بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية طب اسنان (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=528)
-   -   لمن يحتاج المساعده بخصوص طب اسنان (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=446317)

bosyna maher 22-08-2013 05:12 PM

السلام عليكم .. دلوقتي انا ف تانية طب بشري داخلة تالتة يعني ان شاء الله .. وبصراحة مش شايفة ليا مستقبل ف بشري اساسا وكنت من البداية عاوزة ادخل اسنانبس ف البيت موافقوش وبصراحة حاسة اني خلاااص مش هقدر اكمل لاني مش ناوية اشتغل بيها بجد كمهنة انا مستحملش اقف ف مستشفي ولو روحت وقفت ساعة ف الطوارئ مبستحملش .. فكرت احول اسنان بعد سنتين ف طب بس مش عارفة دا قرار صح ولاغلط .. غير كدا المنصورة مفيهاش تحويل من طب بشري لاسنان .. قالوا ممكن التحويل لبرا المنصورة وترجعي بعدها بسنة مش عارفة اعمل ايه ياريت لو نصيحة بخصوص الموضوع دا

د. مرعى 23-08-2013 10:54 PM

من خبرتى القليله فى مجال طب الاسنان هتقف كتير على رجلك وتتعب جدا اكتر من الطبيب البشرى اما بالنسبه لتحويلك ده فكر فيه تانى وصلى استخاره وربنا يجبلك الى فيه الخير

bosyna maher 27-08-2013 07:07 AM

السلام عليكم .. دلوقتي انا ف تانية طب بشري داخلة تالتة يعني ان شاء الله .. وبصراحة مش شايفة ليا مستقبل ف بشري اساسا وكنت من البداية عاوزة ادخل اسنانبس ف البيت موافقوش وبصراحة حاسة اني خلاااص مش هقدر اكمل لاني مش ناوية اشتغل بيها بجد كمهنة انا مستحملش اقف ف مستشفي ولو روحت وقفت ساعة ف الطوارئ مبستحملش .. فكرت احول اسنان بعد سنتين ف طب بس مش عارفة دا قرار صح ولاغلط .. غير كدا المنصورة مفيهاش تحويل من طب بشري لاسنان .. قالوا ممكن التحويل لبرا المنصورة وترجعي بعدها بسنة مش عارفة اعمل ايه ياريت لو نصيحة بخصوص الموضوع دا 09-08-2013 11:24

bosyna maher 27-08-2013 07:11 AM

السلام عليكم .. دلوقتي انا ف تانية طب بشري داخلة تالتة يعني ان شاء الله .. وبصراحة مش شايفة ليا مستقبل ف بشري اساسا وكنت من البداية عاوزة ادخل اسنانبس ف البيت موافقوش وبصراحة حاسة اني خلاااص مش هقدر اكمل لاني مش ناوية اشتغل بيها بجد كمهنة انا مستحملش اقف ف مستشفي ولو روحت وقفت ساعة ف الطوارئ مبستحملش .. فكرت احول اسنان بعد سنتين ف طب بس مش عارفة دا قرار صح ولاغلط .. غير كدا المنصورة مفيهاش تحويل من طب بشري لاسنان .. قالوا ممكن التحويل لبرا المنصورة وترجعي بعدها بسنة مش عارفة اعمل ايه ياريت لو نصيحة بخصوص الموضوع دا

msocean 02-03-2014 04:29 AM

لوسمحتى عندي سؤال ..... انا في صيدله هل ممكن احول لطب بشري او بعد ما انتهي من دراسه صيدلة استكمل الطب ؟؟؟؟؟؟؟ ارجووووو الرد للضرورة جدا

harker 27-07-2014 09:09 PM

دلوقتي انا جالي طب اسنان اسماعيلية و بعدين عرفت انه 6 سنين و طب اسنان القاهرة عرفت انه 5 بس , هل ينفع احول لطب اسنان القاهرة و انا من شمال سيناء

و مجموعي جايبها و زايد نص درجة كمان

midos20 30-07-2014 10:12 AM

دلوقتي انا من الفيوم وجالي اسنان المنيا عايز اعرف ينفع احول اسنان القاهرة بعد اول سنة دراسة وهل لو ينفع هشيل مواد زيادة ولا لا ارجو ان حد يرد عليا

smart5533 08-08-2014 04:44 PM

كم تصل تكلفة انشاء عيادة اسنان فى مصر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

nader noor 20-08-2014 03:08 AM

لو سمحت يا دكتور

انا جالى طب اسنان المنيا وحولت اسنان المنصورة ممكن يتقبل اصل انا خايف اوى .......

ثانيا كنت عاوز اسالك ايه المواد اللى فى طب اسنان من حيث الصعب والسهل فى المذاكرة وايهم يحتاج كورسات

وانت عملتت ايه فى مشكلة اللغه ساعت مدخلت الكلية ومكنتش عارف المصطلحات دى ...

ولو حضرتك تعرف ممكن تدينى رابط محاضر اسمعها كده لو حضرتك معاك محاضرات مسحلها يعنى

..... انا عارف انى تقلت عليك اوى

محمود صلاح الدين حسن 20-08-2014 06:12 PM

لو سمحتم انا مواليد 95 .. كنت جايب 97.3 ودخلت صيدلة وفضلت فيها سنة
السنادي مجموعي جايب على التنسيق الجديد اسنان المنيا واسيوط وجنوب الوادي

هل ينفع احول واضيع سنة ولا لا ؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:59 AM.