قديم 23-10-2013, 11:16 PM
الصورة الرمزية NeVeR CoMe BacK
NeVeR CoMe BacK NeVeR CoMe BacK غير متواجد حالياً
عضو متألق

NeVeR CoMe BacK is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود صفى الدين مشاهدة المشاركة
طب سؤااال معلش : انا تقريبا مبعرفش احفظ حاجة نهائيا الا لما اكتبها ولو مكتبتهاش احفظها بعد تكرار ييجى 5 مرات وبنساها بعدها بفترة والغلط اللى بقع فيه اول مرة يعنى لو جاوبت سؤال غلط او نسيت فيه نقطة لازم انساها تانى لو كررت بردو الا اذا كتبت لما بكتب مابنساش الحمد لله بس الكتابة بتاخد وقت جامد ؟؟؟؟؟؟؟ ممكن نصيحة
عااااااااااااااااااااااااااااااااااادى جدااااااااااااا انا كان بيحصللي كده والله
بص حاول تزاكر بذهن صافي اوعى يكون بالك مشغول وانت بتزاكر حاجة انا كنت قبل ما ابدأ مزاكرة اصلي الأول واعمللي فنجان قهوة محترم كده واكون واخدة كفايتى من النوووووووووووووووووووووووووووووم الخطأ اللى معظم الناس بتقع فيه واحد يقولك دنا بمنامش من كتر المزاكرة حمااااااااااااار كبيييييييير طبعا وهيروح ف داهية ان شاء الله
لازم تنامو كويس يا جماعة علا الأقل خااااااااااالص يوم يعنى متكون وراك مزاكرة الدنيا والأخر يكون 5 ساعات ونص او 6 كده متحاولوش تقلوو عدد ساعات نومكو عن كده المفروض تنامو 8 ساعات كمان بس ماعلينا يعنى 7 كفاية ومية مية وساعتها هتحس انك مركز وذهنك حاضر وقهوتك فى ايدك وقلمك علا متكبك وكتابك بيناديك واللى يقولك متزاكرش شرررررحه وكمان عايز تحفظظ يبقا لازم تختار الوقت المناسب مش اى وقت تحفظ فيه لالا طبعا اكتر واحسن وقت المخ بيبقا فيه عااااااااالي ومركزززز هو وقت الفجججججررررر لحد الصبح ده وقت مية مية من الساعة 2 او 3 لحد 7 او 8 الصبح كده يااااااااااااه عالوقت ده ياااااااااااااه تقريبا مكنتش بزاكر الا فيه اساسا بعد كده بقا هتحس بخمول وان مخك جه عالضهر وبقا زى فردة الشبشب متجيش انت بقا والضهر بيأدن وتقعد تحفظ !!! هتروح ف داهية طبعا
وربنا يوفقك
ملاحظة كلمات (حمار-هيروح فى داهية )والحاجات الشبيهة الفاظ للهزار اكتسبتها بعد دخولي الكلية وتعاملي مع دكاترة الأناتومى تحس انك بتتعامل مع جزارين بس عسسل والله (أناتومى يعنى تشريح متفضحوناش :P )
لأيام فيها راحة البال عشان كنا ساعتها ~عيال~ ،،،
~~ ما أعظم أن تكون غائبا حاضرا علي أن تكون حاضرا غائب !! ...~~