مشاهدة النسخة كاملة : موضوع لكل المنتدى ( الادمنز _ المشرفين _ الاعضاء )

sh2awa _ 91
13-06-2008, 08:11 AM
موضوع للجميع

هل انت انسان ؟!

اية مستغربين السؤال ؟ السؤال بسيط اوي معايزة كل حد يدخل يقولي هو انسان ولا لأ , ولو انسان انسان لية ولو مش انسان مش انسان ليه !
انا طبعا مش قصدي انسان من الناحية العلمية , انا قصدي انسان من ناحية تانية خاااااااااااااااااااااالص

القلب

مش هقدر احط مواصفات لشروط الانسان لكن كل حد يدخل يفهمني اية هو الانسان في نظره وليه هو بيعتبر نفسه انسان وعمل اية عشان ياخد احقية كلمة انسان

Ra2oF
13-06-2008, 08:16 AM
السلام عليكم و الله انا شايف ان صعب ان الواحد يتكلم عن نفسه لان بجد انا بخاف اني اكون برأي نفسي يعني فيه حاجات كتير بعملها مبحبش اقول عليها خوفا من ان اكون بكده بعمل الحاجات دديه للناس و يشهد الله انه مخلصة له ولكني بخاف اني أراي نفسي

مجرد رأي تقبلي مروري

موني2008
13-06-2008, 08:32 AM
ان الانسان من وجهة نظرى انه يكون انسان يعنى متسامح طيب ما يحسد على اخيه ويكون كريم وما يكره شخص عطوف ورقيق بس يكون مع الحق اصل فى ناس هالايام بتقف مع الباطل وما يكون كذاب
وانا ما احب هدى

وبصراحة انا شايفة انى انسانة عشان ومن غير والله يا شقاوة مدح فى نفسى انا فيه هالصفات عشان انا الصراحة ما احب ازعل حد منى ولا اضايق حد وان عن جد بكلمك بمنتهى الصراحة والله وما احب الكذب ومشكورة وجزاكى الله خيررر

mixawy
13-06-2008, 01:33 PM
طبعا سؤال فى الجول من شقاوة

لكن انا عندى راى اننا نستمر مع بعض ونتواصل وكل واحد يقول للتانى مزاياه وعيوبه

كدا من وجهة نظرى هيكون افضل لانو صفات الانسان الفطرية والمكتسبة الىحد ما مش هيقدر يحددها لاما هيكون مدح لو عندو امل

او ذم لو حالة ميئوس منها

ياريت اسمع رايك فى كلامى

mixawy 2 all

sh2awa _ 91
13-06-2008, 02:31 PM
السلام عليكم و الله انا شايف ان صعب ان الواحد يتكلم عن نفسه لان بجد انا بخاف اني اكون برأي نفسي يعني فيه حاجات كتير بعملها مبحبش اقول عليها خوفا من ان اكون بكده بعمل الحاجات دديه للناس و يشهد الله انه مخلصة له ولكني بخاف اني أراي نفسي

مجرد رأي تقبلي مروري

عادي يا هشام دي طبعا حرية رأي وثاااااااااانكس ليك اوي على مشاركتك ورأيك
نورت التوبيك

sh2awa _ 91
13-06-2008, 02:39 PM
ان الانسان من وجهة نظرى انه يكون انسان يعنى متسامح طيب ما يحسد على اخيه ويكون كريم وما يكره شخص عطوف ورقيق بس يكون مع الحق اصل فى ناس هالايام بتقف مع الباطل وما يكون كذاب
وانا ما احب هدى

وبصراحة انا شايفة انى انسانة عشان ومن غير والله يا شقاوة مدح فى نفسى انا فيه هالصفات عشان انا الصراحة ما احب ازعل حد منى ولا اضايق حد وان عن جد بكلمك بمنتهى الصراحة والله وما احب الكذب ومشكورة وجزاكى الله خيررر

طبعا كلام جامد جدا و رايك جميل اوي ونظرتك عن الانسان حلوة اوي .
ثااااااااااااااااانكس يا جميل ونورتي التوبيك .

طبعا سؤال فى الجول من شقاوة

لكن انا عندى راى اننا نستمر مع بعض ونتواصل وكل واحد يقول للتانى مزاياه وعيوبه

كدا من وجهة نظرى هيكون افضل لانو صفات الانسان الفطرية والمكتسبة الىحد ما مش هيقدر يحددها لاما هيكون مدح لو عندو امل

او ذم لو حالة ميئوس منها

ياريت اسمع رايك فى كلامى

mixawy 2 all

ثانكس يا ميكساوي دا من زوقك والله , ورايك حلو اوي بس ممكن يسبب مشااكل لبعض الناس لأن في ناس مش بتحب تسمع راي حد فيها

ثانكس اوي ونورت التوبيك

انا بقى شايفة اني تلت تربع انسانة !! ازي بقى
انا في نظري الانسان هو الي بيقدر يوفق بين نفسه وببين الناس ومش بيفضل حد على حساب حد
وبيراعي حق الناس وحق نفسه لكا انا مش بعمل كدة نهائي
انا بسمع الناس كلها وبحاول اساعدهم في مشاكلهم .
بحب الناس جدااااااا لدرجة مش طبيعية
بثق فيهم جدااااااا
بزعل اوي لما يكون حد زعلان ولازم بساعده حتى لو مش اعرفه
بقبل كلمة آسف او آسفة لكن مش بتنسيني الي بيجرحني .
عمري ما بحاول ازعل حد مني و لما حد بيزعل بيكون غصب عني
عمري ما خنت حد ابدااااااااا
عندي الصداقة شيء مهم اويييييي ومخلصة للكلمة دي جدا .

لكن ناقصني اني ظالمة نفسي جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااا
بحط في نفسي همومي عشان مش حد يشيلها
بداري حزني ورا الضحك وبالتالي الناس بتفتكرني انسانة مش عندها شاكل في الحياة وعايشة حياتي بالطول والعرض
مش بخون من اي حد ويثق في كلل الناس
بدوس على مشاعري اوييييي عشان خاطر الناس

عشان كدة انا تلت تربع انسانة

elkingahmedtito
20-06-2008, 01:49 AM
هاقوووووووووووووووولك ايه شقاوه موضوعك جامد هاقولك على الاجابه والمواصفات بس مش دلوقتى اصل بينى وبينك نيمت ابويه وبصيت على الكمبيوتر كدا بسرعه وقايم بجد يا شقاوه نورك مالى المنتدى كله الا صحيح انتى منين حاسس انك من بلدى

Dr.Nobel
20-06-2008, 02:52 AM
انا في نظري الانسان هو اللي يحس انه انسان يفهم كل حرف في الكلمة دي
يفهم انها ماتتقالش لاي حد يكون عنده احاسيس واخلاق تخلي الناس تقول عليه انسان

اما عن نفسي فانا حاسس اني ظالم نفسي جدا حاسس اني مبحبش نفسي خالص
حاطط نفسي في مكانة المفروض اني اكون في احسن منها
ببقي جد اوى ساعات وبتحامل علي نفسي جدا لما احس اني عايز ارتاح وزهقت ومليت وكده
يعني مثلا انا عمري ماشتكيت من اي امتحان قابلته في حياتي حتي لو الامتحان معقد وانا ما حليتش فيه حرف بتحامل علي نفسي اني معرفتوش وعمري ماقول الامتحان صعب علي بس دايما اقول اني قصرت عشان محليتوش

وشكرا يا شيرى علي توبيكاتك
والله مواضيعك كلها كول

sh2awa _ 91
20-06-2008, 09:16 AM
انا في نظري الانسان هو اللي يحس انه انسان يفهم كل حرف في الكلمة دي
يفهم انها ماتتقالش لاي حد يكون عنده احاسيس واخلاق تخلي الناس تقول عليه انسان

اما عن نفسي فانا حاسس اني ظالم نفسي جدا حاسس اني مبحبش نفسي خالص
حاطط نفسي في مكانة المفروض اني اكون في احسن منها
ببقي جد اوى ساعات وبتحامل علي نفسي جدا لما احس اني عايز ارتاح وزهقت ومليت وكده
يعني مثلا انا عمري ماشتكيت من اي امتحان قابلته في حياتي حتي لو الامتحان معقد وانا ما حليتش فيه حرف بتحامل علي نفسي اني معرفتوش وعمري ماقول الامتحان صعب علي بس دايما اقول اني قصرت عشان محليتوش

وشكرا يا شيرى علي توبيكاتك
والله مواضيعك كلها كول

الله عليك يا نبيل , ثاااااااااااانكس والله دا من زوقك , نورت التوبيك . ;)

هاقوووووووووووووووولك ايه شقاوه موضوعك جامد هاقولك على الاجابه والمواصفات بس مش دلوقتى اصل بينى وبينك نيمت ابويه وبصيت على الكمبيوتر كدا بسرعه وقايم بجد يا شقاوه نورك مالى المنتدى كله الا صحيح انتى منين حاسس انك من بلدى

ثاااااااااااااااانكس اوي , وفي الاجازة بقى ان شاء الله تبقى تكتب المواصفات .
وثانكس مرة تانية يا احمد والمنتدى منور بيكم ;)