مشاهدة النسخة كاملة : ارجوكم ساعدوني في تنمية مهراتي

عبدو
23-01-2011, 12:29 PM
السلام علكم
انا اسمي عبدالرحمن عندي 15 سنة انا عندي موهبة ومشكلة في نفس الوقتا اني بحب الكمبيوتر اوي وبعرف فيه جدا لدرجة ان مهندسين كمبيوتر بيتغربوا من الي انا بعمله انا نفسي اخد منحة او ايت دريبات في الكمبيوتر والمشكلة ان الظروف المادية مش مساعدة انا نفسي اي جامعة تتبناني وتتديني دورات في المجال ده ارجوكم من يقدر يسعادني لا يبخل عليا وده اميلي

abdomamdoh56***********

ahmed1019
30-03-2011, 09:32 AM
هههههههههه
انا عندى 14 سنة ومبرمج وزيك برضو
يا ابنى انت بتحلم !

ananoo
30-03-2011, 10:08 PM
منحة دلوقتي؟؟ ولا لما تتخرج من الكلية؟؟
لعلمك انت حظك جميل جدا لان موهبتك هية الكمبيوتر ودي من اسهل المواهب اللي ممكن تنميها لوحدك او بمساعدة بسيطة من شخص
يعني مش لازم حد يتبناك او يسفرك برة اغلب الكتب اللي الناس بتدرسها بردة موجودة وتقدر تقرها
لو محتاج حد يتابعك وينصحك ممكن تستشير ناس مختصين اون لاين على النت

بس لو بتفكر في منحة دلوقتي اعتقد مش وقتها خالص الاصلح انك تركز في دراستك وموضوع الكمبيوتر ده مش سهل اوي زي ما الناس متخيلة الموضوع محتاج دراسة لسنوات وشغل عملي كتير مش مجرد شوية دورات وحبة فهلوة

عموما انت لو قدرت ان شاء الله تخش حاسبات وتنجح فيها هتلاقي المنح نازلة عليك زي المطر متقلقش :)
بالتوفيق ان شاء الله

ahmed1019
03-04-2011, 11:44 AM
بس لازم يتعلم البرمجة
ما أى حد يعرف يصلح الكمبيوتر وحريف كمبيوتر
لازم تتعلم البرمجة
بص اتعلم ++HTML - CSS - VisualBasi.net - C
دى لغات أساسية وسهلة جدا وانا الحمد لله اتعلمتها

moon welviren
07-04-2011, 08:43 AM
انصحك انك تعتمد على نفسك مؤقتا و انا اعرف كتير شركات بس في المنصوره و لو عملو منح اكيد هقولك انصحك اتعلم html,css
, وابعد تمام عن ++c,cو كمان الvb لانهم صعبين الي حد ما و مش بقا كتير ناس بتشتغل بيهم اشتغل c# او بايثون