مشاهدة النسخة كاملة : اهو اللي عاوز يدخل يتناقش اهلا بيه

ymymym
10-12-2008, 01:05 AM
انا موضوعي جايز هيبقي غريب شويه بس مش عارفه احساسي انه هيتحذف كالعاده بس ما علينا
اهو افضفض شويه مش بقول كده لاسمح الله عشان ابين نفسي كويسه ولا حااجه من كده لأ بس حاجه خانقاني او بمعني اصح مش لاقيه حد زيي فعلا انا زي ما بيقولوا اهلي والله بيقولولي كده انتي عبيطه وساذجه وممكن اي حد يضحك علي عقلك يعني علي اساس اني بتعامل بطيبه زياده عن اللزوم او انا ممكن اصدق اي حاجه بسهوله
انا مثلا لما يتعمل معايا موقف معين وحش تلاقيني بسامح او بمعني اصح بعبط وهو فعلا كده عبط وانا اعترف مافيش حد اتعاملت معاه كده الا ويديني فوق دماغي جايز واحد يدخل هنا يقول لأ ليه ما احنا طيبين ومعرفش ايه بس مش دا اللي قصدي عليه مش الطيبه دي بجد انا بالنسبه ليا كل انسان انا شايفاه كويس لكن اجي مثلا اتعامل مع واحده معينه والاقيها سوسه مع انها بتبين انها طيبه بس سوسه وتلاقيني قلت ايه لأ دي كويسه بس انا اللي عقلي راح بعيد شويه واخد قم تاني منها وارجع اقول لأ مش تنازل عن كرامتي لأ بس معرفش مش عارفه بجد انا ليه كده مثلا اجي اطلب طلب هنا من ناس في المنتدي وتلاقيني اقول معلش انا اسفه علي الازعاج اه في ناس تستاهل كده وفي ناس متستاهلش ابدا اني اقولها كده او مش متستاهلش
لأ تلاقيها مطنشه شويه بس مش عارفه بقي انا مبتعاملش كده خالص لو حكيت حاجه لحد تلاقيها تسمع الحاجه دي من هنا وتخليها لبعد كده تستغلها ضدي
كل واحد عاوز مصلحته وبس والله انا اكتشفت ان كل واحد عاوز مصلحته وبس
انا ليا واحد قريبي كان زيي كده بس لقيته فجاه اتغير بقي زي الباقيين بقوله ليه كده قالي اذا كانوا هما بيتعاملوا كده ليه انا متعاملش كده زيهم قلتله لأ هتلاقي زيك كتير وانا كده وهتلاقي كتيييييييير قوي زينا بس يظهر اني انا اللي عبيطه لوحدي ومع الاسف انا فعلا عبيطه مش طيبه الاقي واحده تحكيلي حاجه واصدقها وتطلع حته بنت ببقي من جوايا بغلي بس بعبطي اسامح واقول معلش مش ذنبها دا ذنب المجتمع اللي حوالينا ذنب اهلها اللي علموها كده بس افكر تاني طب مانا متاثرتش خالص باللي حواليا مع ان كل اللي بتعامل معاهم كده بس متغيرتش وارجع انا في الاخر يتقال عليا ايه

عبيطه

يا تري بقي دا يبقي فعلا عبط ولا طيبه بجد وهل هلاقي حد كده
ولو انا اتعاملت مع حد كده يقولوا بقي كمان عليه ايه معندوش كرامه

مع الاسف دنيا غريبه فعلا

nahoous
10-12-2008, 01:14 AM
انت صح وليس العكس
انت التى يجب ان يكون الجميع مثلك وليس العكس
دائما الشجره المثمرة تقذف بالحجارة
وانتى بطبيعتى وغريزتك فيكى الطيبة
ثقى وتأكدى أنك الأصح ولا تتغيري للأسوأ
للأسف المعايير انقلبت
الصح أصبح خطأ والخطأ أًصبح صح
ومعظم الناس الان لها وجهان ومنهم من له عدة وجوه يتشكل حسب الموقف
فانتى نقية وشفافة
حافظى على هذا النقاء وعلى هذه الشفافية ولا تغيريها
لأن فى البداية والنهاية سيكون المكسب لكى
لأما إذا تغيرتى فستكون الخسارة لكى
لا تتغيري
أنت صح
هم العبط ولستى أنتى

ีundertaker_2000
10-12-2008, 01:34 AM
ينهار ابيض كل دا حصل اهدى يا بنى براحه لا هى المشكله ان الطيب ملوش مكان فى الزمن دا هى دى المشكله

والطيبه شئ جميل جدا بس من غير متوصل لدرجه العبط انتى مش عبيطه ولا حاجه والله بس المشكله انى زى مقولتلك ان الطيب ملوش مكان فى الزمن دا

لكن بصى انا كل الى اقدر اقولوا لك انك عاملى كل واحد زى مابيعاملك بس

وكل سنه وانتى طيبه

ymymym
10-12-2008, 01:41 AM
انت صح وليس العكس
انت التى يجب ان يكون الجميع مثلك وليس العكس
دائما الشجره المثمرة تقذف بالحجارة
وانتى بطبيعتى وغريزتك فيكى الطيبة
ثقى وتأكدى أنك الأصح ولا تتغيري للأسوأ
للأسف المعايير انقلبت
الصح أصبح خطأ والخطأ أًصبح صح
ومعظم الناس الان لها وجهان ومنهم من له عدة وجوه يتشكل حسب الموقف
فانتى نقية وشفافة
حافظى على هذا النقاء وعلى هذه الشفافية ولا تغيريها
لأن فى البداية والنهاية سيكون المكسب لكى
لأما إذا تغيرتى فستكون الخسارة لكى
لا تتغيري
أنت صح
هم العبط ولستى أنتى

حضرتك متتخيلش نفسيتي عامله ازاي بالرغم ان الواحد يلاقيني مبسوطه ودايما ضحوكه بس الواحد كاتم جواه يلا دنيا

ينهار ابيض كل دا حصل اهدى يا بنى براحه لا هى المشكله ان الطيب ملوش مكان فى الزمن دا هى دى المشكله

والطيبه شئ جميل جدا بس من غير متوصل لدرجه العبط انتى مش عبيطه ولا حاجه والله بس المشكله انى زى مقولتلك ان الطيب ملوش مكان فى الزمن دا

لكن بصى انا كل الى اقدر اقولوا لك انك عاملى كل واحد زى مابيعاملك بس

وكل سنه وانتى طيبه

وانت طيب يا عمرو
شفت اهي هي دي المشكله مبعرفش اتعامل ولو اتعاملت كده تلاقيني رحت اعتذرت

ีundertaker_2000
10-12-2008, 02:09 AM
حضرتك متتخيلش نفسيتي عامله ازاي بالرغم ان الواحد يلاقيني مبسوطه ودايما ضحوكه بس الواحد كاتم جواه يلا دنيا
وانت طيب يا عمرو
شفت اهي هي دي المشكله مبعرفش اتعامل ولو اتعاملت كده تلاقيني رحت اعتذرت

دى طيبه زياده عن اللزوم المفروض تكونى اقوى من كدا شويا علشان متكونيش انا اسف جدا بجد ملطشه واسف على الفظ او الناس بتستغلك يعنى حاولى تجمدى قلبك شويا عاملى الناس زى مابتعملك

nancy_y
10-12-2008, 02:13 AM
مش عيب طبعا انك تكونى طيبه بالعكس اكيييد
انتى مفرووض تبقى فرحانه بكده عشان بجد ربنا هيوفقك على قد طيبتك دى ونيتك الكويسه
لكن فى نفس الوقت مش مفروووض انك تثقى فى حد بسهووله
يعنى خليكى بتتعاملى مع كل الناس كويس وكل حاجه بس علاقات سطحيه
لكن بقى لمما تحبى مثلا تصاحبى واحده او انك تتكلمى مع حد فى موضوعاات تخصك
لاازم يكون الحد دة تعرفيه كويس وحصل كذا موقف بيدل انه كويس وفعلا يستاهل الثقه دى
انا عن نفسى تقريبا بعمل كده وساااعاات كتيير بلاقى بنات زمايلى يبقو بجد عاملين انهم طيبين وكويسين بس مع الوقت بتلاقى مواقف عكس كده

فى الاخر اتمنى انى اكون أفدتك فى أى حاجه
وخليكى زى ما انتى طيبة بجد
لكن طيبه بحرص بس كده
وكل سنه وانتى طيبه

سلااااااااااام

ymymym
10-12-2008, 02:19 AM
مش عيب طبعا انك تكونى طيبه بالعكس اكيييد
انتى مفرووض تبقى فرحانه بكده عشان بجد ربنا هيوفقك على قد طيبتك دى ونيتك الكويسه
لكن فى نفس الوقت مش مفروووض انك تثقى فى حد بسهووله
يعنى خليكى بتتعاملى مع كل الناس كويس وكل حاجه بس علاقات سطحيه
لكن بقى لمما تحبى مثلا تصاحبى واحده او انك تتكلمى مع حد فى موضوعاات تخصك
لاازم يكون الحد دة تعرفيه كويس وحصل كذا موقف بيدل انه كويس وفعلا يستاهل الثقه دى
انا عن نفسى تقريبا بعمل كده وساااعاات كتيير بلاقى بنات زمايلى يبقو بجد عاملين انهم طيبين وكويسين بس مع الوقت بتلاقى مواقف عكس كده

فى الاخر اتمنى انى اكون أفدتك فى أى حاجه
وخليكى زى ما انتى طيبة بجد
لكن طيبه بحرص بس كده
وكل سنه وانتى طيبه

سلااااااااااام

ازيك يا جميل في المنتدي دا انتي شكلك طبعا لسه جديده وميرسي ليكي قوي انك شاركتيني هنا يارب المنتدي يعجبك

ymymym
15-12-2008, 03:11 AM
دى طيبه زياده عن اللزوم المفروض تكونى اقوى من كدا شويا علشان متكونيش انا اسف جدا بجد ملطشه واسف على الفظ او الناس بتستغلك يعنى حاولى تجمدى قلبك شويا عاملى الناس زى مابتعملك

تصدق يا عمرو مخدتش بالي من مشاركتك
ميرسي علي اللفظ العسوووووووول دا:stickjo4:

ربك يسهل يا اندر تاكر يعني مسير الواحد هيتعلم وهيتعود بس انا كنت عاوزاكم تدخلوا وتقولوا انا قررت بعد الموضوع دا هبقي زي يميميم عشان كلنا نبقي زي بعض بس اعمل ايه بقي اهي احلام في الهوا ومحدش هيعمل زيي لان كل واحد شايف اللي بيعمله صح وكل واحد بيقول كرامتي او مثلا فعلا زي ما بتقول عامل الناس زي ما بتعاملك انا لقيت واحده هنا في المنتدي عسوله خالص طلعت زيي والله فرحت قوي انها زيي:av4056bb7jp3:
عقبالكم جميعا
لان لو كل واحد عمل زي مانا بعمل كلنا هنستريح ومش هنلاقي حد يغش التاني او يخدع التاني بس الواحد يفكر بعقله

bonno
17-12-2008, 08:19 PM
الطيبة دي هي مفتاح نجاحك من غير ما تخدي بالك و بصراحة انا كنت زيك واكتر بكتير بس لما فكرت لقيت ان الطيبة بتديني تفسيرات قد تكون تزهأ لكن كويسة و اللي عملته اني ما اذيش حد بس ادافع عن نفسي بالطريقة اللي تعجبني واللي يفهم غلط زي مابيقولوا \يشرب مالبحر / واعامل اللي قدامي زي ما احس انه شخصيته كده وتتعامل كده وبعد ماكنت العبليط الساذج بقيت الغامض اللي اوعى تفكر تاذيه ولا تغلطه وربنا بيدينا مع مرور الوقت قدره على معرفة اللي قدامنا من غير ما يتكلم من حركة واحدة تصدر عنه
واهو العبيط زي ماكانوا بيقولوا اللي مايعرفش حاجة دلوقتي حاسب الواد الخطر المحترم اللي ما حدش يعرف يعرف بيفكر في ايه
واما يتشاف تلاقي العقول علقت يفط """""""""انتبه الخطر \قادم """""""""""""""
ملحوظة
في الحالة دي اللي زيك هو اللي هيفهم انك كويس اما الباقي مرة عارفينك و مرة اتغيرت فما تهتمش للي يقول اتغيرت و غير جو دايما ما ترساش على حال

الكلام بصيغة المذكر لانه عام وانا بتكلم من واقع حصل

وما تحطش في دماغك يا جميل كلنا لها هي لعبة شطرنج شريفة بينك و بين الزمن فمهما حصل احترم منافسك ولا تسبوا الدهر

Dr. Toka
17-12-2008, 09:21 PM
على فكرة انا كدة برضه ونفسى اتغير بس مش قادرة بيقولولى كتير ان ده احسن بس مش عارفة