قديم 06-09-2012, 12:35 AM
el senyorita el senyorita غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

el senyorita is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دكتورة/نورهان مشاهدة المشاركة
علفكرة انا غلطانة انى جاوبتك بدام زعلانة اوى مكنتيش سالتى يعنى انا قلت الاتنين حلوين بس دى وجهة نظرى تحترميها و350 طالب 400 طالب انا مليش دعوة وانتوا مصممين بس عرف بيتقال مهندس ومش هتمضموا للنقابة ولو انضميتوا ليها ابقى ابعتيلى دة حلم انتوا مصممين فى كل دول العالم وانا فاهمة الحمد لله وبدام انتى فاهمة اوى كدة مكنتيش سالتى وصحيح ياريت وانتى بتكلمى تكلمى باحترام لانى اكبر منك ماشى علشان عيب وبدام مقتنعة بديكور ادخليها مقلتش حاجة وبلاش تقولى على الناس جاهلة لانى انتى من الناس ماشى وانصحك تركزى فى تالتة احسن لحسن متضمنيش ناس كانوا جايبين 99 وبقوا حاجة وتمنين ياريت تركزى لتبقى 70 بس مركزة فى حاجة انتى مدخلتهاش اساسا ودة من حقك بس متعمليش فيها بقى فى كلية واسلوبك ياريت يبقى كويس مع الى اكبر منك انا دكتورة مش طالبة ادك بتكلمى معاها خليكى متحضرة تحياتى
واضح مين الي محتاج يكون متحضر يا دكتورة
ع فكرة انا متربيه كويس وعارفه حدودى ولو كنت مش متربيه كنت رديت عليكي رد تانى
في دكاترة كتييييييييييييييير بس بردو تفكيرهم ومعلوماتهم محصورة في مجال دراستهم
وع فكرة النقابة وافقت انها تضم الديكور لنقابه مهندسين بس لسه هيضيفو مواد مدنى بعدها تدخل النقابه لكن مصممين الديكور اخدو الموافقه يعنى مش حلم لان هما اصلا كانو نقابه مهندسين
وع فكرة يا دكتورة ادخلي ع اي موقع يكون في التنسيق وشوفيه واضح انك متعرفيش حاجة عنه وبردو شوفي كشف في درجات واسماء طلبه فنون جميله هتلاقي ناس مجموعها يجبلها طب بردو بس للاسف دول ناس فاهمه ايه كليه فنون جميله وعندها ثقافه وقررت انها شايفه مستقبلها احسن في فنون جميله وناس غيرهم بردو عارفه الكليه كويس بس اختارت ان ميولهم رايحة لطب
وفي ناس ماشاء الله عليها متعرفش حاجة خالص
ومع احترامى ليكي انتى بردو كنتى في يوم من الايام طالبه مش مولوده دكتورة يعنى والمحترم مش بيستهزأ بمهنه غيره او بسن غيره
في ناس دخلت طب وفشلت وناس دخلت تجارة وبقوا معيدين في الكليه ودكاترة وشغلهم كويس
وسواء مجموعى يزيد او يقل حاجة تخصنى متخصكيش انا متكلمتش عن المجموع انا قولت مجموعى عشان اللي يرد يكون عارف انى لو حافظت عليه اقدر اجيب هندسه
وزي ما خريج فنون طبيقيه مصمم ديكور خريج فنون جميله بردو مصمم ديكور ولو دخلو النقابه هيدخلو هما الاتنين
وده هيعلي التنسيق طبعا
ولو مدخلوش مع انهم هيدخلو يعنى بس لو اعتبرنا مدخلوش فالنقابه ملهاش علاقه بالشغل او المرتب
وانا ميهمنيش وجهة نظر المجتمع انى مصممه مش مهندسه ديه حاجة اتشرف بيها
وفي الاخر احب اقولك ان تربيتي احسن من تربيه ناس تانيه ع الاقل مش بجاوب ع حاجة مش فاهماها اصل في ناس بتتكلم وعامله نفسها فاهمه وخلاص .المفروض ان الواحد يتكلم في اللي يفهمه اوك يا دكتور