بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   قسم الدورات التدريبية MicroSoft &CompTIA & Cisco & ICDL (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=303)
-   -   عندك سـؤال او استفسـار ؟ !! " اتفضل هنا " (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=224067)

telenet_2007 06-07-2010 12:05 PM

عندك سـؤال او استفسـار ؟ !! " اتفضل هنا "

اعزائي رواد

" منتدي الثانويه العامه "

اهلا و مرحبا بكم

* انا مدرب icdl واي استفسار حأجاوب عليه كل يوم من الساعة 11 بالليل للساعة 1 بالليل

* يعني بالمعني الأصح كل الأسئله اللي عايز تسألها تقدر تكتبها واحنا ان شاء الله نجاوبلك عليها....

وده لأجل الله سبحانه وتعالى

ارجو فقط الدعاء

مع ارق تحياتي /

telenet_2007

المصرى 06-07-2010 01:26 PM

ما هى الاشياء التى تؤدى الى انقاص الدرجات وهل الكلكات تنقص الدرجة وهل كلكات وبعدين try again يحسب السؤال
من جديد

فيروز* 06-07-2010 08:48 PM

:

موضوع راااااااائع

جعل الله ما تقدمه فى ميزان حسناتكِِ

بارك الله فيك

بسملة 2008 06-07-2010 09:16 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هل ممكن اداء الامتحان فى اثناء فترة التدريب

فانا احضر الآن تدريب تابع لوزارة التربية والتعليم وقيل لنا انه لابد من استلام اخلاء الطرف حتى نتقدم للامتحان

هل هذا صحيح ؟

على الرغم انه من فترة كان يسمح بذلك

وجزاك الله كل خير

telenet_2007 06-07-2010 09:53 PM

رد على الاستفسار

1- بالنسبة لموضوع انقاص الدرجات احب اوضح التالي:
لا يتم خصم اي نقاط للمحاولة أي كليك في غير موضعه ولا ترحيل سؤال ولا ايضا اعادة المحاولة try again لا يتم خصم نقاط إلى عند الإجابة الخطأ فقط لا غير وده على مسئوليتي الشخصية

2- بالنسبة لموضوع اخلاء الطرف غير مرتبط بأداء الامتحان ولا ايضا التدريب
انت ممكن تمتحن من غير تدريب الإدارة التي تخصك وده حصل كتير هنا مع كتير من اللي بأدربهم

فيروز* 06-07-2010 11:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة telenet_2007 (المشاركة 2356233)
لا يتم خصم اي نقاط للمحاولة أي كليك في غير موضعه ولا ترحيل سؤال ولا ايضا اعادة المحاولة try again لا يتم خصم نقاط إلى عند الإجابة الخطأ فقط لا غير وده على مسئوليتي الشخصية

انت ممكن تمتحن من غير تدريب الإدارة التي تخصك وده حصل كتير هنا مع كتير من اللي بأدربهم

الحمد لله كنت عايزة اعرف الموضوع ده

شكرا كتير

محمد سلامه الريس 07-07-2010 12:25 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لو سمحت حضرتك أن اخترت مركز تدريب على موقع icdl وأحتاج إلى تغييره لأن المركز الحالي لم يقبلني وارسلت إميل لموقع icdl ولكن لم يحدث أي تغيير..
فهل من طريقة أخرى لتغيير مركز الدراسة . لإني أريد الامتحانات فقط وهذه المراكز بالجامعة الامتحانات مجاناً.

وبارك الله فيك
وجزاك الله خيراً

مستر .سعد الحجرى 07-07-2010 12:32 AM

فكرة الموضوع رائعة
بارك الله فيك
اريد الاستفسار عن مدى فبول او الاعتراف بالشهادة من مركز خاص فضلا ً عما تكون من مركز حكومى ؟
ثانيا كثر الحديث عن الامتحانات باللغة العربية والانجلش هل هناك فرق بينهما عند تسليم الشهادة ؟
ثالثا :كيف يمكننى الحصول على (السيسكو ) وما هو المنهج
اسف للاطالة
وجزاك الله خيرا

بسملة 2008 07-07-2010 01:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة telenet_2007 (المشاركة 2356233)

شكرا جزيلا على الاهتمام
وبارك الله فيك

بسمة حسن 07-07-2010 11:07 AM

فى الورد كيفة نسخ بدون يظهار كلب بورد

فيروز* 07-07-2010 04:03 PM

عندى سؤال

change the name of the document to mode

الاجابة من

tool >>>>> option

ولا ايه

فى بعض الامتحانات بتحله من save as ؟؟؟؟

أباالحسن 07-07-2010 07:46 PM

إصدار 5

1 مرفق
قرأت أن الإصدار الخامس سيطبق بداية من 1/7/2010 هل هذا صحيح
وهل سيتم إخبار مركز التطوير قبلها .
وما موقف الذين أدوا بعض الإمتحانات على الإصدار 4

الصورة المرفقه توضح ذلك .

lover1000 07-07-2010 07:54 PM

يا استاذنا العزيز ان ليه استسفار انا حاصل علي ثلاث موديولات الي الان ( win - word - execel) وجه نظر حضرتك الامتحان الرابع يكون اكسس او باور بونت و عايزشرح وملخص وافي له من حيث النقاط الاكثر تكرار و كيفية حل الاسئلة

و ليه استفسار غاية في الخطورة وانا بامتحان ورود و اكسيل كنت بحل اسئلة و اضغط انتر المفروض يظهر رسالة submeit تمام كل بيظهر السؤال التالي بدون ظهرو الرسالة مش فاهم ليه

telenet_2007 07-07-2010 10:33 PM

1- بالنسبة لموضوع الاصدار الخامس
اللي بنسمعه كتير قوي لكن الأكيد ان الامتحانات نزلت لكن بشكل تجريبي لغاية ما تطبق رسمي وبشكل فعلي بتأخذ فترة ممكن تعدي ثمانية شهور
2- بالنسبة للموضوع التاني :
امتحن باور بوينت لأنه فيه حاجات مكررة كتير من المديولات اللي امتحنتها سابقا
خلي بالك مش كل سؤال نجاوب عليه بتبقى اخر خطوة فيه enter لأ لازم يكون اخر خطوة زي ما هوه قال في الامتحان يعني فيه حاجات مش لازم تضغط انتر ( حيكون حلك خطأ ) خلي بالك وركز واقرأ السؤال كويس

lover1000 07-07-2010 11:11 PM

الف شكر اخي العزيز علي الرد بس ليه ملاحظة من المتوقع اسيب كام يوم بين باوربونت واكسس

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:42 AM.