بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليات الهندسة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   لكل الى داخل هندسه اسكندريه نبذه عن (مواد - دكاتره - كورسات وكل شىء) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=356835)

المحب لله 26-08-2011 04:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lina - the sad angel (المشاركة 3896077)
الاول عايزة اشكر حضرتك جداااااا ع الموضوع ده

هو انا لسة داخله 3 ثانوي بس ناوية اخش هندسة باذن الله

بس كنت عاوزة اسال حضرتك سؤال
هو الكلية ماشية بالكورسات والكوسة وكده
ولا اللي بيزاكر بضمير بيجيب حاجه كويسة ؟؟؟؟؟؟؟

اصلي سمعت عن موضوع الكورسات ده كتييير

وميرسي تاني لحضرتك ع الموضوع

عفوا يا فندم يارب بس الناس تستفاد

بصى اولا عشان نبقى صادقين الكورسات موجوده وبيديها معيدين فممكن المعيد يظبط فى نطاق معين يعنى يحضرك سكشن فى غير مكانك او يديكى درجات مثلا بس ده للامانه على حسب المعيد لكن اهم نقطه ان الى بيزاكر مش بيتظلم لو انتى زاكرتى كويس وحضرتى حتاخدى حقك جدا لكن بقى مش حتاخدى كورس وتضمنى الامتحان والكلام الفارغ ده لا لان المعيد اخره معيد لكن الى بيحط الامتحان الدكتور وده مش بيدى كورسات ممنوع بس والمهم انك متركزيش على الحجات دى كبرى دماغك المهم اعملى الى عليكى وربنا مش حيضيع تعب حد وشكرا

ahmed doula 26-08-2011 04:44 PM

طيب وبالنسبه لكورسات التاهيل فى الاجازه قبل الكليه على طول ايه نظامها

المحب لله 26-08-2011 04:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed doula (المشاركة 3896276)
طيب وبالنسبه لكورسات التاهيل فى الاجازه قبل الكليه على طول ايه نظامها

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ودى اى دى كمان مش فاهم انته داخل هندسه مش كليه عسكريه يجماعه الموضوع بسيط مش مستاهل تاهيل والحجات دى

ahmed doula 26-08-2011 04:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المحب لله (المشاركة 3896317)
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ودى اى دى كمان مش فاهم انته داخل هندسه مش كليه عسكريه يجماعه الموضوع بسيط مش مستاهل تاهيل والحجات دى

اصل عندى ناس صحابى داخلين طب ورايحين ياخدو كورسات فافتكرت الموضوع هو هواه فى الهندسه

المحب لله 26-08-2011 05:05 PM

لالا مفيش الكلام ده انته ممكن بعد كده تاخد فى الاجازه دوره فى برنامج او كورس انجليزى كده لكن من اولها كده لا :d

ahmed doula 26-08-2011 05:38 PM

اوك شكرا للتوضيح

m.a.h 27-08-2011 05:40 AM

التقديم في هندسة اسكندريه بعد العيد مباشرة

Muslima.com 27-08-2011 09:10 PM

بجد جزاك الله كل خير استفدت كتييييييييييييير

بس لو ممكن اعرف الشيتات دى عبارة عن ايه وكنت عايزة اعرف احنا هنحتاج كورسات والكلام ده ولا ممكن الواحد يذاكر مع نفسه .وكنت عايزة اعرف الادوات بتعتنا نشتريها منين.وعايزة اعرف كورس الانجلش الحينرال مهم نخدة من اعدادى ولا ممكن نستنى شويه واحسن مكان في اسكندريه ناخدفيه ؟

Merci مرة ثانية.

المحب لله 27-08-2011 10:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muslima.com (المشاركة 3900315)
بجد جزاك الله كل خير استفدت كتييييييييييييير

بس لو ممكن اعرف الشيتات دى عبارة عن ايه وكنت عايزة اعرف احنا هنحتاج كورسات والكلام ده ولا ممكن الواحد يذاكر مع نفسه .وكنت عايزة اعرف الادوات بتعتنا نشتريها منين.وعايزة اعرف كورس الانجلش الحينرال مهم نخدة من اعدادى ولا ممكن نستنى شويه واحسن مكان في اسكندريه ناخدفيه ؟

merci مرة ثانية.

جزانا واياكى يارب

الشيتات دى بتبقى عباره عن مسائل على المحاضره الدكتور بينزلها وانتوا بتصوروها وتحلوها وهى فى اعدادى مش عليها درجات كبيرره بس مهمه جدا لانها مسائل الدكتور بينزلها وبتعرفك ازاى هو بيفكر وكده واحتمال يجى منها حاجه فى الامتحان وان مجاش اهو بدربى ايدك

الكورسات انا حكلمك عن نفسى انا ماخدتش غير كورس فيزيا تيرم اول وهما يومين وطلعت تانى لانو بيضيع وقت ده غير انى بسافر فطلعت منه والموضوع عادى جدا لو حضرتى محاضراتك وذاكرتى اول باول كبرى دماغك ولا كورسات ولا غيره وانا بصراحه مكنتش حاببها لان المعيد بيديكى المعلومه جاهزه انتى مش بتتعبى انك تفهمى ابدا وده مش حلو الافضل انك تدربى نفسك انك تفهمى لوحدك واعدادى مش محتاجه كورسات من وجهه نظرى

الادوات فى مكاتب كتير قدام الكليه حتلاقيها بتبيع كل حاجه متقلقيش

كورس انجليزى مش حيفيدك فى اعدادى لكن ان لم يفيد فلن يضر ولو عاوزه تاخديه عادى كويس حينفعك قدام
واحسن مكان والله انا معرف بس بسمع عن الاكاديميه البحريه او فى فى المنطقه العسكريه سمعت انها كويسه واسالى برضو واسف لو طولت

Eng shimaa 28-08-2011 03:34 AM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ممكن سؤال من فضلكم يا بشمهندسين
ايه هو افضل قسم ف الهندسه بالنسبه للبنات وشكررررررررررررررا

Eng shimaa 28-08-2011 03:51 AM

السلام عليكم
انا كان ليه سؤال وارجو الرد
ايه افضل قسم للبنات فى كليه الهندسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Eng shimaa 28-08-2011 03:58 AM

بسم الله الرحمن الرحيم
ممكن سؤال يا بشمهندسين
انا لسه مستنيه التحويل الورقى هى نتجته هتطلع امتى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mohamed_taher567 28-08-2011 01:16 PM

10 صور بجد؟؟؟
قالوا 6 !!!!

10 ليييييييه؟

المحب لله 28-08-2011 02:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng shimaa (المشاركة 3901618)
السلام عليكم
انا كان ليه سؤال وارجو الرد
ايه افضل قسم للبنات فى كليه الهندسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو حتسالينى مفيش ولا قسم ينفع للبنات هههههههههه لان كلها اقسام بهدله اللهم الا العماره كويس ليكوا بس انتى طبعا تدخلى الى انتى حاباه محدش يقولك ايه الكويس وايه الوحش ثم ان البنات بيزاحمونا فى كل حاجه عادى ادخلى اى قسم ولا يهمك:)

ahmed doula 29-08-2011 12:59 AM

http://thanwya.com/vb/showthread.php?t=362467

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:14 AM.