مشاهدة النسخة كاملة : اختبار القدرات

dr.m.s
09-07-2012, 08:07 PM
انا روحت النهاردة الكلية وتم اختبارى وقلولى مقبول

باركولى يا جماعة

yousra yasser
10-07-2012, 01:54 PM
مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك
طيب ايه الاسئلة ال سئلوهالك وانا عاوزة اعرف انا يوم ايه اعرف ازاى والتقديم والامتحان يوم واحد ولا يومين ؟؟

dr.m.s
10-07-2012, 08:19 PM
انا روحت قدمت الاوراق
*2 نسخة من رقم الجلوس بتاع الثانوية
*3صور شخصية حديثة التصوير
+125 جنية مصارف (25 كراسة اختبار القدرات + 100 رسوم للكلية )

الاسئلة
why you wants to join our faculty?

عايز تخش قسم اية فى الكلية ؟ ليه؟؟؟؟؟؟؟؟

بس كدة

هالة محمد 2
10-07-2012, 10:01 PM
طيب ياريت حد يرد عليا بسرعة ازاى اروح دلوقتى مش الانتر فيو بعد التنسيق والنتيجة ما كدا ممكن مش اجيب تنسيق كلية السياحة اروجو حد يفيدنى يا جماعة بسرعة علشان الوقت

#semsema
11-07-2012, 06:29 PM
طب والنبي طمني انا بعد مااروح التنسيق واقدم الورق بالمدينه الجماعيه وكده اعمل ايه تااااااااااااااااااااااااااني ارجو الرد بسررررررررررررررعه

dr.m.s
11-07-2012, 09:33 PM
طب والنبي طمني انا بعد مااروح التنسيق واقدم الورق بالمدينه الجماعيه وكده اعمل ايه تااااااااااااااااااااااااااني ارجو الرد بسررررررررررررررعه

استنى النيتيجة ثم التنسيق وتكتب الرغبات وتكتب فيها سياحة وفنادق
وبعدين باذن الله تقبل ويبعتولك الجواب ويتصلوا بيك ويقولولك الف الف الف مبروك انت قبلت فى كلية سياحة وفنادق (باذن الله )

doha94
12-07-2012, 04:29 PM
طيب مصاريف الجامعه كااااااام

والاقسام اللى فيها ايييييه ؟؟

وهو سؤال بس اللى سألهولك:022yb4:

dr.m.s
12-07-2012, 05:55 PM

مش عارف مصاريف الجامعة كام بصراحة

الاقسام
الدراسات سياحية
2- الدراسات فندقية
3- الارشاد سياحى

ايمان هارون
13-07-2012, 07:22 AM

بالنسبة لجامعه حلوان
دراسات سياحية وفنادق عربى وانجليزى الانجليزى ب3500 والعربى ف حدود 300
اما الارشاد فهو كلهاانجليزى وب3500
انما فى كليات تانية الارشاد فيها بمصاريف زيه زى العربى
ومن حيث سؤال واحد الى سؤالهوله دة كدة يبقا جت معاه بالصدفة لازم سؤال ضرورى عرف نفسك وعاوز تخوش الكلية لية وقسم اية دة كله انجليزى وبعدين بيسال ف شوية مزارات وكدة بالعربى وعواصم بعض الدول مش كتير سهله بس اكيد كان كل الى معاه مختار ارشاد وهو مثلا قسم فنادق او سياحة عشان كدة متسالش كتير وياريت الى يخوش يختار سياحة اسالتها اسهل من فنادق مش بيسالو انجليزى كتير وبعدين ال ىعاوز يخوش ارشاد من شؤون الطلبة الكلام دة بيعدى

ايمان هارون
13-07-2012, 07:24 AM
طيب ياريت حد يرد عليا بسرعة ازاى اروح دلوقتى مش الانتر فيو بعد التنسيق والنتيجة ما كدا ممكن مش اجيب تنسيق كلية السياحة اروجو حد يفيدنى يا جماعة بسرعة علشان الوقتهااله انتى كل الى عليكى انك تروح تجيبي الاستمارة وتمتحنى وبعدين النتيجة لم بتطلع بتكتبى ف الرغبات سياحة وهى بتجيليك لو مجموع اللغات عندك والمجموع الكلى مناسب لازم يبقا اللغة الاولة والتانية جايبه فيهم ما لا يقل عن 35 من 50 لان لو مجموعك الكلى لم تنجحى باذنم الله جاب الكلية واللغات اقل من كدة مش هتخوشى الكلية لازم القدرات قبل التنسيق والنتيجة دى تانى سنة يطبق الموضوع دة :bosyht9:

ايمان هارون
13-07-2012, 07:27 AM
طب والنبي طمني انا بعد مااروح التنسيق واقدم الورق بالمدينه الجماعيه وكده اعمل ايه تااااااااااااااااااااااااااني ارجو الرد بسررررررررررررررعهبتروح المكتب وتجيبي الاستمارة وتروحى الكلية وتعملى الانترافيو وبتستنى النتيجة وبعدين لم بيفتح وقت تقديم الرغبات على الموقع بتختارى الكلية يعنى سياحة ولو قبلتى بتعرفى بيجيلك ف بطاقة الترشيح للكلية ربنا معاكى بس مش هتعملى حاجة تجيبي الاستمارة وتروحى بتاخدى استمارة من الكلية وبتمتحنى واكتبى دراسات سياحية عشان الاسالة بتاعتها اسهل من اى قسم تانى وبعدين لم يجيلك الكلية لو حبيتى تخوشى اى قسم براحتك محدش بيمنعك

ايمان هارون
13-07-2012, 07:29 AM
استنى النيتيجة ثم التنسيق وتكتب الرغبات وتكتب فيها سياحة وفنادق
وبعدين باذن الله تقبل ويبعتولك الجواب ويتصلوا بيك ويقولولك الف الف الف مبروك انت قبلت فى كلية سياحة وفنادق (باذن الله )
تعرف لفت انتباهى ان هم بيتصلو بينا احنا سمعنا الكلام دة السنة الى فاتت ولة بيتصلو ولة بيعملو حاجة انتة بتساعد نفسك بنفسك ومفيش جوابات بتبعت انتة بتكتب رغباتك على موقع التنسيق ولم بتطلع نتيجة المرحلة الاولى وكدة بيظهرلك انك تم ترشيحك للكلية بتاخد الورق وتروحلوهم ف ميعاد التقديم بس ربنا معاكم بقا واحمد ربنا انك اتسالت سؤال واحد دة انا عصورنى هناك واتسالت تالت اسالة انجليزى وكلهم رغى :angry2:

mohamed mo7md
15-07-2012, 09:49 PM

dr.m.s
16-07-2012, 09:09 AM
تعرف لفت انتباهى ان هم بيتصلو بينا احنا سمعنا الكلام دة السنة الى فاتت ولة بيتصلو ولة بيعملو حاجة انتة بتساعد نفسك بنفسك ومفيش جوابات بتبعت انتة بتكتب رغباتك على موقع التنسيق ولم بتطلع نتيجة المرحلة الاولى وكدة بيظهرلك انك تم ترشيحك للكلية بتاخد الورق وتروحلوهم ف ميعاد التقديم بس ربنا معاكم بقا واحمد ربنا انك اتسالت سؤال واحد دة انا عصورنى هناك واتسالت تالت اسالة انجليزى وكلهم رغى :angry2:

على فكرة مش سؤال واحد ده قعد يرغى معايا وانا اجاوب بس اهم اسئلة اللى سالهالى اللى انا قولتها يا برنسيسية

dr.m.s
16-07-2012, 09:11 AM

الله يبارك فيك وعقبالك يا برنس

ايمان هارون
16-07-2012, 10:02 AM
على فكرة مش سؤال واحد ده قعد يرغى معايا وانا اجاوب بس اهم اسئلة اللى سالهالى اللى انا قولتها يا برنسيسيةطيب مبروك على ل كل حال وبم انى برنسيسة شكلك غضبان منى انا بس كنت بصحح معلومة بس السؤال الى انتة مفكرة ان هو دة اهمهم السؤال دة اساسى والكل بيتسالة من زمان بس كان لازم تعرفهم انك اتسالت اساله تانية عشان يجهزو نفسهم ولة اية يا دكتور ومش تزعل نفسك ولة تكشر ابقا طمنا عليك وباذن الله تبقا معانا ف الكلية :av4056bb7jp3:

mohamed mo7md
16-07-2012, 12:26 PM
الله يبارك فيك وعقبالك يا برنس

عقبالى ايه انا رايح تانيه سياحه :) :) :) :)

الحسينى محمد محمود
20-07-2012, 06:39 AM
لو سمحتوا لو اختبارات القدرات فتحت تانى ممكن حد يتصل على الرقم ده يقولى 01153206463

أحمد سامح السويدي
22-07-2012, 04:33 AM
يا جماعة انا سمعت ان اختبارات القدرات هتفتح تاني يوم الاثنين والثلاثاء
الكلام ده صحيح؟

Ahmed Asko
22-07-2012, 10:54 AM
القدرات هتفتح تانى يا جدعان يوم التلات

أم عبدة
22-07-2012, 01:44 PM
يعني مفيش يوم الاتنين
ولو حد في سياحة المنصورة يا ريت يقولنا نمشي ازاي

mohamed mo7md
22-07-2012, 02:57 PM
يعني مفيش يوم الاتنين
ولو حد في سياحة المنصورة يا ريت يقولنا نمشي ازاي

لو حضرتك من المنصوره ممكن تروحى الاتنين عادى مفيش مشاكل

ميرا ميرو
22-07-2012, 08:40 PM
ياجماعه انا كنت النهارده فى المدينه الجامعيه و الامتحان هيفتح تانى بكره و بعده ( الاتنين و التلات )