مشاهدة النسخة كاملة : امكانيه عمل ماجستير

صدفه المنتديات
09-03-2012, 10:01 PM
السلام عليكم
باختصار انا خريجه تربيه بتقدير مقبول جدا جدا

وبحضر دبلوم مهنى حاليا - هل ينفع ان شاء الله اكمل دبلومه خاصه وبعدين ماجستير

ولاه اخدها من قصيرها وكفايه عليا المهنى - لانى كدا كدا مش هيقبلوا انى اعمل ماجستير حتى ان جبت

تقدير ف المهنى والخاص- ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اتمنى الرد

السلام عليكم

اميمة طه
10-03-2012, 02:22 PM
الله اعلى واعلم

حسين فؤاد حجاج
12-03-2012, 09:04 AM
ينفع واى مساعدة انا تحت امرك

الاحمدى2012
12-03-2012, 05:18 PM
هناك جامعات لا تشترط تقدير البكالوريوس او الليسانس بل تشترط الحصول على تقدير ( جيد على الاقل ) فى الدبلوم الخاص واذا كنت ترغبين فعلا فى مواصلة الدراسة فلا تيأسين وتوكلى على الله

محمد السويركى
20-03-2012, 02:19 PM
شد حيلك واتكلى على الله

احمد عبادى عبد الرحيم
25-04-2012, 04:21 PM
دا ينفع ونص وانا زيك كملت وحاليا مقيد ماجستير فى جنوب الوادى

الدب الحجرى
27-06-2012, 03:41 PM
لو سمحتوا يا جماعة عايز حد يفيدنى فى الموضوع التالى : أنا معاى كلية آداب قسم جغرافيا بتقدير عام مقبول وحاصل على الدبلوم العام فى التربية نظام العام الواحد بتقدير عام جيد أنا عايز أكمل دراسات عليا ماجستير ودكتوراه ومش عارف الموضوع دا ينفع يا ريت اللى عنده خبرة بالموضوع ده يفيدنى ويوضح الخطوات اللى المفروض اعملها وايه الجامعات اللى ممكن اكمل فيها الدراسات العليا وانا بتقدير عام مقبول فى المؤهل ولكم جزيل الشكر

modym2020
27-06-2012, 09:24 PM
لو سمحتوا يا جماعة عايز حد يفيدنى فى الموضوع التالى : أنا معاى كلية آداب قسم جغرافيا بتقدير عام مقبول وحاصل على الدبلوم العام فى التربية نظام العام الواحد بتقدير عام جيد أنا عايز أكمل دراسات عليا ماجستير ودكتوراه ومش عارف الموضوع دا ينفع يا ريت اللى عنده خبرة بالموضوع ده يفيدنى ويوضح الخطوات اللى المفروض اعملها وايه الجامعات اللى ممكن اكمل فيها الدراسات العليا وانا بتقدير عام مقبول فى المؤهل ولكم جزيل الشكر

هناك جامعات لا تشترط تقدير البكالوريوس / الليسانس للدبلومة المهنية او الخاصة
منها جامعة طنطا وجامعة المنيا ويمكنك الاستفسار عن الدراسة بمعهد الدراسات التربوية
- جامعة القاهرة

حامد مجدى حامد
05-07-2012, 05:00 PM
ارجو الافاده لو سمحتم انا معايا ليسانس اداب وتربيه قسم لغه فرنسيه وعاوز اكمل عمل ماجيسير وبعدين دكتوراه ماهى الاجراءات اللاازمه لتكملة .......بلله عليكم حد يرد عليا ضرورى

صدفه المنتديات
11-07-2012, 02:49 PM
ارجو الافاده لو سمحتم انا معايا ليسانس اداب وتربيه قسم لغه فرنسيه وعاوز اكمل عمل ماجيسير وبعدين دكتوراه ماهى الاجراءات اللاازمه لتكملة .......بلله عليكم حد يرد عليا ضرورى

السلام عليكم اخوى حامد
بالنسبه انت اداب بس مقلتش جامعه ايه لكل جامعه شروط خاصه
عموما بما انك اداب اعتقد انك لاوزم تعمل دبلوم تربوى الاول وعموما
اتفضل اللينك دا اعتقد هيفيدك

http://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=370700