قديم 18-01-2015, 01:53 AM
ياسر يسري عبد المنعم. ياسر يسري عبد المنعم. غير متواجد حالياً
عضو جديد

ياسر يسري عبد المنعم. is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حلمي الاولي علي الجمهوريه مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
شكرا لحضرتك علي الموضوع وعلي المساعده
جزاك الله خيرا
انا بقي طالبه في 3 ثانوي علمي علوم كنت متفوقه زمان في الابتدائيه والاعداديه ومن الاوائل لكن دخلت الثانويه بدات اكسل واقول هذاكر في سنه تالته
هتنصدم حضرتك لما تعرف اني بعيد سنه تالته يعني دلوقت المفروض اكون في اولي جامعه
انا السنه ال فاتت مادخلتش امتحانات نهائيا لاني جيت في شهر 4 عندي خوف واحباط وتعبت وانهرت وطبعا ده لانيمكنتش جاهزه لاي حاجه ولا أي امتحان
والناس مكنتش مصدقه لدرجه ان في ناس قالو دي اكيد معمول ليها سحر علشان مستحيل دي ماتتدخلش الامتحان حتي المدرسين بتوع اعدادي قالو كدا
محدش كان مصدق بس انا اعترف بالتقصير والكسل
طبعا المفروض ال زيي تبقي اتعلمت من غلطها وكانت المفروض تبدا صح وتذاكر اول باول وخصوصا ان اهلها ناس علي قد حالهم بيتحملوا اعباء وهم ومصاريف سنه كمان
لكن ده محصلش وعدت سناريو السنه ال فاتت تاني
دلوقت احنا في نص 1 وانا مش جاهزه ولا مذاكره حاجه والمفروض اني بحلم اكون الاولي علي الجمهوريه ولكن بحالتي دي كل حاجه هتضيع منيانا لحد دلوقت لم اتقدم بخطوه واحده نحو حلمي
ولكن مع ذلك لا اقدر ان اتخلي عن حلمي ولا اقدر حتي ان اتخيل انني لن احققه
[color=#000000]في بعض اللحظات كدت افقد الامل ولكن اهلي هم السبب في انني احاول جاهده ان اجد حلا وان لا افقد الامل[/c
olor]

فاهلي انا املهم الوحيد وحين اري الامل في عين امي
وعندما تقول لي انا افخر انكي ابنتي وساظل افخر بذلك طول عمري وانا متاكده انكي ستحققين حلمي واملنا فيكي
ساعتها بحس اني وحشه اوي وبتمني اموت ميت مره ولا اني اخذلهم
انا عارفه اني استاهل الاسلوب القاسي من الجميع ولكن انا متعبه للغايه واطلب استغاثه ارجوووكم فليساعدني احدكم ارجوكم فليخرجني احد من هذا الضياع
اسفه علي الاطاله ولكني فعلا احتجت للكلام
زي ما يكون حضرتك بتوصفيني .. علي العموم اهم حاجه فعلا القرب من ربنا سبحانه وتعالي
ربنا يصلح حالنا ويوفقنا ..