بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أخبار و سياسة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=79)
-   -   تعيين أ/ عمرو خالد وزير للشباب أرجو دخول الجميع (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=287491)

ammar for ever 16-02-2011 05:58 PM

تعيين أ/ عمرو خالد وزير للشباب أرجو دخول الجميع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أرجو الدخول على هذه الصفحة (نريد الدكتور عمرو خالد وزيرا للشباب) والمشاركة وأرجو أن تتحقق مطالبنا

єℓяwэsh 16-02-2011 06:12 PM

تـــــــســـــــــــلمــ

مستر/ عصام الجاويش 16-02-2011 06:22 PM

موافق فهو يصلح فى هذه الوظيفه لكن الافتاء له رجاله وهم العلماء

زكريا مختار 16-02-2011 06:24 PM

انا شايف اننا نلغي وزارة الشباب

Asa7be Wawa 16-02-2011 06:28 PM

موافق طبعااااااااااااااااا

samar saad 16-02-2011 06:29 PM

ليه لا اقتراح كويس جدا انا بوافقك

زهراء دريم 16-02-2011 06:34 PM

انا موافق واريده

ammar for ever 16-02-2011 06:37 PM

أشكركم على المشاركة وارجو دخول جميع الاعضاء على الرابط الموضوع والمشاركة فيه

esraasoso2094 16-02-2011 06:39 PM

بجد تسلم
والله ينور عليك

مسترسمير إبراهيم 16-02-2011 06:42 PM

رأى سديد
وأوافقكم الرأى

عاصم حمزة 16-02-2011 06:54 PM

هو بصراحة إنسان محترم بس مش هيكون مطور طاقات الشباب
احنا عايزبن واحد يحس بالشباب ولا توجد لديه ميول طائفية
انا غير موافق لترشيحه

أحـمد قرنى 16-02-2011 06:58 PM

لا
أنتوا نسيتك أن عمرو خالد قال على الرسول إيه ، أليس هذا هو الشخص الذى ذكر بأن الرسول عليه الصلاة والسلام فاشل ، أليس هذا هو الشخص الذى ذكر بأن الاغانى حرام ولكن أغانى أم كلثوم مباحة لانها أغانى هادفة .
اتقوا الله فيمن تختاروا أن يمثلكم

ammar for ever 16-02-2011 07:09 PM

أولا أشكر كل من شارك برأيه واختلاف الرأي لا يفسد للود قضية لكن أنا عاوز ارد على الاستاذ احمد القرني :
أ/ عمرو خالد لم يقل ان النبي صلى الله عليه وسلم فاشل بل قال ان محاولة الطائف فشلت وهناك فرق شاسع بين العبارتين وارجو من حضرتك مشاهدة هذا الفيديو .
وأعتقد انه افضل شخص لتولي هذا المنصب فهو يستطيع التعامل مع الشباب ولديه الكثير من الافكار التي تستغل طاقة الشباب في اتجاه نهضة مصر

أستاذ/شفيق الأخضر 16-02-2011 08:06 PM

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالا
نريد وجوه جديدة شابة
ليس لها اي تيارات مهما كانت
مع احترمنا الشديد للأستاذ / عمرو خالد
وما يقدمه للشباب ولكن العمل في اطار منظمات له ناسه

لكم كل التقدير

Radwa Ellebody 16-02-2011 08:08 PM

موافقة و على بركة الله

اللهم ولي أمورنا خيارنا

**Hagora** 16-02-2011 08:16 PM

يارييييت والله
ده سكر
ربنا يحميه يارب

kokomarmar 16-02-2011 08:17 PM

لا طبعاا لان اتجاهة دينى فهو لا يمثل جميع اطياف الشعب
اعتقد ان وزير الشاب لازم يكون شاب ويمارس الرياضة وليس لة اتجاة معين

ابو ضيف 15 16-02-2011 08:20 PM

صراحة خطوة جيدة لتعينه وزيرا للشباب

ابو كريمان 16-02-2011 08:26 PM

ان بشكر اللى اقترح الاستاذ عمرو خالد وكل اللى شاركوا
وبشكر كتيرررررررررررررررررررررر كل اللى تفاعل مع الموضوع بايجابيه وبشكر اللى لم يهتم بالامر
يا ريت ناخد بالنا اننا اتغيرنا فعلا وبدانا نشوف مين اللى يناسبنا ومين اللى مش يناسبنا ودا كويس

ammar for ever 16-02-2011 08:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أستاذ/شفيق الأخضر (المشاركة 3117558)
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالالا
نريد وجوه جديدة شابة
ليس لها اي تيارات مهما كانت
مع احترمنا الشديد للأستاذ / عمرو خالد
وما يقدمه للشباب ولكن العمل في اطار منظمات له ناسه

لكم كل التقدير

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة radwa ellebody (المشاركة 3117567)
موافقة و على بركة الله

اللهم ولي أمورنا خيارنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة **hagora** (المشاركة 3117577)
يارييييت والله
ده سكر
ربنا يحميه يارب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kokomarmar (المشاركة 3117579)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو ضيف 15 (المشاركة 3117588)
صراحة خطوة جيدة لتعينه وزيرا للشباب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو كريمان (المشاركة 3117607)
ان بشكر اللى اقترح الاستاذ عمرو خالد وكل اللى شاركوا
وبشكر كتيرررررررررررررررررررررر كل اللى تفاعل مع الموضوع بايجابيه وبشكر اللى لم يهتم بالامر
يا ريت ناخد بالنا اننا اتغيرنا فعلا وبدانا نشوف مين اللى يناسبنا ومين اللى مش يناسبنا ودا كويس

أسعدني مروركم ومشاركاتكم الطيبة رغم اختلاف أرائكم

إليزابيث 16-02-2011 08:29 PM

طبعا المفروض يختاروا عمرو خالد أو غيره من الدعاة الشباب لإن شبابنا ينقصهم الإيمان

ابو كريمان 16-02-2011 08:30 PM

اخوانى :
انا برشح نفسى لاكون وزير شباب ايه رايكم
المؤهلات:
شاب مصرى 28 سنه
صعيدى
شغال بالعقد
اعرف مشاكل الشباب وهمومه
وهى متمثله ى المشاكل اللى انا اعيشها وانتم كمان
عايز تعليم مناسب فعال متكافىء
وظيفه او فرصه عمل
عيشه كريمه
عروسه
اسره صغيره
حياه كويسه
انا بعرض خدماتى محدش قال موافق

ammar for ever 16-02-2011 08:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إليزابيث (المشاركة 3117619)
طبعا المفروض يختاروا عمرو خالد أو غيره من الدعاة الشباب لإن شبابنا ينقصهم الإيمان

عندك حق الشباب ينقصهم القدوة الصالحة التي ترشدهم الى طريق الحق والصواب بالاضافة الى استغلال قدراتهم
فيما يعود على وطننا مصر بالنفع

إليزابيث 16-02-2011 08:35 PM

اقتباس:

حضرتك ما هو ده المفروض ولا ده عيب أن يكون اتجاهه ديني
ثانيا هو شاب مش حضرتك بتقول لازم يكون شاب
ثالثا انت مين قالق انه مبيمارسش رياضة هو حضرتك عشت معاه
رابعا ان ماكنلهوش اتجاه معين احنا مكناش هنكتب الصفحة ديه لإنه هيبقى مجهول بالمرة ولايستحق هذه الوظيفة
خامسا اختلاف الرأي لايفسد للود قضية

إليزابيث 16-02-2011 08:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو كريمان (المشاركة 3117624)
اخوانى :
انا برشح نفسى لاكون وزير شباب ايه رايكم
المؤهلات:
شاب مصرى 28 سنه
صعيدى
شغال بالعقد
اعرف مشاكل الشباب وهمومه
وهى متمثله ى المشاكل اللى انا اعيشها وانتم كمان
عايز تعليم مناسب فعال متكافىء
وظيفه او فرصه عمل
عيشه كريمه
عروسه
اسره صغيره
حياه كويسه
انا بعرض خدماتى محدش قال موافق

موافقة بس تعيني وكيلة وزارة

إليزابيث 16-02-2011 08:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ammar for ever (المشاركة 3117640)
عندك حق الشباب ينقصهم القدوة الصالحة التي ترشدهم الى طريق الحق والصواب بالاضافة الى استغلال قدراتهم
فيما يعود على وطننا مصر بالنفع

صح أهو انت جبت المفيد ومش شبابنا بس ده كل الشعب

abdelmonemrefaey 16-02-2011 08:40 PM

موافق طبعا علي اول واحد حاول بجد يغير في البلد بالرغم من كل الظروف والصعاب اللي واجهته لكن قدر يوصل صوته بشكل نظري وعملي ويجمع كل الناس حواليه وعلي فكره ا/ عمرو خالد الوحيد الذي ربط الدنيا والدين بشكل عملي ممتاز انا موافق علي هذه الفكره

ammar for ever 16-02-2011 08:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdelmonemrefaey (المشاركة 3117658)
موافق طبعا علي اول واحد حاول بجد يغير في البلد بالرغم من كل الظروف والصعاب اللي واجهته لكن قدر يوصل صوته بشكل نظري وعملي ويجمع كل الناس حواليه وعلي فكره ا/ عمرو خالد الوحيد الذي ربط الدنيا والدين بشكل عملي ممتاز انا موافق علي هذه الفكره

شكرا على المشاركة الطيبة ونأمل أن تلبى رغبتنا

Haneen_Riri 16-02-2011 08:45 PM

اختيار موفق جدا وهو يستحق المنصب ده عن جداره
بجد الله ينور عليك

ammar for ever 16-02-2011 08:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Haneen_Riri (المشاركة 3117680)
اختيار موفق جدا وهو يستحق المنصب ده عن جداره
بجد الله ينور عليك

أسعدتني مشاركتك :)

هويدا ابراهيم 16-02-2011 10:38 PM

مبحبهوش خالص لانة انسان وصولى

منى عمر عبد العزيز 16-02-2011 10:42 PM

انا لا ارتاح لهذا الشخص على الاطلاق ، وارجو ان يترك الشباب فى حالهم ولا يحقق أغراضه على حسابهم

د أحمد السيد 16-02-2011 10:58 PM

لا تعليق لأن أ . عمرو خالد يحتاج الكثير من مراجعة النفس وضبط الذات فهو صرح بأنه لم ولن يفتي ثم تعرض لافتاء

~: Zac :~ 16-02-2011 11:08 PM

انا موافق لان حاليا مفيش شخصية معروفة جديرة بالمنصب اكتر منه ... هو اكتر شخص دلوقتي يقدر يتعامل مع الشباب ويطور مجال الرعاية والاهتمام بالشباب لان دا هو اللي بينادي بيه وبيشتغل عليه من زمان .. وتوجهه مش ديني ... هو توجهه تنمية اجتماعية على اساس ديني .. ودا يفرق كتير عن الاتجاه الديني ... اعتقد انه هيكون مناسب جدا للمنصب دا بس ف نفس الوقت اعتقد انه احتمال ضعيف المنصب يعرض عليه وصعب انه يقبل بالمنصب دا لو اتعرض عليه ..

مصر الكنانة 16-02-2011 11:13 PM

موافق فهو يصلح فى هذه الوظيفه لكن الافتاء له رجاله وهم العلماء

~: Zac :~ 16-02-2011 11:15 PM

رد لكل الناس اللي اتهموه يصورة خاطئة ... : من حقكم تقولو لا مش عاوزينه دا عادي .. بس ماينفعش نتهمه بحاجات مش حقيقية ... واللي عاوز يتأكد من حاجة حقيقية ولا لا هايعرف يتأكد ... بلاش بقى طريقة التفكير والكلام دي يا جماعة عاوزين نتقي الله ونتغير ... وبعدين خلونا موضوعيين شوية .. صاحب الموضوع بيقول منصب وزير الشباب .. مش مفتي الجمهورية ولا شيخ الازهر ... يعني الحكم على الراجل يكون من خلال قدرته على تولي المنصب دا ... ولو فكرنا كده هنلاقيه مناسب جدا ... مالناش دعوة باراءه ف اي حاجة تانية بقى !!! مهو طبيعي اي حد بيمسك منصب بيكون ليه اراء ف كل المجالات وطبيعي تختلف مع الناس .. بس المهم يكون ف المجال اللي هوا مسؤول عنه يرضي جميع الاطراف ... ودا اعتقد انه هايحصل لو الاستاذ عمرو خالد بقى ف المنصب دا ... وشكرا للجميع وربنا يوفقنا ويوفق البلد للي فيه الخير ....:)

Mohamed.Helmy 17-02-2011 12:09 AM

أوافــــق بشـــده ...

أنــا من زمـــان و نفسي ده يحصـــل ...

الرجــل المنـــاسب فى المكــــان المنــاسب ...

و الله لو مسكهــا بفضــل الله هيعمــل حاجات كتيـــرة جدا ...

لانه فعـــلا حملاته بينضم ليها شباب كتيــرة و بتحقق نجاحات كبيرة و هو لسه شخص عادي ..

فبالك بقى لو وزير و ليه ميزانية أكيد هيعمل حاجات كتيرة جدا ...

و فى النهاية دي وجهة نظري الشخصية ..

تقبلوا مروري ^_^ "

مارسين 17-02-2011 12:36 AM

القدوه الصالحه لابد ان تكون موجوده ولكن الوزير من المفروض ان لا يكون ليس له ميول لاحد الاديان
مع احترمنا و تقديرنا الى ا/عمرو خالد

مستر/ عصام الجاويش 17-02-2011 01:27 AM

اقتباس:

والله؟
هو ده عيب ؟
فين بقى الشعب ده اللى بيكره الدين؟ لو انت مش متدين انت حر لكن شعب مصر متدين 90% مسلمين و 10% مسيحين والمسلم والمسيحى متدين
هو احنا هنطرد اى شخص من الحكم عشان متدين؟ ده يبقى مصر خربت بقى على كده
الديمقراطيه بتقول حكم الشعب بالشعب لصالح الشعب والانتخابات هى التى ستحدد وابشرك اى انتخابات حره لن يفوز فيها الا المتدين سواء كان مسلم او مسيحى. يعنى مثلا لو احد القساوسه دخل الانتخابات كل المسيحيين سينتخبوه لانهم متدينين ويحبون من يمثل دينهم وهذا شيئ ايجابى ومشرف ولو مسلم متدين دخل الانتخابات سينتخبه كل المتدينين من المسلمين وهم الاغلبيه بكل ثقه اما الغير ملتزمين دينيا فهم قله من المسلمين وقله ايضا من المسيحين وانا لى اصدقاء مسيحيين واعرف ان المسيحى الغير متدين يكاد لاتجده فى مصر

مستر/ عصام الجاويش 17-02-2011 01:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rashwan20090 (المشاركة 3118749)
القدوه الصالحه لابد ان تكون موجوده ولكن الوزير من المفروض ان لا يكون ليس له ميول لاحد الاديان
مع احترمنا و تقديرنا الى ا/عمرو خالد

الكلام اللى حضرتك بتقوله ده خطير جدا
حضرتك ازاى مسلم وقرأت القرآن وبتقول كده ؟
يعنى نجيب وزبر بوزى ولا وزير بيعبد البقر عشان خاطر مايكونش منحاز؟ ومن قال لك ان الوزير المسلم هيظلم المسيحى او الوزير المسيحى هيظلم المسلم؟ الكلام ده غريب جدا
الانسان لابد ان يكون معتز بدينه. بصراحه هذا الفكر مقلق جدا يعنى انتوا عاوزين مصر تتخلى عن الاسلام فجأه والله يا اخى نحن قوم لانصلح الا بدين والدين هو القوه الدافعه للانسان لاصلاح المجتمع وكمان الناس التى ترفض الحكم بما انزل الله هؤلاء ناسين ان هذا رفض لكلام الله سبحانه وتعالى الذى خلقنا واعلم بما يصلح لنا لالمن يقول لانريد دوله تحكم بشرع الله . شرع الله هو الذى يحمى هذا المجتمع من الاعداء يا اخى اليهود بيعتزوا بدينهم وهناك احزاب قائمه اساسا على الدين هناك وفى المانيا وغيرها احزاب قائمه على اساس الديانه المسيحيه لماذا لم يعترض المجتمع الدولى؟ اشمعنى بقى الاسلام؟ عارف ليه ؟ لان هناك طابور خامس فى الدول الاسلاميه عملاء للغرب

ammar for ever 17-02-2011 01:44 AM

أشكركم جميعا على مشاركاتكم

ammar for ever 17-02-2011 01:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مستر/ عصام الجاويش (المشاركة 3118959)
والله؟
هو ده عيب ؟
فين بقى الشعب ده اللى بيكره الدين؟ لو انت مش متدين انت حر لكن شعب مصر متدين 90% مسلمين و 10% مسيحين والمسلم والمسيحى متدين
هو احنا هنطرد اى شخص من الحكم عشان متدين؟ ده يبقى مصر خربت بقى على كده
الديمقراطيه بتقول حكم الشعب بالشعب لصالح الشعب والانتخابات هى التى ستحدد وابشرك اى انتخابات حره لن يفوز فيها الا المتدين سواء كان مسلم او مسيحى. يعنى مثلا لو احد القساوسه دخل الانتخابات كل المسيحيين سينتخبوه لانهم متدينين ويحبون من يمثل دينهم وهذا شيئ ايجابى ومشرف ولو مسلم متدين دخل الانتخابات سينتخبه كل المتدينين من المسلمين وهم الاغلبيه بكل ثقه اما الغير ملتزمين دينيا فهم قله من المسلمين وقله ايضا من المسيحين وانا لى اصدقاء مسيحيين واعرف ان المسيحى الغير متدين يكاد لاتجده فى مصر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مستر/ عصام الجاويش (المشاركة 3119017)
الكلام اللى حضرتك بتقوله ده خطير جدا
حضرتك ازاى مسلم وقرأت القرآن وبتقول كده ؟
يعنى نجيب وزبر بوزى ولا وزير بيعبد البقر عشان خاطر مايكونش منحاز؟ ومن قال لك ان الوزير المسلم هيظلم المسيحى او الوزير المسيحى هيظلم المسلم؟ الكلام ده غريب جدا
الانسان لابد ان يكون معتز بدينه. بصراحه هذا الفكر مقلق جدا يعنى انتوا عاوزين مصر تتخلى عن الاسلام فجأه والله يا اخى نحن قوم لانصلح الا بدين والدين هو القوه الدافعه للانسان لاصلاح المجتمع وكمان الناس التى ترفض الحكم بما انزل الله هؤلاء ناسين ان هذا رفض لكلام الله سبحانه وتعالى الذى خلقنا واعلم بما يصلح لنا لالمن يقول لانريد دوله تحكم بشرع الله . شرع الله هو الذى يحمى هذا المجتمع من الاعداء يا اخى اليهود بيعتزوا بدينهم وهناك احزاب قائمه اساسا على الدين هناك وفى المانيا وغيرها احزاب قائمه على اساس الديانه المسيحيه لماذا لم يعترض المجتمع الدولى؟ اشمعنى بقى الاسلام؟ عارف ليه ؟ لان هناك طابور خامس فى الدول الاسلاميه عملاء للغرب

لك جزيل الشكر أ/عصام على كلامك الرائع ومش عارف هما معترضين ان راجل متدين يمسك منصب ليه وهو احق شخص بالمنصب ده لانه اثبت قدرة وكفائة في طريقة التعامل مع الشباب ولديه الكثير من الافكار التي توجه جهود الشباب لنهضة مصر

droos 17-02-2011 01:53 AM

نعممممممممممممممم ..فجهوده للشباب ومعهم معروووفة للجميع

ابراهيم فليفل 17-02-2011 03:22 AM

هل من المعقول اختيار فاشل لوزارة الشباب

لا والف لا
لاختيار الفاشل لوزارة الشباب
استمعوا لهذا الفيديو
للاسف لم استطع تحميل الفيديو لان حجمة كبير
بس ممكن اى حد منكم يبحث على النت عن فضائح ومصائب الفاشل و اكيد حيشوف فيديو كتير
وده رابط منها
http://www.youtube.com/watch?v=t3o0W2UOCX8

رابط اخر
http://www.youtube.com/watch?v=lvJgh...eature=related

~: Zac :~ 17-02-2011 04:03 AM

ابراهيم ... ماتحكمش على شئ من غير ماتفهمه صح .. :)

Mohamed.Helmy 17-02-2011 04:12 AM

يااااااااااه لسه هنرجع لموضوع محمد حسان و عمرو خالد .... يا جماعة بلاش تضحكوا حد علينـــا ...

و زي ما قال الاخ العزيز z a c ياريت منحكمش على الحاجة و خلاص من غير مانفهمها ...

Mohamed.Helmy 17-02-2011 04:33 AM

يا جمـــاعة وزير الشباب المفروض يكون رياضي و ليه علاقة قوية بالشباب و يقدر يتواصل معاهم بالافكار علشان يعمل حاجة للبلد صح ؟؟

طيب ماهو الدكتور عمرو خالد رياضي جدا و أساسا من غير مايكون وزير و هو علاقته بالشباب كده و حملاته محققة أعلى نجاحات .. طيب ليه ميكونش وزير طالما هو كده ؟؟

و الاخ اللي بيقول المفروض الوزير ميكونش ليه ميول دينية .... و الله مش عارف أضحك حتي ...
بس نبسطها .. لو ملهوش ميول دينية يبقى ليه ميول شخصية و ده أسوأ بكثير ..

و لو كان الوزير مسيحي متدين أو مسلم متدين هيبقى فاهم تعالم دينه كويس و مش هيظلم حد .. يبقى تدين الوزير وحش كده ؟؟

و بعدين بلاش نتكلم على الرجل كلام مش كويس لانه مقالش انا عاوز أبقى وزير ده مجرد توبيك أحد الاخوة الاعضاء عاملينه و عاملين جروب على الفيس بوك .. ومين اللى عامله ؟؟ الشباب مش حد تاني يبقى الشباب يختاروا وزيرهم اللى عايزينه ..

تقبلوا مروري

samar saad 17-02-2011 04:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed.helmy (المشاركة 3119328)
يا جمـــاعة وزير الشباب المفروض يكون رياضي و ليه علاقة قوية بالشباب و يقدر يتواصل معاهم بالافكار علشان يعمل حاجة للبلد صح ؟؟

طيب ماهو الدكتور عمرو خالد رياضي جدا و أساسا من غير مايكون وزير و هو علاقته بالشباب كده و حملاته محققة أعلى نجاحات .. طيب ليه ميكونش وزير طالما هو كده ؟؟

و الاخ اللي بيقول المفروض الوزير ميكونش ليه ميول دينية .... و الله مش عارف أضحك حتي ...

و لو كان الوزير مسيحي متدين أو مسلم متدين هيبقى فاهم تعالم دينه كويس و مش هيظلم حد .. يبقى تدين الوزير وحش كده ؟؟

و بعدين بلاش نتكلم على الرجل كلام مش كويس لانه مقالش انا عاوز أبقى وزير ده مجرد توبيك أحد الاخوة الاعضاء عاملينه و عاملين جروب على الفيس بوك .. ومين اللى عامله ؟؟ الشباب مش حد تاني يبقى الشباب يختاروا وزيرهم اللى عايزينه ..

تقبلوا مروري

والله عين العقل يا حلمى
صحيح ليه بنحكم على الراجل ده ناس بتقترح مجرد اقتراح
عارفين احنا حاليا بجد بنمر بمشكلة فظيعه كل واحد عايز يقول رأيه وخلاص واحزاب بقا واعتصامات وكله عايز كل حاجه فى وقت واحد لذلك مش قادرين نقفل على االلى حصل ونبدأ من جديد لو سمعنا بعض وحددنا هدفنا كل ده هيعدى بأذن الله وكله هياخد حقه وتتحقق مطالبه لكن الفوضى دى بجد هتخلينا محلك سر ولا اى شىء بيتنفذ حرام بجد التشتت ده

Mohamed.Helmy 17-02-2011 04:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samar saad (المشاركة 3119339)
والله عين العقل يا حلمى
صحيح ليه بنحكم على الراجل ده ناس بتقترح مجرد اقتراح
عارفين احنا حاليا بجد بنمر بمشكلة فظيعه كل واحد عايز يقول رأيه وخلاص واحزاب بقا واعتصامات وكله عايز كل حاجه فى وقت واحد لذلك مش قادرين نقفل على االلى حصل ونبدأ من جديد لو سمعنا بعض وحددنا هدفنا كل ده هيعدى بأذن الله وكله هياخد حقه وتتحقق مطالبه لكن الفوضى دى بجد هتخلينا محلك سر ولا اى شىء بيتنفذ حرام بجد التشتت ده

اه و الله يا سمر .. و ده اللى كنت خايف منه بجد .....
أحنا قدامنا أختيارين .. يا نهدأ شوية و نشوف كل حاجة بالهداوة و نحل كل حاجة مع بعض علشان نعمل مستقبل بجد

يا أما نستمر فى اللى أحنا فيه ده و هتبقى نهايته لاقدر الله ان البلد هتضيع و ان شاء الله ده ميحصلش ...

فانا بتمنى ان الناس دي كلها تهدف لحاجة واحدة و تهدأ عن كده علشان المرحلة دي تعدي بسلام ..

ammar for ever 17-02-2011 05:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed.helmy (المشاركة 3119328)

تقبلوا مروري

تسلم ايدك يا محمد بجد كلامك رائع
ويا ريت كل واحد يفهم الحاجه اللي هو بيتكلم عليها اول يعني مثلا الاستاذ عمرو خالد مقلش ان الرسول صلى الله عليه وسلم فش زي ما قال بعض الاعضاء وكذلك برده في موضوع الفن هو حلل الفن الاسلامي او الفن اللي يفيد المجتمع وكلامه صحيح لان الفن في حد ذاته مش حرام الحرام هو الفن الذي يكون فيه معصية لله عز وجل

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:56 AM.