مشاهدة النسخة كاملة : عهدة المعامل

medo10000
13-10-2011, 08:55 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن حد يفيدنى ازاى استلم عهدة المعامل انا اخصائى تطوير تعيين 20/3/2011 ابتدائى كان فى مدرسه هى اللى مستلمه عهدة معمل الحاسب الالى بس لما زاد فترة الرياضيات قالت انها مش هتقدر تمسك المعمل وتشغله والتوجيه بلغته بكدا قالوا احسن ياريت طب مين اللى هيستلم العهده اقالوا انت طيب انا معمل الاوساط فى مبنى تانى غير المبنى وانا مش هينفع اشغل المعملين واجهزة الاب توب الحل كان بسيط شوف حد من المدرسين يشغل المعمل وانت تبقى مشرف عليه بجانب شغل معملك ( الاوساط المتعددة ) واجهزة الاب كل مدرس ياخد جهاز اول اليوم وينزله اخر اليوم بكده تبقى اتحلت المهم انا جبت مدرس حاسب اللى وهخليه يمضى معايا على العهده متضامن بس هو عقد ينفع بس هعمل كدا لان طبعا اى حد يسمع عهده يهرب وهو كمان المفروض انه قاعد فى المعمل معظم الوقت بس انا جئت استلم معرفتش ايه اللى مكتوب فى سجل التوريدات واتصلت بالمواجهه واقولتلها انا مش عارف استلم اقالتلى انا هاجى اسلمك الاسبوع الجاى طب المدرسه اتخنقت واقالت انها ملهاش دعوة بالمعمل ومش هتشغله واسف على الاطاله وشكرا

شعبان عبدالبقى
13-10-2011, 09:13 PM
ششششششششششكككككككررا

medo10000
05-11-2011, 07:15 AM
هى اسطوانات الويندوز بتاعة جهاز الكمبيوتر هى هى بتاعة الاب توب يعنى انا عندى اجهزة pc touch فى المعمل واسطوانات الويندوز xp بال***** اللى على الكيسه لما جئت استلم المعمل اسطوانات الويندوز بتاعة الاب توب سلمتلى نفس اسطوانات pc touch كمان ياجماعة انا عندى فى المدرسة 26 جهاز متوزعين 20 فى المعمل و6 فى المدرسة يعنى مكتبة وحكيمه و مدير وكدا لما جئت استلم عايزة تسلملى 26 اسطوانه ويندوز و 20 بورده دا اللى معه دلوقتى استلم وخلاص ولا استلم 20 ويندوز وقولها وزعى الباقى انا مليش دعوة بيهم مع العلم ان اسطوانات البوردة اللى موجودة 20مش 26

قناوية
16-11-2011, 07:47 AM
استاذ ميدو أنا عايزه افيدك انا مفهمتش أوى تفاصيل سؤالك الأول بس فهمت أنك عايز تعرف أزاى تستلم العهده بص عادى تعمل ورقه أسمها محضر تسليم وتسلم عهده التطوير التكنولوجى عن يوم كذا شهر كذا سنه كذا وتكتب العهده بالأسماء والأعداد والحاله الفنيه لكل جهاز وتجرد كل اللى مكتوب بعينك وتتأكد من وجوده ولو مش عارف العهده بالضبط هاتها من أمين التوريدات بالمدرسة وبعدين يمضى الشخص اللى قبللك تحت أسم المسلم وبعدين المستلم الاول اللى هو انت ولو كان فيه مستلم تانى ولجنه من 3 مثلاً قاموا بالجرد معاك وبعدين توقيع وختم مدير المدرسة وممكن بيتكتب سطر من تحت انه نقر نحن الموقعين على هذه العهده بأننا متضامنين مسئؤلين عن هذه العهده بس خلاص بالنسبه لسؤالك الثانى اساساً الأسطوانات الخاصة بالويندوز وجميع اسطوانات التوصيف مش بيتم تسلمها كعهده ولكن أحنا بنستلم الجهاز وبيكون مكتوب بمشتملاته والمشتملات دى هى الماوس ولوحه المفاتيح والسماعات والبرمجيات اللى هى الاسطوانات وعمرنا ما بنستلمها بالعدد هى كده بين قوسين كمشتملات على كل جهاز
وبما أنك اخصائى جديد أدعوك لزياره هذه الصفحه على الفيس بك http://www.facebook.com/pages/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B7%D9%88%D9%8A%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%83%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%D 8%AC%D9%89-%D8%A8%D9%82%D9%86%D8%A7/215343051864539علك تجد فيها كل ما يفيد الأخصائى فى عمله وفقك الله

هانى الصعيدى
22-09-2014, 01:42 PM
جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم مممممممممممد

صاصا ندى
12-10-2014, 10:14 PM
فيه منشور بتاريخ 13 / 5 /1998 يفيد بأن جميع اجهزة التطوير تسلم الى امين التوريدات ويتسلمها الاخصائى بإيصال تشغيل داخلى وهذا المنشور معمول به بطنطا ياريت تدورو عليه عشان جميع المحافظات تفعله ونترحم بقى من هذه العهده
او اننا نراسل التطوير التكنولوجى بالوزارة لارسال ما يفيد ذلك مجددا