مشاهدة النسخة كاملة : الحقووووووووووووووووووونى

joseph adam
13-01-2013, 03:01 AM
ياجماعة انا طالب ثانوية عامة السنة دى ونفسي ادرس الميتافيزيقيا ولو مدرستهاش همووووووووووووووووت او هنتحر لانى بحب العلم دة جدا انا عايز اعرف اية الجامعة الي بدرس العلم دة وانا موافق حتى لو هسافر ادرسة برة لانى بحب الميتافيزيقيا جدا وحاسس انى هبقي عالم في الميتافيزيقيا

احمد متولي عبدالله
05-02-2013, 09:04 PM
هو انت عارف يعني ايه الميتافيزيقا؟؟؟؟

حسناء م
04-09-2013, 10:16 AM
بص يابنى احنا درسنا مادة الميتافيزيقا نصيحه مش هتفيدك بحاجه لانها بتكلم عن مين اللى ورا الطبيعه ومعظم الفلاسفه بما انهم مش مسلمين ميعرفوش قصة الخلق ولا كيف خلق الكون ولا الانسان عشان كده شطحوا شطحات كفر والحاد بتسمي هذه الماده بالكفر والالحاد وليه تتعب نفسك ةقصة الخلق والوجود موجوده بالقران المعجزه وبدل ما تضيع وقتك واعصابك بدراسة حاجه اساسا اصحابها مقدروش يوصلو لحاجه فمعظمهم انتحروا او انتهلى الامر بيهم ال الجنون عندك يابنى كتاب ربنا القران وهو معجزة لكل قرن وبه تهتدى الى الحق اقراه وتدبر معانيه

خالد البش
06-09-2013, 05:37 PM
هههههههههههه مع الاحترام لحسناء م بس يعنى الميتافيزيقا متستهلش كل ده يعنى لان هية بتدرس الغيبيات و ازاى بقى هتدرس الغيبيات و هية اصلا غايبة و مش واضحه قدامك يعنى بالبلدى كده بيدرس حاجات خيالية فى الاحلام
ادرس حاجات انت شايفها و تقدر تستوعبها شوف انت علمى و لا ادبى و شاطر فى اية و قرر انت عايز اية مش علشان بتحب حاجة تقوم تقول انا عايز ادرسها بس فيه فرق بين الحب و الدراسة العملية و خدنى مثال
انا كنت جايب 94 فى الثانوية و علمى علوم و انتهى بيا القدر الى اداب علم نفس بس حبيته و بقيت مدرس كويس و بحضر الماجستير دلوقتى عقبالك
اخر نصيحة ليك لانى زى استاذك الصغنتوت حب اللى انتى بتدرسه حتى لو مش بتحبه حاول تحبه و لما تقتنع بمجال اعرف عنه كل حاجة بس اعرف كمان حاجات عن المجالات التانية
و ان شاء الله نشوفك حاجة كبيرة فى المستقبل اخوك الاستاذ عمرو مصطفى (ماجستير علم نفس - دبلوم عام فى التربية ) 01091358287

elgen120
16-12-2013, 08:21 PM
ده علم مش كفر