بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   أيها المنتدبون بين المحافظات تواصلوا معا لمناقشة قضايانا المختلفة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=646196)

ashrafe2003 19-06-2015 05:53 PM

اللا ئحة التنفيذية نذلت و حس ولا خبر
يا جماعة ادخلوا على بوابة شكاوى مجلس الوزراء وسجل الشكوى

ashrafe2003 25-06-2015 11:44 PM

يا جماعة الى عنده حاجة جديده عن موضوع الانتدابات يقولنا وبعد اذن مشرفون البوابة لازم تهتموا بالموضع

mr m h a 03-07-2015 10:40 AM

انا رحت الادارة وسالت المسئول في الماهيات وقالي خلاص لباينا بنطالب ولا بنطلب ( لما قلتله عايز مطالبه بشيك تكاليف ) وقالي المرتب بتاعك هينزل عادي . وبعدين هما ليه مشعايزين ينقلونا دأنا قعدت سنتين أعمل ورق ونقل حسب التاشيرة ومشعارف موافقة لجنة شئون العاملين في القاهرة والفيوم وبعد كدا قلك دنت واخد الدرجة بعد الكادر يعني مشهتتنقل وبعتوني التنظيم والادارة القال البيه "إنت عندنا على الدرجة الثانية وفي التربية والتعليم على الاولى واحنا بعتنالهم علشان يسحبوا الدرجات المالية وهما موافقوش ................" وموال طويل نهايته إن جري سنتين على النقل ضاع ولازم أبدأ خطوات نقل جديد واضطريت اعمل الانتداب والانتداب كله تعب ووجع قلب ومشعارف ليه هما مشعايزين ينقلونا مع إن أنا عايز أنتقل من القاهرة الفيها زيادة للفيوم الكلها عجز في مادة الانجليزي .

panorama555 05-07-2015 11:09 AM

بمكن الاتصال بالخط الساخن لمجلس الوزراء وسوف يساهم لحد كبير الضغط في االاتصال لحل المشكلة 16528
ويمكن ايضا مخاطبة المواقع الرسمية للبرامج الفضائية علي الفيس بوك

عمران جابر مهني 05-07-2015 01:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr m h a (المشاركة 6235922)
انا رحت الادارة وسالت المسئول في الماهيات وقالي خلاص لباينا بنطالب ولا بنطلب ( لما قلتله عايز مطالبه بشيك تكاليف ) وقالي المرتب بتاعك هينزل عادي . وبعدين هما ليه مشعايزين ينقلونا دأنا قعدت سنتين أعمل ورق ونقل حسب التاشيرة ومشعارف موافقة لجنة شئون العاملين في القاهرة والفيوم وبعد كدا قلك دنت واخد الدرجة بعد الكادر يعني مشهتتنقل وبعتوني التنظيم والادارة القال البيه "إنت عندنا على الدرجة الثانية وفي التربية والتعليم على الاولى واحنا بعتنالهم علشان يسحبوا الدرجات المالية وهما موافقوش ................" وموال طويل نهايته إن جري سنتين على النقل ضاع ولازم أبدأ خطوات نقل جديد واضطريت اعمل الانتداب والانتداب كله تعب ووجع قلب ومشعارف ليه هما مشعايزين ينقلونا مع إن أنا عايز أنتقل من القاهرة الفيها زيادة للفيوم الكلها عجز في مادة الانجليزي .

ياريت يا اخي الفضل ينفع نبدل انا وانت بس انا منقول الي المنيا بدون درجة مالية ومعايا قرار وزاري رقم 1468 في 16 7-2009 من الفيوم الي المنيا مدرس لغة انجليزية ثانوي

ahmed kamal2015 05-07-2015 02:26 PM

لازم وقفة

يا جماعة لازم نشوف حل للموضوع ده انا راجل منتدب في مكان غير مكاني داخل المحافظة ولسة ميعاد التجديد شغال واقلمت حياتي في المكان ده مرة واحدة يقولوا الانتداب اتلغي وكل واحد يرجع مكانه طيب ما يوفروا درجة النقل والواحد ينقل ويخلص الواحد يعمل ايه دلوقتي الموضوع يا جماعة مش بسيط ومش شرط انه يكون خارج المحافظة الموضوع شامل الكل ما حدش بينتدب الا اذا كان المكان اللي رايحوا احسن

mr m h a 05-07-2015 11:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمران جابر مهني (المشاركة 6238067)
ياريت يا اخي الفضل ينفع نبدل انا وانت بس انا منقول الي المنيا بدون درجة مالية ومعايا قرار وزاري رقم 1468 في 16 7-2009 من الفيوم الي المنيا مدرس لغة انجليزية ثانوي

يا مستر أنا بقول من القاهرة إلى الفيوم in English from Cairo to Fayoum إزاي بقى أروح المنيا أنا عايز أرجع بلدي الفيييييييييييييييييييييييييييييييييييوم وشكراً يا مستر

عمران جابر مهني 06-07-2015 01:12 PM

لا يا مستر حضرتك تروح الفيوم وانا اروح المنيا بلدي انا اشتغلت عندكم 15 سنة وبرضه التربية والتعليم مفيش فايدة وشكرا لحضرتك

mr m h a 06-07-2015 11:04 PM

أنا مشعارف اشمعناه وزارة التربية والتعليم البتعمل صعوبات كبيرة جداً في النقل ويقلك المحافظة والدرجات مع اننا لما نقلت للقاهرة من الفيوم من عشر سنوات هو طلب كتبته وقدمته في الوزارة واول مطلع الامر التنفيذي نقلت عادي والدرجة اتنقلت وجايت علشان ارجع قلك المحافظ مانع النقل بالدرجة ولما قامت الثورة القدموا على نقل نقلوهم وجيت قدمت دوخوني السبع دوخات وفي الآخر عملت انتداب ولقيت موضوع النقل دا عامل زي فيلم اريد حلاً بتاع فاتن حمامه والله انا معارف واحد زيي لو انتدابو اتلغى يرجع القاهرة فين ولا ليا سكن ولا أعرف اسافر وارجع من الفيوم للقاهرة كل يوم غير ظروفي الخاصة القهرية المحتاج إني قعد في بلدي وبعد خدمة في التربية والتعليم من 1997 مشعايزين ينقلوني هو دا مش من حقوق الانسان بردوا ولا أيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ashrafe2003 09-07-2015 01:32 AM

[QUOTE=mr m h a;6238976]أنا مشعارف اشمعناه وزارة التربية والتعليم البتعمل صعوبات كبيرة جداً في النقل ويقلك المحافظة والدرجات مع اننا لما نقلت للقاهرة من الفيوم من عشر سنوات هو طلب كتبته وقدمته في الوزارة واول مطلع الامر التنفيذي نقلت عادي والدرجة اتنقلت وجايت علشان ارجع قلك المحافظ مانع النقل بالدرجة ولما قامت الثورة القدموا على نقل نقلوهم وجيت قدمت دوخوني السبع دوخات وفي الآخر عملت انتداب ولقيت موضوع النقل دا عامل زي فيلم اريد حلاً بتاع فاتن حمامه والله انا معارف واحد زيي لو انتدابو اتلغى يرجع القاهرة فين ولا ليا سكن ولا أعرف اسافر وارجع من الفيوم للقاهرة كل يوم غير ظروفي الخاصة القهرية المحتاج إني قعد في بلدي وبعد خدمة في التربية والتعليم من 1997 مشعايزين ينقلوني هو دا مش من حقوق الانسان بردوا ولا أيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/QUOT

طب انتى يا مستر من القاهرة للفيوم امال انا اعمل اية من الوادى للغربية
يعنى عيالى ومراتى فى الوادى وانا ارجع الغربية و وابقى ارحلهم فى المواسم
حاجة تقرف

محمود مدكور 20-07-2015 11:23 AM

حكومة متخلفة
وعاوزين المعلم ينتج

youssry1010 21-07-2015 12:04 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا مش منتدب انا منقول بأمر تنفيذي بتاريخ 2|7|2009 من مطروح لكفر الشيخ يعنى منقول بالدرجة المالية والى الان لم تنقل الدرجة من مطروح ولا الملف واعانى الامرين كل عام لأنى بالصرف بشيك تكاليف وحتى ارسل المطالبة لمطروح ويأتي شيك التكاليف يكون مر شهر 7 و8 و9 بدون مرتب ناهيك عن انه أي غلطة او أي طارئ في الماليات لازم ابعت اجيبها من مطروح والترقية لابد ان أرسلها لمطروح وحلني وكمان ليس لي ملف في إدارة دسوق بكفر الشيخ يعنى لما اريد ان اعمل صحيفة أحوال مثلا لا استطيع وبهدلة بقى وكل سنة تعبت من الذهاب للتنظيم والادرة واقدم طلبات لنقل الدرجة ولا حياة لمن تنادى على العلم بانه الذين نقلو من بعدى تنقل معهم درجاتهم وملفاتهم على الفور والى الان لم استطيع ان اعرف ليييييييييييييييييه ما بينقلوش درجتى وهذا رقمى لو حب اى احد ان يتواصل معى: 01009541023

طارق محمد اليمانى الديب 08-08-2015 07:40 PM

الندب فى القانون الجديد 4 سنوات ... ما هى السنة الاولى وهل معنى ذلك اللى فات مات ... ثانيا بعد الاربع سنوات يرجع ؟؟؟؟؟

طارق محمد اليمانى الديب 08-08-2015 07:45 PM

الخط الساخن لمجلس الوزراء
16528
نرجو التفاعل والاتصال

طارق محمد اليمانى الديب 08-08-2015 07:47 PM

هل نقل المعلم بين المحافظات اصبح زى فيـــــــــــــلم اريد حلا
16528 دا الخط الساخن لمجلس الوزراء

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:19 PM.