قديم 17-04-2011, 03:20 AM
الصورة الرمزية THE CodeR
THE CodeR THE CodeR غير متواجد حالياً
عضو قدوة

THE CodeR is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصرية وبحب بلدي مشاهدة المشاركة
بجد موقف يخوف اوى
مش عارفة اقول ايه صراحة
اوعى تكون عامل عملة من ورانا
ربنا يستر
عمايلي كتييييييييييييير
انا بتاع مشاكل اساساً لس كلها بتكون لحق ليا او لحد من صحابي
و غالباً ما بتنتهي بكارثة
و اللي يعرفني علي المنتدي اكيد عارف عني كده
انهي واحدة فيهم الله اعلم
لكن ربنا يتسر علي رأيك
و شكراً لمرورك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed.helmy مشاهدة المشاركة
احم احم ..

بص يابوحميــد ..

عشان مانشوفش المضووع من زاوية واحدة ..

أولا .. شوف نفسك انت عملت ايه يخلي ان حد يعمل معاك كده .. راجع نفسك يعنى شوف انت عملت ايه ..؟!

ثانيا .. ماتحكمش خلاص انه واحد بيراقبك " انت " و انك انت المقصود .. فى ناس ممكن تكون بتصور عادي او بيكون بيصور حد غيرك ..

ثالثا .. طالما انت ماشي صح و ما بتعملش حاجة غلط يببقى متخفش من أى حاجة و اعرف انك انت مش المقصود بالحركة دي ..

و لو شوفته تاني اتأكد كويس انك انت المقصود .. و روحله قوله نعم فى حاجة ؟ وشوف هيقولك ايه بس طبعا اطمن ان فى ناس حواليك ..
و لو اتكرر الموقف معاك أكتر من مرة و أتأكد انك المقصود بكده .. يبقى أكيد انت عملتلك عملة
و ساعتها تاخد رقم العربية و تبلغ البوليس ..

و ربنا يستر علينا جميعا ^^
ماهو المشكلة اعرف انا عملت ايه
انا عملت كتير
و ليا اكتر من صديق في امن الدولة و منهم دخلوه و اتعذبوا فيه كمان
و شاركت و عملت في كذا و كذا كذا
لكن الراجل ده كان قاصدني انا
و دي الحاجة الوحيدة اللي متأكد منها
لو شفته تاني هثبته في الشارع و هخليه يطلع بطاقته كمان
بس اشوفه تاني
شكراً لمرورك يا حلمي
شكلي هروح في داهية يا حلمي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رقيه. مشاهدة المشاركة
الله يكون في عونك الحكاية دي مقلقة جدا وخصوصا لو كان سببها فعلا المشروع ده،بس ع العموم توكل علي الله وما دام نيتك سليمة ف المشروع بتاعك يبقي باذن الله ربنا مش هايذيك بسببه،وفكرة انك انت وجيرانك تمسكوا الراجل ده وتوضبوه عشان يعترف حلوة اوي .بس اهم حاجة تتاكد عشان ما تظلمهوش وكمان ما يبقاش شكلك وحش قدام جيرانك
المشروع عمره ما هيقف حتي لو حد هددني في وشي و قالي وقفه
ده حلم اننا نغير بلدنا و نعمل حاجة صح
و لا يمكن حد يقدر يحبطنا ابداً
و عامةً انا ساكن في شبرا و الناس بتحب تضرب حتي بدون مشكلة
مش هيكون فيها كسوف خااااالص
شكراً لرأيك الجميل يا رقية
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usernamo مشاهدة المشاركة
اقولك تعمل ايه ... استناه .. انت و مجموعه من اصحابك .. و و اول ما يعدى بالعربية وقفوه بأى طريقة بالطوب بقى بأى حاجة تانى .. و لو وقف .. هاته .. كده يا معلم .. و اساله هو عايز ايه .. و طبعاً .. تكتفه عشان لو كان معاه سلاح .. لان مفيش امن دولة .. حالياً.. و امن الدولة السابق .. واضح ان صاحبك مش خبرة فيه .. لان امن الدولة .. مش محتاج ينزل و يصور .. بيجيبك .. من غير ما يعرف حتى انت فين .. و بيبقىعارف معلومات تحركك ... مش هيصورك و ينزل الصورة على غلاف مجلة ميكى جيب ! .. و الاحتمال انه هيكون حاجة من اتنين .. يإما واحد صاحبك بيلعب استغماية رزلة معاك .. او بلطجى عارفك شخصياً .. و عايز منك حاجة .. و فزى ما قلتلك حاول انت و اصحابك .. توقفوه ...

و طبعاً كلامى كان موجه لصاحبك ^^ ..
اهو ده رأي يقلقني بقي
بلطجي يعرفني دي العن ميت مرة
لاني كنت مهدد بال*** في فترة من عمري
و الموضوع كان انتهي بقاله شوية
لكن لو رجع كده تاني تبقي كارثة
الله يطمنك يا امجد
الله يطمنك
[CENTER] رُوِيَ عن معاذ بن جبل رضي الله عنه أنه قال : تعلموا العلم فان تعـلُمه لله خشية ، وطلبه عبادة ، ومُدارسته تسبيح ، والبحث عنه جهاد ، وتعليمه من لا يعلم صدقة وبذله لاهله قُـربى ، وهو الانيس فى الوحدة ، والصاحب فى الخلوة ، والدليل على الدين ، والمُصبر على السراء والضراء ، والوزير عند الاخلاء ، والقريب عند الغرباء ، ومنار سبيل الجنة