قديم 04-02-2012, 11:29 PM
الصورة الرمزية aleman
aleman aleman غير متواجد حالياً
عضو مجلس الإدارة ( الأقسام العامة )

aleman is just really nice

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرام احمد مشاهدة المشاركة
(ملحوظة انا في تالتة ثانوي ) عندي حلمين الاول اني كنت في المدرسة بتاعت الثانوي بس المدرسة كان شكلها غريب شوية المهم انا نسيت الشنطة بتاعتي هناك والمدرسة كانت هتتقفل وكان لازم اروح اجيب الشنطة وقعدت اجري اجري بسرعة وكل ما ادخل في طريق يطلعلي طريق تاني يعني المسافة بتكبر ولقيت نفسي في المدرسة بتاعت الاعدادي فقلت (تقريبا ) انا ايه اللي جابني هنا لسة هرجع تاني وقعدت اجري بردو وادخل في شوارع واطلع من شوارع واجري في شوارع فاضية خالص وتخوف واطلع لشوارع فيها ناس بس وصلت في الاخر واخدت الشنطة

تفسيرى المتواضع والله اعلم:
هذه اضغاث احلام
او قد تكونى رأيتى احد زملاء و زميلات فترة اعدادية
وقد يدل الحلم على خوفك من فترة الثانوية ورهبة من الامتحانات
لاتقلقى اجتهدى ان الله لايضيع اجر من احسن عملا
ولاتقلقى فى الاخر وصلتى للشنطة
اه بعد تعب لكن وصلتى ليها
اجتهدى بالمذاكرة والله معك باذن الله
والله اعلم
الحلم التاني اولا قبل ما اقول الحلم انا بدايق من القطط جدا وجودها بيدايقني جدا جدا
حلمت اني كنت تحت ولازم اطلع فوق في ناش مستنيني فجيت اطلع لقيت السلم ضيق خالص وكله قطط ابيض في اسود وانا مش عارفة اطلع ازاي فروحت طلعت علي السور بتاع السلم ووصلت فوق لاقيت ماما شكلها زي قطة و لاقيت واحدة صاحبتي وكان المفروض ان في حد مستنيني او تقريبا عندي درس ولازم اروح وفي نفس الوقت كنت مش عايزة اسيب صاحبتي فكنت بقعد معاها شوية واسيبها شوية وهي كانت بتعيط وبتشكيلي من حاجة وبعد كدة نزلت
التفسير العلمى:
القط
هو في المنام يدل على الكتاب، لقوله تعالى: " وقالوا: ربنا عجل لنا قطناً قبل يوم الحساب ". أو ربما دل القط على الجفاء للزوجة، والأولاد والخصام، والسرقة والزنى، وعدم الوفاء واستراق السمع، والغمز والهمز. وربما دل على اللقيط الذي لا يعرف أبوه، ويدل على الإنسان الملاطف بالكلام والمتحبب بالنط والرقص إلى قلوب الناس.
تفسيرى المتواضع والله اعلم:
لاتقلقى هذه اضغاث احلام