مشاهدة النسخة كاملة : الزحف الصحراوى و زحف الرمال

الوان البحر
24-06-2011, 01:09 PM
السؤال الاختيارى
مش الزحف الصحراوى هو زحف الرمال
مش من تاثير الرعى الجائر تغير المناخ المحلى
و لا هى كانت تقصد الرعى فمصر و تغير المناخ فالصين ما هيا اللى محددتش قصدها
هى بتتكلم فالسؤال عن منطقة الرعى الجائر تاثيرة عليها اااااااااااااااااا
السؤااااااااااااال فية 3 اجابااااااااااااااااااات صححححححححححححححححححححح
فعلا ناقصة عقل بوضعها للامتحان بالطريقة دى
و ناقصة دين بكذبها
شكلنا مش هنعرف ناخد معاها لا حق و لا باطل
دة لسة هتجتمع برؤساء الكنترولات عشان تخليهم ميمشوش على هوا الطلاب اصلها شيفانا مرواح عايزة تطايرنا
بتلعب معانا يا جماعة ا قافشين لية دى حتى ثانوية عامة يعنى و تحديد مصير حاجة عادية يعنى

الوان البحر
24-06-2011, 01:20 PM
نسيت اقولكم كنت مفكرها قريبة بدر بس طلعت شكلها قريبة القذافى شيفة نفسها صح و الباااااااااقى كللللللللللللللة غلط
و شكلها داخلاها معانا حرررررررررررررررب فى تصريحاتها بعد اجتماع امبارح و ناوية تفرض سيطرتها

افتكرت احمد ادم دى ى ى ى ى ى ى بلطججججججججججججججة

ريماس احمد
24-06-2011, 08:29 PM
انا عملاها تغير المناخ بس مش عارفه صح زلا غلط بس من اضرار الرعى الجائر تغير المناخ المحلى ولا هو كان قصده ايه منيش فاهمه حاجه

mo0on1
24-06-2011, 08:41 PM
انا عملاها تغير المناخ بردو أصل الزحف الصحراوى وزحف الرمال تقريبا زى بعض

الوان البحر
25-06-2011, 12:19 AM
تغير المناخ و الزحف الصحراوى و زحف الرمال التلااااااااااااااااااااااااااتة صحححححححححححححححح
هى اللى مش فاهمة حاجة الامتحان دة كان علشان احنا نقيس بية مستووووووووووووى المستشارة و طلعت مش مذاكرة المنهج

محمد خالد ابراهيم
25-06-2011, 01:18 AM
والله يا جماعة انا اول اما بصيت على الزحف الصحراوى اختارتها على طوووووول .... ومبصتش للباقى والدكتور امجد المالكى قال انها الزحف الصحراوى

ahmemm
25-06-2011, 02:41 AM
انا برضو عملتها تغير المناخ واظن دي صح بس أستاذ امجد بيقول زحف صحراوي وانا مشفتش في الملزمة الي انا مذاكر منها ان الرعي الجائر بيادي الي الزحف الصحراوي او رمال الي انا شفته انه بيادي الي تدهور التربة وتدهور الغطاء النبااتي وتدهور المناخ المحلي المهم ياخبر انهاردة بفلوس بكرة يبقي ببلاش

بوسي 2020
25-06-2011, 04:42 AM
ربنا ياخدها

الوان البحر
25-06-2011, 08:55 AM
ربنا يسترها علينا و بعدين الزحف الصحراوى هو زحف الرمال و تغير المناخ صح بردة
و هى ا اللى خلاها تجيب كل الاجابات صح لو هو الزحف الصحراوى يبقى دة قصدها هى من بين الاجابات
الزحف الصحراوى الاسم العلمى لزحف الرمال بس الاتنين صح و تاثير الرعى الجائر تغير المناخ المحلى هى بمجرد ما شالت المحلى يبقى كدة خلاص الاجابة بقت غلط ازاى
هى اللى مش مذاكرة المنهج
دكتور امجد ناخد حقنا منها ازاى؟ معلش احنا تعبينك معانا من ساعة الامتحان و انت شايل همنا

mema.nona
25-06-2011, 10:56 PM
السؤال الاختيارى
مش الزحف الصحراوى هو زحف الرمال
مش من تاثير الرعى الجائر تغير المناخ المحلى
و لا هى كانت تقصد الرعى فمصر و تغير المناخ فالصين ما هيا اللى محددتش قصدها
هى بتتكلم فالسؤال عن منطقة الرعى الجائر تاثيرة عليها اااااااااااااااااا
السؤااااااااااااال فية 3 اجابااااااااااااااااااات صححححححححححححححححححححح
فعلا ناقصة عقل بوضعها للامتحان بالطريقة دى
و ناقصة دين بكذبها
شكلنا مش هنعرف ناخد معاها لا حق و لا باطل
دة لسة هتجتمع برؤساء الكنترولات عشان تخليهم ميمشوش على هوا الطلاب اصلها شيفانا مرواح عايزة تطايرنا
بتلعب معانا يا جماعة ا قافشين لية دى حتى ثانوية عامة يعنى و تحديد مصير حاجة عادية يعنى

ديه ست معندهاش دم بتكتب الاسئلة غلط وكتبة 3اجابات صح هى شكلها مش فاهمة حاجة اصلا او ملهاش فى الجيولوجيا

عادل فراج
26-06-2011, 06:27 AM
الاجابة 3 صح وهكذا طبق فى الاجابة النموذجية
حف الرمال الحف الصحراوى وتغير المناخ الا كتب اى وحدة صح
هكذا الثانوية اعامة

mo0on1
26-06-2011, 10:35 AM
يعنى تغير المناخ صح ولو صح هتتعمل صح فى قطاع النمصورة ولا لاء

الوان البحر
26-06-2011, 09:52 PM
الله اعلم ربنا يسترها علينا

زياد رحمة
29-06-2011, 07:35 PM
ظاهرة موجودة منذ نشأة الحياة علي الأرض يمكن ملاحظتها بمتابعة البقايا المتحفرة للكائنات التي عاشت في الماضي.
هذه تعني التطور وبالنص من كتاب المدرسة ولا تحتمل اي تاويل وهي اول سطر تحت عنوان تطور الحياة