بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلاج الطبيعي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=1017)
-   -   معادلة شهادة العلاج الطبيعى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=466421)

balah 17-09-2012 05:16 PM

معادلة شهادة العلاج الطبيعى

دلوقتى انا كنت سمعت ان شهادة العلاج الطبيعى من جامعة القاهرة هى الشهادة المصرية الوحيدة التى لاتحتاج الى معادلة وتمكنك من العمل فى الخارج مباشرة هل الكلام دا صحيح ؟

طب ونفس الكلام ينطبق على جامعة 6 اكتوبر هل شهادتها تحتاج الى معادلة بما انها جامعة خاصة ولا هى مساوية للشهادة الحكومية ؟

الرجاء الافادة لان موضوع المعادلة دا هو اللى هيحدد اذا كنت هادخل كلية علاج طبيعى ولا لأ

دكتورة/نورهان 17-09-2012 07:00 PM

اة طلعا شهادة العلاج الطبيعى سواء جامعة خاصة او حكومة فهى معادلة للشهادة الامريكية ولا تحتاج معادلة ورقم 3 على العالم العلاج الطبيعى المصرى ومفيش فرق فى الشهادة بين خاص وحكومى انا 6 اكتوبر علاج طبيعى وقبل ما ادخل سالت ورحت وزارة التعليم العالى علشان اتاكد مفيش اى اختلاف وعلاج رائعة واختيار موفق طب المستقبل ان شاء الله

اسامة الباسل 23-09-2012 08:10 PM

مشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووورررررررررررررررررررررررررررر

الاميرة المرحة 23-09-2012 11:48 PM

انت بعد ما تتخرج من الكلية بتعمل معادلة فى المجلس الاعلى للجامعات عشان تعادل شهادتك بشهادة الجامعة الحكومية

Nada_Mohsen 25-09-2012 05:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاميرة المرحة (المشاركة 4869037)
انت بعد ما تتخرج من الكلية بتعمل معادلة فى المجلس الاعلى للجامعات عشان تعادل شهادتك بشهادة الجامعة الحكومية

هو ده بالنسبة للجاماعت الخاصة ؟؟؟؟؟؟

الاميرة المرحة 26-09-2012 02:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nada_mohsen (المشاركة 4872284)
هو ده بالنسبة للجاماعت الخاصة ؟؟؟؟؟؟

ايوه دى معادلة لطلبة الجامعات الخاصة عشان الشهادة بتاعتهم تتساوى بالجامعات الحكومية

دى غير المعادلة اللى بتتعمل عشان تشتغل بيها بره

Nada_Mohsen 27-09-2012 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاميرة المرحة (المشاركة 4873382)
ايوه دى معادلة لطلبة الجامعات الخاصة عشان الشهادة بتاعتهم تتساوى بالجامعات الحكومية

دى غير المعادلة اللى بتتعمل عشان تشتغل بيها بره

اها
شكرا :)

اية ابراهيم 19-07-2013 06:34 AM

يارب ادخلها يارب

lolo nice 19-07-2013 12:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دكتورة/نورهان (المشاركة 4853267)
اة طلعا شهادة العلاج الطبيعى سواء جامعة خاصة او حكومة فهى معادلة للشهادة الامريكية ولا تحتاج معادلة ورقم 3 على العالم العلاج الطبيعى المصرى ومفيش فرق فى الشهادة بين خاص وحكومى انا 6 اكتوبر علاج طبيعى وقبل ما ادخل سالت ورحت وزارة التعليم العالى علشان اتاكد مفيش اى اختلاف وعلاج رائعة واختيار موفق طب المستقبل ان شاء الله

طيب معلش هى جامعة مصر حلوة بردوا زى اكتوبر و لا لآ

Rozal Nona 29-07-2013 02:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دكتورة/نورهان (المشاركة 4853267)

يا دكتورة نورهان حضرتك فى 6 اكتوبر كنت عايزة استفسر اكتر الكلية زى العام يعنى احنا بندرس كل حاجة وفى سنة الامتياز بنتخصص
وسغلها ازاى
وكمان السكن
يا رب تفيدينى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 09:28 AM.