مشاهدة النسخة كاملة : فأر واحد = عشر رجال

zizo2_2
13-02-2006, 02:54 AM
أعزائي ... الفأر يجمع في نفسه كل الصفات الجميلة التي نفتقدها في حياتنا المعاصرة....فالفأر لا يتردد في التضحية بحياته من أجل أنثاه. ولنستعرض رحله قصيرة في حياة فأر الحقل. يبدأ الفأر قبل زواجه بالبحث عن الجحر المناسب، ويلف ويدور حتى يجد أفضل مكان، ثم يبدأ بتنظيفه و فرشه، وبعد أن تكتمل "الشقة" المناسبة لعش الزوجية، يتنقل بين الحقول باحثا عن رفيقة عمره. و هو شديد الدقة في الإختيار، لايقبل ما يعرض عليه من عرائس حتى يجد الفأرة التي تملأ دماغه. ثم يصحبها في رحلة العودة الى العش و هو يدور و يتنطط مثبتا لها قوته و حيويته و جدارته. و بعد أن يتم الزفاف السعيد يترك انثاه ويجري باحثا هنا و هناك عن أفضل الخضار و الفواكه ليعود بها الى زوجته الحبيبة.

وبعد أن تحمل الفأرة المحظوظة (عن جد محظوظة ) فإنه يبقى معها ويرعاها حتى تلد و هو يتبادل معها تربية الصغار ويتفنن في ارضائها.... فإذا ماتت زوجته لم يتزوج بعدها أبدا ويظل يربي و يرعى أطفالها حتى نهاية حياته( شكله يشاهد افلام هندية )

الدراسة تقول أن سلوك الفأر و إخلاصه الغير معهود يرجع الى وجود مجموعة من الهرمونات في مخه تعكس هذه السلوكيات الممتازة. هذه الهرمونات الموجوده في المخ تربط الحب بالإدمان. إذن الفأر مدمن للحب و الإخلاص بدوافع بيولوجية.

العلماء يفكرون الآن في تصنيع هذه الهرمونات و انتاج ما يسمى بجرعة الحب و الإخلاص (يعني تطعيمة فار )...هذه الجرعة سوف تدفع الرجال الى حب زوجاتهم و الإخلاص لهن و تجعل الرجل مخلصا لزوجة واحدة و لا تزوغ عيناه هنا و هناك.

------------------------

بكرا نشوف الشباب المساكين صافين طوابير قدام المستشفيات عشان ياخذو حقنة الحب و الإخلاص...... أقصد تطعيمة الفار .... و كل واحد خجلان من الثاني ومتلثم بالغترة ..... ايه و الله ....و بتزيد شروط الزواج ::: لازم تاخذ حقنة قبل ما تتزوج و تجيب معاك شهادة من المستشفى انك أخذت الحقة و الا ما حد بيزوجك

تخيل تروح تخطب وعمك يقول لك المهر خمسة وعشرين ألف .. ترد عليه ما عليه انا موافق بس ابرة الفار عليك

لاااا والمساكين بتكبر آذانهم وبيصيروا يتوحموا على الجبن

وبتلاقي تطعيمة الفار في كل بيت ... موجودة مع الاسعافات الاولية .. والرجال المسكين من يبدأ يخور يدقوه ابراه حقة فار ويرجع حباب ومخلص

msamido
13-02-2006, 03:09 AM
هههههههههههه حلوة دي والله

شكرا يا استاذ عبد العظيم

zizo2_2
13-02-2006, 03:35 AM
أشكرك ميدو لمرورك

بورسعيدى
13-02-2006, 03:46 AM
حلوة هذه التطورات العلمية
واحتمال تكون الصفات دى موجوده فى الفأر فعلا
لكن ملحوظتى على خيانه الرجل ؟؟؟؟
ان الرجل اذا خان زوجته او حبيبته فهناك طرف ثانى لاتمام الاخيانه ولا يمكن ان يخون الرجل حبيبته بعدم وجود طرف ثانى
وايضا الطرف الثانى ( السيدة ) بتخون اهلها او زوجها او حبيبها
يعنى اذا قلنا ان الرجالة خائنون يبقا ده اعتراف ضمنى لخيانة الستات ايضا
مش كده والا ايه؟؟؟

zizo2_2
13-02-2006, 03:48 AM
أنا مش عايز أقول كدة علشان محدش يزعل مني

أشكرك أستاذي الفاضل على المرور والتعقيب

بورسعيدى
13-02-2006, 03:54 AM
سيدى الفاضل
اذا وجدنا مقتول فلا بُد من وجود قاتل
واذا وجدنا سرقة فلا بُد من وجود سارق
واذا كان فى خائن فلا بُد من وجود خائنة
هذا منطق طبيعى وبدون زعل ولا حاجه
واشمعنا احنا مش بنزعل لما الستات بتقول ان الرجاله خاينين ؟ !!!!

اسماءفريد
13-02-2006, 09:23 AM
ههههههههههههه موضوعك جميل جدا يا استاذ عبد العظيم
والكلام صح يا بورسعيدي

coo_girl_ool
13-02-2006, 01:15 PM
موضوع حلو فعلا

zizo2_2
13-02-2006, 10:19 PM
شكرا كوول جيرل واسماء فريدعلى المرور

ymymym
16-08-2009, 04:13 AM
ههههههههههههههههههههههههههه
متشكره ليك علي الموضوع ده

الشفق الباكي
16-08-2009, 04:26 AM
مشكور على التوبيك يافندم
بجد جميل جدا
بس الفيران فعلا كده؟
اول مره اعرف انا مكنتش اتخيل كده خالص

Travel
16-08-2009, 08:31 PM
جميل الموضوع
انا قريت الموضوع مرتين علشان ااكد فهمى
:d
لما قريته كده محستش ان الحقنة ممكن تفيد الرجال اوى لان الخيانة طبع راسخ فيهم من زمان
وهما غدارين
نادر اوى لما يكون ف حد منهم كويس ومفيهوش الغدر
:)
مشكلة العلماء انهم لما بيلاقوا هرمون مثلا او انزيم موجود ف حيوان وله تاثير كويس بيحاولوا ياخدواه علشان يطوروا من البشرية ف صفات هى اصلا ثابتة فيهم مش هتتغير
حتى ولو ادنالهم اكسير الحياة
:)
ايييه دونيا

شكرا بشمهندس زيزو ع الموضوع