بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليه الحاسبات والمعلومات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=211)
-   -   أي حد نفسه يسأل عالكلية او أي استفسار يخش هنا ويسأل براحته (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=536095)

Eng.Mo'men 07-11-2013 03:13 PM

فيها كلية واحدة بس بجامعة الازهر

Eng.Mo'men 07-11-2013 03:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدرس_حاسب (المشاركة 5579852)
سلام عليكم
بشمهندس مؤمن بسال حضرتك انا واخد بكالوريوس حاسبات ومعلومات جامعه المنوفيه دفعه 2005 وعايز اكمل ماجستير
فأمتي التسجيل في المهيدي ماحستير
وهل في جامعه الفيوم بما انها قريبه مني في تحضير تمهيدي و لا

ارجو الرد

اه حضرتك اسأل هناك وان شاء الله تلاقي ليك تمهيدي ماجستير وبالتوفيق وانا برده هسألك عندنا فى الزقازيق :)

mado95 11-11-2013 10:17 PM

الكلية ديه امل حياتي مخطط ليها وانا في تالته اعدادي تقريبا اول ما عرفتها :) انا كنت عايش بره واخدت جوايز كتير من مدرستي وصلت لكاميرا ديجتال وساعه سيتزان من موهبتي في البرمجة وفي الكمبيوتر بشكل عام والله اول كود كتبته وانا عندي 11 سنة عن طريق الصدفه لما قرات كتاب (اسهل اسرع فيجوال بيسك دوت نت 2003) عنيت كتير جدا عشان افهم حاجة وفي الاخير قدرت اعمل اله حاسبة ومن هنا البرمجه والكمبيوتر موهبتي وشئ محفور في قلبي اتوسعت كتير وحبتها وكان عندي مشاريع كتير بال Unity 3D في برمجه اللعاب والدرايتكس وc++ والبايثون والسي شارب
بجد انا حاسس اني مميز جدا عن كتير غيري شعور جميل جدا لما احس اني غير اي حد حبيت جدا موهبتي ، لكن للاسف من عام نتيجة الاحباط وعدم ثقتي بنفسي ان هعدي الثانوية في حالة نفسية تركت كل شئ متعلق بالكمبيوتر حتى اهلي لاحظوا كده ، انا حاليا في تالته ثانوي مش هقدر اقول على نفسي ان دودة في الدح ووو لكن بعمل الي عليا عشان ادخلها وانا متاكد 200% لو دخلتها هوصل لحاجة كبيرة ادعووووووولي اني اجيب مجموعها يارب برغم اني من اسكندرية لكن اقسمت حتى لو عملت المستحيل وجبت مجموع الهندسة هسافر عشان هكون عارف مستقبلي فين
حقيقة انا خايف جدا ويمكن من فترة كبيرة اكتب ردود في منتدى

انا والله مستعد لدرجة ان اضيع كل ثانية في عمري اني اتعلم واشتغل لموهبتي

LoVer Smile 11-11-2013 11:12 PM

السلام عليكم عندي استفسار .. دلوقتي انا واخدا الثانوية من الامارات بمجموع 88 والتنسيق ظلمنا ووجالي اداب " حسبي الله ونعم الوكيل وقدر الله وماشاء فعل " بس حابا استفسرر نفسي ادخل تخصص تكنولوجيا حيوية " هندسة وراثية " ودي موجودة في جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا .. وموجودة في كليه حاسبات ومعلومات بس قسم عين شمس .. في معاهد فيها التخصص دا ولو فيه ايه هيا وبكام وهتطلع زي اي كلية ولا لا ؟؟؟ وشكرا جزيلا وارجو سرعة الرد

Eng.Mo'men 12-11-2013 06:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mado95 (المشاركة 5587281)
الكلية ديه امل حياتي مخطط ليها وانا في تالته اعدادي تقريبا اول ما عرفتها :) انا كنت عايش بره واخدت جوايز كتير من مدرستي وصلت لكاميرا ديجتال وساعه سيتزان من موهبتي في البرمجة وفي الكمبيوتر بشكل عام والله اول كود كتبته وانا عندي 11 سنة عن طريق الصدفه لما قرات كتاب (اسهل اسرع فيجوال بيسك دوت نت 2003) عنيت كتير جدا عشان افهم حاجة وفي الاخير قدرت اعمل اله حاسبة ومن هنا البرمجه والكمبيوتر موهبتي وشئ محفور في قلبي اتوسعت كتير وحبتها وكان عندي مشاريع كتير بال Unity 3D في برمجه اللعاب والدرايتكس وc++ والبايثون والسي شارب
بجد انا حاسس اني مميز جدا عن كتير غيري شعور جميل جدا لما احس اني غير اي حد حبيت جدا موهبتي ، لكن للاسف من عام نتيجة الاحباط وعدم ثقتي بنفسي ان هعدي الثانوية في حالة نفسية تركت كل شئ متعلق بالكمبيوتر حتى اهلي لاحظوا كده ، انا حاليا في تالته ثانوي مش هقدر اقول على نفسي ان دودة في الدح ووو لكن بعمل الي عليا عشان ادخلها وانا متاكد 200% لو دخلتها هوصل لحاجة كبيرة ادعووووووولي اني اجيب مجموعها يارب برغم اني من اسكندرية لكن اقسمت حتى لو عملت المستحيل وجبت مجموع الهندسة هسافر عشان هكون عارف مستقبلي فين
حقيقة انا خايف جدا ويمكن من فترة كبيرة اكتب ردود في منتدى

انا والله مستعد لدرجة ان اضيع كل ثانية في عمري اني اتعلم واشتغل لموهبتي

والله يابني انت فتحت نفسي عالكلية اكتر ما هي مفتوحة ربنا يكرمك يارب والله انت مستقبلك هيبقا مالوش زي ان شاء الله خصوصا انك من كلامك شكلك موهوب فى البرمجة والمجال بوجه عام لان المجال موهبة اكتر منه مهنة ,, ذاكر وهات مجموع واعمل اللى عليك وهتلحقها ان شاء الله بس انت بقا تجيب اعلى حاسبات فى مصر اللى هي عين شمس عشان مستواها عالي وهتعرف تتعامل مع الطلبة هناك وهتعلوا مستويات بعض وهتخش مسابقات وتروح ايفينتات والدنيا هتبقا حلوة اوي بس انت برده ممكن تخش هندسة حاسبات وتتخصص فى السوفت وير بس مش هتبقا زي خريج حاسبات فى السوفت وير المهم شوف انت عاوز ايه وخشه وقبل كل حاجة صلي استخارة عشان ربنا يختارلك الحاجة الكويسة واتعب وبكرة تلاقي ان شاء الله والمجال لذيذ اوي وحلاوته انه مربوط ببعضه ومش اي حد يفهمه او يخشه ,, الى الأمام ثورة ثورة :) :D :romarioxp6:

Eng.Mo'men 12-11-2013 06:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lover smile (المشاركة 5587395)
السلام عليكم عندي استفسار .. دلوقتي انا واخدا الثانوية من الامارات بمجموع 88 والتنسيق ظلمنا ووجالي اداب " حسبي الله ونعم الوكيل وقدر الله وماشاء فعل " بس حابا استفسرر نفسي ادخل تخصص تكنولوجيا حيوية " هندسة وراثية " ودي موجودة في جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا .. وموجودة في كليه حاسبات ومعلومات بس قسم عين شمس .. في معاهد فيها التخصص دا ولو فيه ايه هيا وبكام وهتطلع زي اي كلية ولا لا ؟؟؟ وشكرا جزيلا وارجو سرعة الرد

اولا ربنا هيكرمك ويعوضك ان شاء الله لان الحياة والانسان مش بشهادته بس لكن بسمعته وشخصيته ونجاحه العام فى الحياة

ثانيا الهندسة الوراثية غير المعلوماتية الحيوية اللى انتي عاوزاها ,, لا الحل انك تخشي الجامعة وتدفعي فلوس كتييير بس فيه حل احسن انك تخشي معهد علوم حاسب وتتخصصي فى قسم تاني وبعد التخرج تعملي دبلومة فى المعلوماتية الحيوية وتاخدي فيها كورسات بس قليل اوي كورساتها ومش موجودة غير فى القاهرة وانتي كمان لو عاوزة تشتغلي فى المجال بتاع المعلوماتية الحيوية هتشتغلي بس اقل بكتيييييير من باقي الاقسام فى المجال ,, يبقا الافضل انك تخشي حاسبات قسم تاني وبعد التخرج تذاكري القسم اللى كنتي حاباه وتشتغلي بشهادتك عادي جدا فى المعلوماتية الحيوية ولا اي مشكلة :)

ثالثا المعاهد المعتمدة زي حاسبات بالظبط هي هي نفس الشهادة والاعتمادية والنقابة "مهندسي البرمجيات" لسة بتتعمل العفو الشكر لله :d

LoVer Smile 12-11-2013 10:23 PM

شكرا لتوضيحك .. بس قسم الهندسة الوراثية ممتع جدا ودراستو جميلة ونادرة وانا حابا ادرسو عشان ف كذا مشروع نفسي انفذو ف المستقبل يفيد البشرية ف التخصص دا وشغلو متوفر بس مش ف مصر اعتقد الا نادر . يعني لو دخلت مصر للعلوم والتكنولوجيا قسم التكنولوجيا الحيوية مصاريفها 12 الف..اما المعهد مش حاباه جالي ف التنسيق معاهد حاسب بس لما دخلت شفت المواد والاقسام مش حبيتها لانو بتتطرق للهندسة الوراثية بمساحة ضئيلة جدا وانا حابا ادرسها عن توسع .. انا بقا هدخل ع السنة الجديدة لانو مش هينفع انزل مصر ناو وهدرس اداب علم نفس وان شالله اوصل فيه للدكتوراه ف علم النفس لاني بحبو مع دراستي الشخصية للهندسة .. ادعولو .. وثااانكس ع الرد

Eng.Mo'men 13-11-2013 12:01 AM

اهم حاجة تعرفي المعلوماتية الحيوية بتتكلم عن ايه وهي برمجة ودراسة تكنولوجيا المعلومات الحيوية والأحياء والكلام دا كله بس من خلال تكنولوجيا المعلومات وانك تصنعي برامج التحاليل والمعالجة من خلال الكمبيوتر وانك تبرمجي الاجهزة الطبية نفسها ,, يااااه مش تقولي لحد بقا عشان مش تتحسدي وربنا معاكي ويوفقك وتنزلي مصر يارب بألف سلامة :) الى اللقاء :d

EhabAmmar 14-11-2013 01:17 AM

شغلها جميل جداً بسم الله ماشاء الله بس بقلك ايه والله احنا ممكن نعمل شركه كويسه اوى يا هندسه يبقى فيها كل التخصصات بس لو فى حد يشجع

Eng.Mo'men 14-11-2013 02:16 AM

لا عاوزة دراسة جدوى وشغل كبير

EhabAmmar 14-11-2013 02:22 AM

ماشى بس هنعمل شغل جامد اخر حاجه يعنى لو على الاقل 8 فى التخصص اكيد هنبقى واخدين التخصص كامل يعنى كل واحد له قسم على الاقل ... و هنبقى متميزين فى مصر عن اى حد بس لو فى تشجيع بس ممكن تفهمنى قصدك انت

LoVer Smile 14-11-2013 10:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.mo'men (المشاركة 5588787)
اهم حاجة تعرفي المعلوماتية الحيوية بتتكلم عن ايه وهي برمجة ودراسة تكنولوجيا المعلومات الحيوية والأحياء والكلام دا كله بس من خلال تكنولوجيا المعلومات وانك تصنعي برامج التحاليل والمعالجة من خلال الكمبيوتر وانك تبرمجي الاجهزة الطبية نفسها ,, يااااه مش تقولي لحد بقا عشان مش تتحسدي وربنا معاكي ويوفقك وتنزلي مصر يارب بألف سلامة :) الى اللقاء :d

ايوووون .. الكمبيوتر مع الاحياء احلي حاجة .. والجينوم والحاجات دي .. ياارب ويكون مع كل الطلبة ... الله يسلمك .. وثاانكس مرة تانية :)

EhabAmmar 14-11-2013 11:54 PM

مش احسن من الرياضه 2 لآنك ... بتدرس لالغات برمجه ... معظمها رياضه يعنى افضل انك تكون رياضه من احياء

Eng.Mo'men 15-11-2013 04:57 AM

دا واجبي تجاهكم ربنا يخليكي ,, ان شاء الله يا ايهاب

LoVer Smile 16-11-2013 06:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehabamar1 (المشاركة 5591353)
مش احسن من الرياضه 2 لآنك ... بتدرس لالغات برمجه ... معظمها رياضه يعنى افضل انك تكون رياضه من احياء

وجهات نظر .. الاحياء فيها جزء بسيط رياضة وكيميا.. بس دراستها امتع من اي مادة تانية ما عدا الرياضيات :d

Eng.Mo'men 16-11-2013 11:35 PM

هههههههههههه كله حلو يا جماعة :)

Eng.Mo'men 22-11-2013 11:44 PM

لا مين قالك كدا الأحياء فيها رياضة وعمليات حسابية وفيها تفكير ودقة كبيرة جدا ,, لولا تقدم علم الأحياء والطب كان زماننا بنعاني وقت المرض والكتير مننا هيموت ,, ولو تفتكر زمان كانوا كل المواليد بيتوفوا مش بيفضل منهم غير القليل ,, كل حاجة وليها اهميتها وكل علم وليه احترامه وليه علماؤه وناسه

EhabAmmar 23-11-2013 01:16 AM

اولاً انا افصد ايه اللى دخل علم الاحياء فى البرمجة ...

Eng.Mo'men 23-11-2013 06:52 PM

طيب راجع كلامك الاول اللى فوق

LoVer Smile 23-11-2013 08:44 PM

اشكرك يا بشمهندس مؤمن ع ردك عليه .. البرمجه فيها ف الاحياء وخصوصا في مشروع الجينوم البشري اللي هيفيد المجتمع ف المستقبل القريب من حيث استخدامه في ترتيب الكروموسومات ونكتشف الخلل الوراثي عشان نقدر نعاجلو .. كل المواد مفيدة ومهمه ف العالم لو استخدمناها صح وفي طاعه الله وخدمة الناس

Eng.Mo'men 23-11-2013 11:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lover smile (المشاركة 5603419)
اشكرك يا بشمهندس مؤمن ع ردك عليه .. البرمجه فيها ف الاحياء وخصوصا في مشروع الجينوم البشري اللي هيفيد المجتمع ف المستقبل القريب من حيث استخدامه في ترتيب الكروموسومات ونكتشف الخلل الوراثي عشان نقدر نعاجلو .. كل المواد مفيدة ومهمه ف العالم لو استخدمناها صح وفي طاعه الله وخدمة الناس

بالظبط كله ليه اللى بيميزه وكله ليه اهميته يمكن الابداع في الرياضيات والهندسة وعلوم الحاسب أعلى من الأحياء وايهاب حب يوصل كدا بس من غير ما يقصد عَيِب على الأحياء والطب :)

ربنا يوفقنا جميعاً :)

LoVer Smile 24-11-2013 10:03 PM

ياارب .. بس قلل من شان الاحياء جدا بطريقة غريبة ودا ضايقني لانو مش اسلوب اعتقد ذلك

Eng.Mo'men 24-11-2013 11:03 PM

حصل خير وزي ما قولتلك بقا :)

kersho27 25-11-2013 07:03 PM

هو ايه الفرق بين قسم نظم المعلومات الحيوية اللى فى حاسبات و معلومات
و قسم البيوتكنولوجى (تكنولوجيا حيويه) اللى فى علوم
وشكرا

Eng.Mo'men 25-11-2013 08:43 PM

شوف اللينك دا

https://www.facebook.com/bi0inf0rmat...51344433998335

الفرق الشهادة ,, كل شهادة وليها نقابتها ,, والشغل بالنسبة للمعلوماتية الحيوية فيها تكنولوجيا معلومات أعلى وبرمجة أعلى منها فى القسم بتاع البيوتكنولوجي ,, وربنا يوفقك :)

EhabAmmar 27-11-2013 07:28 PM

مش لو كان فى مستقبل ده احنا فى ايام سوده

Eng.Mo'men 27-11-2013 09:00 PM

لا فيه ان شاء الله

EhabAmmar 27-11-2013 09:12 PM

انشاء الله قول يا رب بس بردوا مش مقتنع بلآحياء هههه

LoVer Smile 27-11-2013 11:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Mo'men (المشاركة 5604859)
حصل خير وزي ما قولتلك بقا :)

حسنا :rolleyes: وجزاك الله خيرا يابشمهندس

LoVer Smile 27-11-2013 11:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehabamar1 (المشاركة 5608171)
انشاء الله قول يا رب بس بردوا مش مقتنع بلآحياء هههه

مش مهم .. المهم انا مقتنعه :p

Eng.Mo'men 27-11-2013 11:38 PM

علم الاحياء من اهم العلوم هو والطب بحبهم جدا والله

LoVer Smile 28-11-2013 10:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Mo'men (المشاركة 5608408)
علم الاحياء من اهم العلوم هو والطب بحبهم جدا والله

من ارقي العلوم الانسانيه بتخفف الالام المرضي ..لولاهم كان الكل في تعداد الموتي :d

Eng.Mo'men 29-11-2013 01:46 AM

هههههههه خلاص يا جماعة انا جالي صداع :d :d :d

هتخلوني اغلط فى العلم ليه بس وانا الصراحة بحبه :d

mona mahsoup 15-12-2013 03:00 PM

هى امتحانات المد ترم دى ايه ظروفها انا جبت فيها بس ما قفلتش ده ها يفرق معايا ولا

Eng.Mo'men 16-12-2013 03:42 AM

إمتحانات الميد تيرم دي بيبقا عليها نسبة 1/3 من أعمال السنة "20 درجة يعني" ,, أعمال السنة دي بتمثل 1/3 الدرجة الكلية برده " النسب دي بتختلف من كلية لكلية ومن دكتور لدكتور بس النسب دي اللى عندنا فى الزقازيق وفى معظم الكليات برده "

لو جبتي 10 من 20 فى الميد تيرم مش هيفرق كتير ولو 5 برده مش هيفرق مش تقلقي خالص الأهم تحلي كويس فى الامتحان النهائي لأن بيبقا عليه 2/3 المادة يعني لو المادة كلها من 180 درجة هيبقا عليه 120 درجة ولو من 120 درجة هيبقا عليه 80 درجة ,, المهم انتي مش تقلقي وشدي حيلك وزاكري للعملي والشفوي عشان تعلي درجة أعمال السنة وتحلي كويس فى الفاينال بتاع الترم وتعوضي الميد تيرم :)

الكامليا33 14-01-2014 08:40 PM

هل كلية الحاسبات والمعلومات تأخذ من القسم الأدبي في الثانوية العامة _ أم لا؟

Eng.Mo'men 18-01-2014 06:49 PM

بتقبل من علمي رياضة بس .. آخر سنة كانت واخدة من 93-94%

Mahmood_100 08-03-2014 10:17 PM

السلام عليكم ......عندي استفسار بسيط هو انا ممكن ابقى مبرمج مواقع لو دخلت علمي علوم ؟؟؟؟ وايه هية الكلية ؟؟؟ وايه هو القسم؟؟ وايه هو المجموع؟ وايه هية كليات الادبي ومجموعها وشكرا

EhabAmmar 11-03-2014 04:07 PM

ممكن تدخل هندسه برمجيات جامعة حلوان ..او Computer Scince او it .... مش شرط تدخل كلية فيها برمجه عشان تبقى مبرمج مواقع .... بس للآسف بتحتاج الشهاده بس مش اكتر يا معلم احسن لو اخدت شويت كورسات بسعر الكليه اللى هتدخلها هيبقى افضل بس الكليه مبتفدش الا فى الشهاده بس مش اكتر و بردوا هتاخد كورسات عشان تبقى قوى فى اللغات

Mahmood_100 11-03-2014 09:53 PM

طب cs اقدر اخش فيها من علمي علوم؟؟ كلية العلوم ولا ايه؟؟؟..........ان كان على برمجة المواقع فدي حاجة سهلة لكن المشكلة هية الشهادة.....شكرا

EhabAmmar 12-03-2014 12:15 PM

فعلاً الشهاده هيا اللى صعبه احسن البرمجه سهله ........... بس المشكله فى العلمى علوم معرفش بصراحه و السؤال ده اتسأل قبل كدا و انا معرفتش ارد عليك شوف البشمهندس مؤمن بردوا ......... لآنى مش متأكد من المعلومه دى

EhabAmmar 12-03-2014 12:18 PM

كليات البرمجه بصفه عامه ... علمى رياضه ...... ممكن يكون فى حاجه اسمها information system بس دى تعتبر تجاره قريبه جداً من البرمجه بياخد ماده او مدتين برمجه ........ دى ممكن اللى تقبل من العلمى علوم وكمان هتدخلها خاص فى اى معهد عالى لان الكليه مش هتدخلك و انت علمى علوم ............. مستحيل ....

backtrack 16-03-2014 01:33 PM

انا خلصت كورس ccna و كنت ناوي اكمل عشان بحب مجال النيتورك ده اوي
بس كنت خايف ان في الشغل يكونوا طالبين بكالوريس هندسه فا يا ريت حد يفدني عشان انا مش عارف اكمل ولا لآ

dodo 6 19-04-2014 01:57 AM

لو سمحت هو ينفع حد يدخل حاسبات من ادبى ؟ ولو ينفع ايه الشروط ؟

انا كلية حاسبات بس عايزه اعرف الكلام ده صح ولا لا

Eng.Mo'men 21-04-2014 02:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة backtrack (المشاركة 5784581)
انا خلصت كورس ccna و كنت ناوي اكمل عشان بحب مجال النيتورك ده اوي
بس كنت خايف ان في الشغل يكونوا طالبين بكالوريس هندسه فا يا ريت حد يفدني عشان انا مش عارف اكمل ولا لآ

لالا كمل مش تقلق والشغل عاوز خريجين حاسبات كتير والمرتب كويس جدا

Eng.Mo'men 21-04-2014 02:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodo 6 (المشاركة 5822292)
لو سمحت هو ينفع حد يدخل حاسبات من ادبى ؟ ولو ينفع ايه الشروط ؟

انا كلية حاسبات بس عايزه اعرف الكلام ده صح ولا لا

لالا مش ينفع :)

محمد محمود بدر 21-04-2014 09:50 AM

جزيل الشكر والتقدير لحضرتك أستاذى الفاضل

مجهود رائع باشمهندس مؤمن

جزاك الله خيرا وبارك الله فيك

Eng.Mo'men 22-04-2014 05:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد محمود بدر (المشاركة 5824807)
جزيل الشكر والتقدير لحضرتك أستاذى الفاضل

مجهود رائع باشمهندس مؤمن

جزاك الله خيرا وبارك الله فيك

ربنا يخليك يا أستاذ محمد ..
والله البركة فى حضرتك دايما بتحفزنا للأفضل ..
ربنا يدينا العمر ونخدم الطلبة والخريجين اكتر واكتر ويجعله فى ميزان حسناتنا وبالتوفيق للجميع ان شاء الله وكل سنة وحضرتك طيب :)

Sup~Zero 12-05-2014 12:11 AM

هى حاسبات ومعلومات بتاخد من شعبه علمى علوم ؟ اصل سمعت انها تقبل من علمى كولو متضمنا علوم ورياضه ..... ولو مينفعش ايه الي تساويها وانا في علمى علوم ؟

ahmed2211 21-05-2014 08:02 AM

حاسبات ؟

انا طالب ثانوية عامة و قررت انشاء الله حاسبات
بس عندى استفسار ادخل جامعة ايه بالظبط
مين اﻻحسن حاسبات جامعة حكومية وﻻ حاسبات جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا ؟؟
و لو جامعة حكومية مين اﻻفضل فى المستوى التعليمى
القاهرة .. عين شمس .. بنها ؟؟؟
و ايه رايك فى حاسبات بنها ؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:31 AM.