بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى أخصائى تكنولوجيا التعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=839)
-   -   التحويل من أخصائي تطوير الى مدرس كمبيوتر (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=391514)

ايمن سليمان 14-12-2011 03:38 PM

التحويل من أخصائي تطوير الى مدرس كمبيوتر

الى جميع الاخصائيين الذين يريدون التحويل إلى مدرس حاسب الي لا ترهق نفسك في كثرة السؤال
جتلك لحد عندك
انباء مؤكدة من ديوان الوزارة بضم قسم التطوير الى قسم الكمبيوتر التعليمي
وتحويل جميع الاخصائيين الى مدسين حاسب الي
وادعوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووووولي

biba200577 14-12-2011 04:58 PM

بجد ياأستاذ أيمن طيب ياريت حضرتك ترفع لنا القرار ده وتشرحه لنا يعنى أخصائى التطوير هيتحول لمدرس حاسب طيب وشغله مين هيتولاه وكمان رئيس التطوير هيروح فين بجد فهمنا الله يكرمك

ايمن سليمان 14-12-2011 06:43 PM

اقتباس:

بجد ياأستاذ أيمن طيب ياريت حضرتك ترفع لنا القرار ده وتشرحه لنا يعنى أخصائى التطوير هيتحول لمدرس حاسب طيب وشغله مين هيتولاه وكمان رئيس التطوير هيروح فين بجد فهمنا الله يكرمك
انا بصراحة مفيش عندي نشرة لكن الانباء من داخل ديوان الوزارة

biba200577 14-12-2011 07:16 PM

ياريت لو فيه جديد بخصوص الموضوع ده تفيدنا وجزاك الله كل خير

waelsaid20010 14-12-2011 08:07 PM

الأساتذه الأفاضل قسمى التطوير والكمبيوتر التعليميى من حيث الأجهزة وتوزيعها والصيانه قسم واحد بالوزارة ويوجد ادارة فرعيه من التطوير التكنولوجى وهى ادارة الكمبيوتر التعليميى وهى مختصه بتدريس الماده الغرض ان القسمين واحد بالوزاره ولن يحدث تحويل للأخصائيين لمدرسين حاسب وألا لم تم تغيير المسمى من أخصائى و سائل تعليمية الى اخصائى تطوير ولكن تم الموافقه على سد عجز تدريس الماده بأخصائى التطوير بما لا يتعارض مع أداء عمله ومن الناحيه القانونية بموجب قرار الوزير بالموافقه على تغيير المسمى الوظيفى فان الشروط تنطبق علينا ولكن عجز عدد الأخصائيين بالمدارس

medo10000 15-12-2011 08:27 PM

طب ياريت والله

abofadwa74 22-12-2011 12:47 PM

اخر الاخبار بالنسبة للتحويل يا جماعة الخير

medo10000 22-12-2011 03:35 PM

فعلا ياجماعه الموافقه وصلت للادارات بتدريس اخصائى التطوير مادة الكمبيوتر وتم الموافقه عليا انا و اربعه من الزملاء

biba200577 22-12-2011 05:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo10000 (المشاركة 4175623)
فعلا ياجماعه الموافقه وصلت للادارات بتدريس اخصائى التطوير مادة الكمبيوتر وتم الموافقه عليا انا و اربعه من الزملاء

يعنى حضرتك هتتحول لمعلم حاسب ولا ايه بالضبط وبعدين لو فضلت أخصائى تطوير هتكون تابع لتوجيه الحاسب(تحضير-تصحيح-تدريب) ولا موقف حضرتك هيبأة ازاى والموجه اللى بيتابعك هيكون تبع مين
ياريت حضرتك تقولى محافظتك وادارتك ولك جزيل الشكر

waelsaid20010 23-12-2011 10:18 AM

السلام عليكم
الزملاء الأفاضل بناءا على تعليمات وزير التربية والتعليم بشأن الموافقه على تغير المسمى الوظيفى وما تبعاها من مماطلات من المديريات التعليمية بشأن التنفيذ بسبب العجز ..........الخ فقد وصل فاكس لجميع المديريات يوم الاثنين الماضى بالموافقه على تغيير المسمى الوظيفى لمن يتقدم بالطلب بدون قبول أى عزر من جهة العمل بشرط تحقيقه لشروط التغيير وأهمها المؤهل الدراسى وبالفعل بدء الكثير من اعضاء مركز التطوير بالمديريه بطلبات تغيير المسمى الوظيفى الى معلم حاسب أو كلا حسب تخصصه

biba200577 23-12-2011 01:19 PM

بس تعليمات الوزير ياجماعة برده فيها موضوع العجز ولو حولنا لازم نكتب اقرار على نفسنا اننا نفضل زى مااحنا لحين انتهاء العجز والله الواحد مش عارف يعمل ايه مدير التطوير بالغربية معقدها خاااااااااااالص ورافض مع ان مؤهلى اصلا معلم حاسب

medo10000 27-12-2011 03:18 PM

ياجماعه انا محولتش كل الموضوع انى انا اخصائى تطوير ابتدائى وهدرس الحاسب الالى بس هبقى تبع التطوير زى ما انا وانا محافظة القاهرة ادارة الزيتون

biba200577 27-12-2011 05:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsaid20010 (المشاركة 4177287)
السلام عليكم
الزملاء الأفاضل بناءا على تعليمات وزير التربية والتعليم بشأن الموافقه على تغير المسمى الوظيفى وما تبعاها من مماطلات من المديريات التعليمية بشأن التنفيذ بسبب العجز ..........الخ فقد وصل فاكس لجميع المديريات يوم الاثنين الماضى بالموافقه على تغيير المسمى الوظيفى لمن يتقدم بالطلب بدون قبول أى عزر من جهة العمل بشرط تحقيقه لشروط التغيير وأهمها المؤهل الدراسى وبالفعل بدء الكثير من اعضاء مركز التطوير بالمديريه بطلبات تغيير المسمى الوظيفى الى معلم حاسب أو كلا حسب تخصصه

ياريت حضرتك أو أى حد من الزملاء يرفع لنا الفاكس ده الله يكرمكم

ايمن سليمان 27-12-2011 09:42 PM

خد يا باشا اللينك اهو من على موقع الوزارة وحمل براحتك بس ياريت توصل لحاجة مع الموجه العام لأني روحت للموجه العام اللي في المديرية وقاللي احنا اجتمعنا كلنا الموجهين العمموم وعملنا اعادة عرض للقرار للوزير لمراجعة مناقشته لانه لو اتظبق مفيش ولا اخصائي هيفضل في مكانه ومستنيين الرد
بس عارف ان دي عبارة عن اشتغالة وحقنة مسكن
بس انا هستنى اسبوع ولا حاجة وهطلع على الوزارة اشوف الدنيا فيها ايه هناك
اللينك اهو
http://knowledge.moe.gov.eg/Arabic/k...ecisions_2011/

نجلاء_198 31-12-2011 12:12 AM

انا سألت المتابعه اللى يتجيلى من مركز التطوير بالمديريه وقالت ان الفاكس وصل فعلا وهو اختيارى لمن يرغب وكل اخصائي يسد العجز فى مدرسته فقط

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:36 AM.