مشاهدة النسخة كاملة : هاااااام وضرورى جدا جدا جدا جدا

تيتانيك
30-07-2013, 10:39 AM
انا ف علمى ريااضة وف المرحلة التانية وهى بدئت النهاردة وليها فترة معينة ونا جايب 88 ف المية وبعيد خالص عن كليات القمة اللى ف المرحلة التانية زى تخطيط عمرانى وحاسبات ومعلومات كدة مش قدامى غير تجارة انجليش وعلوم وتجارة انجليش اكيد افضل بس انا مش عارف هقبلها ولا لا .. ناس تطمنى تقولى انت هتدخلها وش وناس تانية تقعد تضحك ف وشى وتقوللى مش هتلحقها وفرحانني فيا .. انا جايب 359.50 بدون المستوى الرفيع وبالمستوى الرفيع 361.50 وجايب انجليش 46 يا ترى هقدر الحقها ولا لا ؟؟؟ كمان يعنى ايه تنسيق داخلى ده بيطلب مجموع اعلى ولا بيطلبو ايه ؟؟؟؟؟؟ يا ريت بالله عليكم محدش يطنشنى عشان المرحلة التانية بدئت ونا لااازم اكتب النهااردة .......سلااام عليكم

shahira tarek
30-07-2013, 11:36 AM
لا ان شاء الله ممكن تقبل بس اكتب حلوان الاول لان هيه اللى هتقبلك لكن لو مثلا كتبت القاهره وقبلتك وفضلت مستنى التنسيق الداخلى ممكن متتقبلش لكن حلوان مضمونه كتير عنها والتنسيق الداخلى دا بيقبلوا الدرجات الاعلى لاقل وكانو ناس كتير جايبين زى درجتك كده وعلمى واتقبلوا السنه اللى فاتت والسنه دى التنسيق هينزل شويه ف ان شاء الله احتمال كبييير جدا اتتقبل وربنا يووفقك

ياســــــــمين *
30-07-2013, 12:00 PM
لا ان شاء الله ممكن تقبل بس اكتب حلوان الاول لان هيه اللى هتقبلك لكن لو مثلا كتبت القاهره وقبلتك وفضلت مستنى التنسيق الداخلى ممكن متتقبلش لكن حلوان مضمونه كتير عنها والتنسيق الداخلى دا بيقبلوا الدرجات الاعلى لاقل وكانو ناس كتير جايبين زى درجتك كده وعلمى واتقبلوا السنه اللى فاتت والسنه دى التنسيق هينزل شويه ف ان شاء الله احتمال كبييير جدا اتتقبل وربنا يووفقك

طيب معلش انا ليا سؤال قريب من ده شوية , دلوقت انا من دمياط وجاتلى تجارة دمياط فعايزة احول تجارة بورسعيد " تجارة بورسعيد نازلة مرحلة تانية يعنى مجموعها طبعا اقل من تجارة دمياط "

وده لانى خايفة البس ف عربى هنا وحاسة انى لو اتقبلت هتقبل ع الحركرك
وغالبا التنسيق الداخلى بتاع انجلش بورسعيد بيكون اقل كتييييير من دمياط
ينفع الكلام وينفع احول ؟

تانى حاجة هو مجموع تجارة العربى ده بيكون مؤشر للقبول بالانجليزى فيها ؟
يعنى مثلا تجارة دمياط عربى من 82 وتجارة بورسعيد عربى من تمانين او 79
ده معناه ان بورسعيد شعبة انجليزى هتكون اقل من دمياط شعبة انجليزى ؟

معلش اسئلة رخممممة وانا تعبتك معايا ربنا يخليكى :d

shahira tarek
30-07-2013, 02:36 PM
طيب خلاص حولى بورسعيد مادام انتى واثقه انها اقل اوى منها ....بس حاولى تتأكدى الاول ان دمياط فعلا بتبقى اعلى شويه من حيث التنسيق الداخلى عشان متندميش بعد كده.... وع العموم حاولى تشوفى مواد بورسعيد هيه هيه مواد دمياط ولالا عشان تبقى تحولى السنه الجايه صافى لدمياط لان مثلا لو بورسعيد كان فيها 10 مواد ف اولى ودمياط فيها 8 مواد وانتى عاوزه تحولى دمياط ف لازم تشيلى المادتين دول وتمتحنيهم ف سنه تانيه كأنك يعنى سورى سقطى فيهم .... عموما ربنا يوفقك بس حاولى بس تتأكدى فعلا ان دمياط تنسيق عاالى فعلا وان شاء الله خير ...ربنا يوفقك

تيتانيك
31-07-2013, 01:55 AM
طيب بص السنة اللى فاتت تجارة عين شمس اخدت 362 وانا جايب 361.50 يعنى اكيد طبعا هتقل السنة دى درجة او اتنين ع الاقل بس لما هقدم طبعا هكتب تجارة وبعد كدة اروح الشئون واقدم انجليش انا مجموعى اعتبارى وانجليش 405.5 كدة هلحق ولا بتاخد اكتر من المجموع ده لان كل جامعة ليها درجة معينة زميلى دخلها الشيخ زايد كانت بتاخد 405 بس هو كان ادبى .... بتختلف ادبى من علمى ف المجموع ولا ايه ؟؟؟