مشاهدة النسخة كاملة : هل اشتراك النقابة و الزمالة للمعلمة المرافقة للزوج بالخارج مثل المعلمة التي بالعمل

مسز إيمي
13-04-2013, 05:02 PM
لو سمحتوا هل قيمة اشتراكالنقابة و المالة للمعلمة المرافقة للزوج بالخارج مثل قيمة اشتراك النقابة و الزمالة للمعلمة التي على رأس العمل ؟

وافرالشكر

مسز إيمي
14-04-2013, 08:53 PM
يا خبر مفيش أي حد يعرف الاجابة
طيب نسأل مين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مسز إيمي
29-04-2013, 03:33 PM
في ناس قالت أسألوا التوجيه المالي و الاداري أو في المحافظة

يعني نسأل هناك ؟ و هي مختلفة من محافظة لأخري حتي لو تساوي المعلمين في سنة التخرج و التقدير التعين و الدرجة و الأقدمية و السن
عجييييييييييييييبه

ابونرمين
12-05-2013, 10:31 PM
الإشتراكات ثابتة على الجميع ،،الفرق الوحيد هو فى نوع السداد..
فمثلا اللى فى الخارج يسدد ال12 شهرا كاملا
أما من هو على رأس العمل فيسدد شهر بشهر

حسن عبدالله ياسين
27-05-2013, 05:20 PM
سمعت ان اشتراك النقابة سوف يصل الي 150 جنيه في السنة من اول يونيو هل هذا صحيح بدلا من 90 جنية يعني اللي عليه اربع او خمس سنوات يعمل ايه يدفع بالزيادة الجديدة ولا القديم ونرجو الرحمة بنا

نور سيناء
31-05-2013, 02:02 PM
اخي الفاضل انا لم اشترك في النقابه من قبل ورحت بالفعل قدمت عشان اسجل في النقابه حسبو علي 10 سنين ولما توجهت للنقيب حسبها لي 8 ما تفهمش الحسبه ماشيه ازاي يقولك من سن 22 طب ايه الخبل اللي انتو فيه ادفع سنه كنت فيها بدرس صحبتي دفعت ال10 وقال النقيب معلش احتسبيهم عند الله لانك لو قعدت تطالبي في الزياده مش هتخلصي
طب ليه مفيش قرار واضح ازي تتحسب؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
المهم اخي الفاضل اخر شي قالو عشان الاقبال الشديد لتسديد الرسوم مدوها حتي 30 يونيه بنفس الرسوم 90 جنيه اما الزياده فسمعت بعدها هتكون 135 مش عارفه ايه حكايه 150 ولا مين الاصح
افع ال 90 افضلك وانصحك تشوف حد معرفه في النقابه عشان تريح نفسك من اي زياده مش لازمه