قديم 18-07-2012, 08:20 PM
titi1 titi1 غير متواجد حالياً
عضو فعال

titi1 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada966 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
اولا شكرا ليك يا باش مهندس خالد على الموضوع الجميل ده واستفدت منه حاجات كتيره
وهرخم عليك بكام سؤال اولا انا جايب 84.5 % وحلمى انى اخش هندسه وبالنسبه للظروف الماديه يعنى اكتر حاجه ممكن 13 الف فى السنه انا دورت كتير وقريت حاجات كتير بس لحد دلوقتى مش عارف هقدم فين من المعلومات الى شفتها ان بالنسبه للمعاهد العليا احسن حاجه الشروق و العاشر من رمضان والسلاب بس فى كلام كتير جدا وحش عن العاشر وانها صعبه والمعهد في مشاكل وحاجات كتير كده فتبقى الشروق و السلاب بس للاسف المعهدين دول فيهم مشكلتين بالنسبه لى اول حاجه مجموعى واقع شويه ويمكن ميجوليش فى التنسيق انا عارف انى ممكن اخد اعدادى فى معهد تانى وبعدين احول بس معنديش اى تفاصيل ازاى وايه المعاهد الى ينفع اخشها وبعدين احول و اتقبل من غير مشاكل تانى حاجه التخصصات انا عارف ان الشروق فيه

 قسم هندسة الإلكترونيات والاتصالات والحاسبات والتحكم.
 قسم الهندسة الطبية.
 قسم الهندسة المدنية.
 قسم الهندسة المعمارية.
 قسم الهندسة الكيميائية.
 قسم هندسة القوى والالات الكهربية.
والسلاب فيه
1- الهندسه المدنيه
2- الهندسه المعماريه
3- هـندسـه اتصالات

بس مفيش ميكانيكا او ميكاترونيكس او طيران وهما دول الاقسام الى كان نفسى اخش واحد فيهم فتنصحنى بأيه يا باش مهندس والف شكر ليك على مجهودك معانا
اولا العفو مافى شىء

ثانيا لحل شىء حل ... فية اكادمية اسمها اكادمية المعادى بالمعادى فى القاهرة مصاريفها 11 الف فى السنة وفيها قسم ميكانيكا والفقسم دة مشهور اوى انة ممتاز فى الاكادمية وبيدخل مسابقات دولية كل سنة وبيجيب مراكز ومش بيشترك مجموع قوى لانة مش تبع التنسيق لا ما اعتقد

اتمنى اكون افدك