قديم 29-12-2011, 05:38 PM
أ/رضا عطيه أ/رضا عطيه غير متواجد حالياً
نجم العطاء

أ/رضا عطيه is just really nice

استشهاد "رقيب شرطة قها" بعد ساعات من إصابته بأعيرة نارية

الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 05:27

كتب محمد البديوى ومحمد حجاج

أكدت مصادر طبية وشرطية استشهاد الرقيب طارق عبد المنعم إبراهيم 45 عاماً، متأثرا بإصابته بعيار نارى اخترق بطنه، بعد أن تعرض وثلاثة شرطيين آخرون لهجوم من مجهولين أمام مرور قها بالقليوبية.

وأضافت المصادر أن الرقيب الشهيد لفظ أنفاسه الأخيرة فور وصوله مستشفى الشرطة بالعجوزة، فيما يتلقى كل من الرائد محمد سعيد رئيس مباحث طوخ، وأمين الشرطة أحمد عبد الجواد، والرقيب مجدى محمد عبد الموجود العلاج بنفس المستشفى.

يذكر أن سيارة مجهولة سوداء اللون اقتحمت كمين شرطة، أمام مرور مدينة "قها" بمحافظة القليوبية، فجر اليوم الخميس، وأطلق منها مجهولون مسلحون وابلا من الأعيرة النارية.

1
لا حول ولا قوة الا بالله

بواسطة: rana
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 05:35
ربنا يرحمه ويصبر اهله

2
لكم الله

بواسطة: ماجد عبد الرحمن
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 05:38
لكم الله ياشهد اء الشرطة واحسبهم انشاء الله فقد تعرضوا الى ال*** والسب والشتم والرمى بالحجارة وتشويه السمعة من الاعلام الماجور
فضاع حقهم وزهقت ارواحهم فى التحرير والميادين الاخرى وفى مراكز الشرطة وهم يقومون بواجبهم

3
شكلها استكمال مخطط فاسحقوهم سحق يا ضباط الداخليه .......

بواسطة: drdoora
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 05:43

أولا : رحم الله الشهيد وانا لله وانا اليه راجعون

ثانيا : هل هذه حادثه ام مقصوده لانها اذا كانت مقصوده
فهذا مخطط لاغتيالات لن تتوقف الا ب*** وليس القبض علي هذه العناصر المأجوره

وهذا دليل علي ان الامن بدأ يعمل وهناك من لا يريد ذلك
فاسحقوهم سحق يا ضباط الداخليه لانهم كلاب مأجوره ولا تأخذكم بهم اي رحمه .

5
و ده طبعا اكيد مش زى شهداء التحرير !!!!!!!!!

بواسطة: شريف تارج
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:00
الله يرحمه و يصبر اهله ... طبعا ده لو من الاخوة بتوع التحرير و لا كانت الدنيا قامت و مقعدتش و طلع الاسوانى وبثينة واسماء و اسراء وقنديل و ملوا الدنيا صريخ ... لكن ايه ده حياله ضابط مسكين و بجد يسلم تعليق ماجد بعد الرحمن ... الله اكبر على الظلم و التجبر اللى حل بينا من ساعة الثورة و بجد حسبى االله و نعلم الوكيل فى اللى عملوه فينا !!!!!!!!!

انا لله وانا الية راجعون

بواسطة: محمد رضوان
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:06
الله يرحمة ويصبر اهلة
لابد من الوصول الى الجانى اليوم قبل غد
و عدم النيل منة باى طريقة غير قانونية لكى يعلم الجميع الشرطة ليس لديها ثأر
وعرضة فى اقرب وقت على الهيئة القضائية ليكون عبرة

9
iهو ده الشهيد

بواسطة: ام مصرية
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:08
(عينان لا تمسهما النار عين بكت من خشية الله وعن باتت تحرس فى سبيل الله)صدق رسول الله (ص) هو ده الشهيد تفتكروا الاعلام هيتكلم عنه ويقول شهيد الواجب ام انهم هيعملوا عبيط طبعا ماهو مش من ثوار التدميرالله يرحمه ويسكنه فسيح جناته

10
رسالة الى الميدان

بواسطة: ابو محمد / المنصورة
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:11
هذه رسالة اقدمها لاصحاب الفكر السيئ في ميدان التحرير انكم ايها الاخوة تبعثون رسالة سيئة للخارجين عن القانون والمجرمين بأن الدولة ضعيفة والقانون غائب والفوضى تحكم لأنكم فعلا اصبحتم رمزا للفوضى والفساد لأن الثورة كانت في يناير والثوار كانوا شعب مصر بأثره وهم جميعا ينشدون الهدوء والسكينة والعمل - أما بفضلكم يتجرأ هؤلاء المجرمين بالاعتداء على العيون الساهرة على أمن الوطن - رحم الله الشهيد الساهر على أمن الوطن وشفى الله زملائه ولعن الله كل معتصم بالتحرير وكل المجرمين وكل من يعاون على الفساد وكل فاسد - وحفظ الله مصر

13
انا لله وانا اليه راجعون

بواسطة: محمد
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:20
حسبي الله ونعم الوكيل
حسبي الله ونعم الوكيل

14
شهيد الواجب

بواسطة: دويدار
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:22
نسأل الله للشهيد الرحمة ولأهله الصبر والسلوان ، وندعوا للمصابين بالشفاء العاجل ، وربنا يوفق الشرطة في الإمساك بالجناة حتى يكونوا عبرة لغيرهم .......... وربنا ينقذ مصر من الفتنة التي تمر بها ................... وربنا يبعد عن مصر منبع الفتنة والثورة المضادة وهم نزلاء سجن طره ورجال الأعمال والفلول الخونة ...........

15
ناس عاوزه فوضى

بواسطة: عبد ه سالم
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:22
فيه ناس مش عاوزه استقرار حتى يقال الله يرحم ايام زمان عموما لابد من تضحيات فى اى ثوره ورحم الله شهدائنا وألهم اهلهم الصبر

17
الله يرحمه

بواسطة: بسمه
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:26
الله يرحمه ويدخلو فسيح جناته هو دا الشهيد انا بستغرب لو حد مات فى التحرير او ضواحى التحرير كنا لقينا التعليقات بالمئات اصل الرقيب ده مش مصرى عشان تبع الشرطه انا نفسى اعرف ليه الاغلام لما ظابط يموت مبيصورش امو ولا اهلو ليه الله يرحمو هو دا نقول عليه شهيد بجد اصل كلمه شهيد فى مصر بقت زى =============

18
طبعا

بواسطة: abdelrahmaaan
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:27
طبعا ماحدش هايتكلم عليهم ويقول شهداء كانهم يهود او كفرة انم الصيع والبلطجية اللى كل همهم خراب البلد وحرقها هما دول اللى العلام بيطبللهم وبيعملهم شهداء ومصابين ثورة

19
الشرطة والجيش ليس لهم شهداء

بواسطة: ابو شهاب
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:28
مين اللى قال ان فرد الشرطة اللى بيضرب بالنار وهو فى شغله شهيد الشهيد هو البلطجى اللى بيكسر ويحرق واللى بتقوم الدنيا عشانه ومتقعدش وحققوق الانسان والمنظمات الدولية وتتصرفله تعويضات وخلافه اما افراد الامن والجيش ليسوا بشهداء وهى دى الاحكام الثورية

20
بجد قلوب قاسية

بواسطة: anonymous
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:28
لا حول ولا قوة إلا بالله نحتسبهم شهداء في أعلى المراتب بإذن الله بس أنا نفسي اسأل سؤال هوا ليه شهداء الجيش والشرطة محدش بيعبرهم؟؟؟؟؟؟ بجد ولا الإعلام بيعبرهم دانا باشوف ناس بيقعدوا يندبوا على شهداء غزة وكدا مع احترامي وتقديري ليهم بس بجد عمري ما شفتهم معبرين شهداء الجيش والشرطة ولا بيكلموا عليهم!!!!!! وطبعا مش هانكلم بأه عن اللي بيموتوا في التحرير أساساً :D
خلينا ساكتين!!!!!!
بس بجد حرام هما دول مش شهدائنا برده ومصريين زينا ولا حتى دي فيها تمييز وكراهية!!!! ربنا يرحمهم و يربط على قلوب أهاليهم
آمين

22
رحمه الله على شرفاء الواجب

بواسطة: تامر راضى
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:31
ده طبعا محدش يتكلم علية نصف كلمه حسبى الله ونعم الوكيل فى الاعلام المضلل الماجور رحمه الله عليه وعلى كل شهداء الواجب من الداخلية الشرفاء

24

25
الدمار للبلطجيه...

بواسطة: السيد العربى
بتاريخ: الخميس، 29 ديسمبر 2011 - 06:35
اخوانى رجال الشرطه ممثلين فى السيد وزير الداخليه الهمام ...عزاء من القلب ونحسبه شهيدا عند الله ...وأحب ان اقول هذا هو الشهيد الذى ينعم بما آتاه الله من فضله.... ولكن اى بلطجى او ثائر لا يرعى ظروف بلده ولا يطبق ما قاله الشيخ الشعراوى فى وسائل الاعلام عن الثائر الحق فلن ينعم بالشهاده ولن يشم رائحة الجنه مهما قلنا انه شهيد ..فان الله يأخذ بالافعال وليس بالاقوال ...اعزائى رجال الشرطه ..نحن معكم قلبا وقالبا للقضاء على هؤلاء البشر الغير آدميين ولا تأخذكم بهم رحمه او شفقه لان الله سبحانه وتعالى شدد العقاب على هؤلاء المفسد ين فى الارض (انظروا آيات الله فى هذا الموضوع )واى واحد حا يقول حقوق انسان والا غيره لن نؤيده اطلاقا بل سنعتبره من المنافقين الضالين الغير وطنيين ..لان هؤلاء البلطجيه لا يعتبروا من فصيلة الانسان بل هم فاسدون فى الارض ...سيروا على بركة الله والله يوفقكم وكلنا معكم وارجوا من القراء الكرام ان يقرأوا الفاتحه ويوهبوها الى هذا الشهيد الحق ....