مشاهدة النسخة كاملة : تعالوا يا دكاترة الكلية بقت ٦ سنين

Dr norhan
20-01-2013, 09:47 PM
الف مليون مبروك لكل الدكاترة الى هتتدخل السنة الجاية كلية العلاج الطبيعى المجلس الاعلى للجامعات والفق ان الكلية تبقى ٦ سنين ٥ دراسة وسنة امتياز ودة اكيد وجة كمان على التليفزيون المصرى الف مليون تريليون مبروك

عايزة اشوف ردود احلى دكاترة مستقبل فيكى يا مصر

ابونرمين
20-01-2013, 11:44 PM
الف مليون مبروك لكل الدكاترة الى هتتدخل السنة الجاية كلية العلاج الطبيعى المجلس الاعلى للجامعات والفق ان الكلية تبقى ٦ سنين ٥ دراسة وسنة امتياز ودة اكيد وجة كمان على التليفزيون المصرى الف مليون تريليون مبروك

عايزة اشوف ردود احلى دكاترة مستقبل فيكى يا مصر
معلهشى وددت أن تكون أول رد(تهنئة)ممن يتباهون بكم،ويدعون لكم بالنفع لأوطانكم
اللبيب اللبيب من دار فى الأرض
لعلمٍ يَنًالـــــــهُ أو ثـــــــــــــــــراءِ
إنما الأرضُ والفضــــــــاءُ كِتابُ
فاقْرَءُوهُ معـــــــــــــاشر (الأطباءِ)
خُلِقَ المْـــــــرءُ للتنقل فى الأرض
وللسعى لا لمـحض الثَّـــــــــــــواءِ
مبروك:022yb4::022yb4::022yb4::022yb4:

Dr norhan
20-01-2013, 11:58 PM
معلهشى وددت أن تكون أول رد(تهنئة)ممن يتباهون بكم،ويدعون لكم بالنفع لأوطانكم
اللبيب اللبيب من دار فى الأرض
ويَنًالـــــــهُ أو ثــــــــــــــــــــراءِ
إنما الأرضُ والفضــــــــاءُ كِتابُ
فاقْرَءُوهُ معـــــــــــــاشر (الأطباءِ)
خُلِقَ المْـــــــرءُ للتنقل فى الأرض
وللسعى لا لمـحض الثَّـــــــــــــواءِ
مبروك:022yb4::022yb4::022yb4::022yb4:

ربنا يكرم حضرتك يارب ليا الشرف كلة ان حضرتك تكون اول تعليق ربنا يباركلك يارب والله يبارك في حضرتك ان شاء الله وشكرا على المشاركة الرائعة دى بالتوفيق ان شاء الله

ابونرمين
21-01-2013, 12:03 AM
ربنا يكرم حضرتك يارب ليا الشرف كلة ان حضرتك تكون اول تعليق ربنا يباركلك يارب والله يبارك في حضرتك ان شاء الله وشكرا على المشاركة الرائعة دى بالتوفيق ان شاء الله
بالتوفيق يا (فندم)لكى،والنجاح حليفكى:078111rg3::078111rg3::078111rg3:

Dr norhan
21-01-2013, 12:16 AM
ربنا يكرمك يارب بس لوسمحت شيل افندم ممكن لانى حضرتك اكبر منى يعنى تقولى نورهان بس

ابونرمين
21-01-2013, 12:25 AM
ربنا يكرمك يارب بس لوسمحت شيل افندم ممكن لانى حضرتك اكبر منى يعنى تقولى نورهان بس
التقدير والأحترام وشاحان يتقلدهما من بدأ الاحترام يا (فندم)

Dr norhan
21-01-2013, 12:30 AM
التقدير والأحترام وشاحان يتقلدهما من بدأ الاحترام يا (فندم)

مش اققصد بس حضرتك انا صغيرة جدا ان حضرتك تقولى يا فندم انا الى اققول لحضرتك يا فندم وعموما زى ما حضرتك شايف

الشفق القرمذى
21-01-2013, 01:31 AM
انتو متاكدين من الكلام ده؟

هاوى إبداع
21-01-2013, 01:47 AM
كلام جميل بس انا عندي سؤال يعني :d
هو الاول كانت خمس سنين بالامتياز ودلوقتي بقت ست سنين
يعني زاد سنه
ايه اللي يفرح ف كدا ??
لاني بجد عايز افهم :d

Dr norhan
21-01-2013, 02:26 AM
كلام جميل بس انا عندي سؤال يعني :d
هو الاول كانت خمس سنين بالامتياز ودلوقتي بقت ست سنين
يعني زاد سنه
ايه اللي يفرح ف كدا ??
لاني بجد عايز افهم :d
د
لان كده هيبقي افضل من حيث التعليم هيبقي في مواد زي امريكا وكمان الكادر هيبقي مع شريحه الاسنان و اعلي من صيدله والتنسيق واقبال الطلبه هههزيد و التقارب مع طب بشري بحوث ان اطباى الروماتوزم ما يتحججوش بفرق السنين مميزات من جميع النواحون وشكرا لمشاركتك يا دكتور

Dr norhan
21-01-2013, 02:35 AM
انتو متاكدين من الكلام ده؟
مليون الميه زي ما انا واثقه قي اسمي اطمن و مبروووووووووووووووك

الشفق القرمذى
21-01-2013, 12:08 PM
طيب ايه اللى هيزيد للطلبة يعنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و كدة هياخدو لقب دكتور اللى قالبين عليه الدنيا ده ولا ايه؟

Dr norhan
21-01-2013, 12:16 PM
طيب ايه اللى هيزيد للطلبة يعنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و كدة هياخدو لقب دكتور اللى قالبين عليه الدنيا ده ولا ايه؟

بص دى مش الدى بى تى بس لقب دكتور دة هما واخدينة اساسا مش لسة هايخدوة يعنى هو دكتور ومفيش اى حاجة فى المستشفيات فى كادر الاطباء ومن اضغر لاكبر عامل بيقولوة يا دكتور ومن هو فى الكلية اساسا ومحدش يقدر يقولوة غير كدة اصلا ودة مش تكرما منهم لان دة حقة دة هو الوحيد الى فى المهن الطبية الى معاة العرف و القانون بعدين دة هيزود ليك مجال علشان تبقى افضل فى التشخيص والامراض والادوية فاهمنى

الشفق القرمذى
21-01-2013, 01:07 PM
تمام
انا فى ناس فى علاج طبيعى قالولى انهم هيزودو سنة عشان يخففو المواد شوية
عشان سنة رابعة فيها 3 راوندات و مفيهاش اجازة خالص فيزودو سنة عشان كدة

Dr norhan
21-01-2013, 08:02 PM
تمام
انا فى ناس فى علاج طبيعى قالولى انهم هيزودو سنة عشان يخففو المواد شوية
عشان سنة رابعة فيها 3 راوندات و مفيهاش اجازة خالص فيزودو سنة عشان كدة
طيب الحمد لله كويس انك اتاكدت دة افضل علفكرة على العموم مبروك بس فى مواد زيادة هتتاخد جابولها دكاترة من برا يدروسوها للدكاترة هنا علشان هيدوها للطلبة السنة الجاية ان شاء الله بالتوفيق

هاوى إبداع
21-01-2013, 11:46 PM
طيب الحمد لله كويس انك اتاكدت دة افضل علفكرة على العموم مبروك بس فى مواد زيادة هتتاخد جابولها دكاترة من برا يدروسوها للدكاترة هنا علشان هيدوها للطلبة السنة الجاية ان شاء الله بالتوفيق

ماكدا يبقي لازم يكون فيه كورسات جديده هتتدرس :d
ولا هي هي نفس المواد بس كانت مضغوطه ف اربع سنين وخلاهم خمسه عشان المواد ترتاح !.

Dr norhan
21-01-2013, 11:52 PM
ماكدا يبقي لازم يكون فيه كورسات جديده هتتدرس :d
ولا هي هي نفس المواد بس كانت مضغوطه ف اربع سنين وخلاهم خمسه عشان المواد ترتاح !.
اة يا دكتور دة سبب من الاسباب ان كانت ٣ و٤ فى علاج طبيعى ٣ ترمات يعنى اكنها سنة كمان بس كمان فى مواد تانية هما جابوا دكاترة من برا يدرسوها للى هنا علشان يدرسوها للطلبة ان شاء الله بس سؤال لحضرتك اية رايك فى مجال العلاج الطبيعى

هاوى إبداع
22-01-2013, 12:17 AM
هي كلية مجالها كويس جدا جدا
بس للاسف مش واخده حقها هنا ف البلد
كليه بصراحه شايف انه بيندرس فيها التشريح كويس جدا وشايف ان كمان مش اي حد بيدخلها
لازم يكون واحد فاهم جدا وايده كويسه
واكتر حاجه بتميزها انها مش موجوده بتوسع زي باقي الكليات ف مصر يعني الطلبه بتوعها محدودين
فبالتالي بيكونوا مستريحين ف التعيين وبيتعينوا بسرعه عن باقي معظم الكليات

وبعدين من الاخر اللي بيحب كليه ويدخلها " اي كليه " مش هيسمع كلام حد هيحبطه ف الكليه بتاعته
وهيجتهد فيها
<<<هيبقي انسان ناجح في حياته >>> وهو دا المطلوب :d :d

Dr norhan
22-01-2013, 12:20 AM
هي كلية مجالها كويس جدا جدا
بس للاسف مش واخده حقها هنا ف البلد
كليه بصراحه شايف انه بيندرس فيها التشريح كويس جدا وشايف ان كمان مش اي حد بيدخلها
لازم يكون واحد فاهم جدا وايده كويسه
واكتر حاجه بتميزها انها مش موجوده بتوسع زي باقي الكليات ف مصر يعني الطلبه بتوعها محدودين
فبالتالي بيكونوا مستريحين ف التعيين وبيتعينوا بسرعه عن باقي معظم الكليات

وبعدين من الاخر اللي بيحب كليه ويدخلها " اي كليه " مش هيسمع كلام حد هيحبطه ف الكليه بتاعته
وهيجتهد فيها
<<<هيبقي انسان ناجح في حياته >>> وهو دا المطلوب :d :d

طبعا يا دكتور كلام حضرتك صح انا عملت موضوع فية السؤال دة هو ينفع احطة فى كل الكليات الطبية ولا علاج طبيعى بس

Dr.moamen
22-01-2013, 06:24 PM
حكاية ال 6 سنين دى ايد هترفع من كفاءة الكليه وهتعطيها افضليه على كثير من الكليات الطبيه غير هتعمل مردود ايجابى على نسبة الطلاب السنويه للكليه ومن تقدم لتقدم ان شاء الله وعاوزين بقا بدل ممصر فى المرتبه التلته لا احنا عاوزينها فى المرتبه الاولى

Dr norhan
22-01-2013, 06:26 PM
انا بقا بعتقد ان مجال العلاج الطبيعى ده مجال المستقبل ولان كل الجالات الطبيه مش بتستغنى عنه بس زى مالكل موافقنى انها مش واخده حقها بس ارجع واقول لا يصح الا الصحيح هيجى الوقت الى كل حاجه هيكون ليها قيمتها فى عقول وثقافة الناس
اكيد طبعا يا دكتور جزاك الله خيرا على المشاركة

Dr norhan
22-01-2013, 06:31 PM
حكاية ال 6 سنين دى ايد هترفع من كفاءة الكليه وهتعطيها افضليه على كثير من الكليات الطبيه غير هتعمل مردود ايجابى على نسبة الطلاب السنويه للكليه ومن تقدم لتقدم ان شاء الله وعاوزين بقا بدل ممصر فى المرتبه التلته لا احنا عاوزينها فى المرتبه الاولى
ان شاء الله تبقى رقم ١ باذن الرحمن

Rozal Nona
05-08-2013, 02:12 AM
ودا بردو هينطبق على مليه 6 اكتوبر؟؟؟؟

modopeauh
05-08-2013, 06:29 PM
مليون الميه زي ما انا واثقه قي اسمي اطمن و مبروووووووووووووووك

ممكن مصدر لو سمحت ؟
اصل من شهور اصدر هشام قنديل قرار ان العلاج الطبيعى يكون 5 سنين .. على اساسا انه كان 4

القاننون اتعدّل ولا اية ؟