مشاهدة النسخة كاملة : استفسار لوسمحتم

waleed ansary
19-07-2010, 07:26 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كنت عايز اعرف هى كلية تجارة تقريبا يعنى بتاخد من كام لو حد هيدخلها من ادبىيعنى؟ وكمان كنت عايز اعرف هى ايه المجلات اللى موجوده فيها . وهل الشغل فيها مطلوب فى هذه الأيام ؟ وياريت اعرف معلومات اكتر عن الكليه .

وبارك الله فيكم
ولكم جزيل الشكر

ahmed610
20-07-2010, 06:29 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كنت عايز اعرف هى كلية تجارة تقريبا يعنى بتاخد من كام لو حد هيدخلها من ادبىيعنى؟ وكمان كنت عايز اعرف هى ايه المجلات اللى موجوده فيها . وهل الشغل فيها مطلوب فى هذه الأيام ؟ وياريت اعرف معلومات اكتر عن الكليه .

وبارك الله فيكم
ولكم جزيل الشكر
كلية تجارة تقريبا بتاخد من 86 % والنسبة بتتغير طبعا حسب كل سنة وظروفها
حاليا كلية تجارة فيه تلات مجالات محاسبة و ادراة وتأمين
الشغل بقى دا عملية نسبية مفتكرش حد يقدر يفيدك ويقولك اول ما تتخرج هتلاقى شغل ولا لا دة بيعتمد على مهاراتك وتقديرك فى الكلية و اللغة بتاعتك و الواسطة بتاعتك (للاسف ) يعنى عوامل كتير انا شخصيا بعتبر الشغل دة ارزاق الواحد بيجتهد ويعمل الى علية وربنا يرزقة بشغلانة كويسة
معلومات اكتر زى اية مثلا ؟

waleed ansary
20-07-2010, 09:11 PM
كلية تجارة تقريبا بتاخد من 86 % والنسبة بتتغير طبعا حسب كل سنة وظروفها
حاليا كلية تجارة فيه تلات مجالات محاسبة و ادراة وتأمين
الشغل بقى دا عملية نسبية مفتكرش حد يقدر يفيدك ويقولك اول ما تتخرج هتلاقى شغل ولا لا دة بيعتمد على مهاراتك وتقديرك فى الكلية و اللغة بتاعتك و الواسطة بتاعتك (للاسف ) يعنى عوامل كتير انا شخصيا بعتبر الشغل دة ارزاق الواحد بيجتهد ويعمل الى علية وربنا يرزقة بشغلانة كويسة
معلومات اكتر زى اية مثلا ؟

شكرا على المعلومات دى . بس انا كنت عايز اعرف هى اخر سنه خدت من كام تقريبا . اصلا انا جبت70% وكنت بفكر انى احول ادبى وادخلها .