مشاهدة النسخة كاملة : رسالة من طلاب المرحلة الاعدادية لمدرسى الحاسب الالى

Mo7amed Galal
25-01-2017, 05:13 PM
رسالة من افواه الطلاب احب انقله لحضراتكم عن مادة الحاسب .... مادة ملهاش اى لازمه ومن درجات قيله من 10 ملهاش لازمه وبندرسها علشان ننجح لان مش مهمه وفى الثانويه مش مضافه للمجموع مهمشه فبالتالى عاوزين حتى درجة النجاح فيها وبس وكمان من قله اهميتها ملهاش كتاب ذى باقى المواد ... وفوق ده كله المنهج بيتاخر مش ذى كل المواد .... على رأى طالب بيقول اغلط فى 4 اسئلة انقص نص درجة فى الحاسب

......هو ده رائ الطلاب فى المادة وده اكيد راء مسئولى الوزاره لان لو غير كدة كنا مبقناش فى الوضع دة لحد دلوقتى من غير كتب من غير منهج بدرجات قليلة من السئول عن تهميش لغة العصر الدوله ام الوزارة او المدرسين معلش طولت عليكم بس دة من الاحباط

وجيه أمين محمد
26-01-2017, 11:31 AM
على فكرة مادة التاريخ أو الجغرافية من 10 عشر درجات أيضاً

Mo7amed Galal
26-01-2017, 05:48 PM
على فكرة مادة التاريخ أو الجغرافية من 10 عشر درجات أيضاً

حضرتك التاريخ او الجغرافيا من 10 بس التاريخ والدرسات مادة واحدة بمدرس واحد من 20 وكمان الكتب المدرسية موجود ومادة مهمه فى الثانوية مش مادة ثانويه فى الثانويه

وجيه أمين محمد
27-01-2017, 02:36 AM
أنا بتكلم عن المادة ومليش دعوة باشخاص أو بمرحلة اخرى ومتنساش الوضع الاقتصادى اللى بتمر بيه البلد وده سبب عدم طباعة الكتاب
انا قرنتهالك بدرجات التاريخ أو الجغرافية علشان ترد على الطلبة اللى بيقولولك دى 10 درجات
ولا يخفى عليكم ان كلية الحاسبات والمعلومات بتاخد من نفس مجموع كلية الهندسة
ونأمل إضافتها للمجموع للمرحلة الثانوية وكذلك تحسين أداء نمط الامتحان فى بعض المحافظات وخاصة ( الجيزة )
ونرجو من السادة الملاحظين فى الامتحان عدم السماح بالغش لان ده أساس المشكلة ... لان فى الاخر بيتساوى اللى مذاكرش باللى ذاكر وتعب ولا ايه رأيك !

مصطفى فوزى حجازى
08-01-2020, 07:14 PM
مادة الحاسب الآلي مادة ذات أهمية طبعا أنا بعذر الطلاب انهم يتكلموا بالمنطق دا ولكن المادة مهمة جدا طبعا