قديم 02-08-2011, 01:04 AM
eng/ yasmine eng/ yasmine غير متواجد حالياً
طالبة بكلية الهندسة

eng/ yasmine is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng. Hrsa مشاهدة المشاركة
بجد انا اسف جدا على عدم الرد بس بجد والله مشفتش السؤال الا دلوقتى بس .... رمضان كريم

هجاوبك على كل استفساراتك ان شاء الله

اولا بالنسبة لمجموع القبول فكل الناس بتكون زيك ضاعت منهم الهندسة على درجة او اتنين يعنى مفيش 70 % ولا حاجة يوم ماتقل خالص بتكون 88% وكل الناس مستوياتها كويسة جدا وبياخدوا الدراسة بجدية

هو اكيد الدراسة معتمدة والشهادة معادلة ببكالوريوس الهندسة الذى تمنحة الجامعات الحكومية المصرية بس اكيد البريطانية والامريكية افضل كسمعة وكدة حتى كفاية اوى فرق المصاريف ودة مش معناة ان الشروق وحشة ولا الشروق ليها سمعة كويسة جدااااااااااااا ف سوق العمل تعتبر افضل اكاديمية خاصة

بالنسبة بقا لكلمة معهد عالى مش كلية فالمعهد العالى لانها اكاديمية وسبب انها اكاديمية مش جامعة ان عدد الكليات اللى فيها اقل من 5 كليات يعنى الفرق بينها وبين الجامعة ان عدد الكليات اقل من 5 كليات بس مش اكتر

لا معرفش والله حاجة عن الاكاديمية البحرية من حيث الدراسة بس الاكاديمية البحرية دى ليها سمعة عالية جدا واكيد الدراسة فيها كويسة جداااااااااااااااااااا

لا مفيش اى حاجة انا تحت امرك

بالنسبة للتقديم انتى بتقدمى ف التنسيق عادى على مااغتقد لانى والله مش فاكر ولو محتاجة تتاكدى انتى ممكن تكلمى الاكاديمية وتتاكدى من النقطة دى 0226870881/2/3/4

اتمنى اكون قدرت افيدك واى استفسار تانى انا موجود ورمضان كريم
بجد شكرا ليكى جدا لانك واضحتيلى حاجات انا مكنتش عارفاها وان شاء الله ادخل الشروق
انا جيت اقدم مرحلة تانية الموقع قالى انى ماينفعش اقدم مرحلة تانية بس هاروح اسئل فى الكلية
وشكرا ليك جدا ورمضان كريم
كل شنة وانتم طيبين