مشاهدة النسخة كاملة : علمى ولا ادبى

Dr. Toka
26-12-2008, 09:24 PM
انا فى اولى ثانوىوحيرانه ادخل ايه علمى ولا ادبى المشكله انى الحمد لله شاطرة فى المواد العلمية والادبية زى بعض ودة اللى محيرنى خايفة ادخل علمى علوم واندم وخايفة ادخل ادبى واندم والمدرسين بيقولولى خشى علمى انت شاطرة فى المواد العلمية وفى نفس الوقت مدرسين الادبى بيقولولى خشى ادبى لانى انا شاطرة فى المواد الادبية برضة يعنى بعرف احفظ وبعرف افهم فبجد مش عارفة وعايزة حد يفيدنى لانى خايفة اختار حاجة واندم انا املى فى الكليه كان صيدلة وخايفة ادخل علمى وفكرت فى اعلام برضه احبطونى وقالولى مش هتلاقى شغل انا بجد مش عارفة بيقولوا مجال العلمى افضل فبجد مش عارفة عايزة رايكم

Not Allowed
26-12-2008, 10:20 PM
انا مستغرب هو انتى عايزة كلية تدخليها علشان الشغل فى الاخر ؟؟؟؟؟
دة الرجالة مش لاقيين شغل انا صاحبى خلص كلية اثار وبيشتغل بتاع بوفية وابن عمى خلص تجارة انجلش وبيشتغل امن واخويا خلص اداب وبيشتغل مهندس كمبيوتر واختى خلصت كلية الحقوق واتجوزت وقعدت فى البيت ...... التعليم دة ليس الا شرف وبس والى انتى شايفة انك تنجزى بسرعة من غير تعقيد ادخلية لكن عمر مكان التعليم واسطة شغل وربنا يوفقك

The Future Is Not In Egypt
Everything in Laundry
Long Live Egypt

Dr. Toka
26-12-2008, 10:26 PM
انا مستغرب هو انتى عايزة كلية تدخليها علشان الشغل فى الاخر ؟؟؟؟؟
دة الرجالة مش لاقيين شغل انا صاحبى خلص كلية اثار وبيشتغل بتاع بوفية وابن عمى خلص تجارة انجلش وبيشتغل امن واخويا خلص اداب وبيشتغل مهندس كمبيوتر واختى خلصت كلية الحقوق واتجوزت وقعدت فى البيت ...... التعليم دة ليس الا شرف وبس والى انتى شايفة انك تنجزى بسرعة من غير تعقيد ادخلية لكن عمر مكان التعليم واسطة شغل وربنا يوفقك

the future is not in egypt
everything in laundry
long live egypt

شكا على ردك بس نا شايفة ن لو التعليم تعليم لمجرد انى ابقى متعلمه يبقى لزمته ايه الناس اللى بتدخل طب وهندسة لما هم مش هيشتغلوا واحنا ليه اتعلمنا بقى عشان نقول انا معايا شهادة كذاوخلاص منظرة يعنى والناس اللى بتتعب نفسها وتذاك وتجيب 99 % دى بتتعب نفسها ليه طاب مهى تجيب اى مجموع وتدخل اى كلية ومش مشكلة

♥έĻ-мΰšŧâρèdâ♥
26-12-2008, 10:43 PM
توتــــــــا

بوصــي لو هتـآخ ـدي إلتـ ع ـليم ع ـلى إنهـ شٌـ غ ـل وبس ولمـ ج ـرد إسم فولآنهـ رآيـ ح ـهـ فولآنهـ ج ــآت

يبقى من آولهــــا موضوع فاشـــل

لكن شوفـي إنتى طموح ـكـِ ح ــآبهـ إيهـ بتـ ح ـلمــي إنكـِ تكوني إيهـ شــآيفهـ نفسكـِ فى إى مواد إدبيهـ أو ع ـلميهـ

ح ــتى لو أدبيه وإيهـ يـ ع ـني تدخ ــليهــآ وتـ ح ـققـي مرآكــز ع ـآليهـ اهوه أح ــسن من دكتور أو موهندس وسيرتهم منيلهـ

بنيلهـ

أنــآ ع ـن نفســي دآخ ـلهـ ع ـلم ريـآضهـ و من و أنــآ صـ غ ـيرهـ ح ــآبهـ أكون موهندسهـ وربنا يوفقنـــآ ج ـميعــاً

ومتــآخ ـديش بكــلآم MohameD MadkouR <<< موج ــرد رآيــــئ

** MR.SmilE **
26-12-2008, 10:49 PM
شوفي يا توتا

العلمي علوم مش محتاج فهم بس زي ما يقولوا محتاج كمان حفظ بما أن فيه احياء

حاجة كمان انتي ما جبتيش سيرة الرياضة حتي علوم لازم يحبوا الرياضة لأنها بتحصل 125 درجة م الـ 410

50 فيزيا و 50 رياضة (1) و 25 احصاء

و كمان انتي نفسك تتدخلي صيدلة يعني هتأخدي تحليلية

ده من ناحية

و من ناحية تانية الادبي في جزء فهم بس مش كبير في الفلسفة و المنطق

شوفي المواد الادبية و العلمية و حددي طريقك

في امان الله

Not Allowed
27-12-2008, 01:51 AM
توتــــــــا

بوصــي لو هتـآخ ـدي إلتـ ع ـليم ع ـلى إنهـ شٌـ غ ـل وبس ولمـ ج ـرد إسم فولآنهـ رآيـ ح ـهـ فولآنهـ ج ــآت

يبقى من آولهــــا موضوع فاشـــل

لكن شوفـي إنتى طموح ـكـِ ح ــآبهـ إيهـ بتـ ح ـلمــي إنكـِ تكوني إيهـ شــآيفهـ نفسكـِ فى إى مواد إدبيهـ أو ع ـلميهـ

ح ــتى لو أدبيه وإيهـ يـ ع ـني تدخ ــليهــآ وتـ ح ـققـي مرآكــز ع ـآليهـ اهوه أح ــسن من دكتور أو موهندس وسيرتهم منيلهـ

بنيلهـ

أنــآ ع ـن نفســي دآخ ـلهـ ع ـلم ريـآضهـ و من و أنــآ صـ غ ـيرهـ ح ــآبهـ أكون موهندسهـ وربنا يوفقنـــآ ج ـميعــاً

ومتــآخ ـديش بكــلآم mohamed madkour <<< موج ــرد رآيــــئ

ههههههه ه ههههه ه هههه
ماشى بس خ ـلى بالك انا قولتلـــها فى الا خ ـــر تدخل الى شايفة نفسها هتدى فيه وكمان كلنا لينا طمو ح ــــات طبعآ بس انا بــكلمـــها على الشغل مش الطــــمو ح

ربنا يوفقنا جميعآ يارب :)

Dr. Toka
27-12-2008, 08:41 AM
اشكركم ياجماعة على دودكم

fictional.girl
12-01-2009, 06:27 PM
انا في نظري انك تشوفي انتي عايزة اية وبس وبعدين تحددي اتجاهك
ووشكراااااااااااااااااااااا

Dr. Toka
14-01-2009, 09:56 AM
نا خلاص الحمدلله حددت باذن الله علمى وربنا يسهل