتكلم :blush::blush::blush:
الحاجة الوحيدة اللى احنا نعرفعها عن النقابة انها بتخصم منا فلوس كل شهر اكثر من كدة انا مش شايف لها آى دور مع المعلمين

أنا عاوز اوجه اليه كلمه

لو أنت مش قادر تدافع عنا فلترحل

أحنا عاوزين مرتضى منصور يبقى نقيب المعلمين وخاصة المعلمين المساعدين:abdoog8::abdoog8::abdoog8::abdoog8:

أمير الشعـراء
19-05-2010, 03:30 PM

أمير الشعـراء
19-05-2010, 03:34 PM
يا باشا لا توجد نقابة للمعلمين
يوجد مجموعة من اللصوص الذين يسرقون مقدرات المعلمين وأموالهم
عمرك سمعت عن زعيم عصابة عمل مؤتمر صحفي
ولا طلع في برنامج تلفزيوني ولا حتى قال تصريح لجريدة
لذلك أنت لا تعرف نقيب المعلمين
فهؤلاء يعملووووووووووون في صمت
حسبنا الله ونعم الوكيل

محمد حلمي الدالي
19-05-2010, 09:14 PM
ياعم الشيخ ما تتعبش نفسك لان النقابة بتاعتنا من ساعة ما خلقت يتوارث النقباء فيها مبدأ لا اري ــ لا اسمع ــ لا اتكلم وفي نفس الوقت النقابة لهم عبارة عن مشروع اقتصادي مربح يتم من خلاله تأمين مستقبل النقيب والعائلة الكريمة وشلة المنتفعين من النقباء الفرعيين الذين سوف يرون النقيب بيرزق من وراء النقابة ويطبقون نفس المبدأ مع العلم ان نقابة المعلمين هي اكبر نقابة في مصر من حيث عدد الاعضاء
لو انت مهتم ممكن تدور منادي ينادي ويقول نقيب تايه يا ولاد الحلال .... يا عدوي .
وبرضه مش هتلاقيه واوعي تاكل علي المنادي حقه احسن المدرس من غير نقابة تحميه ولا وزير يحترم شخصيته.

العربى446
19-05-2010, 11:37 PM
تصدقوا بالله الواحد بيكسف انه ينتمى لنقابة المعلمين دى لما يشوف نقيب الاطباء الدكتور حمدى السيد بيتكلم عن حقوق الاطباء
او نقيب الصحفين الاستاذ مكرم محمد احمد لما بيناقش قضايا الصحافة
لكن احنا حتى ما نعرف مين سيادة النقيب الذى يفرض علينا وهو فين ومستخبى لية صحيح يمكن قالواله ما تخرج للاعلام
وخلى بالك من قالوالوا دى او يمكن يكون بالعافية والواجب نسأل علية بس نعرف هو مين الاول
انا ضد اى حد يقول انهم شويه حرامية اكيد هما معلمين افاضل بس نعرف ليه هما مكسوفين من الاعلام مش يمكن لو عرف السبب بطل العجب النقابة العامة والنقابات الفرعية بتعمل ايه لنا انا مش عارف
حتى نفسى يظهر فى الصورة فى اى موقف ويتكلم عنا او حتى يظهر جانب السيد الوزير يمكن يكون هو كمان خايف من الوزير
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

مدرسة اقتصاد منزلي
20-05-2010, 11:38 AM
بالمناسبة
هو مين نقيب المعلمين

محمد حلمي الدالي
20-05-2010, 10:27 PM
بالمناسبة
هو مين نقيب المعلمين
واحد كان امين عام النقابة ايام مصطفي كمال حلمي اسمه محمد كمال سليمان كان متهم بسرقة اتحاد المعلمين العرب يعني راجل شغال على واسع

ربيع احمد
20-05-2010, 10:58 PM
]والله انا اول مره اعرف ان فيه نقيب للملمين نقابه ميته من غير نقيب هو اتعين نقيب امتى اقسم بالله ان 95فى الميه من المعلمين ما يعرفوا اسم النقيب لا اقول 99 فى لميه من المعلمين ما يعرفوا اسم النقيب ان كان فيه نقيب بجد انا والله لغايه دلوقتى مش مصدق ان فيه نقيب للمعلمين

العربى446
21-05-2010, 12:40 AM
كنت اليوم فى حوار مع زملاء من حلوان وقالوا لى انه يوم لديهم رجل قوى ويقف بجانب المعلم جيدا اسمه خالد الباهى وتم ذكر رجل فى بور سعيد اسمه الالفى اعتقد فى امل ولسه فى خير فى المعلمين ياريت لو حد يعرف عنهم اكتر يذكر لنا او عن اى معلمين يمثل المعلمين بكرامة

أ/رضا عطيه
21-05-2010, 12:54 AM
حسبنا الله ونعم الوكيل

E. 2H
21-05-2010, 01:35 AM
حسبنا الله و نعم الوكيل

التعليم هو اللبنة الأولى و الأساسية لأى حضارة أو تقدم

أرجو من الأخوة الأفاضل

من يعرف مسؤل فى التربية و التعليم بدمنهور محترم (مش حر.....ى)

يذكر إسمه لحل مشكلة لدى

Mr Ahmed lotfy
21-05-2010, 11:24 AM
بنقابة للمعلمين بالقليوبيه استعجب لحاحال المعلم النقيب حرامى بيختلس اموال المعلمين تحت بند شراء اجهزة طبيه - انشاء اشياء وهميه - واشياء اخرى والله العظيم ليست لغرض انها تخدم المعلم ولكنها تحت بند السرقة وذلك انه يوجد رجل يستطيع ان يحضر له عروض اسعار وهميه لذلك النقيب وضرب فواتير وهميه ليتمكنو من سرقه اموال النقابة هذا الرجل والله العظيم زير نساء اقصد هذا النقيب يستخدم مبنى النقابه لاغراضه الشخصيه لا يعرف بيته يبيت فى النقابه ليل نهار يرتكب الفواحش يسرق اموال المعاشات قولوا حسبنا الله ونعم الوكيل واللى عايز يعرف اكتر عن هذا النقيب يرسلى وانا ارد

نيوتن
21-05-2010, 11:55 AM
حسبنا الله و نعم الوكيل

التعليم هو اللبنة الأولى و الأساسية لأى حضارة أو تقدم

أرجو من الأخوة الأفاضل

من يعرف مسؤل فى التربية و التعليم بدمنهور محترم (مش حر.....ى)

يذكر إسمه لحل مشكلة لدى

مفيش في دمنهور فيما يخص التعليم غير شوية محسوبية و شوية لصوص دانت ممكن تلاقى واحد مابيعرفش يفك الخط مدير ادارة و تلاقى واحد ساعي معاه دكتوراه هي دي دمنهور

الأستاذة هدى
22-05-2010, 09:08 PM
كنت اليوم فى حوار مع زملاء من حلوان وقالوا لى انه يوم لديهم رجل قوى ويقف بجانب المعلم جيدا اسمه خالد الباهى وتم ذكر رجل فى بور سعيد اسمه الالفى اعتقد فى امل ولسه فى خير فى المعلمين ياريت لو حد يعرف عنهم اكتر يذكر لنا او عن اى معلمين يمثل المعلمين بكرامة

بالنسبة لعلى الألفى فهو نقيب المعلمين ببورسعيد ..

ويتبع الحزب الوطنى .. عن نفسى لا أستطيع الحكم عليه لا كويس ولا وحش :(

يعنى انا اتعاملت معه مرة كنا ف المدرسة وحصل موقف والله ما فاكراه :d المهم قولنا مش هنشتغل احنا عاملين اضراب ومش هندخل المدرسة ونص ساعة لاقيناه ف المدرسة وبيحاول يحل المشكلة وده ايجابى ف حقه وبالفعل دخلنا الفصول ...

وطلبت منه موقف للمعلمين طلب حضورى للنقابة وابداء الرأى وانهم سيبحثون المقترحات .. تقدر تقول ناس قالت ده تبع الحزب الوطنى وكده .. الصراحة لم ابد رأى ..:d

لكن .. خلاف ذلك العمل بالنقابة ومستشفى النقابة مثلا ببورسعيد روتينى وعادى جداً .. لكن المبانى وخاصة المبنى الجديد الذى بنى فى عهده ببورفؤاد شيك ومستوى كويس .. لكن لا يوجد اى عائد او ميزات لمعلمى بورسعيد .. وهذا هو ما يفرق الجيد عن العادى ...

omarsabra
03-07-2010, 12:31 PM
الحمد لله اننا سمعنا انه لسه فيه نقيب للمعلمين
هو أصلا فيه معلمين ؟؟؟؟؟ ..... !!!!!
فين هم
لو حد سمع عنهم يبلغني
دي مهنة التلطيش والبهدله
أوعى تزعل
قولولي حاجة واحده لنا فيها قيمة أو حد بحترمنا ؟؟؟؟
أوعى تزعل
لو مرضت هتروح فين
التأمين الصحي
على الجنة عدل إن شاء الله لأنهم بيعجلو ا بالصالحين من عباد الله
وطبعا انتم من الصالحين ومستشفيات التأمين الصحي كفيلة بذلك

وطبعا النقيب أيا كان أسمه أو رسمه مش فاضي مسكين الشغل كتييييييير
على ودنه الله يعينه

زعلانينم من الوووووووو عيب عليكم ده جايلكم
هتنبسطوا
هتخفوا
هتغتنوا
هتتعالجوا
هتاخدوا حقوكم
أنتوا مستعجلين ليه
الصبر الصبر الصبر

ياهوووووووووووووه فين انتوا
ربنا هيحاسبنا على كل ده
أخواني شفى الله أخينا وأعانه على ماهو فيه
وأسأل العلي العظيم أن يحنن قلب الاطباء عليه
ويطلع سليم من المستشفى

ghoneem84
03-07-2010, 01:23 PM
الحمد لله اننا سمعنا انه لسه فيه نقيب للمعلمين
هو أصلا فيه معلمين ؟؟؟؟؟ ..... !!!!!
فين هم
لو حد سمع عنهم يبلغني
دي مهنة التلطيش والبهدله
أوعى تزعل
قولولي حاجة واحده لنا فيها قيمة أو حد بحترمنا ؟؟؟؟
أوعى تزعل
لو مرضت هتروح فين
التأمين الصحي
على الجنة عدل إن شاء الله لأنهم بيعجلو ا بالصالحين من عباد الله
وطبعا انتم من الصالحين ومستشفيات التأمين الصحي كفيلة بذلك

وطبعا النقيب أيا كان أسمه أو رسمه مش فاضي مسكين الشغل كتييييييير
على ودنه الله يعينه

زعلانينم من الوووووووو عيب عليكم ده جايلكم
هتنبسطوا
هتخفوا
هتغتنوا
هتتعالجوا
هتاخدوا حقوكم
أنتوا مستعجلين ليه
الصبر الصبر الصبر

ياهوووووووووووووه فين انتوا
ربنا هيحاسبنا على كل ده
أخواني شفى الله أخينا وأعانه على ماهو فيه
وأسأل العلي العظيم أن يحنن قلب الاطباء عليه
ويطلع سليم من المستشفى

كلام حضرتك بيوضح مآسى كثيرة رينا يكون فى العون

اشرف عبد الحى
03-07-2010, 02:39 PM
الكلام ده مهم جداً جداً
http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=222443 (http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=222443)
http://www.facebook.com/group.php?gid=133325813357265 (http://www.facebook.com/group.php?gid=133325813357265)

سعيد منار
03-07-2010, 07:00 PM
نقابة المهند سين المحجو ز عليهاتزيد المعاش 100 جنية وسلم لى على لصو ص نقابة المعلمين 0

التوفيق
03-07-2010, 09:42 PM
بدل ما تحاول تعرف اسم نقيب المعلمين وتتعب ويجيلك صداع 00 أجب عن السؤال الآتى :
ما اسم أبو قردان قبل أن يخلف قردان ؟؟؟