بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية طب اسنان (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=528)
-   -   دعوه للتفائل (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=178116)

MAS MAN LOVER 12-01-2010 09:57 PM

دعوه للتفائل

كلامى للدكاتره اللى تحب تجمع بين الترفيه والتقديرات هل هذا صحيح أم نلعب فقط أو نذاكر فقط
أرجوالرد والتواصل

avnan 12-01-2010 11:04 PM

اهلا بحضرتك يا دكتور فى المنتدى
بس انا مش فاهمة حضرتك عايز اى ............!!!

زائر غير مسجل 13-01-2010 12:06 AM

انا اعتقد ان هذا المنتدى يجمع بين الترفية والجد فى نفس الوقت وكما ترى انة وسيلة للتواصل وحرية التعبير عن الراى
ونرجو ان يكون عملنا فية اخلاص لله لنشر الخير والافادة
واهلا بيك فى المنتدى مرة تانية

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:22 AM

شكرا يا دكتور ع التواصل اللى أقصده إننا نجمع بين الدردشه والمذاكره يعنى مش كل الكلام عن المذاكره أنا الحمد لله مشترك فى أنشطه ف الكليه ومع ذلك مش مقصر _أحيانا_

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:27 AM

أنا تحت أمر زملائى ف الدفعه بس يبقى فيه تعاون وتأييد ولا إيه رأيكم;)

dr*mony 13-01-2010 12:43 AM

welcome Doctor......
هى فكرة كويسة موضوع الجمع بين المذاكرة والدرشة والمنتدى برضه فيه الحتة دى
بس انا عندى سؤال رفيع.....هى كليتنا فيها انشطة؟ولاحضرتك فى كلية تانية؟

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:51 AM

هو ده اللى اسميه الجهل الجامعى_مع إحترامى للعقليه اللى بكلمها_ أنا فى مسابقة الشعروفيه معلومات عامه والأهم إنى هشترك ف الإسعافات الأوليه الترم الُثانى _إنشاء الله_ إلخ لمزيد من المعلومات يرجى التواصل أكثر مع من حولك وده كله بسبب المذاكره الكتيره إرحموا نفسكو شويه وشوفو الدنيا ماشيه إزاى

devotion_mony 13-01-2010 01:29 AM

hea wade7 enha fekra gamda bs mesh wa2tha dleo2ty mommken tt2gle esb03 masln bs tmam m3ak y3ny

No_Way 13-01-2010 04:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mas man lover (المشاركة 1881150)
هو ده اللى اسميه الجهل الجامعى_مع إحترامى للعقليه اللى بكلمها_ أنا فى مسابقة الشعروفيه معلومات عامه والأهم إنى هشترك ف الإسعافات الأوليه الترم الُثانى _إنشاء الله_ إلخ لمزيد من المعلومات يرجى التواصل أكثر مع من حولك وده كله بسبب المذاكره الكتيره إرحموا نفسكو شويه وشوفو الدنيا ماشيه إزاى

ممممممم
معرفش اذا كنت حضرتك تعرف ان اللي بترد عليها دي بنت ولا لاء
وان اسلوب الكلام اللي حضرتك بتتكلم ده -اعتقد-ميصحش يعني
ياريت حضرتك ترجع للمشاركات اللي ف المواضيع التانيه عشان احنا المفروض في اسلوب معين بنتكلم بيه

ثانيا اهلا بحضرتك ف المنتدى واكيد يعني كلنا بنجمع بين الترفيه والمذاكرة مفيش حد بيذاكر 24 ساعه يعني
والا مكناش هنبقى هنا ف المنتدى
وان شاء الله اخر السنه كلنا هنجيب تقديرات كويسه :)

dr*mony 13-01-2010 10:53 AM

الجهل الجامعى؟؟وكمان مع احترامى للعقلية اللى بكلمها!!!؟طب ليه احترام حضرتك للشخصية اللى حضرتك بتكلمها ماهو مش لازم بقى !!!
والعلم الجامعى بتاع حضرتك جبته منين بس عشان اعرف؟؟اناعمرى ماسمعت ان في مسابقات شعر ولا اى حاجة من الكلام ده قبل كدة
وعموما كويس ان فى حد رد على حضرتك وقال ان ده مش اسلوب كلام حضرتك تتكلم به مع اى حد سواء ولداو بنت

MAS MAN LOVER 13-01-2010 11:28 AM

أنا مقصدتش الجهل بمعنى الكلمه وإلا مكنش اللى رديت عليه ف الكليه دى وعالعموم أنا آسف إذا كنت ضايقت حضرتك يا دكتور وأنا الحمد لله مش محتاج للرجوع لأى مواضيع لأنى أقول اللى يمليه على ضميرى وآسف مره تانيه يا دكتور وبالنسبه للعلم الجامعى أنا مش عالم كل الحكايه إن أول زياره ليا ف الكليه قبل المحاضرات وغيره كان مكتب رعاية الطلاب
المهم : إيه أخبار الدكاتره اللى إمتحنوا النهارده طمنونا وحد يقترح هنذاكر فيزياء منين

dr/esra2 13-01-2010 11:38 AM

اقتباس:

هو ده اللى اسميه الجهل الجامعى_
ماي بي بس التسمية صعبة شوية او مش مناسبة لان حضرتك متقدرش تجمع ان دا جهل و اعتقد ان في ناس متخصصة بانها تنبهنا ل الانشطة دي
ع ما اعتقد ان لو حضرتك كنت مهتم بالحكاية دي من الاول كننت قولت قدام الدفعة ف المدرج مثلا

اعتقد ان احنا مش دخلنا ف جو الجامعة و منعرفش حد نساله و احنا ان شاء الله لو عرفنا ان في حاجة ف الجامعة او نشاط يتناسب مع اي حد فينا سواء شعر او اي حاجة تاني ف باذن الله هنشارك
حضرتك قولت رأيك و مشكووووور و السلام عليكم

dr/esra2 13-01-2010 11:41 AM

اقتباس:

وآسف مره تانيه يا دكتور
مش في داعي لل اسف يا دكتور احنا متعودين ان كلنا زمايل مش في اي اسف بينا و ربنا يجمعنا ع خير

و بالنسبة ل الفيزيا ف كان في ورق بعض الدكترة صوروه كان فيه التجارب

m_elhady 13-01-2010 11:48 AM

ارجو اغلاق الموضوع يا دكتارة لعدم الاهمية واعتراضى على اسلوب بعض الاعضاء وبعض المصطلحات الغريبة

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:02 PM

شكر خاص لأصدقائى لو تقبلوا أكون صديقكم

شكرا يا دكاتره على النصيحه والترحيب لأنى من إمبارح حاسس إنى أخطأت وفيه ناس هتزعل منى وبالنسبه للورق منين / أنا مقدرش يا دكتور أقف قدام الدفعه وأتكلم دا أنا مره دكتور طلاب منى أرسم حاجه ع السبوره كنت هروح فيها:giljotiiniug3: أنا مهتم بالأدب ولذلك فاسعوا وهنلتقى إن شاء الله لو كانت الأنشطه متشابهه

DR.smily 13-01-2010 12:11 PM

اولا اهلا بيك يا دكتور معانا
ثانيا انا مع الدكتور الهادى فى تغيير الموضوع
لاننا عايزين نبقى زى ما احنا كويسين مع بعضينا ومحترمين بعضينا ومش عايزين يكون بنا اى نقطة خلاف فى اى موضوع
بس يا ريت يا دكتور حضرتك متزعلش من كلامنا هو يعتبر كله كان مجرد اعتراض على لفظ جهل جامعى مش اكتر
خلاص بقه ياريت محدش يفتح الموضوع ده تانى ومرة تانيه اهلا بحضرتك

عايزين حل فورىىىىىىىىىىىى لمشكلة الفيزياء

DR.smily 13-01-2010 12:14 PM

[quote]
وآسف مره تانيه يا دكتور
[/quote

لا خلاص يا دكتور مفيش حاجة حصلت ومفيش داعى للاسف

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:20 PM

شكرا دكتور /الفيزياء حاولى تقرأى التجارب من الكتاب وتعملى تلخيص باليد وتكتبى ال4 أو ال5 مطاليب بتاعة كل تجربه

dr*mony 13-01-2010 12:26 PM

WELL Done SMILEY:022yb4:
وعموما بالنسبة للحل الفورى للفيزياء زي ما ظبطنالك الهستولوجي ... هانظبطلك الفيزياء
والنهاردة هيوصلنى الحل الاكيد انا وesraa وesra2 واكيد هيوصلك انتى وافنان
.

DR.smily 13-01-2010 12:27 PM

ماشى بس احنا بردوه محتاجين ورق او حاجة نذاكر منها
طيب هو حد يعرف اذا كان فى ورق هينزل مكتبة الخبير ولا لأ

DR.smily 13-01-2010 12:29 PM

اقتباس:

وعموما بالنسبة للحل الفورى للفيزياء زي ما ظبطنالك الهستولوجي ... هانظبطلك الفيزياء
شكرا يا مونى
ربنا يخليكوا ليا وتظبطونى كده علطول

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:31 PM

مكتبة الخبير لأ مفيش وعلى يوم السبت هيظهر تلخيصات التجارب بس حتى هذا الوقت إعملى زى مقلتلك آنفا

DR.smily 13-01-2010 12:37 PM

اقتباس:

مكتبة الخبير لأ مفيش وعلى يوم السبت هيظهر تلخيصات التجارب بس حتى هذا الوقت إعملى زى مقلتلك آنفا
خلاص ماشى شكرا يادكتور ادينا هنذاكر ونعمل ال علينا
وان شاء الله هيعدى زى غيره

يا جماعة هو حد يعرف مين اول سيكشن هيمتحن الفيزياء

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:43 PM

أنا عن نفسى إمتحانى يوم السبت ولسه مبدأتش بس من المذكره إنشاء الله وعلى فكره يا دكتور لو دققت شويه هتلاقى5 حاجات أساسيه والباقى ممكن ميطلبش ده كلام د/على

dr*mony 13-01-2010 12:46 PM

على فكرة يادكتورهما مش 4او5 مطاليب ... هما اكتر من كده شويه .......
1.اسم التجربه
2.الادوات المستخدمة
3.رسم الجهاز
4.نظرية التجربة
5.القانون المستخدم
6.اثبات القانون
7.جدول البيانات
8.الرسم البيانى
9.تحقيق المطلوب من التجربة
شوفت بقى حضرتك يادكتور فايدة الجهل الجامعى!
وعلى فكرة الكلام ده كله كان موجود مع باقى الدكاترة فى المدرج

MAS MAN LOVER 13-01-2010 12:51 PM

شكرا بس ده اللى بقولك عليه قالهولى المعيد وبعدين مين الدكاتره اللى قالت كده علشان أسألهم وبعدين قلنا ننسى اللى فات

avnan 13-01-2010 12:52 PM

اولا ازيكوا يا دكاترة

ثانيا صلوا على النبى يا جماعة

وبالنسبة للى فات .........(فلا تعليق)

وشكرا ليكى يامونى على التظبيط القادم هههه

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:07 PM

خير الكلام اللى قلتيه أذكروا الله

dr.Abdoooo 13-01-2010 02:13 PM

:blush:كل ده حصل علشان سبتكوا يومين يا لهوي
يا جماعه حصل خير بس الدكتور محمد ميعرفش اسلوب التعامل بينا هوه لسه داخل وان شاء الله انا اعتقد ان ها يكون ليه مشاركات كتير انا شاء الله ويا ريت محدش يزعل هوه اكيد ما يقصدش
هوه ورق الفيزياء ده جبتوه منين علشان انا ما جبتوش وبالنسبه للخبير انا متابعها وهيا لسه ما نزلتش ورق لحد دلوقتي فيا ريت ما نعتمدش عليها
وبجد يا جماعه اي حد معاه اي حاجه او ورق فيزياء يقول علشان دي صعبه ومفيش مكان نذاكر منه وان شاء الله لو في اي حاجه عرفتها هاكيد ها اقول عليها

dr*mony 13-01-2010 02:16 PM

عموما....عفا الله عماسلف:)
اما بالنسبة لموضوع الفيزياء... تقريبا يوم الثلاثاء اللى فات اتكلم طالب فى المايك وقال انه معاه ورق فيزياء هوجمعه عبارة عن ملخص بعض التجارب العملى وعرضه للتصوير لاى حد عايذه والكلام اللى انا قلت عليه ده كان مكتوب فى الورق ده وفى زميلات ليا قالوا فعلا الكلام ده مطلوب فى الامتحان مش اكتر من كدة

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:18 PM

على فكره يا عبدو فيه ورق بس ده من عمل الطلاب شوفو ولو عرفت حاجه قوللى الإمتحان السبت

dr*mony 13-01-2010 02:20 PM

حمدا لله على السلامة يا افنان:022yb4: اخيرا اتكلمتى
عموما..... العفو يا افنان ده واجب علينا.... انتى تؤمرى

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:20 PM

أيوه بس ده من عمل الطلاب الأحسن د/مونى إننا نذاكر من الكتاب ونكمل من الورق ده بس مش إعتمادنا عليه

dr.Abdoooo 13-01-2010 02:22 PM

انا ملاحظ ان اغلب العضاء فاتحين في وقت واحد انتوا متفقين ولا لايه:078111rg3:

dr*mony 13-01-2010 02:26 PM

كلام كويس خالص بس المشكلة ان الكتاب فيه اخطاء وده عن تجربة...وان سمعت ان فى سكاشن عاملة كشكول للعملى اناعن نفسى السيكشن بتاعى مش عامل اى حاجة خالص للعملى فاعتقد يعنى ان الكشاكيل دى هتكون مفيدة

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:27 PM

ماهو كله خلص النهارده يا عم وبعدين الخميس ميعادنا كل إسبوع

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:29 PM

هقولك على حاجه الكشكول ده هيبقى ف متناول الجميع يوم السبت

dr/esra2 13-01-2010 02:29 PM

اقتباس:

ربنا يخليكوا ليا وتظبطونى كده علطول
نعيش و نظبطكم يا سمايلي :p

و بالنسبة ل الورق ف احنا طالما عرفنا الخطوات المطلوبة نقدر نظبط ورق مذاكرة ل نفسنا بس حضراتكم لو محتاجين ورق فيزيا ف شوفو اي حد صور الورق اللي اتوزع ف المدرج مع اي حد صوره

هو في سكشن هيمتحن فيزيا السبت

dr.Abdoooo 13-01-2010 02:32 PM

يا جماعه انا اتخنقت من المنتدى ده المواضيع كترت قوي كل واحد عايز يقول كلمه يعمل موضوع ماينفعش وياريت اي حد عامل موضوع شايف انه ما فيهوش فايده يشيله نا مش عارف ارد فين ولا فين

dr/esra2 13-01-2010 02:33 PM

تعيشو و تتجمعو يا دكاترة :022yb4:

و بالفعل الكتاب فيه اخطاء و انا سمعت فعلا ان في سكاشن عامله كشاكيل عملي نموذجية

dr.Abdoooo 13-01-2010 02:35 PM

اه صح انتو اختوا المكافاه ولا لا دي 42 جنيه حلوين عايزين عزومه بقى بعد الامتحانات انا مش عايز كتير ممكن فرختين و 6 كيلوا كفته و3 كريب وسلطات وكملوا انتوا بقى انا مش باكل كتير

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:35 PM

خلاص الكشكول هينزل متظبط يوم السبت + تعليقات من اللى إمتحنوا _إنشاء الله_

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:37 PM

يا عم حرام عليك دول كلهم42جنيه عمى أنا ضيعتهم فى نفس اليوم إعزمنى من مكافأتك إنت بس هى مش مكافأة نهاية الخدمه

dr.Abdoooo 13-01-2010 02:38 PM

لا يا ابني ما انتوا ها تلموا كلكم من بعض وتعزموني

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:40 PM

ليه هو إنت معاق

MAS MAN LOVER 13-01-2010 02:46 PM

أنا هضطر أخرج سلام عليكو هنتواصل النهارده الساعه9 هبلغكوا بالجديد ف الإسبوع القادم

tweet 13-01-2010 03:25 PM

ازيكوا يا جماعه وينفع كده اغيب يومين عن المنتدى يحصل كل ده[

DR.smily 13-01-2010 05:11 PM

اقتباس:

هقولك على حاجه الكشكول ده هيبقى ف متناول الجميع يوم السبت
ياريت اصل بصراحة الكتاب ميتذاكرش منه لوحده بس قولنا ازاى:confused::confused:

[QUOTE]
اه صح انتو اختوا المكافاه ولا لا دي 42 جنيه حلوين [/QUOTE

ايه ده..؟؟ ايه حكاية المكافأه دى..؟؟ دى طلعت بجد ولا ايه؟
احنا سمعنا عن الكلام ده بس كنت افكره كلام كده فى الهوا
لو سمحتوا ادونا التفاصيل كده تقريبا مفيش اى حد من البنات فى الدفعة كلها يعرف حاجة عن الموضوع ده والا كان زمانه منتشر:039uw8:

اقتباس:

يا جماعه انا اتخنقت من المنتدى ده المواضيع كترت قوي كل واحد عايز يقول كلمه يعمل موضوع ماينفعش وياريت اي حد عامل موضوع شايف انه ما فيهوش فايده يشيله نا مش عارف ارد فين ولا فين
بصراحة يا دكتور معاك حق
وانا كمان قولت ال حضرتك قولته ده قبل كده بس معظم الدكاتره قالولى انه المواضيع دى ممكن تفيد غيرنا و رفضوا فكرة ان احنا نحذف التوبيكات
مع انى كنت اقصداننا نحذف المواضيع ال فيها كلام عادى بينا لكن طبعا مكنتش اقصد المواضيع المهمة مثلا زى الموضوع ال حضارتكوا نزلتوا فيه الشرايح وغيره علشان مش معقولة حاجات انتوا تعبتوا فيها ونزلتوهاعلشان احنا نمسحها
وبس نخصص موضوع واحد نتكلم فيه لو مفيش حاجات مهمة نقولها.............وشكرا:022yb4:

MAS MAN LOVER 13-01-2010 07:42 PM

بالفعل بدأ تظبيط ملخص التجارب ويوم السبت هيكون جاهز للتصوير فى محاضرة الدكتوره إيمان إدعولى بالتوفيق / أما المكافاه فهى يا دكتور حقيقه وفيه زيهم الترم التانى

MAS MAN LOVER 13-01-2010 07:57 PM

أما اللغه اللى قبلنا قالوا هنتعاون فيه اللى يقدر يذاكر يذاكر وهجيب آخر ميعاد لتسليم البحث السبت ليلا_إنشاء الله_

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:26 AM.