مشاهدة النسخة كاملة : يا جماعة سؤال

Guitarist
08-07-2011, 01:39 AM
اختبار القدرات بتاع الكلية امتى؟؟؟؟

Eslam_Tourism
08-07-2011, 06:37 PM
كل كلية وليها ايام لاختبار القدرات , اتصل بالكلية اللى انت هتقبل فيها بعد نتيجة التنسيق ان شاء الله

مفيش اختبار قدرات الا بعد نتيجة التنسيق

Guitarist
09-07-2011, 12:55 AM
tab el7amdlelah tamntni la2n feh 3ael alli enaha shaghala delw2ti we a3ed y7lf we bta3 :D:D

Eslam_Tourism
09-07-2011, 06:11 PM
tab el7amdlelah tamntni la2n feh 3ael alli enaha shaghala delw2ti we a3ed y7lf we bta3 :D:D

بس بص عشان تتطمن أكتر لازم تتصل بالكلية فى الجامعة اللى انت ناوى تروحها .

انا قولت كدة بس لأن جامعة الفيوم بتعمل تقريبا الاختبار قبل نتيجة التنسيق لكن باقى الجامعات بتعمل الاختبار بعد نتيجة التنسيق .

وده رابط الاعلان عن مواعيد الاختبارات او الانترفيو السنة اللى فاتت :
http://www.fayoum.edu.eg/Tourism/Advertisements1.aspx

أنت ناوى تدخل جامعة اية , اقرب جامعة ليك يعنى ؟

Guitarist
10-07-2011, 12:02 PM
ana nfsi ad5ol ershad bs eltnsi2 haywadini luxor :(( bs ana magmo3i momkn yb2a 90% elsna de ya3ni aked isa ay kolia sya7a hatkon a2al mn kda we law be wa7d fe elmia , bs ana 3ayz ershad we msh 3aref a3ml a 3andi e7bat raheeb

ايمان هارون
11-07-2011, 09:47 AM
طب والى مجموعه احتمال يكون الكلى 84 يعمل تفتكرو ادبى تدخل كدة حتى ولو اسماعلية حتى انا عاوز ابقا مضيفة يعنى عوزا اخوش قسم درسات سياحية اعمل اية هاااااا هيدخلنى تقريبا ولة لا

Guitarist
11-07-2011, 03:32 PM
momkn tegebi luxor 3ala fekra isa eltnsi2 haynzl be2ezn ellaaah :)

ايمان هارون
12-07-2011, 07:42 AM
انا القليوبية لو جات الاقصر انا هبيع الحلم دة واشوف غيره

كينج اوف كينجس
12-07-2011, 02:48 PM
لا مش تبيعي الحلم ولا حاجه ان شاء اللله تدخلي حلوان كمان انتي قدمي اي كليه سياحه يكون التنسيق قليل وبعد كده حولي حسب التوزيع الجغرافي لانك ليكي 10% زياده علي مجموعك اغتراب وبكده هتخشي الكليه اللي انتي عايزاها

ahmed mahmoud2012
12-07-2011, 09:20 PM
هاى يا جماعة انا خلصت الثانوية السنة د ى وناوى ادخل كلية سياحة و فنادق بس سمعت ان يوم السبت اللى جاى 16/7
لازم اروح جامعة القاهرة علشان اجيب بطاقة اختبارات القدرات الخاصة بالكلية فهل الكلام ده صح ولا لأ

ولو غلط ايه الصح

ولو صح المفروض بعد كدة اعمل اية
وياريت الاقى رد بسرعة

كينج اوف كينجس
12-07-2011, 10:01 PM
يا جماعه سياحه وفنادق مش فيها امتحان قدرات ولا حاجه فيها بس انتر فيو بعد التنسيق لما يبان بس

ايمان هارون
13-07-2011, 02:12 AM
اة فعلن الانترفيو ههههههه شكر الحمدلله يعنى 10 فى المية بحالهم يارب اجيب حتى ولول اسماعليه

كينج اوف كينجس
13-07-2011, 07:30 AM
اه ان شاء الله تكوني كمان في حلوان انا واحد صاحبي عمل كدا اول ماجاتله الفيوم هو من شبرا حول حلوان ومش قعد في الفيوم خالص

كينج اوف كينجس
13-07-2011, 05:31 PM
فيما يلى بيان بأماكن استخراج بطاقات الاختبارات:-

– اختبارات كليات السياحة والفنادق ، تستخرج البطاقات وتؤدى الاختبارات كالآتي:-
المحافظات الأماكن المخصصة لاستخراج البطاقات أماكن أداء الاختبارات ملاحظات
القاهرة – الجيزة – القليوبية مقر المكتب الرئيسى بالمدينة الجامعية للطلاب بجامعة القاهرة كلية السياحة والفنادق جامعة حلوان طلبة وطالبات
الإسكندرية – البحيرة – مطروح – الغربية – كفر الشيخ المدينة الجامعية للطلبة بسموحة
(جامعة الإسكندرية) كلية السياحة والفنادق
جامعة الإسكندرية طلبة وطالبات
المنوفية فرع المكتب بشبين الكوم
مجمع الكليات البحرى مبنى كلية الحقوق كلية السياحة والفنادق بمدينة السادات
جامعة المنوفية طلبة وطالبات
الفيوم وبنى سويف مقر كلية التربية النوعية بالفيوم كلية السياحة والفنادق جامعة الفيوم طلبة وطالبات
الدقهلية – دمياط فرع المكتب بالمنصورة
مبنى المدينة الجامعية للطالبات شارع جيهان المتفرع من شارع الجمهورية بالمنصورة كلية السياحة والفنادق جامعة المنصورة طلبة وطالبات
الإسماعيلية – بورسعيد – السويس – شمال وجنوب سيناء – الشرقية مقر كلية السياحة بالإسماعيلية
الجامعة الجديدة – الكيلو 4.5 كلية السياحة والفنادق بالإسماعيلية طلبة وطالبات
المنيا – أسيوط والوادى الجديد المدينة الجامعية للبنين –
أمام كوبرى الاخصاص بالمنيا كلية السياحة والفنادق جامعة المنيا طلبة وطالبات
قنا وسوهاج وأسوان
والبحر الأحمر- أسيوط والوادى الجديد مقر كلية السياحة والفنادق بالأقصر بمدينة طيبة الجديدة كلية السياحة والفنادق بالأقصر طلبة وطالبات