بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية الطب البشرى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=524)
-   -   سين و جيم من طلاب الفرقة الاولى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=534122)

DrMostafa2015 16-02-2014 11:16 AM

كتاب كن طبيبا ناجحا

كتاب كن طبيبا ناجحا تأليف سامر جابر بشير
طبيب واستشاري في طب وجراحة العيون يهديك خلاصة علمه

اقرا و استمتع و جاوب على اللي محيرك

http://www.aljlees.com/books/22/6663025.pdf

محمد محمود بدر 19-04-2014 10:58 PM

موضوع جميل ومجهود رائع

جزاكم الله خيرا وبارك الله فيكم

Dr/Alaa Mahmoud 08-08-2014 03:34 PM

معلومات حلوه جدا

احمد سمير قريع 08-08-2014 04:46 PM

يا دكتور انا طالب ازهري من محافظة الدقهلية محتار ادخل طب القاهرة والا دمياط؟؟؟؟ بس دمياط قريبة منى عن القاهرة ف فيه ناس قالوا لى ادخل دمياط لانها قريبة ومفيش دوشة وغاز مسيل للدموع ولا كلام من ده
وناس قالوا لى ادخل القاهرة لان التعليم فيها افضل.
لو تعرف تفيدنى يبقى جزاك الله خيرااااااااااااااااااااااااااااااا

نوره يحيى 08-08-2014 11:58 PM

حقيقي الموضوع رررررررراااااائع انا جالي طب اسكندرية الحمد لله بس المشكلة اني خايفة من حكاية ان الدراسة هتكون بالأنجليزي خصوصا انا مكنتش في مدرسة لغات و انا هحتاج اني أحفظ معاني الكلمات و بعد كده أذاكر و لا ايه ؟
و سؤال تاني معلش ان لما كنت في ثانوي مكنتش بفوت فتفوته مش فاهماها من غير ما أسأل فيها المدرس بالإضافة اني كنت بركز أوي فابالتالي بتيجي في دماغي افكار و اسئلة كتير فهل هيبقى مسموح في الكلية اني أسأل و اناقش و افهم و لا هيتضايقوا و مش هيجايبوني و شكرررررررررررررررا كتيو و اسفة على الاطالة

ابراهيم الكومى 05-07-2015 12:21 AM

جزاك الله خيرا

مروة محمد فراج 29-07-2015 02:19 PM

موضوع مميز جدا
انا قريت كل كلمة فيه واستفدت جدا
شكرااااااااااااااااا

m.abdo997 29-07-2015 09:45 PM

السلام علسكم ورحمة الله وبركاته .....
اولا: جزاكم الله كل خير على هذا الموضوع الاكثر من رائع
ثانيا: انا من المنيا والحمد لله ربنا كرمني بمجموع عالي يدخلني بشري
بس انا محتار هل ادخل طب المنيا بيقولوا ان تقديراتها كويسه ولا ادخل عين شمس بيقولوا انها صعبه ولا القاهره ولا اسيوط مع العلم اني من قرية تبعد عن مدينة المنيا يعني بالنسبه لي مله غربه اتمنى من الدكاتره العظماء في هذا الموضوع ان يساعدوني في الاختيار ....... اسف على الاطاله

m.abdo997 29-07-2015 09:46 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .....
بس انا محتار هل ادخل طب المنيا بيقولوا ان تقديراتها كويسه ولا ادخل عين شمس بيقولوا انها صعبه ولا القاهره ولا اسيوط مع العلم اني من قرية تبعد عن مدينة المنيا يعني بالنسبه لي كله غربه اتمنى من الدكاتره العظماء في هذا الموضوع ان يساعدوني في الاختيار ....... اسف على الاطاله

DrMostafa2015 03-08-2015 08:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مروة محمد فراج (المشاركة 6253645)
موضوع مميز جدا
انا قريت كل كلمة فيه واستفدت جدا
شكرااااااااااااااااا

العفو يا دكتور

DrMostafa2015 03-08-2015 08:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.abdo997 (المشاركة 6253935)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .....
بس انا محتار هل ادخل طب المنيا بيقولوا ان تقديراتها كويسه ولا ادخل عين شمس بيقولوا انها صعبه ولا القاهره ولا اسيوط مع العلم اني من قرية تبعد عن مدينة المنيا يعني بالنسبه لي كله غربه اتمنى من الدكاتره العظماء في هذا الموضوع ان يساعدوني في الاختيار ....... اسف على الاطاله

الف مبروك يا دكتور .. بداية انا اسف لو اتاخرت في الاجابة بس الواحد مبيدخلش المنتدى الا من السنة للسنة اعذرني
هو المتعارف عليه في وسط طلبة طب ان القصر العيني احسن كلية طب و هم شايفين نفسهم كدة فبالتالي هيسعوا انهم ياكدوا كدة دايما و تكونن النتيجة انهم فعلا انهم احسن كلية طب
دة السبب من وجهة نظري ان القصر العيني تبقى احسن كلية طب انا ما دخلتهاش انا في المنصورة لكن اعتقد لةو انت وسط ناس واثقة في نفسها و انها التوب اكيد احسن

مادام المنيا غربة بالنسبالك يا دكتور و هتقعد في مدينة جامعية يبقى القاهرة احسن ان شاء الله غربة بغربة و اعتقد طلبة الصعيد معظمهم معندهمش مشكلة انهم يقعدوا في القاهرة

هذا رايي و الله اعلم صل استخارة و استشر الوالدين ربنا يخليهملك و اعمل الصح :)

m.abdo997 07-08-2015 02:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drmostafa2015 (المشاركة 6257217)
الف مبروك يا دكتور .. بداية انا اسف لو اتاخرت في الاجابة بس الواحد مبيدخلش المنتدى الا من السنة للسنة اعذرني
هو المتعارف عليه في وسط طلبة طب ان القصر العيني احسن كلية طب و هم شايفين نفسهم كدة فبالتالي هيسعوا انهم ياكدوا كدة دايما و تكونن النتيجة انهم فعلا انهم احسن كلية طب
دة السبب من وجهة نظري ان القصر العيني تبقى احسن كلية طب انا ما دخلتهاش انا في المنصورة لكن اعتقد لةو انت وسط ناس واثقة في نفسها و انها التوب اكيد احسن

مادام المنيا غربة بالنسبالك يا دكتور و هتقعد في مدينة جامعية يبقى القاهرة احسن ان شاء الله غربة بغربة و اعتقد طلبة الصعيد معظمهم معندهمش مشكلة انهم يقعدوا في القاهرة

هذا رايي و الله اعلم صل استخارة و استشر الوالدين ربنا يخليهملك و اعمل الصح :)

شكرا جزيلا ليك يا دكتور وربنا يوفقك ...............

doc Ethar 08-08-2015 01:49 AM

شكرا كتيييييييير ^_^ و ربنا يوفقنا:redface::redface::)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:33 PM.