مشاهدة النسخة كاملة : ?Have a question

Mr. Jan
09-08-2014, 02:31 PM
سيكون هذا الموضوع للرد على كل التساؤلات التى قد تطرح فى اقرب وقت ومن لديه استفسار فى اى جزء من المنهج يطرحه وبمشيئة الله الرد سيكون فور عرض التساؤل
ارجو التثبيت

yoyo3455
10-08-2014, 05:10 AM
ياريت ترجمة الكلمة دى
تضامن العرب ؟؟

Mr. Jan
10-08-2014, 10:12 AM
ياريت ترجمة الكلمة دى
تضامن العرب ؟؟
Arab Solidarity

معتز احمد محمد
17-08-2014, 02:23 PM
لو سمحت انا عندى مشكلة بس فى حفظ الكلمات بنساها تانى لكن كلمات units تمام لكن لما بحفظ كلمات تراجم كتير بنساها ممكن حد يقولى على طريقة انا الحمد لله نقصت النسة الى فاتت درجتين (اعمال سنة) فى الانجليزى بس عايز اتغلب على المشكلة دى وشكرا ... ارجوا من الجميع الرد والمساعدة

Meegasooz
21-08-2014, 09:13 AM
احسن طريقة هي الورقة والقلم بمعنى انك تحفظ الكلمة وتكتبها كذا مرة لوحدك ولما تخطئ فيها تشوفها وتكتبها تاني لحد ما تكتبها لوحدك ... ودة لازم مع التعود على قطع الترجمة يعني ما تاضيهاش حفظ وبس لازم تتعود على الترجة لان الترجمة مش حفظ كلمات وبس لازم تركيبة الكلام تكون صح والقواعد ودى اكتر حاجة ممكن توقع اشطر واحد كما انه كمان فى قطع ترجمة ممكن تترجمها بصيغة تستخدم فيها ابسط الكلمات دون التعرض للكلمات الصعبة بحيث انها تعطي نفس المعنى يعني تقرا قطعة الترجمة سواء كانت عربي او انجليزي كويس وتفهم مضمونها و تترجم باسلوبك بس في حدود المعني العام للقطعة

وانا الكلام اللي بقوله ده مش لعب ده بناء على تجربتي السنة اللي فاتت والحمد لله حبت 99.5%