قديم 01-05-2013, 02:12 PM
الصورة الرمزية To Be Is To Do
To Be Is To Do To Be Is To Do غير متواجد حالياً
طالب بـ تانيه ميكانيكا هَندســــ الإسكندريه ـــــــه دُفعــــ 2017 ــــــة

To Be Is To Do is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ smile 4 life ~ مشاهدة المشاركة
أنا معاك في كلامك ..
وأنا لو كان حصل موقف زي ده ان الامتحان يتسرب يستحيل اني اشوفه حتي لو كنت متأكده أني هسقط
لاني عارفة كويس اذا ربنا سترها ونجاني حتي في الامتحان ده أكيد هضيع في حاجة تانية
بس اللي مش معاك فيها فكرة اللي بيذاكروا أخر شهر انهم مش بيتساووا مع اللي بيذاكر من البداية
الموضوع توفيق ربنا ثم قدرات..ودي حاجة انا نفسي مريت بيها
السنة اللي فاتت مش هقولك ذاكرت من أخر شهر أنا ذاكرت في أخر أسبوعين
وجبت مجموع أعلي بكتير من صحابي اللي بيذاكروا من البداية وشغالين دح طول السنة
وربنا يعلم اني كنت داخلة الامتحانات باعتبار اني هعيد السنة لكن ارادة ربنا فوق اي شئ
وفي نفس الوقت اكيد ربنا مش بيضيع مجهود اي حد ...لكن بيبقي عارف الخير لكل واحد فين بالظبط

بجد وعن تجربه والله ... اللى بيشد حيله وبيزاكر وبيعمل اللى عليه ربنا بيكرمه جامد جدا بس اهم حاجه اعمل اللى عليك الفتره الجايه ... لو كان حلك فى الورقه حلو ممكن تلاقى الدرجه اقل مما كنت متوقع ... متزعلش ... حتلاقى ربنا عوضهالك فى ماده تانيه بالزياده بس الماده التانيه دى انت زاكرتها اكتر فربنا مضيعش تعبك فيها هدر

ربنا معاكم
[/color][/color][/color][/color][/color][/color]

صح تمام منا بقولك اهووو بتتعوض فى ماده تانيه بحاجه اعلى بكتير من المتوقع او بتتعوض فى السنه اللى بعدها اللى بيتظلم ف 2 بيتنصف فى 3 والعكس اللى عايز اوصله ايه ؟ ان كل واحد بياخد حقه ومحدش بيتظلم ك توتال مجموع سنتين مع بعض وكمان برده حته المزاكره اخر شهر مش الغرض منها ارهبكم اكيد فيه كتير بدأ مزاكره صح من اول 4 وفيه اللى بدأ بعد كده كمان اللى قصدى اوصله ان اللى بيزاكر جامد وبيشد حيله فعلا ربنا بيكرمه بجد حتى لو محلش كويس لا قدر الله فى الامتحان