قديم 31-08-2012, 12:32 PM
dr/nor pt dr/nor pt غير متواجد حالياً
موقوف

dr/nor pt is an unknown quantity at this point

بصوا من اخرها انتوا بتهظروا مفيش مقارنة اصلا علاج طبيعى طبعا قبل مكلم علاج طبيعى السنادى واخدة السنادى من 97.9 وصيدلة 98 يعنى فرق واحد من عشرة ودة مش لانى صيدلة افضل دة لان الاعداد اكتر فى صيدلة والاقبال لكن على كلمة بقالين فانتوا اة بقالين بقالين من غير زعل لاما بمعنى هو جارح شوية بتروحوا تتذللوا للدكاترة علشان ياخدوا منكم دوا بيجلنا كدكاترة علاج طبيعى فى امتياز حريجى بيطرى وصيدلة وعلوم واحيانا والله العظيم طب بشرى ويعرضوا علينا ادوية انا مش قصدى حاجة بس صيدلة الى بيفكر فيها يبقى غلطان برا الصيدلة ليها قيمة هنا لاء زمان كان ليها لما الدكتور هو الى يروح يركبلك الدوا اى حد فيكوا بيدخل صيدلية بيبقى عارف الى فيها دة صيدلى ولا دبلوم هههههههههه اكيد لاء طبعاانتوا بتقرئوا الروشتة وتجيبوا الدوا عيل فى اعدادى يعملها وتقيسوا الضغط وتتدوا حقن شغل تمريض مع احترامى للتمريض والصيدلة انا بلنسبة ليا تمريض افضل من صيدلة اساسا والله لو واحد حصلوا مصيبة فجاة بتاع صيدلة مش هيعرف يتصرف اخرة واحد مغمى علية يفوقة بس لكن حاجة تانى لاء ودة انا شفتة بعينى لو عايز تبقى دكتور بجد ليك التصاق بلمريض ادخل علاج طبيعى طبعا احنا من واحنا فى تانية بننزل مستشفيات ومراكز وعيادات وندرب وبتحس انك دكتور من وانت طالب لكن صيدلة فى مصر كلام فاضى انك تفكر فيها اساسا دة رائيى وراى اى حد بيفهم الصيدلة الاكلينكال هبل فى عبط بيساوى نصب فى مصر لا ليها معامل وحاجة قرف صحابى فيها ندموا والى بيتخرج ولا هيلاقى شغل ليها فى مصر غير فى مستشفى سرطان الاطفال بس ودى صعب اى حد يتعين فيها واية الى هتعملة زيادة انت هتتناقش مع الدكتور فى كتابة الدوا بس انت فاكر اية و 10 الاف جنية ان لم يزد على الفاضى اساسا دة رائيى الشخصى وراى صيدلانية اساسا انتوا لسة فى اولى وتانية مش هتاخدوا بالكوا هتحسوا بعد التخرج وهتشوفوا وبينا الايام عارف لو قلتوا صيدلة برا اققولك اخترت الصح لكن هنا لاء لاء لاء لاء لاء ومعنى كدة انى مش بهين فى مجال الصيدلة لكن دة وضعة فى مصر اة من غير الصيدلية هنجيب دوا منين صح لكن اى حد واقف فى صيدلية اى حد من اخرها علاج طبيعى افضل بلتوفيق

دكتورة/نور

كلية العلاج الطبيعى