مشاهدة النسخة كاملة : الى الكيال ووسيم والقاضى

الفيلسوف الفرعونى
12-09-2015, 12:05 AM
اولا انا اسمى احمد عاطف عبد السميع معلم اول أ علم نفس واجتماع
ثانيا : بلاش ندعى المثالية كلكم بطبلو للمستشارة وعلى جهودها فى المادة مع انها احد اسباب سقوط المادة ..قولولى عملت ايه المستشارة غير انكم اتصورتوا معاها وبعضكم بيقول ان ما لهاش علاقة بمنهج الفلسفة .. لما مستشارة المادة ملهاش علاقه بالمادة مين تعتقد يكون مسئول ولو افترضنا جدلا كلامكم صح ليه اسمها على الكتاب ....من ناحية تانية فاكر لما قولت على كتاب علم النفس بتاع ثانية انه ليس النسخة النهائية واقسمت واكدت على ذلك .. مع انك لم تقم بتنزل الكتاب وتركت المدرسيين يعملو مزكراتهم وانت معاك الكتاب النهائى واشتغلتوا فى سناتركم انا عارف ان دا حقك لكن ما تطلعوش وتعملوا انكم بتحاولو تبزلوا قصارى جهدكم وتضحكوا على الناس وفجأه واحد فيكم ينزل بفصل وتبدا الحصريات ...
وهو دا نظامك انت ووسيم والقاضى وغيركم من هواة الظهور والحصريات .

مروان النجم
12-09-2015, 12:15 AM
ممكن اسأل سؤال بس
انت فى حاجه تعباك من الناس دى ؟؟؟؟؟؟؟؟
انا بأشوف الناس دى بتنزل الكتب وبتنزل مذكرات لخدمة الاعضاء
بتنزلها بدرى بتنزلها متأخر
المهم انها بتنزل وكلنا بنستفيد منها
سؤالى بقى الاهم ؟؟؟؟؟؟؟؟
انت افدت اى حد فى المنتدى
انت قدمت اى عمل بهذا المنتدى ؟؟؟؟
ياريت تنزل لنا رابط بكل اعمالك عشان نقدر نحكم هل انت صح ام خطأ
يا استاذى الفاضل....
اتأمرون الناس بالمعروف وتنسون انفسكم

الفيلسوف الفرعونى
12-09-2015, 12:36 AM
ممكن اسأل سؤال بس
انت فى حاجه تعباك من الناس دى ؟؟؟؟؟؟؟؟
انا بأشوف الناس دى بتنزل الكتب وبتنزل مذكرات لخدمة الاعضاء
بتنزلها بدرى بتنزلها متأخر
المهم انها بتنزل وكلنا بنستفيد منها
سؤالى بقى الاهم ؟؟؟؟؟؟؟؟
انت افدت اى حد فى المنتدى
انت قدمت اى عمل بهذا المنتدى ؟؟؟؟
ياريت تنزل لنا رابط بكل اعمالك عشان نقدر نحكم هل انت صح ام خطأ
يا استاذى الفاضل....
اتأمرون الناس بالمعروف وتنسون انفسكم

جميل اوى الكلام دا بس اقولك انا مابنزلشى شغل على الموقع بس انا لا اضلل الناس ويبقى معايا الكتاب واقول لسه مانزلشى وبعدين انزل فصل من الكتاب اللى بيدعى انه لسه مانزلشى وكمان وورد طب بالله عليك كتاب لسه مانزلشى لحق يكتبه وورد امتى ؟؟؟ افيقوا ايها العقلاء

مروان النجم
12-09-2015, 01:02 AM
استاذى الفاضل
كل من يقدم اى معلومه للزملاء يستحق الشكر والتقدير
فهو غير مرغم على تقديم المعلومه
ما دام هو يبتغى الاجر من الله فلا نستطيع ان نلومه
ولكن نقدم له الشكر على ما قدمه لنا
انا لا ادافع عن احد استاذى
ولم يسبق لى التعرف على الاساتذه الافاضل المحترمين المذكور اسمائهم فى هذا الموضوع
ولكنى ادافع عن حق فقط
وللاسف كل الاعضاء عندهم تقصير
الاعضاء يتبعون سياسة حمل واجرى
يعنى الاساتذه يقومون بجهد كبير ليوصلوا لهم المعلومه
وهو يدخل للمنتدى يجد كل شيئ ويحمل ويخرج
حتى كلمة شكرا للاستاذ الذى تعب لا يقدمونها
لذلك من حق الاساتذه ان ينزلوا الاعمال فى الوقت الذى يريدونه
ما دام الزملاء الافاضل لا يكلفون انفسهم حتى بمجرد كلمة شكر

حضرتك لك 15 مشاركه فى المنتدى
هل فى ال 15 مشاركه فيهم مشاركه تشكر فيها اى عضو قدم عمل مفيد للمنتدى
لا استاذى الفاضل ال 15 مشاركه كلها نقد للاساتذه تامر ووسيم والكيال وغيرهم من الذين يقدمون خدماتهم لكل الاعضاء دون مقابل وحتى دون انتظار لكلمة شكر منى او منك او من غيرنا
اتمنى استاذى ان تراجع نفسك
وان تقدم اعتذار لكل الساده الافاضل الذين تعلمنا منهم لسنوات طويله
تحياتى استاذى الفاضل

نانسى تامر
12-09-2015, 03:11 AM
و الله انا شايف انا استاذ تامر صفوت و الاستاذ وسيم بذلين مجهود جامد جدا جدا فى المنتدى

hany9004453
12-09-2015, 11:41 AM
نحن نحترم كل من يقدم عملا يفيد به الناس انا مدرس منذ 26سنه وانا الان فى نهايه العقد الرابع من العمر ومع ذلك استفيد من كل زملائى وللامانه العلميه لما اقدم للطلاب المزكره بقول لهم ادعوا لكل من ساهم فى هذا العمل
بس ياريت تكون المزكرات وورد علشان كل مدرس له اسلوبه يقدر يحزف ويضيف حسب اسلوبه

ramy_kamel
14-09-2015, 02:05 AM
نلتمس للناس العذر ، والله أعلم بظروف كل شخص .. المهم إننا نشكر كل من يقدم معلومة ولو بسيطة عن المناهج وفي السابق لم يبخل الأساتذة الأفاضل بشىء .. ولو إتأخرو السنة دي فندعو لهم بالخير ولا نهاجمهم .. وشكرا

pepo2003
14-09-2015, 12:14 PM
بلاش تشكيك وتخوين بقى يا اخوانا عايزين نشوف حل فى المناهج وبعدين الاساتذة اللى بتكلم عليهم كلهم محترمين ولما اى حاجة بتزل بيبعتهالى على الخاص من غير ما اطلب او اعرف انها نزلت ... فلهم جزيل الشكر

علاء حنفى القاضى
14-09-2015, 08:06 PM
نريد منه مذكرات علي المنهج ورد مش بي دي اف
بدلا من اتهامنا بالباطلة

محمد الكيال
15-09-2015, 12:11 AM
السلام عليكم ورحمة الله
أمرنا الله تعالى بأمر مباشر وصريح فى قوه (فـتبــــينوا)
أما عن الاتهام فليس لك حق فيه أنا عموما من دمياط يعنى ممكن اكون أخر الناس اللى توصل للمنهج
ولما وصلتله نشرته حتى قبل الناس اللى من القاهرة
وعلى العموم سيدى الفاضل انت تتحدث فى موضوع فات اوانه فكل مدرسين المادة الأن على مستوى الجمهورية معهم الكتاب وبفضل الله من محمد الكيال أول حد نشره الكتاب نسخه من كتاب الوزارة بى دى اف وبعد كده ورد واتكتب فى زمن قياسى بفضل اتحاد فريق عمل قدم لسيادتك الكتاب ورد على طبق من فضه
انا لا اثق باسمك الوهمى الذى تم عمله ولم تتعدى مشاركاتك 15 مشاركه كلها هجوم على اشخاص وفقط
لا ارى هدف من هذا فى الوقت تحديدا الا الزعزعه واثارة الفتن لانك أداة
ممكن افهم ايه الدافع الأن من هذا المنشور رغم ان المنهج منذ اكثر من شهر بين يدى المعلمين
اخيرا اتقى الله
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
الفتنة نائمة لعن الله من ايقظها
صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
ولو ياسيدى كل ما تحتاجه ان اقول لك الكتاب كان معى ولم اقدمه لك رغم هذا لم يكن
فاعتبر ان هذا حدث هل لك على حق أو كاتب معى عقد أو تعطينى أجر
المرتب بتاعى اللى انت بتعطيهونى امنعه

wahidkamel
16-09-2015, 03:31 PM
المشرفون او الاعضاء غير ملزمين بأى الزام الا ضمائرهم فقط ، ومن يضع شيىء فهو فضل منه ومنة لانه غير ملزم تجاه اى انسان بأن يضع ، الهجوم الشخصى لا مبرر له ، بدلا من الهجوم علي المشرفين وهم زملاء مهنة الاولي الهجوم علي من قام بوضع هذا الكتاب الكارثة خاصة الفلسفة ، ربما المنطق به منطق محدش يقدر يقول حاجة انما فيه تكرار ايضا وسوء تنظيم ، انما الفلسفة لا ، دى مش فلسفة .

بالمناسبة توزيع المنهج نزل والمنهج كله مقرر ، والمستشارة فشلت في توزيع المنهج ، موزعاه فصول كى تعفي نفسها من حرج طول المنهج ، المنهج طويل يا سادة لازم ينحذف منه فصلين .

ا/محمود نبيل
17-09-2015, 08:08 AM
نلتمس للناس العذر ، والله أعلم بظروف كل شخص .. المهم إننا نشكر كل من يقدم معلومة ولو بسيطة عن المناهج وفي السابق لم يبخل الأساتذة الأفاضل بشىء .. ولو إتأخرو السنة دي فندعو لهم بالخير ولا نهاجمهم .. وشكرا