بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجامعات الخاصة والمعاهد (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=167)
-   -   جامعة مصر الدولية (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=450589)

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 05-08-2012 12:52 AM

جامعة مصر الدولية

السلام عليكم ورحمة الله وبركااته

آناا قدمت في جاامعـة مصر الدوليـة كلية صيدلة بس مش فااهمه هيا نظامهاا إيه..وخايفة مش أتقبل..

بس لما قدمت قالولي في آماكن وانا جايبة 97% ..بس لسا في امتحان إنجلش..هو الامتحاان نظامه ايه برده؟ ولو مش نجحت فيه مش هينفع اكمل كدهـ؟ وهوا سهل ولا صعب؟

ومستقبلها بعد مااتخرج ايه؟ والدراسة شكلها إيه والدكاترهـ كويسين ولا ؟ ومعترف بيها ولا لأ؟

وكمان آنا سمعت ان النقاية مش بتتعترف بصيدلة خاصة وبكدا مش هعرف افتح صيدلية بس انا مش مصدقة
ياااريت حد يرد عليااا

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 05-08-2012 02:21 AM

إيـه يا جمااعه محدش عايز يساعدني؟؟ ياريت اللي يكون عارف حاجه يقولي

yooma 05-08-2012 02:26 AM

انا مش في الجامعه بس هساعدك في ان
النقابه مش هتسمح انك تفتحي صيدليه لو كان في فرق اكبر من 10% بين التنسيق ومجموعك
بس انت مجموعك عالي فهتقدري تفتحي صيدليه عادي

دكتور حسام طلعت 05-08-2012 04:01 AM

انا كمان مقدم صيدلة في نفس الجامعة ... يعني ممكن نكون أصحاب ... الجامعة حسب ما سمعت إنها ممتازة جدا ً و سمعتها كويسة و هي رقم 2 بعد جامعة مصر للعلوم و التكنولوجيا ... امتحان الانجليش بيبقي عادي لتحديد المستوي و الضعيف بيقولوا حيدولوا كورس تقوية في الانجليش زيادة علي مواد الصيدلة و حيتم تمنها طبعا ً ... عامة طالما ادولك ميعاد الامتحان فانتي بنسبة كبيرة مقبولة خصوصا ً إن مجموعك ما شاء الله عالي ... أنا بالمناسبة جايب قريب منك بس أعلي بسنة بسيطة ... 97.6%

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 10-08-2012 12:38 AM

شكرا على الرد.. بس معنى كدهـ..ان كل اللي بيمتحن بيجتاز الامتحان وبيدخل الجاامعة.؟مفيش حد بيترفض؟

آناا كمان قالولي هيبعتوا ليا ال id ع الميـل ومفيش حاجه وصلت ..آنا كل آملي ف الجامعة دي ..آحسن مكان بالنسبالي الامااكن التانية اللي قدمت فيها بعيدة عليا ..واتصلنا بجامعة اسمها هليوبوليس..وقالوا في آماكن بس لسا جديدة وانا مش واثقة فيها قد كدهـ وهيا جمب برده مصر الدولية ..فحد يطمني اناا كدهـ هدخلها ولا ايه؟

دكتور حسام طلعت 10-08-2012 03:27 AM

باذن الله حتدخلها يا دكتور ... بص طالما مجموعك عدي 95 % يبقي مش مطلوب منك غير إنك تنجح في الامتحان بتاع الإنجليزي و سيب الباقي علي ربنا ... لإنهم حياخدوا بالمجموع حسب ما سمعت ... انا حمتحن باذن الله يوم 12 -8 الساعة 10 صباحا ً و عندي أمل باذن الله كبير إني حدخل الجامعة ... أصلا ً هما ما حيصدقوا يضموا طلبة متفوقين معديين 96% أو 95 % بالك باللي جايب 97 % د كدة تمام أوي ... أنا اسمي علي الفيس بوك
Hossam Talaat Fared Fared.. لو حبيت تتواصل معايا عشان نساعد بعض في الدراسة انا في الخدمة

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 10-08-2012 03:39 PM

ع فكرهـ آنا مش ولـد :)

واكتشفت حاجه لسا دلوقتي

اصلا انا اسمي على الفيس بوكـ Bardees khashaba

دكتور حسام طلعت 11-08-2012 03:03 AM

انا آسف جدا ً يا دكتورة مخدتش بالي ... علي فكرة احنا طلعنا بنكلم بعض علي جروب الجامعة ... كويس عشان نبقي نعرف نساعد بعض في الدراسة إن شاء الله

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 11-08-2012 02:33 PM

لا عاادي يادكتور..بس ياريت هما يردوا علينا بدري احنا هنتقبل ولا لآ..هو انت مستعد للامتحان؟ ذاكرت او كدهـ؟

دكتور حسام طلعت 11-08-2012 07:55 PM

انا اتدربت علي كتابة مواضيع عن التعليم بس مش عارف اكتب عن العمل الجماعي خالص ... مش عارف حكتب عنه إيه لو جالي ... و قطعة الفهم دي مش محتاجة تدريب انتي و حظك ... و الانترفيو تقريبا ص انا متوقع حيسألني عن الكلية اللي حدخلها و عن سبب حبي ليها و كدة و مستقبلي فيها و خلاص ... بس باذن الله خير انا حاسس إن الامتحان مش حيبقي صعب باذن الله يا دكتورة

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 14-08-2012 02:12 AM

عملت ايه يادكتور في الامتحـآن؟...وقالولك هيردوا عليك بردهـ بعد اسبوع او عشر ايام؟
بجد كتيــر بس ان شاء الله خيــر

ΫǾũ ǎяẽ Mϊήĕ 14-08-2012 06:14 PM

Ya Doc ana asfa mosh 3arfa ab3t L u 3la El5as 3shan moshrkati a2l mn 50..

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:56 AM.