بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية الصيدلة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=525)
-   -   ناوى تعمل اييييييييييه يا صيدلى/صيدلانية (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=62061)

د حنين 16-12-2008 08:23 PM

بعدى الكلام الحلو ده
ان شاء الله احول تجارة احسن ولا اقوللك زررررررررررررررررررررراعة (اللى فى اعدادى صيدلة اسكندرية حيفهم)
ناس جيبه مجموع الطب وناس المذاكرة عندها هواية وحب واثبات ذات حرررررررررررررررررررررررام عليكوا متعقدوش الغلابة اللى زينا

انا بقى مجبتش مجموع الطب انا مجموعى395.5 يعنى كل كليات الصيدلة ما عدا عين شمس والطب راح على 1.5 درجة
يس دخلت الصيدلة لانها حلم حياتى(حاليا شكلها قلبت كابوس ولسه) ونفسى بجد اكون عضو هيئة تدريس (حلو مش كدة)
وربنا يكرمنا جميعا

Sara_Spider 29-12-2008 12:10 PM

والله كلامك كله صح يا دكتور احمد وربنا يوفقك فى طريقك ...............

Drsara 22-08-2009 04:56 AM

وبوجه انذار شديد اللهجة الى كل طلبة صيدلة طنطا وبقول لهم خلوا بالكم العبقرى جالكم طاب لية كدة كنت قلت شكل دكتور احمد دارى على شمعتك تايد اهو انت جبت جيد جدااااا على العموم ربنا يوفقكم وياريت تقولوا دولوقتى انتم عملتوا اية فى التقديرات علشان نا خذكم قدوة

Drsara 22-08-2009 04:58 AM

على فكرة انا معاكم فى كل حلم حلمتوة ويارب نقدر نخدم الامة الاسلامية والمسيحية والعالم اجمع يارب

* dr.sara* 22-08-2009 09:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drsara (المشاركة 1521606)
وبوجه انذار شديد اللهجة الى كل طلبة صيدلة طنطا وبقول لهم خلوا بالكم العبقرى جالكم طاب لية كدة كنت قلت شكل دكتور احمد دارى على شمعتك تايد اهو انت جبت جيد جدااااا على العموم ربنا يوفقكم وياريت تقولوا دولوقتى انتم عملتوا اية فى التقديرات علشان نا خذكم قدوة

الحمد لله جبت امتياز وعقبالك يا سارة السنة دى ان شاء الله
وربنا يوفقنا جميعاااااااا ونجيب تقديرات عالية السنة دى

sohila hisham 22-08-2009 10:27 PM

انا فى صيدلة اسكندرية و دخلتها برده رغما عن المكائد و الخطط الموضوعة
و ربنا يوفقنا كلنا

dr/amera 23-08-2009 12:26 PM

بعد كل ما قرأت منكم أحب أن أعترف وأقوووووووووووول ...............

أنتم رااااااااااااااائعون

اذا كانو هما دول طلبة الصيدله اذا ابشرى يا نقابة الصيادله

ويارب العقبات اللى هتقابلكم متغيرش اهدافكم وطموحاتكم النبيله

ويا The Genius بجد اسمك على مسمى

وسبحان الله بالنسبه لمرض السرطان اللعين أنا بدأت انى آخد معلومات عنه وان شااااء الله حاطاه مشروعى للسنوات القادمه

وربنا يوفقنى واقدر الاقى علاج او على الاقل اساهم فيه

واذا لا قدر الله ملقيتش فرصه يكفينى شرف المحاوله

والاهم ثم الاهم ثم الاهم....................... التوفيق من عند الله

بارك الله فيكم ...وجزاكم خيرا

Drsara 23-08-2009 02:01 PM

باذن الله يا دكتورة سارة تتفوقى وتكونى معيدة فى الكلية وتكونى صيدلانية كبيرة جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااا اما بالنسبة لدكتورة اميرة والجينيز انا حلمى نفس حلمكم ويارب يتحققق ولوكنت طنطا يارب اشوفك يا دكتورة اميرة علشان نقدر نتعاون ياااااااااااااااااارب

dr/amera 25-08-2009 03:18 PM

يااااااااااا:022yb4:ااااااارب

Drsara 27-08-2009 12:05 AM

يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااارب

د. رغد 27-08-2009 04:40 AM

ان شاء الله ربنا يحقق احلام الجميع

Drsara 27-08-2009 05:44 AM

باذن الله ربنا مع الجميع لكن لما يحبة ويرضاه

Dr..Ahmed 27-08-2009 12:42 PM

كل سنة وحضراتكم طيبين ورمضان كريم عليكم

اشكر صاحب فكرة الموضوع الرائع والمميز اللى لخص كل القصة

أنا ملاحظ أن معظم اللى علقوا على الموضوع قالوا أن أحلامهم مجرد انهم يبقوا صيادلة مشهورة كبيرة أو يسافر بالخارج أو يعمل معيد

عجبنى جدا جدا الاخ أو الاخت اللى قال (ت) أنه عمل دراسات على مرض السرطان أكيد فى ناس قللت من شأنه وقالوله يعنى علماء أمريكا وأوروبا وجنوب شرق اسيا عاجزين على اختراع علاج وييجى واحد من العالم الثالث ويكتشف هذا العلاج وكمان من غير خبرة أو نظام تعليم لكن ليه لا احنا نقددر yes we can

جميل جدا أن طموحاتنا تخترق كل الحدود حتى نأتى ونحقق فنجد حدودا كثيرة لا يجب علينا مجرد الحلم بالعمل والماديات ... انا مش عايز اقول مانحلمشى بيها بس نخليها حلم فرعى أو هامشى بالنسبة للاهم وهو خدمة المسلمين

أنا لما فاتتنى كلية الطب بصراحة زعلت وجدا كمان مش علشان الفلوس والماديات لا والله لكن علشان المهمة الربانية اللى انت بيتقدمها للناس االى ما يقدرشى يقوم بيها غير الطبيب

الناس كلها تقولى ان الصيادلة فى الصيدليات يمكن الاستغناء عنهم حلهم بناس مؤهل متوسط أو حتى تحت المتوسط

أنا نفسى ان الواحد فينا مايكونشى مجرد شخص عادى ودا حلم مشروع لان بجد لما يكون شخص مؤثر ومميز ستلفت له الانظار
وتسمع كلمته وتراعى هيبته وساعتها يقدر يدعو الناس للخير ونشر دين الله وتغيير اشياء سلبية

والامثلة عديدة دكتورنا وحبيبى أحمد زويل جه جامهة الاسكندرية الناس كانوا مصطفين بالخارج اكثر من الداخل ومشروع القرية الذكية كفاية انه بيقول بسم الله فى محاضراته للجميع

لسة الكلام مستمر والاحلام لابد ان تكون كالكلام مستمرة ايضا وكل عام وأنتم بخير

Drsara 27-08-2009 12:52 PM

هو دةالكلام شكرااا يا دكتور وشكلك هتكون منافس لى فى صيدلة طنطا عانيد لكن طالما فى الخير ومن اجل الناس خلاص وموضوع احلامك اية النهادة بيتكلم عن كدة ممكن تدخل

Dr..Ahmed 27-08-2009 12:59 PM

على راسى طبعا وقدها وقدود وربنا يوفق الجميع والمنافسة مفيش أحسن منها وأنا سعيد وبشرف بأنى اكون منافس لحضرتك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:25 PM.