قديم 06-09-2009, 03:26 AM
dr\villa dr\villa غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

dr\villa is on a distinguished road
افتراضي مذاكرات طالب فاشل -الحلقه الثانيه-

انا قلت اكتب كمان حلقه النهارده ولو عجبتكم هكتب كل يوم حلقه ولو ما عجبتكوش سأتوقف فورا عن الكتابه
المهم دخلنا في الدراسه ورجعنا للقرف والهم وطبعا كله بيبقي عايش في الدور في الاول يعني يقول لازم ابدأ السنه من اولها المهم كلها اسبوع وكله بيرجع زي الاول احكيلكوا بقي عن اول يوم في المدرسه يلا بينا:
اتفقت طبعا انا وصحابي هنمشي الساعه كام والكلام ده طبعا اتقابلنا ورايحين المدرسه والمواصلات كانت زحمه جدا المهم سبكوا من الحوار ده
داخلين طبعا من بوابه المدرسه لقينا العامل قاعد وبالمناسبه اسمه رشيد
احنا: صباح الفل يا عم رشيد
رشيد: صباح الفل يا رجاله هاااا ايه الاخبار هتيجوا تشتروا في الفسحه ده انا جايب حاجات جامده السنه دي ( احنا في سرنا خلاص يا فنان انت هتاخد علينا ولا ايه)

دخلنا قابلت صحابي اللي ما بشوفهمش غير في المدرسه كالعاده بيقولوا ايه يبني ما حدش بيشوفك ايه انت مت في الاجازه ولا ايه (انا في سري يعني انت بتسأل يا خفيف)
وكل واحد يحكي هو عمل ايه في الاجازه طبعا لعب وفسح وخروجات محسسنا ان كان في اجازه ومحسسنا انهم ما خدوش دروس في الاجازه وما كنوش بيذاكروا (عيال ماشيه بالمثل الشعبي العظيم داري علي فرختك تبيض)
المهم حضرنا الطابور ودخلنا المستر اقولكوا بقي حواره في الفصل

المستر: صباح الفل يا رجاله عايزين نبدأ سنه حلوه كده
احنا :صباح الفل ان شاء الله
المستر (بخجل): محدش معاه ولاعه
واحد خفيف : ليه يا مستر
المستر (في سره): اقوله ايه ده ده باينه اهبل ولا ايه
واحد خفيف تاني: ده سؤال تسأله اكيدالمستر عايز يعمل شاي
المستر (بغيظ):لا يا خفيف انت وهو عايز اولع سجاره
الواد الخفيف:ايه يا مستر حد قالك احنا بنشرب سجاير (في سره احنا بنشرب بانجو بس)
الخفيف التاني(بسخريه): تلاقي مع الناظر!!!!!!!!!!!!!!!!
المستر :خلاص يا حبيبي انت هو بطلوا تضيعوا الحصه احنا قلنا نبقي رجاله
احنا(في سرنا):احنا برده اللي بنضيع الحصه
المستر : انا ان شاء الله براعي ضميري وهشتغل معاكوا زي ما بشتغل في الدرس بس لو حد جه والتزم (في سره اوعي حد يجي هي ناقصه)
يبدأ يشرح ك اللي بياخد عنده درس يقول في سره اه ي كداب ده زي الدرس
عموما تخلص الحصه اللي واللي بعدها وطبعا مفيش استفاده ونروح وكله حالف ما يشوف المرسه تاني

يتبع..............